søndag, januar 14

Orden i sysakene


I dag har jeg fått orden i sysakene mine. Jeg har lagt alle stoffene mine i hyller jeg har på hobbyrommet. Jeg har lagt stoffene etter farger og mønster. I denne bunken er det rosa stoffer, og blomsterstoff. I den ved siden av er det lilla og beige.

Her er det lilla og beige stoffer, og på den minste stabelen er det grønne og blå stoffer.

Da jeg sorterte stoffene var det lett å se hvilke farger jeg liker best. De rosa og blomstrete leder tydelig an. :o)
Er jo godt at jeg har mer plass, til mer stoff. ;o)

En hylle til turkise, blå, mønstrete og spreke farger.

I kurvene har jeg blonder, bånd, knapper, trådsneller og alt annet sytilbehør. Alt sortert i ulike kurver. Godt med orden! Bøkene på siden er sybøker og interiørbøker.


Her ser dere hele hyllereolen. Godt å få orden på sakene. :)
Jeg har lagt inn flere nye linker i dag, både under INSPIRASJON OG BUTIKKER, og nye spennende blogger.

Jeg er forresten veldig spent på om jeg får "Vakre hjem og interiør" i postkassen i morgen. Jeg har sett på forskjellige blogger at mange fikk bladet på fredag. Kjedelig å vente når man abonnerer, da burde det jo komme noen dager før det er i salg i butikkene!!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det er kjekt å få orden i sysakene, hehe;))
Ser ut som du mange flotte stoffer å ta fatt på.
Natta Hulda

Anonym sa...

Mange fine stoffer her! Veldig kjekt å kunne samle alt oversiktlig og greit i ei hylle. Ha en god uke!

Anonym sa...

Jeg fikk bladet på fredag, du må klage, klart du skal ha bladet samtidig som oss andre!!

Deilig med orden i sysakene, kan ikke skryte av det samme, har for mye....skal få ryddet opp, og gi bort en del stoff som bare blir liggende...

Ha en fin mandag!

Timotei sa...

Så fint det ble! Ryddig og systematisk. Ja, når en får sortert stoffene etter farge, ser en fort hvilken favorittfarge en har ja. Jeg har veldig mye blått og beige eller lyse stoffer. Håper du får det bladet du venter på da. Irriterende å måtte vente så lenge!

Hulda sa...

anniche: ja, veldig kjekt å få litt på stell. Hadde alt stoff i kurver før, en det er blitt så mye at det blir bare rot av det. Har noe stoff og platevatt liggende i en stor kurv.

ellie: ja, det ble bra. :) Artig å ha slik oversikt over det også. Er jo fint å se på.

karna: ja, jeg skal sende en mail og klage på sen levering. Det er så irriterende.

Ja, det er endel stoff hos meg også som aldri blir brukt, men kanskje en dag.. ;)

timotei: ja, er mye lyse stoffer hos meg også. Er jo fint det. :) Ja, jeg ble fornøyd med opplegget. Jeg skal klage på sen levering av bladet. Kanskje det blir bedre da.

Anonym sa...

.....men hulda så fint du har fått det. Kan du ikke komme hit litt å ordne det slik hos meg. Jeg har liten ordning for tiden : )

Anonym sa...

Jag skulle också vilja ha ett hobbyrum... blir lite smått avundsjuk :)

Anonym sa...

Vad skönt att få ordning! Inspirerande att ha tygerna liggandes framme sådär, då blir du väl sugen på att sy ofta kan jag tänka mig! Vad trist att du inte fått tidningen än, du får prata med dem. :(

Hulda sa...

julie: takk! Jeg har enda flere skap som skulle vært rydda i, skal ta det i vinter, har jeg tenkt. Det blir så alt for lett lagt unna ting, også blir de ikke brukt mer.

ljuvligt hemma: ja, er godt å ha et eget rom hvor man kan kose seg med hobbysysler.

anna: ja, er veldig inspirerende å se på alle stoffene som ligger der klare til bruk. :) Jeg skal sy litt i kveld, tror jeg. :) Fikk bladet i posten i dag, kikket i det mens jeg spiste, det er masse fint i det. Masse INSPIRASJON! :O)

Anonym sa...

Stilig, kjekt å få orden på tingene, hos meg ligger litt her og litt der. Nå har du en super oversikt, bare til å plukke ut det du vil ha. Fikk også bladet på fredag, eller pleier jeg å få det etter at det har kommet i butikken, men jeg tror det har noe med posten å gjøre, klag til de også. Ha en fin dag.

Mia sa...

Ja, her har du fått orden i sakene! Så deilig - og så fristende å starte nye prosjekter når du ser alle de flotte stoffene. Man kan se favorittfargene dine, ja. Slik er det med meg også - mine farger en blått, hvitt og rosa. Resten av fargeskalaen har jeg nesten ikke noen stoffer av...

Anonym sa...

Det blev snyggt, åh så många fina tyger du har. Dom hade jag gärna botaniserat runt i ;-)

Anonym sa...

Det ble flott orden i sysakene ja...og jammen ble det dekorativt også! gratulerer med jobben!
Tussilago

Anonym sa...

Beautiful fabrics and beautifully tidy!

Anonym sa...

Hei...
Åååå så rydig og fint du har det, det hender, at det er slik hos meg også - men bare ei kort stund...
Ha en fin kveld...

Anonym sa...

Wow! that's quite an impressive craft cupboard that you have... I was trying to read some of the titles of the books which you have, I'm always on the lookout for new inspiration. Do you have any favourites.
Jane

Anonym sa...

Deilig med orden i sysakene ja! Jeg har ryddet , sortert, kastet...omøbelert på arbeidsrommet i helgen jeg også! jeg får så masse inspirasjon til nye prosjekter når ting blir organisert på nytt :o)

Anhengene du spurte om i bloggen min har jeg kjøpt i perlebutikk her i Sandefjord, men jeg tror at flere av nettbutikkene som selger perler også har dem :o)

Hulda sa...

kreoline: ja, er godt å ha litt orden, spesielt når man bruker stoffene så mye. Jeg har flere hyller, så det er plass for mere etterhvert. :)

mia: ja, er mye blått, hvitt og rosa her også. Mye med blomster og roser på. :) Det er jo så skjønt. :)

fröken kattfot: takk! Ja, er fornøyd med oppryddinga. :)

tussilago: takk skal du ha! Ja, det er jo sant, det er pent å se på alle stoffene også. :)

nostalgia: thanks! Yes, it is good to have a tidy craftroom, at last!

mita: takk! Skal prøve å holde det ryddig, det har jo lett for å bli endel rot når man holder på. Men, er jo så mye bedre når man har orden. :)

jane: thank you! :) The craftbooks are in Norwegian, I just have one in English, it is Home-made Vintage, I have posted something from the book last week, may be you saw that?

line: ja, det er godt med en opprydding innimellom, og så sant, så sant, det gir mye inspirajon til nye prosjekter! Skal forsøke å se på perlebutikker på nettet. :)

Lisa sa...

The bag is really nice. I like the idea of putting soap or something in it. hmmm you are giving me ideas as usual. :)

Your garden pictures make me feel ready for summer!

Congratulations on being a blogger for one year. It feels like I've known you longer than that. I'm so glad you came to blogger where I got to meet you. I really enjoy your blog and it is obvious that many other people do, too!