lørdag, desember 1




Velkommen til Huldas Juleverden!


Bloggen min har, som dere nok har sett, skifta navn. I julemåneden er det jo en juleblogg, så Huldas Juleverden passa veldig godt da, syns jeg. :) Jeg har lagt inn gammeldagse julebilder på sidene av bloggen, et nytt åpningsbilde har jeg også lagt til. Artig med noe nytt i adventa. :)


Tradisjon tro, har vi i dag, 1. desember, hengt opp lysene ute. I år har jeg pynta ekstra mye ute. Det er så fint å se på når man er inne.
Plantebordet er kledd opp til advent og jul!
Kos dere i julehagen min. :)




På den ene hylla har jeg satt ei rød lykt med hjerter. Den kjøpte jeg på Europris i går, så at Rema også hadde nesten like lykter. Jeg har henta grangreiner som jeg har lagt ved siden av lykta. Her har jeg pynta med rød sopp.
Jeg syns det ble så fint!




Slik ser det ut i sin helhelt. Grangirlanderet med lys er også nytt av året. Jeg måtte ha noe som lyste opp rundt bordet.
Blomsterkassen har jeg fyllt med grangreiner, også de er pynta med sopp.




Grangirlanderet ble litt for langt, jeg la det på kassen som står under bordet. Det lyser så fint der nå.





Slik ser det ut etter mørkets frembrudd.




Jeg har knytt ei sløyfe på kassen.

Det er rart å tenke på at dette bordet var fyllt av bugnende blomster for noen måneder siden! Nå har det et helt annet utseende. :)

Dette ga oss god julestemning. Vi koser oss, og kikker stadig vekk ut av vinduene. :)





Adventskortene mine er på plass i en kurv på kjøkkenbordet.
Her kan dere se første kort.
Teksten oppe i hjørnet er første vers av Jeg er så glad hver julekveld.


Nå skal jeg henge opp adventkalederen vår, vi har 24 hvite poser med engler på. :) Skal pakke inn adventgavene og legge de i posene.


Ønsker dere alle sammen
ei god adventshelg!


Klem fra Hulda


28 kommentarer:

Lovise sa...

Heisann.
Dumt jeg ikke er naboen din, for da kunne jeg ha nytt synet hjemmefra.
Du får det til igjen, du Hulda.
Kos deg i desembermørket.
Klem.

Linda sa...

oj, så flott det ble med pynt ute.
Flotte kort og koselig kjøkkenduk.
Ha en fin adventstid.Linda. :))

ChatrinesLiving sa...

Så fint du har pyntet!
Kos deg masse denne første helgen i advent!
Klem fra chatrine:)

Lemi sa...

så koselig d ble hos dokk no :o)

ha ei fin førjulstid!

Donnas Verden sa...

hei igjen

Takk for koselig mld på bloggen min:)Det ble helt nydelig!Gleder meg til nye innlegg, det er så koselig å besøke bloggen din.

Fortsatt god helg.

hilsen Elisabeth

Helene sa...

Måtte bare innom for å se hvor koselig du hadde pyntet hos deg.
Ønsker deg en fin lørdagskveld:0)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koseleg du har pynta Hulda, det var jammen meg til å få julestemning av:o)
Eg har ikkje pynta så mykje enda, berre tatt fram adventstaken og hengt opp stjerner i vinduene + adventsløparane på på borda. Eg pynte ikkje så mykje enda, men det er godt me er forskjellige og har våre tradisjonar som me held på.
Ha ein finfin 1. søndag i advent.

Jenny sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne sa...

Hei, så fin juleblogg du har startet! Jeg får lese den, så kanskje jeg kommer litt i julestemning jeg også... Så nydelig du har gjort det ute! Tusen takk for juleposen! Den kom i dag. Kjempefin! Klem

Emmeline sa...

Så kjekt med egen juleblogg... Her skjønner jeg at det skal bli julestemning fra dag til dag i desember, så gøy!!! Jeg kom ikke så langt med adventsforberedelsene mine i dag desverre...sukk! Du vet når man drar på handletur her i storbyen må man beregne GOD tid, det var kø kø kø og dermed ble det ikke så mye annet enn handel på meg i dag! Her hos deg kan jeg iallefall kose meg med alle de vakre dekorasjonene du er i havn med. Syns dette ble kjempefint og skjønner godt at du er fornøyd!
Du må ha en fortsatt fin julehelg:)

Unknown sa...

Åh, så mycket mys! Ha en trevlig första advent! Kramar Malin

Bestefars Verksted. sa...

Åååååhh,så koselig du har gjort det !!! Har vurdert sånn girlander,jeg også,de er jo så søte !! Og på bordet ditt ble det veldig fint,både med kassen og lysene,du kan virkelig skape stemning du !!! Her er det ingenting som minner om advent,skulle liksom ta ned all julepynt,fra kvisten,da vi kom fra messa,men da gikk øynene våre trill- rundt-baklengs,kjentes det ut som....og da venter jeg heller,man skal jo kose seg med sånne ting !!! Fulle av inntrykk,og ør i hodet av all ståk,var vi helt tomme,gitt.......ikke hver dag man snakker med flere hundre mennesker....! Men midt oppi allt virvaret fikk jeg kjøpt noe skikkelig fint....syns jeg,da....og det kommer nok bilder ganske raskt,er så stolt over disse funnene at ååååå !!! Har så lyst og pynte nå,men fornuften sier at jeg bør vente,så da så......kos deg,og ha en fin søndag ;) Nå er det natta..

Line sa...

Så herlig julestemning du har på bloggen din Hulda!! Utrolig koselig med pynta plantebord ute.Har du lagd grangirlanderet selv?
Ønsker deg en koselig adventshelg (¨,)

FO - 2 sa...

Kjempefint og koselig der hos deg.
Virkelig god julestemning i hagen din! :)))
Jeg har en slik lykt også. Den står inne.
Ta en ekstra kikk ut vinduet for meg også. Hadde garantert sittet i vinduet og beundret dette ja, om jeg var hos deg. :)
God første advent til deg! :)

Karin sa...

Så mysigt namn du fått på bloggen - det passar ju utmärkt. Mysigt att pynta ute också. Det blir så härligt med ljus. Ha en fin söndag! Kram Karin

Norah sa...

Like koselig som alltid hos deg :-)
Lysestaken gikk i knas - huffamej- prøv hos Anniche, hun har HouseDoctor. Kos deg med pyntingen :-)

Marie sa...

Så nydeleg bloggen din har blitt! Adventskorta er skjønne! Eg har sett fram det eg fekk frå deg, du ser det på bloggen min i dag!

Pyntinga ute er kjempefin! Eg pyntar ikkje så mykje ute, me har så mange stormar på denne tid av året. Eg har planta ei lita minigran som eg håpar snart er stor nok til å ha lys på. Dørkrans har eg, skal snart få han på plass.

God første søndag i advent :)

Hilsen fra landet sa...

Likte det litt rustikke sammen med lysene og det grønne!
Gleder meg til å delta i din juleverden :-)

Anne sa...

Takk for fine ord, Hulda! Jeg er så enig med deg. Adventstiden skal være enkel med mye ro og ettertanke. I dag er alt bedre. Været har lettet og det er lysere. Juleposen din henger så fint og lukter jul. Det sprer glede og hygge. Takk for at du syr så fint! Klem

Tussilago sa...

God advent til deg;)
Kjempekoselig stemning utendørs og innendørs hos deg. God ide å pynte plantebordet slik. Jeg liker de konglene dine spesiellt godt, de du har hengt opp ved speilet. Kan jeg fritte deg ut om hvor du har kjøpt dem? jeg liker slik litt nostalgisk juletrepynt..og leter stadig etter nye ting til å pynte med. Vi har advent-pyntet inne, men ikke ute. jeg greier ikke helt å henge opp så mange lys utendørs. Syns det er flott når andre gjør det, for all del, men enn så lenge iallefall, har vi ingen lys ute i adventtiden. Jeg har laget en svibeldekorasjon, med hvitt og kobber-metall farger..grønn mose osv. Rødt må jeg vente med til jul. For tiden har jeg ikke kamera...håper det er reparert til over helga...
Tradisjonen tro lager vi ribbemiddag i dag og inviterer venner på oppstart av adventa...
God advent-sønda til deg.

Tussilago sa...

God advent til deg;)
Kjempekoselig stemning utendørs og innendørs hos deg. God ide å pynte plantebordet slik. Jeg liker de konglene dine spesiellt godt, de du har hengt opp ved speilet. Kan jeg fritte deg ut om hvor du har kjøpt dem? jeg liker slik litt nostalgisk juletrepynt..og leter stadig etter nye ting til å pynte med. Vi har advent-pyntet inne, men ikke ute. jeg greier ikke helt å henge opp så mange lys utendørs. Syns det er flott når andre gjør det, for all del, men enn så lenge iallefall, har vi ingen lys ute i adventtiden. Jeg har laget en svibeldekorasjon, med hvitt og kobber-metall farger..grønn mose osv. Rødt må jeg vente med til jul. For tiden har jeg ikke kamera...håper det er reparert til over helga...
Tradisjonen tro lager vi ribbemiddag i dag og inviterer venner på oppstart av adventa...
God advent-sønda til deg.

Marte sa...

Ha en kjempefin første søndag i advent!!! Ja, dette er en deilig tid!!

Jeg liker så godt stilen din, jeg får skikkelig god "gammeldags jul" stemning! Nydelige bilder!!

Og ikke minst veldig fin layout på siden din:) Jeg er enig i at det måtte bli Huldas juleverden;)

Klem fra Marte

Anonym sa...

Så koselig med en juleblogg! :o) Her var det jammen koselig! Fine bilder med masse stemning. :o)

Ellie sa...

Så nydelig du har pyntet, både ute og inne! Det ble kjempefint med julepyntet plantebord, og lekkert på hylla inne med speilet over! Ønsker deg en god adventskveld!

GundaM sa...

Nydelig du har fått det, igjen!!!
Skjønner ikke hvilken mal du har...Kan du tipse meg om den...?

Og så ble jeg inspirert til å gå ut og pynte litt ute her jeg og;)

Takk for titten, takk for tipsene;)

Ha ei flott uke der ute;)

PS: Skulle ha sett den steinhytta di med snø, epler og lykter utenfor no...Julekort til 1000!

Ingrid sa...

Så fint det ble ute hos deg!!! Det er jo trivelig å komme på besøk til noen som har det så fint ute! :)
Har dere tent det første lyset i dag da?

Marie sa...

Så många mysiga och stämningsfulla bilder du visar. Dina adventskort är jättesöta, vilken rolig idé!

Hoppas du har haft en härlig adventshelg! Kram Marie

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så fint du har julpyntat, det är ju så härligt med julen:)
trevlig advent
/S