tirsdag, september 19

Vintage og Shabby chic

Jeg har gjort det igjen!! - Falt for ei lykt!! Kjøpte den på Kremmerhuset i ettermiddag. Syns den var så shabby chic!! Skikkelig flott!! Kunne ikke la det være. På butikken var det rosa nelikker i en slik lykt, det var også veldig fint.

Ops, I did it again!! - Fell in love with this a lovely lamp!! I bought it this afternoon at Kremmerhuset, an interiour store. I think it is SO shabby chic!! I couldn't resist it. One of the lamps at the store had some pinks in it. (VERY bad English, I know!!) That was pretty too.
Her står lykta og skinner sammen med flere lykter jeg har. Jeg ordner stadig på denne hylla i stua. Syns det er så koselig å forandre litt, og bytte plass på ting. Og som jeg liker og si det; Forandring fryder! Den høye lysestaken kjøpte jeg da vi var i Lofoten i sommer.

The lamp shines at the shelv in the living room togheter with a lot of other lamps I have. I enjoy decorating the shelv, change and move things around. I bought the tall candlestick in Lofoten this summer.
Jeg kjøpte denne boksen på Kremmerhuset i dag, 19 kr kosta den, og det syns jeg var et røverkjøp! Jeg skal ha perler i den, tenkte jeg. Elsker denne "vintage looken". :) Jeg skal male hylla vanilje hvit, senere.

I bought this box at Kremmerhuset today, only NKR 19, a bargain! I really love the vintage look. :) It looks great at my shelv at the craft room, I should have some pearls in it. I should paint the shelv later, vanilla white.
Slik ser to sider av boksen ut. Det er ulike vintage bilder på hver side av den. Syns den er skjønn, tror jeg må ha meg et par til til diverse syutstyr, knapper og blonder, f eks. De er jo SÅ flotte og se på også. :o)

Here is two sides of the box. It is different vintage pictures of each side of it. I think it is so sweet, I think I have to buy a couple more of them for my sewing stuff; buttons and laces and so on. They are SO cute too look at. :o)

27 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte kjøp du har gjort på Kremmerhuset ! En av nibe favoritbutikker. Kommer alltid ut igjen med noe nytt etter et besøk der. Koselig hylle med masse lekre lykter på i stua di også. Veldig stemingsfullt.

A sa...

Vilka fynd från Kremmerhuset! :) Kul att se dina fina saker på hyllorna också! Mysigt värre. :)

Minne sa...

Så fina burkar du har hittat. Ett riktigt fynd. Jag tycker mycket om hyllan med fina saker. Ser mysigt och hemtrevligt ut!

Anonym sa...

Du har blick for det vakkre og så morsamt med en som fallt for lykta.
Flott hylla med lysestake og lykter!

Hulda sa...

sanna: takk skal du ha! Kremmerhuset har mye fint ja, for en billig penge. Koselig at du stakk innom!

anna: koselig at du likte bildene av det jeg fant. Dessverre fikk jeg ikke lagt ut bilder av lavendelposene, er noe galt med blogger, skal ta det i morgen.

minne: takk skal du ha! Ja, liker så godt hylla i stua jeg også. :)

inkan: tusen takk! Elsker å tenne lysene på hylla, det blir så fin stemning i stua. :o)

Anonym sa...

Kjempeflott Hulda, lykten var helt flott. Det er alltid kjekt å forandre litt, så er det koselig å holde på med det også. Boksen var også fin, grei å ha småting i. Har bestilt meg et par bokser i Tilda serien, så det blir spennende når de kommer.

Hulda sa...

kreoline: tusen takk! så koselig at du også likte lykta. Den var så lekker, syns jeg. Jeg fikk noen tilda bokser med små roser på i fjor, veldig fine. :o)har noen julebokser også, som jeg fikk til jul et år.

Tone sa...

Først må jeg bare få si at puta di ble kjempefin!! Og lykta og boksen var også fine. Er veldig koselig med litt nytt nå som høsten kommer. Ordentlig gøy å ordne litt inne igjen :-)

Anonym sa...

Lykten du kjøpte var kjempe fin!!Den likte jeg virkelig Hulda. Hyllen var vakker, så skikkelig stemningsfult ut.
Den lille fine boksen du hadde kjøpt har jeg en litt større utgave av, kjøpte den på lisbeth dahl i københavn. Har kaffe i den.
Synes de er kjempe søte disse boksene.

Hulda sa...

leah: ja, det er veldig koselig å ordne inne etter at sommeren er over, slik er det hver høst, syns jeg. :o)
Takk for puteros!

anniche: ja, lykta er helt topp, falt jo fullstendig for den, de hadde fått inn så mye nytt og fint på Kremmerhuset nå. De hadde de boksene i tre ulike størrelser.

Vintage Wine sa...

Väldigt gina saker!
Hur är det annars Hulda? Bra hoppas jag :-)

Anonym sa...

Vilka fynd! Jag gillar också lyktor!

Anonym sa...

Så flott den lykten og boksen er. Kremmerhuset er en av mine favorittbutikker også.

Anonym sa...

Skjønner godt at du bare MÅTTE ha den lykten, super fin! Den hyllen med lykt/pynt på var jo fantastisk stemmningsfull! Super koselig! Skjønne bokser, er så praktisk med bokser til "rot"....

Hulda sa...

vintage wine: tusen takk, ja de er flotte! Går bare fint her, det håper jeg det gjør hos deg også.

lina: ja, lykter og lysestaker er så fint! Er veldig mye fint å finne nå også, syns jeg. Stort utvalg.

månefeen: takk! Ja, Kremmerhuset har mye for enhver smak, og ikke er det dyrt heller.

karna: takk! ja, jeg falt veldig for både lykta og boksene. Jeg elsker å pynte og forandre på hylla, den er super til det. Bildene som henger over er to gamle kort jeg har printa ut fra nettet. Har funnet noen gamle julekort jeg skal ha til jul i de rammene. :o)

JULIEK sa...

....men oj oj oj så fin den hyllen var med alle lys. Må prøve å få til noe sånt jeg også, det er jo så koselig : )

Niki Fretwell sa...

Oh this is all so pretty...you have inspired me to light more candles...I shall do so tonight!!
Niki.x

hummmlan sa...

Vilka fynd! Gillade verkligen burkarna!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Fin pute du hadde laget.
Fine sammensatte farger.
Koselig lykt,lys gir stemning i høstmørket ;)
Fine motiv på boksen du hadde kjøpt.Kremmerhuset har mye fint er blitt en av min favoritt butikker.
Ønsker deg en fin høstdag Hulda.

Haust sa...

Herleg boks! Eg iler til Kremmerhuset! ;)

Hulda sa...

julie: ja, du må sette opp en hylle du også, er skikkelig fint å ha i stua det. :o) Satte opp denne i vår.

nostalgia: thanks! Enjoy your candles tonight then! :o)

hummmlan: takk! ja, boksen er nydelig.

ella: takk for ros! Har alltid likt Kremmerhuset, masse fint der.

posidriv: de har boksene i ulike størrelser, til en billig penge. Håper de har på Kremmerhuset nær deg også!

Lisa sa...

LOL your first line cracked me up! I really like your new lantern and your English was fine! The tin is really pretty and very Hulda. :) I just bought a tin for a dollar that I need to photograph for you. It is very Hulda, too, I think. I have my little paper flowers in there.

monique sa...

What a beautiful shabby lantern! Love it.You have decorated the shelf very lovely.

Hulda sa...

monique: thank you! I just love this style. :o)

Anonym sa...

Så utrolig mye fint du lager ? Veldig inspirerende side. Kommer nok igjen her ja.... =)

Anonym sa...

åhhh. jag älskar ljusstaken där på din hylla... rosen som håller ljuset! Vill ha... Den finns på en inredningsbutik här i karlstad men bara en... och jag vill ha två:(

Hannele på Hisingen sa...

Förändring förnöjer, det är nog sant.
Det ser så fint ut, massa mysiga bilder.