søndag, mars 9



Inspirert av Amy Butler



I dag har jeg laget noen små kort, eller tags, kall det hva du vil. :) Jeg er skikkelig inspirert av designeren Amy Butler for tida. Hun kreerer de herligste stoffer, papir, mønster.. Ja, det meste. På nettsida kan man i tillegg til å se på mye fint, laste ned gratis mønstre.
(Noe som jeg har gjort. :) )


I helga har jeg også laget en vårlig look på bloggen, ny layout.
Ser ut som sola skinner her inne hos meg nå. :)





Her ser dere noen av tagsene jeg har laget i ettermiddag. Jeg har nylig kjøpt en hel masse nye scrap ark i alle størrelser, og med de nydeligste mønster og farger. Stoffet under er fra Amy Butler. Det skal jeg sy ei veske av, er planen.





Et nærbilde. Kjempeartig å lage disse små kortene. Tror jeg skal lage flere etterhvert. Jeg syns fargene på disse designarkene var skikkelig klare og fine.





Det ble også to kort i samme stilen.
Godt med litt friske farger innimellom alt det duse og nøytrale, syns jeg. Det var skikkelig artig å holde på med disse flotte nyansene.





Jeg har kjøpt endel scrapting i det siste. Dette er minikalenderark, som er fine å lage kort av. Tenkte å lage bursdagskort med disse, sette de inn i collagen, og lage en runding rundt fødselsdatoen. Bak ligger ark på 10x10 cm, kjempefine til små scrap-er, som kort. Nydelige samstemte farger og mønster.





Dette er også en spennende sak!
En eske full av merkelapper!






Flotte motiver i franskinspirert stil. :) Disse skal jeg bruke som de er, bruke i kort, og scanne til senere bruk. Veldig lurt å scanne og skrive ut motivet, da kan jeg ha råd til å klippe det ut.
Scrap-sakene har jeg handla fra Papir i Hjertet og Papirloftet.


Har også hatt Kjersti, søsteren min, på middag i dag. Vi grilla sommerkoteletter. :) Nam nam, riktig sommermiddag i dag, med andre ord. Klikk gjerne innom Kjersti, der ligger det noen fine bilder. :)



27 kommentarer:

Kjersti sa...

Tenk at jeg ble først her inne! Hehe.. Ja vi hadde en fin sommermiddag i dag. Kortene ble jo fine.

Klem lille søs

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åja, det ender jeg også opp med , scanne og klippe, har ikke hjerte til å klippe i flotte decoupage bøker for ikke å snakke om englene mine, kommer ikke på tale. Lekre saker Hulda.
klem

Anita sa...

Kjempefine tags! Sommer koteletter høres snadder ut! Håper påsken bringer med seg litt mildvær o g vårluft for da blir det grilling her også! Klemmer fra ANita

elin1976 sa...

Så flott. Jeg liker slike skikkelig vintage stil over ting. Har lenge vært inne på slike sider bare for å se og kose meg. Man kan jammen få utrolig gode ideer av å titte på slike saker og ting. Nydelig.
Tagsene dine er flotte. Takk for tipset om siden. Den er lagret for å bli beskuet nøye senere. Klart du skal få se heksa. Å gjessene. Nå har jeg sydd både heksekropper og gjess til den store gull medalje. Skal til å vrenge og stryke dem. Syr opp mange om gangen så er det gjort liksom. he he
Ønsker deg en kjempefin kveld. Klem fra E:O)

hjemme bra sa...

Så fine tags! Og så mye fint du har fått til bursdagen din! Og de krusa og fata du har kjøpt var lekre!

Broarne sa...

Härligt pyssel.
Annmarie

Turid Mari sa...

Åii! Så deili me vårfin blogg :) Kanskje æ og må friske opp min nu..
Supersøte tags og kort!!
Va det på papirloftet eller papir i hjertet du hadde kjøpt de små mønsterarkan ?! De va jo såå sweet :)

Ha en fortsatt fin søndag!!

Klem fra Turid.

Mita`s hjørne sa...

De koppene fra GreenGate er jo aldelses nydelige da... de er så sommer...
Flotte kort du lager, dette er noe jeg ikke har prøvd meg på - men jammen ser det morro ut...

Ønsker deg ei riktig GOD PÅSKE...

Hilde sa...

Så flotte kort du har laget! Det virker så gøy, at man nesten blir fristet til å prøve, men det blir garantert ikke så fine som dine.. "sukk"
Ønsker deg en flott dag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Hulda, så fin din blogg är! Vilken läcker bild du satt in i överkanten och fina bakgrundsfärger! Det pasar dig! Jättesnygga kort/tags du har gjort, jag är imponerad över din kreativa förmåga och så mycket vackert Green gate porslin då! Mari.

~ Underveis ~ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tone Yvonne sa...

Så fin og vårlig det var her nå :o)
Veldig flotte kort du har laget!! Amy Butler har utrolig mye fine ting ;-D Scrapping er kjempegøy - rekker bare ikke alt....

Ha en fin ettermiddag!!

Min Verden sa...

Fine :-) Flink som gjør sånne ting. Jeg sliter litt med å bygge opp en fin blogg, men man blir vel litt mer erfaren blogger etterhvert. Jeg er jo blodfersk. Ha en fin kveld. Hanne

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Takk for kommentaren! Kjempesøt kort du lager. Ha en fin mandags kveld!! Klem:0)

Marte sa...

Flotte kort!! Du er så kreativ og flink!!

Fin kveld videre... :)

Marie sa...

Så fint du har gjort på bloggen, riktigt vårlikt! Dina små tags är jättesöta, du är så kreativ!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Linda sa...

Hei Hulda!Nydelige kort og merkelapper.Flott boks.Flott stoff.
Skal bli morro å se veska.
Ha en fin uke.Hilsen Linda :))

Ingrid sa...

Hei Hulda! Så fine og vårlige kort du har laget da! Hele bloggen din var jo forresten blitt vårlig. Gleder meg bare sånn til snøen forsvinner og hagestellet kan begynne! :)
GreenGate-serviset ditt var jo også lekkert.. de har såå mye fint!

Mia sa...

Hei på deg, Hulda! Amy Butler har masse fint (ikke akkurat "fransk landliv", men...) og tagsene dine var virkelig flotte. Jeg har ikke brukt noen A.B. stoffer selv, men har sett et flott utvalg av dem hos Kathrines Quiltestua. Og så leste jeg en fin artikkel om henne og hennes design i den amerikanske utganven av Country Living-blad tidligere vinter. Inspirerende...

Berit T sa...

Hei på deg, og gratulerer med vel overstått fødselsdag!!
Flotte gaver, og nydelig servise du har kjøpt deg.

Så fine tags du har laget, og det blir nok flotte korter også.
Liker også å lage korter, men for tiden blir det lite hobby, bare lit strikking og hekling i ledige stunder.

Flott siden din også i vårstemning!
Ha en fin uke.

Berit sa...

Hei igjen! Flott tags du har laget! Du er flink du! En liten forsinket bursdagshilsen må du også få fra meg! Flott servise du har plukket deg ut!
Hilsen Berit S.

h.espe sa...

Så utrolig flotte tags du har laget :O)

OG så ser jeg at du har forandret siden din siden sist jeg var inne hos deg - lekkert!!

Ønsker deg en fin uke videre!

Randi sa...

Så utrolig mye fint. De tagsene var råfine! flotte vårfarger som jeg likte godt.


Ha en fin vårdag.
ps har du laget bakgrunnene selv? hvordan gjør man det.? Eller hvor legger du inn kodene til bakgrunnen?

Tove sa...

Så flotte de ble. Orgentlig fine og sommerlige mønstre og farger. Og du den Paris boksen var jo utrolig vakker ( og kjekt innhold )

Og takk for tipset, har også kjøpt inn masse papir i det siste, og nå blir det nok laget sånne tags her i huset også:)

klem

Lovise sa...

Hei Hulda.
Nydelige ting igjen..
Jeg likte så godt de fine koppene du viste i forrige innlegg. Det hadde vært noe å servere kaffe i på trappa i sola:)
Kos deg i vårkvelden.
Klem.

silje-sin sa...

God kveld Hulda:) Så flotte ting du har laget! Skjønner ikke hvordan du får tid til alt jeg,du er virkelig effektiv,og kreativ! Ha en flott kveld! klem fra silje.

Klarafina sa...

Finfint utseende på bloggen!