onsdag, desember 5




Enkle gleder


5. desember, og en ny luke i adventsbloggen!
I dag har jeg rukket å lage flere av trehjertene som jeg viste dere i går. Jeg mangler tre stykker nå, så er disse gavene klare. Vi var i byen etter jobb og fikk handla inn noen flere julegaver, vi begynner å bli ferdige nå. Godt er det!

Jeg skal vise dere noe fin pynt som jeg satte fram i dag. Det er enkel pynt, men det enkle er ofte det beste. Enkle gleder i adventsdagene er noe jeg ser fram til hver dag. Hver dag kommer det nye ting fram i huset. Hver eneste lille ting er med på å vise at julen nærmer seg, og gleden forsterkes.

Det er veldig koselig at så mange syns det er spennende å følge med i min lille adventskalender, jeg skal forsøke å legge inn et nytt innlegg daglig. :)





Dagens adventskort er av Maria som bærer det lille Jesusbarnet.
For hver dag som går, nærmer vi oss underet som hendte i Betlehem en julenatt for lenge siden. Julens budskap er alltid like rent og nytt. Midt oppe i en travel tid, syns jeg at det er viktig å tenke på hva vi venter på, hva julen skal minne oss om.





Dagens julevers er hentet fra Et barn er født i Betlehem.

En fattig jomfru satt i lønn,
hun satt i lønn,
og fødte himlens kongesønn.
Halleluja, halleluja!





I vinduet står tre spillende engler.




En krybbe var vuggen som ventet han her,
det lille barn Jesus, vår frelser så kjær.
Men, stjernene lyste helt inn der han lå.
Det lille barn Jesus, på leiet av strå.




Et hjerte av sølvfargede piperensere.
Hjerte; selve symbolet på julens budskap; Kjærlighet.




14 kommentarer:

Emmeline sa...

Ja dette ER JO Adventskalenderen med stor A. Veldig stemningsfylt innlegg, vakre vers og vakre engler! Du er så flink til å komme på noe fint til bloggen hver dag! Kjekt å se:)
Håper du skjønte at jeg tuller litt med dette med oss to som legger inn innlegg hver dag i desember, har ikke oppdaget noen andre som har slike ambisjoner. Tror det blir litt mer innhold hos deg enn hos meg må jeg innrøme...hos meg blir det vel mest pynt og fjas desverre. Har liksom vist de 25 hjertene som jeg har laget!!! Ha en fin kveld Hulda!

Anonym sa...

Ja, men her må jeg jo inn og "åpne" en ny "luke" i kalenderen din hver eneste dag frem til jul. Du er så utrolig flink til å lage Steming Hulda - og det er derfor besøk her inne hos deg gir ro i sjelen. Tusen, tusen takk for en liten "oase" å stikke seg bort i når det raser som verst rundt ørene her jeg er ;o)

Anonym sa...

Ja, men her må jeg jo inn og "åpne" en ny "luke" i kalenderen din hver eneste dag frem til jul. Du er så utrolig flink til å lage Steming Hulda - og det er derfor besøk her inne hos deg gir ro i sjelen. Tusen, tusen takk for en liten "oase" å stikke seg bort i når det raser som verst rundt ørene her jeg er ;o)http://sannasverden.sprayblogg.no/

Two sa...

Så nydelig du koblar pynt og dekorasjon til julebodskapen, tradisjonar og dei "eviggrønne" julesongane. Når eg les versa så høyrer eg songane med ein gong :), du lagar ei roleg julestemning på denne måten. Sees i morgon!

FO - 2 sa...

Takk for hyggelig besøk hos deg i dag også Hulda.
Koselig!
Englene i vinduet ditt er skjønne!
Fin torsdag til deg i morgen. :)

Mia sa...

Du og du, Hulda! Dette er da morsomt, med et nytt innlegg hvar dag i adventstiden! Ikke for det, du er jo så flink med nye innlegg ellers også. Men dette minner meg om førjulstiden ifjor. For da tror jeg du også hadde et nytt innlegg hver dag. Og så var det vel en dag du var noe sent ute med det, og da fikk du en etterlysning av din tante, som fulgte med hver dag (som vi andre også gjorde...) Flink er du, som får til så mye, og som atpåtil deler alt det med oss andre. Kos deg videre i adventstiden, og så gleder vi andre oss til å følge deg.

Mita`s hjørne sa...

Hjertene du har laget er jo bare helt skjønne - og det lille av piperensere helt supert...
Det er jo bare så masse jul hos deg...

Ha en koselig dag...

Anne sa...

Hei igjen Hulda.

Her var det jammen mye nytt siden sist jeg var innom. Ett innlegg pr dag jo, og så mage flotte tips og hente for den som er litt kreativ og har tid.

Jeg har 1000 ideer og litt for liten tid kjennes det ut som. ikke så mye en har overskudd til etter at en kommer hjem fra jobb om dagen. Det er mørkt utendørs og en er sliten :-(
Blir så en tar tak i det viktigste for så å sløve fremfor denne pc`n innimellom da. Og da skjønner du kommer den dårlige samvittigheten når en ser alt det dere andre flittige gjør.
Fridag i dag da, og har sullet rundt i heimen med både vaskebøtte og støvkost. En får ta helgene til hjelp så går det nok fint etterhvert.

Nydelige kort du hart laget, og hjemmelagede julegaver er det ingenting som slår. selv ikke små gaver fra gullsmeden.

Fortsatt fin dag til deg.

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Hulda!
Ojoj, her inne var det bare Jul! Mye kos, pynt og stemning i massevis :) Artig med Julekalender og innlegg hver dag. Spennende å følge med på dine julesyssler. Skal si du har spirit! Dere har vel kanskje snø og dere, da kommer Julefølelsen fortere vil jeg tro. Her regner og blåser det og i tillegg har vi 12 grader, det får man ikke akkurat noe Julefølelse av. Men i morgen skal jeg selv starte med å pynte litt mer for å få opp spiriten min. Du får ha en fin kveld,skal stikke innom senere å se siste luke bli åpnet :)
Klemmer

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan.
Lenge mellom besøkene, Mye flott du lager Hilda.
Likte så godt den trekassen med mye fin pynt som gå flott stenming.
Ha en fin desemberkveld og kos deg.

Emmeline sa...

Hipp hipp...jeg var først i dag også. Du må kjappe deg:)

Donnas Verden sa...

Hei
Det er alltid koselig å komme innom på besøk hos deg. Kassen din har du pyntet nydelig, likte de fine hjertene dine veldig godt.

Snart helg:)

Gleder meg til å komme innom da også. Fortsatt god kveld.

hilsen Elisabeth

Grip dagen sa...

Jeg har et problem på bloggen min. Siden du er dreven i faget, anbefalte Elin at jeg spurte deg:

Når jeg ser mitt eget og mange andres bilde i headingen, vises bare ei smal stripe av bildet.
Jeg har fått positve kommentarer på bildet mitt, men kan jo ikke se det selv!!
Dessuten kom all hjelpetekst på engelsk fra idag av. Selv om jeg velger Norsk på språk.
Har du peiling hva som skjer???

Hilsen fortvila Marit

Verkstedet sa...

mye flott her!!! og den kalenderen er jeg virkelig missunnelig på!!!!;)
ha en deilig helg.
klem fra Karolie