torsdag, mars 13



Bestillingsløper i sukkertøyfarger



I går ble jeg ferdig med en av løperne jeg har bestilling på. Det er alltid godt å ha gjort ferdig ting. :) I dag har jeg tatt fri fra sømmen, gikk tur med Tuva nå i formiddag. Det er så nydelig vær, så jeg syns hun må få være mest mulig ute før jeg drar på jobb. Nå ligger hun og koser seg på terrassen i sola.
Mandag har jeg fri, så er det en dag igjen på jobb før påskeferien.
Gleder meg! - og håper at godværet fortsetter LENGE. :)





Løperen går i vårlige farger, mest lysegrønt og lysrosa, med innslag av vakre blomster og søte prikker. En alpefiol i prikkete krukke gjør seg godt til pynt på duken.





Slik ser den ut i sin helhet.
Jeg har sydd bølgemønsteret på symaskinen.
Jeg har to striper av hvert stoff, tilsammen har jeg 16 striper.





Detaljer.
Rundt lukkekanten har jeg sydd en rosa søm, samme tråd som bølgemønsteret.





Jeg har brodert litt tekst på duken også.
Pink Roses.
Jeg skriver ut teksten fra Word, legger den på lysbordet, legger stoffet oppå og tegner av.
Enkelt og greit. :)






Polka Dots er den andre broderte teksten.
Jeg syns det gjør seg godt med litt broderier innimellom.





Farger til å bli glad av!
Ikke sant? :) Jeg får iallefall en herlig vårfølelse av disse fargene. :)







Denne løperen skal til ei dame i Harstad. Jeg skal levere den til henne i dag, er spent på hva hun syns om den. Jeg ble iallefall godt fornøyd med resultatet. :)


Jeg har fått en mail med spm angående hemmelig venn. Jeg rekker ikke å svare på de i dette innlegget, skal snart dra på jobb, men kommer tilbake til det i neste innlegg.


Ønsker dere alle en fin vårdag!




42 kommentarer:

Marte sa...

Ja så nydelige farger!!
Vi er nok mange med like smak;)
Hun blir garantert glad for den løperen!

Blir spennede å lese svarene dine:)

~ Underveis ~ sa...

Kjære Hulda!

Så fin duk du har laget. Og bloggen var koselig å lese, som alltid. :)

En vidunderlig vårdag til deg også!:)


Mvh Jorunn

Lilla Blanka sa...

Hej Hulda! Vilken underbar löpare du har sytt..du är jätteduktig!!!
Ha en bra dag!
Mia

chevostar sa...

Koselig vårduk du har laget da!

Tror nok at den nye eieren blir meget fornøyd med den!!!!

Ha en flott dag!

Anita sa...

Kjempekoselig løper!! Inspirerende!! Nå har jeg iallefall kuttet lapper til gutte teppet mitt, men ikke fått begynt å sy ennå! Tror jeg må prøve meg på noe med "remser" også etterhvert! Så enkelt ut, og kjempe vårlig! Hun som skal ha den måå bare bli kjempefornøyd! Ha en koselig dag! Klem Anita

Min Verden sa...

Veldig fin. Jeg skal legge ut noen av min svigermors arbeider på min blogg etterhvert - så får dere se. Hun er veldig flink hun også. Akkurat som deg Hulda :-)Sying er ikke helt min greie, selv om jeg kjøpte et broderi i går. Det er noe annet. Hanne

Kjersti sa...

Ja du hadde flaks med den der.. hehehe.. tulla bare, syns den er veldig fin, liker fargene kjempegodt.

Tussilago sa...

Regner med at du fikk en kjempefornøyd kunde i dag! Duken var kjempeflott! Jeg sitter ved vinduet nå..ser ut på fargene denne vårlige ettermiddagen..pasteller i hvit-rosa-blå-svak turkis..og det slår meg at fargene på duken din er helt identiske til det inntrykket utsikten min gir akkurat nå. morsomt!
Været er fantastisk nå...og det er nesten trist at man må være innendørs på jobb disse dagene...men man kan iallefall nyte at været gjør oss alle så glade, og livet blir lettere;)

Mia sa...

Så heldige dere er som har fint vær! Her har det vært gråvær leeenge nå, så litt sol og vårfornemmelser hadde gjort seg. Løperen din ble bare kjempefin, og den ga meg vårfornemmelser i massevis! Herlige pastellfarger (jeg er så glad i pasteller, spesielt til påske) og koselig skrift. Damen i Harstad blir helt sikkert fornøyd.

Randi sa...

Nydelig duk i fine sarte vårfarger.:))

Ha en fin kveld.

Klem

Merete sa...

Nydeleg løpar, Hulda!! søte stoff du har sett saman :o) fint med skrifta på.. ha ein fin torsdagskveld!!

borghild sa...

Kjempefine duse farger du hadde brukt i løperen, mottaker blir nok veldig fornøyd!!:-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin bordslöpare du har sytt, jag är imponerad av din förmåga, vilka fina tyger sen då, i ljuva pasteller, verkligen pasande nu till våren! Mari.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Du, den ble kanonlekker, hadde fort blitt yndlingsløper her i huset.
Ha en skjønn helg Hulda.
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Vet du Hulda , puten har jeg jo kjøpt, men den er skikkelig enkel å sy, så det hadde du klart på no time. Synes det kos å unne seg kjøpte puter i blant selv om jeg fint kunne kopiert i heimen, men gjør kanskje det også så får jeg flere. Bare spør om du vil ha nærbilde av den så mailer jeg gjerne det. ;o))
Klem

Marie sa...

Vilken fin bordslöpare du har sytt! Härliga vårfärger och söta mönster!

Trevlig helg!
Kram Marie

Fru Fjeldhammer sa...

så flotte farger det var på den løperen, damen som skal ha den blir nok kjempeglad!

h.espe sa...

Din kommentar var den første, og du er med - Pay it forward :O)

Send meg adressen din, og gaven fra meg vil komme "om litt".

Bruk gjerne hes_0307@yahoo.no

:O)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Så nydelig den duken var! Ser litt for avansert ut til meg (kan ikke håndarbeid jeg!!! )Takk for sms praten og bare spør om det skal være noe! Klem!!

Nette sa...

Enda en fin løper ja, så fint arbeid med den broderingen innimellom. Nydelig:)

Bestefars Verksted. sa...

Så fin en duk,du er bare så flink å sette sammen stoffer,altså......virkelig sukkertøy-duk dette her !!! Blir ikke den damen fornøyd,ja så vet ikke jeg... Morsomt med skrift på også,du er bare rå !!! Ha en fin helg,og ei super påske :O)

Ingrid sa...

Hei! Det var en fin duk du har laget! Skjønner godt at noen ville bestille den - og jeg tenker de ble fornøyd! :)
God natt!

(Angie) Norththreads: sa...

This is gorgeous, thanks for popping by Hulda!

elin1976 sa...

Hva kan man si.....dette vat flott håndarbeide og ikke mist veldig hulda. Tror hvis noen hadde lagt dette fremfor meg og spurt "hvem har laga dette" så hadde jeg nok visst det med å bare se på stoffer og detaljer. Ha en flott fredag, vennen. Klem:O)

Karin sa...

Vilka fina sker du har gjort! Fantastiskt! Många trevliga inlägg sedan jag var inne här sist. Önskar dig en fin helg! Kram Karin

Nettan sa...

Såg att du tittat in hos mig =0), så då måste jag göra det hos dig också !
Fin löpare du har sytt..
Ha det gott..
Kram Nettan

Linda sa...

Hei Hulda!Så sart og søt løperen ble.Hun blir garantert glad.
Ha en flott påske!Klem Fra Linda :)

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!! Väldigt vårfräsch löpare du sytt!!! jag gillade också porslinet du visade i förra inlägget!! (skulle passa i mitt kök också!!) Tack för titten hos mig!
Kram Marie

My Lovely Things sa...

åh vad du kan!!!
så otroligt sommrig och vacker löpare..

ha det gott..
kram anna

liven sa...

Hei:) Så nydelig duk du har sydd. Tenker det er en dame som er glad nå!! Skjønne vårfarger og detaljer!!
Ha en fin helg:O)

Timotei sa...

En skikkelig fin vårløper du har sydd, Hulda! Mottakeren kommer til å bli så glad! Artig med brodert tekst på noen av stripene.

Line sa...

Så flott arbeid Hulda!!! Løperen er nydelig. Damen i Harstad kommer til å blir kjempefornøyd

Ønsker deg en fin helg (¨,)

Tone Yvonne sa...

Flott løper du har sydd. Vårlig og fin Hulda :o) Synes quiltingen din var artig, gir en annerledes effekt og bryter oppmerksomheten opp slik at farvene går i hverander... Håpern mottaker blir fornøyd!!!

Ha en riktig god helg :o)

Anna Lisa sa...

For en nydelig løper du har laga. Koselig med vår og sol ja:) Merker at det gjer noko for kropp og sjel. Kos deg vidare og ha riktig fin påske. Klem

marita sa...

Hei så masse fint du lager,den løperen er til å bli i godt humør av .Damen fra Harstad blir sikkert fornøyd .
GOD HELG TIL DEG.

silje-sin sa...

Så flotte farger,løperen var vårlig og fin:) Du er flink til å sy! Takk for koselig kommentar hos meg! Påskeeggene er fra Tilda og jeg bestilte dem på Panduro i fjor høst var det vel. De var på tilbud til ni kr stk! Så jeg bestilte 10 av hver farge. Er så kjekt at de er i metall,for da tåler de litt! Ha en riktig god påske! klem fra silje.

MODERN COUNTRY sa...

Hei Hulda,

Vårlige fine farger og fin løper!Fine farger var det også på bildene under her, artige tags inspirert av Amy. Kunne tenke meg å lage ei veske hun gir mønster til på siden hennes.Mye flott hun også lager, så kan skjønne du blir inspirert.

Ha en fin helg Hulda og kos deg kreativt i påsken!

FO - 2 sa...

Flott duk.
Skjønne mønster og farger.
Gratulerer med hvert eneste besøk! :)
God helg til deg Hulda.

Berit T sa...

Dette var VÅR, så nydelig den var og mottaker blir helt sikkert fornøyd.
Det er så deilig å kjenne at solen varmer nå når det viser seg mellom regnbygene. Flott tid vi er inne i nå.
Ha en fin palmehelg.

Marie sa...

Så nydeleg løpar du har sydd Hulda! Ønskjer deg ei god palmehelg :)

Bo med Lena sa...

Så flott løper du har sydd. Herlig farger!! Kunden din ble sikkert veldig fornøyd (det har hun iallefall all grunn til å være!).

Ønsker deg en flott påske!

Hilsen Lena :)

tintin sa...

Å så flott løper, tipper damen i Harstad ble kjempeglad for den. Takk for at du var innom bloggen min, kom gjerne innom igjen. God påske!