lørdag, juli 8

Bilder fra Lofoten

Nå er jeg tilbake fra Lofoten, en opplevelsesrik tur. Mye å se på og mye å shoppe. ;o) Dette er sjøhuset som vi overnatta i, Hammerstad Camping, 1 mil fra Svolvær.
I am back from Lofoten, a trip with a lot of adventures. A lot to look at and a lot to shop. ;o) This is the seahouse in Hammerstad Camping, 1 mil from Svolvær. We spend the nights here.

Vi hadde en fin tur i godt vær. Dette er et bilde fra Svolvær. Nydelige små skyer er spredd utover den blå himmelen. Og fjellene står som silhuetter i bakgrunnen.

We had a nice trip in lovely weather. This picture is from Svolvær. Lovely little clouds are spread over the blue sky. And the mountains looks like silhouetts in the background.


Her sitter Tuva og jeg på ferga, litt vind, men friskt og fint!

Me and Tuva at the ferry, some wind, but nice weather.

Henningsvær er et fint lite sted, med havn, båter, fjell og en liten gate med mange små butikker. Butikkene var fulle av alt fra håndlagde ting til suvenirer. Bl.a et keramikkverksted og et lysstøperi. Lysstøperiet var nydelig innredet i shabby chick stil, hvite gamle bord sto rundt omkring, både som utstilling, og i kunstnerkafeen som butikken også inneholdt. Her kjøpte jeg meg en flott lysestake som jeg skal vise dere i morgen. Da skal jeg vise frem det jeg har handla. :)

Henningsvær is a nice little place, with harbour, boats, mountains and a lovely little street with small shops. The shops got a lot of things you could buy; some of them had crafted things, souvenires. You also could find a ceramic workshop and a candle foundry. The candle foundry has a very pretty interior, in shabby chick style, white tables, used for display and in the cafè. The shop has also a cafè. I bought a lovely candlestick, I`ll show you that in the morning. Then I will show you my shopping finds. :)

Her er et bilde utenfor Lysstøperiet.

Outside the Candle foundry.

Smørblomster på enga er alltid vakkert, her utenfor Vikingmuseet på Borg.

Buttercups in the meadow is always lovely, here outside the Viking Museum at Borg.

Blikkstille hav, så stille at fjellene speiler seg i det. En vakker julikveld. I morgen kommer jeg tilbake med noen flere bilder, bl.a litt fra Dukkemuseumet og fra shoppingen! Var bl.a på tre flotte antikkbutikker. :)

Dead calm see, so calm that the mountains reflect it like a mirror. A beautiful evening in July. To morrow I want to show you some more pics, from the Doll`s Museum and from my shopping! I visited three very nice Antique shops. :)

14 kommentarer:

Lisa sa...

You're home, you're home! Yay. :) I missed you.

Your pictures are great. I'm glad you had nice weather and such a nice time. I can't wait to see the rest of the pictures. I'm excited about the inside of that shop and also excited to see what you bought. :)

Welcome home.

Hulda sa...

thank you Lisa! it is good to be missed somethimes! :) I show you more to morrow. :)

Anonym sa...

gudansig vilka vackra bilder, det är nog bara i Lofoten det är så vackert. ser framemot dina shopping bilder, för du har väl tänkt visa upp vad du inhandlat.
vilken tuff Tuva som åker färja.

Vintage Wine sa...

Härligt att ha dig tillbaka ;-)

Bilderna är underbara & det ser så mysigt ut! Ni verkar ha haft en trevlig semester trip ;-)

Hulda sa...

cia: ja, det er fint i Lofoten, men også andre steder i Norge, f.eks her hvor jeg bor. :) men, naturen er ikke så vill her. Men, vi har både fjell, skog og hav. Ja, Tuva var tøff, og ikke noe redd på ferga. Hun fikk treffe en hund som hun lekte med også.

vintage wine: koselig at du syns det var fint å ha meg tilbake! Er godt å være tilbake også. :)

A sa...

Så ortroligt vackert det är i Lofoten!! :) Har också saknat dig & din blogg. ;D

Tracy sa...

Welcome back, Hulda! I love the seahouse's shade of red. Lovely pictures!

Hulda sa...

anna: koselig å høre at du er glad for å ha meg tilbake. Skal skrive mail snart. :)

tracy: thank you! It is good to be back. :)

Anonym sa...

Herlige bilder Hulda. Og lille tuva da, er jo så fryktelig søt der hun sitter.

Hulda sa...

heidi: takk, ja, Tuva ble nusselig på det bilde. :o)

Anonym sa...

Ja, du har nesten vært hjemme hos meg du! Mitt hjemsted er rett ved Borge kirke og Vikingemuseumet. Der Lofotr ligger (Vikingeskipet), der var badeplassen vår i oppveksten. Bøstad skole har jeg gått på i 9 år. Men jeg lurer fælt på hvor antikkbutikken på Borg ligger?? Send meg en mail er du snill :o) marita.karlberg@c2i.net

Hulda sa...

marita: har sendt deg en mail med bilde, og prøvd å forklare. Er ikke så enkelt når man ikke er lokalkjent. Fint på Borg! :)

Anonym sa...

Så fint, Lofoten är så himla fint!

Sigruns German Garden sa...

Hulda, I was waiting for your photos from the Lofoten. Great! Somethimes I must come and see it.

Sigrun