fredag, mars 30

~ Vårdekorasjon ~


Nå er det snart påske, Arnt Håvard har fått ferie, men jeg har to dager igjen å jobbe. Likevel føler jeg nå at vi er gått inn i påskeuka. Søndag er det Palmesøndag. Jeg har sådd flere blomsterfrø i dag, og de jeg har sådd tidligere er allerede klar for prikling. Blir nok å starte med det i morgen, tenker jeg.



Jeg har laget en vårlig dekorasjon i dag, med snev av påske. :) Jeg har brukt tre små påskeliljer, de minste jeg kunne finne, stein, mose og noen kyllinger og egg. Jeg har også en vase med ulike greiner fra hagen. Det er knopper på disse, så jeg gleder meg til grønne blader etterhvert. Jeg skal huske å sette dekorasjonen kjølig om nettene slik at den holder seg fin lenger.




En liten kylling titter fram over kanten. :)




Jeg har også laget et blomsterkort som jeg har satt til pynt i dekorasjonen. Jeg kommer nok til å lage flere slike, disse var fine! :)




Enda en kylling sitter og koser seg her, på en liten stein. Her ser dere også noen greiner jeg har lagt til pynt over mosen og noen små egg.




Koselig å ha den i stua når det er for kaldt til å sette den utenfor.


God påske til dere alle sammen!

17 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Hulda!! Oj så mycket fint du visar, jag har inte hunnit hänga med!! Jag har jobbat så mycket sista tiden och har just kommit innanför dörren nu ( jag skrev bland mina egna kommentarar nyss..)

Först, vilka härliga påskarragemang du gjort i den zinkbaljan, den ser ju lika ut som mina zinkkrukor jag har ute på väggen!!Det blev verkligen fint med påskliljorna där i!

Och vilken otroligt fin trasmatta du fått av svärmor, bara sååå läcker!! Hälsa henne det att jag skulle gärna velat haft en sådan med om jag känt henne!! Ursnygg!
Och vilka fina Greengate tyg och burkar du köpt, de har ju bara såå mycket fint! Och de teljuskopparna var underbara!!
Jättesnygga saker!!

Vi ses snart igen, jag byter mitt tema i morgon!! Ha en mysig fredagkväll med Påskferielediga Hovard!! Mari.

JULIEK sa...

God påske til deg også. Så fin en dekorasjon du har laget. Du er alltid så flink med slikt du. Skal dere på hytta, eller er det for tidlig. Klem fra meg : )

Hulda sa...

mari: hei! så koselig at du skrev så mye da. :) Ja, husker at jeg så slike sinkkrukker hos deg med samme opphevet rosemotiv langs kanten, som det er på denne baljen som jeg har. Det er så fint! Ja, matta er nydelig, jeg er veldig fornøyd med den! :) Koselig å høre fra deg igjen!

julie: hei! vi skal nok ta en tur eller to oppover til hytta, men er jo enda en god del snø der. Men, er været bra så blir det nok en tur. :) Koselig at du likte dekorasjonen!

Anonym sa...

I love your Easter display, especially the little chickens, they're so cute!
Jane

Interiørhuset sa...

så masse vakre ting du har kjøpt.. den dekorasjonen der var virkelig flott. Håper du får en kjempe flott helg=)

Norah sa...

Så flott dekorasjon!

Ja, Hulda - jeg gremmes over at mange glemmer selve budskapet med våre høytider. Påsken er for meg den viktigste!

Ha det riktig godt alle tre.

GOD PÅSKEKLEM

Katrine K sa...

God påske! Så flink du er til å lage påskedekorasjoner og til å så...-jeg skjønner at jeg må ta meg sammen nå og få pyntet litt.

Sarah sa...

Rigtig fin dekoration. Det er vældig sjovt at lave den slags selv, og der skal ikke meget til før det bliver rigtig fint.
Hav en god påske.

Tussilago sa...

Kjempestemning i den vårlige påskedekorasjoenen du har laget!
Nå før helga kom det plutselig masse snø her i Vesterålen, så all vårstemningen er borte med et fingerknips. Men snøen er våt..og hadde det bare stoppet å snø..så ville nok sola fjernet både denne nye og den gamle snøen utrolig fort. trist fordi jeg allerede hadde sett toppen av nye spirer på pinseliljene i bedet mitt;( men den som venter på noe godt osv.
Ønsker deg ei fin palmehelg!

Solstad sa...

God Påske til deg også! Veldig flott dekorasjon du har laget, de e sååå flink atte!!
Klem fra meg :)

Anonym sa...

Så koseleg dekorasjon du har laga!! Eg likte godt den sinkpotta som du har dekorasjonen oppi!

Hulda sa...

jane: thank you! Yes, the little chickens are very cute. :) I have had them for a long time, decorating with them at Easter.

tonje: så koselig at du likte dekoresjonen jeg har laget. :)

norah: ja, det er jeg helt enig med deg i, mange "glemmer" hvorfor man feirer både jul og påske.

katrine: takk! det blir ikke så mye jeg pynter til påske, men blomster og noen høner og haner og kyllinger må til. :)

sarah: det er sant, det er ikke så mye som skal til før det blir fint. Det enkle er ofte det fineste, syns jeg.

tussilago: ja, her i Harstad har vi samme været som dere i Vesterålen. Det har regna i dag, så heldigvis forsvinner nysnyen fort. Den tærer nok på den gamle, får vi tro. :) Jeg så nettopp at påskeliljene er kommet langt i hagen. Koselig.

solstad: takk! God påske til deg og!

merete: takk! sinkkrukka er jeg også fornøyd med. Kjøpte den i vinter, jeg skal ha den ute med blomster i sommer. :)

Nette sa...

Så søt dekorasjon da!
Ønsker deg en god påske!

Anonym sa...

Flott dekorasjon!

Anita sa...

Very sweet, your Easter decorations with those mini daffodils! I hope spring has finally arrived at your place, too!

We had a great Saturday today with lots of sun (and lots of gardening) and tomorrow, the weather will even be more warmer!

Have a great week-end, too!

Anna Lisa sa...

Så masse koselig du har laga til. Blir riktig koselig hos deg. Nå drar eg til Danmark og vil ønske ei god påske før eg drar. Kos deg. Klem

Anonym sa...

Vad fint du gjort med påskliljor och kycklingar! Man blir så glad när man tittar på allt ditt vackra!
Kram