lørdag, februar 15








I stua




Denne uka har vært hektisk. Jeg har malt gangen, fått inn nytt interiør der, jeg har malt kjøkkenbord og stoler. Møbler er blitt flytta hit og dit, fra lysthus til stue, fra stue til lysthus. Mamma har også vært her og hjulpet meg. :) I dag får dere se hvordan stua ble. Jeg er kjempefornøyd! Gangen viser jeg bilder fra senere.











Jeg har en stund tenkt på at det måtte bli fint med de grønne stolene i stua. Jeg har hatt disse i lysthuset, men fikk lyst på litt forandring.









Jeg synes det ble lekkert. :) Må være lov til å skryte litt av seg selv. :) 









Det fine hekla teppet i flere farger passer så godt til stolene og miljøet her.










I den andre enden av stua ser det slik ut nå. Nykommeren er kurvstolen fra PlANTASJEN. Jeg har lenge sett på møbelgruppen ROME, nå er den min. :) Bord, benk og en stol til står ute på terrassen. Jeg kommer til å vise dere mer av den senere. 









Møblene passer like fint inne som ute. Jeg kan se de for meg i lysthuset også. :) De beige lysestakene passer fint til.









Så tar vi en titt lengre inn i stua igjen. Puffen med skrift på er god å legge beina på.









Sinkbordet ble satt mellom stolene. Over bordet har vi festa ei lampe. De rosa primulaene er fine, små fargeklatter i interiøret.










Jeg liker stemninga i stua. Kurvkista, kurvmøblene og de blågrå nyansene gir meg følelsen av å være i et hus nær havet.









Her kosa jeg meg med film i går kveld. :)











Vakker primula!

Det går også framover med kjøkkenet, her skjer det stadig ting. :)







34 kommentarer:

Unknown sa...

Gøy med forandringer og det er jo fint å kunne forandre litt med bytting av møbler. Du har jammen stått på med maling denne uka både med møbler og gang. Selv om det er mye jobb gjør resultatet det hele verdt. Ønsker deg ei god helg.
Klemmer fra Marit

Reidunn sa...

Så fint det ble med de stolene!!
Du er så flink til å få alt til å harmonere så fint sammen:)
Det så deilig det må være å sitte i stolene med beina på den fine puffen og kose seg med TV eller ei god bok!!
Så utrolig fint hekleteppe du har. Deilige farger som virkelig passet så fint til stolene!!
Skal si du står på!!:)
Sitter her med fortsatt hvitmalingsflekker på fingrene. Men nå koser jeg meg med bloggen din og slapper av:)
Ønsker deg en fin lørdagskveld!!
God klem fra Reidunn

sjarmerende kusiner sa...

Simpelthen elsker de to gamle stolene, og helt perfekt med det fargerike teppet til!!
Fortsatt god helg til deg :-)
Klem fra Gol.

h.espe sa...

Gøy med forandringer Hulda, og dette ble jo skikkelig fint :) Fott ny kurvstol du har fått inn i stua.

Ha en fin helg videre!

Klem Hildegunn

Rosehagen sa...

Ja, det ble supert med de grønne stolene;) Det ble luftig, sånn som det er ved havet. Du er veldig flink til å få det til;) Primula er vårblomster, nydelige i sin fargeprakt;) Husk at du kan plante den ut når våren kommer for alvor. Det hekla teppet er flott. Jeg har så lyst på et hekla teppe, men jeg er ikke så glad i å hekle. Nå trener jeg og hekler OL luer;);) og ser TV;)
God lørdagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

MissMette sa...

Kjempefint, Hulda :)
Likte veldig godt de
grønne stolene dine ღ
H E R L I G . . .
Kjempegøy med litt
forandring innimellom
Ønsker deg en fortsatt
fin helg, stor klem fra
Mette :)

Unknown sa...

Du kan med all rett skryte av deg selv :) ble kjempekoselig. Ser ut som du har en stor stue ! Herlig farge på de grønne stolene og nå når det grønnes ute så blir det utrolig vakkert.- Elsker at du er så flink til å fra naturen og fargene med deg inn og la det harmonere så godt - nydelig :)

Ønsker deg fine og glade dager

Klemmer fra Monica

Frida sa...

Så fint det blev med stolarna där :) de passar bra hos dig. Ser fram emot att se det nymålade resultatet. Kram Frida

Fjordheim sa...

Ja det passet fint med stolene der.
Litt forandring gjør alltid godt.
Må ha en opprydding og ommøblering
her snart kjenner jeg. Er klar for noe "nytt"
Men uten å kjøpe noe nytt, for det har jeg ikke brukt for,
har mer enn nok å ta av.
Ønsker deg ei fortsatt riktig god helg :)

bye9design sa...

Så koselig!! Jeg sitter igjen med samme følelse som du beskriver. Å være i et hus ved sjøen. Lurt å ha møbler som kan brukes både inne og ute, praktisk :o) Herlig kveld til deg! Klem fra Nina

Vintagepia sa...

Så flott dæ blæi mæ de grønne stolan i stua...passa hæilt pærfækt spørr du meg !! Og førr ikkje å snakke om dæinn nydeli'e kurvstol'n !! Gle'r meg tell å se bilda av ræst'n av møblemange' ,gangen og kjøkkene når aillt e færddi' :o)) Håill no på mæ 50-tallsbuffen æinda...blæi mykkje arbæi' mæ dæinn når eg måtte male dæ'inn ijnni og...har vorre gåen i føt'n og arman i dag pga dæinn hærsens fibroen i tellegg tell lavfeber'n som føll mæ så har bære fådd tadd et strøk tell i dag mæn får bære ta ti'a tell hjælp så bli dæ no færddi' tell slutt :o)) Kos deg masse framover i Huse' atmæ have' :o) Klæm fa dæ likkje rø'e huse' i skogen <3
Vintagepia

Monica fra Koseleg sa...

Sjarmerande og koseleg interiør! God helg Hulda!
Mvh Monica

Anne på landet sa...

Koselig å fornye med enkle grep. Selv om det er de samme tingene, så kan de oppleves som helt nye når de kommer på et annet sted enn der de pleier være.
Det viser du et godt eksempel på her!

TAKK for titten og lykke til videre med oppussingen.

Klem fra anne

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig fint!
Kjekt å forandre litt av og til.

God søndag!

Klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är roligt och flytta runt möbler, på nya ställen ser dom helt annorlunda ut. Blev fint med fåtöljerna där.
Kramar
AnnaMaria

4 i Kiellandsgata sa...

Klart det er lov til å skryte av seg selv=) Og det har du jo all grunn til. Det ble veldig koselig med de grønne stolene. Gleder meg virkelig til å se hvordan kjøkkenet blir, og jeg er superimponert over alt dere får gjort på kort tid=) Fin søndag til dere=) Vibeke

loftkroken sa...

Du er kjempe kreativ Hulda :-):-)
Alt ble som nytt når du bytter møblene på denne måten. De grønne stolene passet helt perfekt der ♡Fin den nye kurv stolen også ♡
Gleder meg å se gangen og kjøkkenet:-)
God søndag♡

fru. Lærum sa...

ja, må bare bøye meg i støvet som du står på .....men jammen ble det fint også :-)

klem tone

beate sa...

klart man kan skryte av seg selv!!!

det øverste bildet er så vakkert Hulda!

Ønsker deg en fin-fin søndag!

klem

Trines Hus og Hage sa...

Hei Hulda!
Så mye spennende som foregår i Ingeborgstua om dagen, da! Gleder meg til å se ferdig kjøkken, og tror det blir veldig hyggelig. Stua du viser er skikkelig trivelig, og de grønne stolene dine er jo kjempesjarmerende. Fint å kunne sjonglere litt med møbler og få litt forandring.
LIkte også innmari godt å bruke den svarte lampa på blomsterbrettet som skaper høyde der mellom de grønne stolene.
Helheten er rett og slett veldig smakelig og stemningsfullt.

Lykke til videre!
KLem Trine

Hos Jorunn sa...

Det skjer mye hjemme hos deg for tiden, Hulda! Kjempegøy med forandringer, det ble veldig fint i stua og den nye kurvstolen var så flott!! Jeg elsker kurv, det myker opp så fint i interiøret. Gleder meg til å se kjøkkenet når det er ferdig!

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem fra Jorunn

Malys krok sa...

Ja sannelig fikk du fikset mye denne siste uka! Og flott ble det! Du er en
mester i å gjøre det koselig for deg selv og for andre.
Enten du svinger malerkosten eller du skrur inn en skru, så går det unna og alt skulle helst vært gjort i går...Men nå er det på stell og vi venter bare på kjøkkenet.
-mammaklem-

Huset i Lunden sa...

Så koselig det ble etter ommøbleringen! Kjempefine bilder. Veldig gøy å følge utviklingen på kjøkkenet deres, særlig siden vi også snart skal til å sette opp kjøkkenet i Lunden. Det blir bare så flott og vasken med armatur passet perfekt inn her hos dere. Gleder meg til fortsettelsen!

Mona

Maria - Min oldemors hus sa...

Forandring fryder såvisst! Det var jo kjempefint å ta stolene inn i varmen, og det så ut som de trivdes godt. Stilig med lampa i vinduskarmen, en litt annerledes vri. (",)

Maria - Min oldemors hus sa...

Forandring fryder såvisst! Det var jo kjempefint å ta stolene inn i varmen, og det så ut som de trivdes godt. Stilig med lampa i vinduskarmen, en litt annerledes vri. (",)

Maria - Min oldemors hus sa...

Forandring fryder såvisst! Det var jo kjempefint å ta stolene inn i varmen, og det så ut som de trivdes godt. Stilig med lampa i vinduskarmen, en litt annerledes vri. (",)

Maria - Min oldemors hus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jatte sa...

Koselig ble det! herlig stemning hos deg - får virkelig vårfølelse av bildene dine!!


Ha en toppers ny uke,
Klemmer fra meg!

ralfefarfars paradis sa...

De stolene passet veldig godt inn. Virker som det skjer mye spennende hjemme hos dere- gøy å følge med på

mamasmercantile sa...

Beautiful - love the crochet throw, the colours are stunning.

Hanna sa...

Så mysiga bilder.
Ha en fin eftermiddag och kväll.
Kram
hanna

Signes sammensurium sa...

Du er virkelig flink til å få det til! Og så mye du får gjort for tida, jeg er helt imponert! Det ser ut som et herlig sted å sitte og kose seg.
Fin ny uke til deg.
Klem fra Signe.

InstatreffNorge sa...

Elsker de grønne stolene :)
Det er så hjemmekoselig og
bestemoraktig hos deg, akkurat
sånn jeg elsker det:)

Den fra Plantasjen var også
kjempefin! Ønsker meg en sånn
selv:)

Klem Lise

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från ditt fina hem!
Önskar dej en fin Fortsättning på veckan
Kramar Kathrine