lørdag, april 28

Graniumen lover sommer :)



Det går i ett om dagene nå, bare såvidt jeg får tid til å legge inn et nytt innlegg hver dag. I kveld har jeg slappet av på sofaen med en god film. Jeg har også fått kjøpt Lantliv og Drömhem&Trädgård, så nå er helga berga. :) Masse fint i de bladene, har bare sett litt, men likte det jeg så.



Jeg må vise fram denne fine graniumen. Jeg har den stående i kjøkkenvinduet. Herlige blomster på den.




Nydelige detaljer i de lyserøde blomstene.




Dette er stoffene jeg har valgt for neste putetrekk som jeg skal ha ute i sommer. Selve puta blir i det blomstrete stoffet, mens rysjekanten blir i det søte "Lille Martine"-stoffet fra Stoff&Stil. Syns det er nydelig i lyseblått med små, hvite prikker. Stoffet er ganske tynt, det blir ekstra delikat for rysjene. :) Den søte knappeveksa fant jeg på Notabene i dag. 25 kr for mange knapper i fine blåtoner.




9 kommentarer:

hvitstil.com/Christine sa...

Ja, det var nydelig farge på blomsten din, jeg er så glad i rosa.
Skal stikke en tur forbi bladkiosken jeg og, det er så koselig å sitte ute i solen og få inspirasjon!
Du får kose deg med putesying i helgen. Klem

Mia sa...

Nydelige stoffer du skal sy puter av, Hulda. og så søt den puten i det forrige innlegget ditt var også. Koselig blir de å ha ute til sommeren. Håper solen skinner hos deg også at du får en fin helg.

JULIEK sa...

Nydelige granium. Jeg har mange stiklinger fra to mårbacka planter. De vokser som bare det, så det kommer vel blomster på de også snart : )

Hulda sa...

hvit stil: ja, syns fargen er helt herlig. Jeg har en fra i fjor som også har denne fargen, den kommer nok med blomster snart den også.

mia: ja, jeg ble fornøyd med puta, den blir fin å ha på terrassen, er begynt på nr to nå. Er fint vårvær her i dag. :)

julie: jeg har også flere stiklinger som er blitt store nå, de kommer snart med blomster.

Norah sa...

Nydelig med blomster, men som sagt tidligere, jeg har ikke hell med planter. Mine er så flott når de kommer hjem, men etter noen dager så begynner de å sture.

Kjempe flott pute i forrige innlegg også. Jeg har sånn dilla på lyseblått for tiden...

Ha en kjempe fin helg

Tussilago sa...

Åhh...har det kommet nytt Landtliv. Jeg var innom en bladkisok i dag, men så ikke noe nytt...må titte bedre neste gang;)
Det blomstrete stoffet til putene du skal sy var nyyydelig!!!
Ja, ikke sant, rosa granium er nydelig. Liker det godt jeg også...har en lignende stående i et vindu. den jeg heklet potte til forrige uke;) God lørdagskveld til deg;))

n o r d i n g å r d e n sa...

En underbart avcker Geranuim/Pelargon!! Ha en härlig helg önskar Mari.

Anonym sa...

Graniumene er jo bare så flotte. Og det var fine stoffer du har kjøpt.
Ønsker deg en flott lørdagskveld.

MODERN COUNTRY sa...

Puta blir nok nydelig Hulda, herlige farger og mønster! Å, jeg skal kose meg med blader i helga jeg også. Kjøpte meg 3 i dag, så i morra blir det en delig dag i hagen med litt lesing og jordbær tenker jeg, hehe :) Ha en fortsatt fin helg!