torsdag, august 9











Sommerstue





Enda er sommeren sommer. I stua hos oss skinner sola, dagen er vakker.













Den grønne stolen får stå inntil det hvite bordet. En rosekrans henger til pynt.











Fra sofabordet og innerst i stua.









En mugge fra Pip i blått og rosa. Stua ligger badet i sollys.










Nytt i stua er kurven ved bordet, matten på gulvet og blomstene i forkant. :)











Muggen er fin på det blå bordet. Den beige puta i sofaen passer fint til kurven og matta på gulvet. Det beige sniker seg inn, kanskje fordi sommeren er gått over i sensommer, og kveldene i nord har fått et blått skjær.











Men, rosene vil jeg beholde, helt til høsten kommer.



Gled deg til neste innlegg fra Husfrua. Da blir det bilder fra innvielsesfesten i lysthuset.









27 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Nydelige bilder, Hulda!
Lekkert med den rosekransen.
Og litt fint fra PIP blir aldri feil det heller:-)

liven sa...

Så koselig i stuen din med de fine tingene dine!!

Gamlestogo sa...

Hei Hulda!
Så nydelig!
Liker så godt de rustikke blomsterpottene i vinduene, kontrasten blir så fantastisk.
Også liker jeg så godt hvordan du bruker tekstiler til å forandre utrykket i stua.
Herlig herlig!

Ha en fin kveld!

Klem

Lene i Annekset sa...

Så koselige bilder fra stua di! Den kannen fra PIP var jo bare såå nydelig, ønsker meg en sånn! :) Nydelige sommerdager i nord, så herlig! :)

Sivs hus sa...

Hei, Nydelige bilder:-) klem Siv:-)

Anitas hus sa...

Hei Hulda:)
Det er ikke så ofte jeg er innom blogglandia lenger, men jeg håper å komme litt sterkere tilbake utover høsten...

Jeg ser iallefall at jeg har gått glipp av mye her hos deg. For ett vakkert lysthus du har fått!!! Helt fantastisk!
Skulle gjerne hatt et sånt jeg også, men dessverre så har jeg ikke plass, så da får jeg heller nyte synet av ditt:)

Ha en fortsatt fin sommer Hulda:)
Klem, Anita

Brunt sukker sa...

Å Hulda dette var fint !!!
nydlige farger du er sååå flik å lage det koseligt runt deg :)
Natta klem fra Eli:))

Junk De Lux sa...

*sukk* så vakkert! jeg misunner deg det lille hvite bordet....en skatt!!

Klem!!

i mitt lille rekkehus sa...

Så nydelige bilder! Gleder meg t neste innlegg jeg da:-)

am design sa...

Hei på deg!
Så nydelige bilder og farger.
Jeg er så glad i alle de nydelige pastellfargene. Og de passer så godt sammen også!
Gleder meg masse til neste innlegg!
Stor klem fra Anne-Marit

n o r d i n g å r d e n sa...

Vansinnigt vackert med den gamla nötta gröna stolen, mycket snygga och lantliga bilder såsom den ljust blå stolen och blåklockorna, jättefint och ert lusthus är ju rena drömmen!!!! Ha en fortsatt skön och härliga sommar i Ingeborgstsua!!! mari.

Franske drømmer sa...

Sukk sukk sukk!
Like vakkert alt sammen hos deg ;-)
Klem

toves sammensurium sa...

Så mange nydelige bilder og innlegg,nå har jeg kost meg masse.Pipmuggen din er bare så skjønn,stod og kikket på en likedan for et par dager siden men endte opp med å kjøpe en bolle istedetfor...det ble litt sånn elle melle for alt er jo like fint!!!
Elsker hvordan du bruker de skjønne gamle fargene i bildene dine...det lyseblå og det grønne,det blir så skjønt hos deg og alltid like koslig å titte innom :9
Toveklem:)

Anonym sa...

Som vanlige er det aldeles nydelig:)
Likte så godt den grønne stol:)

Sov godt

Klem Merete

Line sa...

så koselig og herlig sommerstemning!
fine perlagoniar i vinduet

Turid sa...

For en vakker stol, jeg leter og leter rundt på bruktbutikker og markeder, men har fortsatt ikke funnet noe liknende. Men den som leter han eller hun finner sies det.
Plutselig dukker det opp.
Takk for nydelige bilder, Hulda.

Anonym sa...

Ja du har virkelig fanget sommeren inne i stuen din. Utrolig koselig du har det :)

Anne sa...

Hver besøk hos deg er som å komme til drømmeland..
Så vakkert når solen sender sine stråler inn i stuen .
Skjønn rosekrans på den fine stolen din.
La oss håpe solen gleder oss med sine stråler leeeenge..
Ha en fin helg !
gleder meg til neste innlegg !!!
klem fra Anne

Anne på landet sa...

Jeg faller og faller for bildene dine Hulda...
Rosekransen til den grønne stolen var bedårende.
Men blåklokkeinnlegget,
det var bare helt utrolig vakkert...

TAKK for det du deler.

God helg og så gleder jeg meg til innvielsesfesten:)

stallnilsen sa...

Så koselig du har det i stua di, deilig at sola skinner på oss igjen her i nord :)

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :)

Elsas Cottage sa...

Wow Hulda, sooo beautiful pictures! The green chair with the roses!! I love the light colours in your living room with some highlights - the Pip-Mug, the lovely cusions... have a nice weekend!
Simone :-)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig i stuen din. Skjønn farge på stolen og herlig med den fine rosekransen på.
Ha en god helg!

Klem:-)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Nydelige bilder
Ha en knall fin dag
klem

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Nydelige bilder
Ha en knall fin dag
klem

Malys krok sa...

Kan kanskje si at "høsten lister seg på tå" inn til deg. Koselige bilder med mye fint i!Fint med kurven og matten! -mamma-

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Även om sommarvädret är lite grått ibland är det alltid sommar inne hos dig. Jag gillar dina härliga pasteller.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Lunalei ;-) sa...

Whiiiiii! Enda et koselig besøk i det vakre lysthuset ditt - det er bare så utrolig fint hos deg. Gleder meg til å se bilder fra innvielsesfesten!
Stor klem fra Lunalu