lørdag, august 26

Stemning og blomster - Mood and flowers

Fikk lyst til å vise dere noen av lysestakene mine i fattigmannssølv. De er noen av mine favoritter. Jeg kjøpte lysmansjetten i går. Syns det ble skikkelig shabby chic med den på denne lysestaken. Det har vært så mange utfordringer i det siste. Hadde vært artig om noen tok utfordringen å vise fram noen fine lysestaker. En fin høst-utfordring, ikke sant?

I want to show you some of my favorite candlesticks. I bought the candle-ring yesterday. I think it looks really shabby chic! It has been a lot of challenger lately, and I want to challeng you. SHOW me your favorite candlesticks. A nice autumn-challenge, isn't it?


Leah har utfordret oss andre bloggere til å vise fram favoritt potteplanten vår. Vel, det var vanskelig å velge, så jeg kom fram til at jeg vil vise noen av mine favorittplanter. Her kommer et lite utvalg. :o) Dette er en av de fineste geraniumene mine. Den kjøpte jeg i vinter, og den har blomstret siden da. Helt fantastisk!

Leah has given us a challenger. She want us to show our favorite potted plant. Well, it was a kind of a problem to choose.. Which one is my favorite? I decided to show you some of my favorites. :o) This is one of my most beautiful geraniums. I bought it last winter, and it has bloomed since then. Fantastic!


Her er enda en nydelig geranium, litt mørkere rosa. Den står i vinduet på hobbyrommet vårt. Har vinduet her fullt av geraniumer i flere farger.

Here is another lovely geranium, dark pink. I have it in the window of our craft room. The window is filled up with geraniums in different colours.

Dette er også på hobbyrommet, en rosegeranium. Hver enkelt blomst ser ut som en liten rose, tett og fin.

This is also at the craft room, a geranium called rose. Every little flower looks like a rose.I don't know the English name of it.

Gerbera er også en av mine favoritter! Den blomstrer uavbrutt. Har også en i orange.

Gerbera Daisies is also one of my favourites! It blooms all the time. I also got one in orange.

Sist, men ikke minst, kommer denne planten med bær på. Den er fantastisk morsom! Først kommer det blomster, så grønne kart, og så røde bær. Men, de er IKKE spiselige. Vi har tatt frø av bærene og sådd de. I vår hadde vi mange små planter. På hver side av morplanten står det to små. De er begynt å komme med bær nå. Artig å dyrke de fram selv. Vi har gitt bort noen, for det ble så mange av dem.

Last, but not least, I want to show you this plant with berries on. It is pretty funny! First it have flowers, then green berries, and then they turn red. You can NOT eat the berries. We have piced some of the berries, and taken seeds from them. This spring we had a lot of small plants. You can see two of them at each side of the mother plant. They have grown berries too. It was fun to see how they grow big. We have given some away, there was so many of them.

18 kommentarer:

Sol sa...

Du har masse fine blomster Hulda.Det er moro holde på med blomster og få dem til å vokse og trives. Du har hatt mange oppdateringer i det siste,og jeg har ikke hatt anledning til å kommentere. Mye flott har du fått,det pynter opp i tallerkenhylla di. Du er heldig som har noen som tenker på deg og kjøper fine ting ;-}

Tone sa...

Stemningsfullt bilde, og vakre lysestaker. Det gjorde seg godt med den nye mansjetten :-) Og du er jo bare nødt til å ha grønne fingre ;-) Det var en fin høstutfordring. Jeg har dilla på lysestaker og lykter, så får se om jeg klarer å bestemme meg ;-)

Hulda sa...

sol: koselig å høre fra deg igjen! Ja, veldig artig å holde på med blomster, jeg har vokst opp med det, så er nok en av grunnene til at jeg trives så godt med det. Det var mannen min som plantet frøene til bærplanten. Han er også flink med blomster.

leah: ja, koselig med lys og lysestaker. Jeg har litt dilla selv også, he he... er jo SÅ masse fine lysestaker for tida, syns jeg. Artig om du tar utfordringa! ;o)

JULIEK sa...

Masse fint som vanlig på din side. Artig utfordring. Har masse forskjellig av lysestaker også endel sære ting. Skal prøve å se hva jeg får til. Mitt kamera er litt rart så inne bilder blir ikke så fine, men noe må da bli bra.

Anonym sa...

Så stemningsfult bilde med de lysene, ble veldig fint med lysmansjettene...Har lite blomster å vise inne, men du hadde mange fine planter! Ha en god Søndag Hulda! (super fin lavendel pose du har levert til Anna!)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

God morgen Hulda !
Flotte blomster. Ja pelargonium er også en av mine favoritter.
Så kanskje jeg skal legge ut disse jeg har senere i dag. Jeg tar også utfordring.
Koselige stemningsbilder.
Lys og varme er viktig ;)

Kathrine sa...

Flotte blomster!Og stemningsfylt og koselig med de fine lysene...Godt at det har blitt såpass mørkt ute at vi kan tenne stearinlys!Det er skikkelig deilig!:)Ha en fin søndag!

Anonym sa...

God morgen Hulda, og takk for kommentarer på siden min:)
Det er helt tydelig at plantene og blomstene trives hos deg.Flott er det!!!
Jeg har ikke så mange planter inne jeg....bare de som overlever meg, haha;-)Men elsker å stelle ute på sommeren, jo mere jo bedre der!
Tar utfordrinegn din- Elsker levende lys hele året- hmmm, luerer på hvilke jeg skal dele da?!
Ha en HERLIG søndag. Jeg har overtalt husbonden at vi skal på brukt/antikk messe i Lyngdal.Gjett om jeg gleder meg. Håper jeg finner noe....hihi:)
Klem fra Anniche

Nina sa...

Du har mange vakre yndlingsblomster Hulda!

Anonym sa...

Hei på deg! Vet du hva når jeg så i Panduro katalogen tenkte jeg på deg.. De hadde noen engler og religiøse ikoner som man kan sette på stearinlysene og tenkte på at det måtte være noe for deg og din stil...Å ja,det er masse fint der ja. Synes også stoffene til Tilda var super duper, så de blir sikkert handlet inn.. :-)
Ha en fin søndag da Hulda!

A sa...

...och så mycket fina blommor inomhus också! Härligt att bo i ett blomsterparadis. :) Ska fota lite ljusstakar, kul med utmaning! :)

Anonym sa...

Ser at du er en ordentlig kose og blomsterdame. Nydelige bilder! - igjen..

Hulda sa...

julie: blir spennende å se dine lysestaker!

karna: så koselig at du likte lavendelposen jeg laget til Anna!
Har hatt en kjempefin søndag, i skogen hele dagen. Nydelig vær.

ella: koselig om du også tar utfordringa!

kathrine: enig, det er så koselig å tenne lys igjen. De har bare stått til pynt i hele sommer.

anniche: blir spennende å se om du har funnet noe fint i dag! Og det tror jeg nok at du har, ja!

nina: koselig at du syns det!

katarina: artig at du tenkte på meg da du så det i Panduro- katalogen! Jeg så også på de merkene, skikkelig fine! Har vært på hytta i helga, og har "studert" katalogen og laget bestilling.

anna: trivelig at du tar utfordringa du også!!

huset i hagen: ja, du har rett i det, det er jeg nok. :o)

Anonym sa...

jag är lite nyfiken på fattigmanssilver, har aldrig sett det i verkligheten. är det inte ganska dyrt ?

Hulda sa...

cia: har 4 lysestaker i fattigmannssølv. De kostet 98, 119, 89 og 59 kr, så det er ikke så dyrt, syns jeg.

anna k. sa...

Jag blir så sugen att tända ljus när jag ser din bild Hulda!! Mysigt!

Line sa...

Så koselige lysetaker! Du har grønne fingre må jeg si :o) veldig grønt og frodig hos deg!

Hulda sa...

lantliv: ja, det er jo så koselig med lys nå når det er mørkt om kveldene. :o)

line: takk! ja, jeg har nok grønne fingre, er flere som mener det. Mannen min er også flik med planter, inne og ute. :o)