torsdag, september 6



Mine kreasjoner

Høsten er kommet, og med den er jeg tilbake ved min kjære symaskin. :) Jeg har starta på endel bestillinger denne uka. Står opp klokka 8 slik at jeg skal få unnagjort noe før jeg må på jobb. Her kommer noen bilder av det jeg har fått sydd hittil denne uka.





En lavendelpose i fransk landstil. Det dekorative korset har jeg kjøpt fra Leonorah. Veldig fint å pynte slike ting med.



Litt stemning på kjøkkenhylla. Jeg tok inn to små terrakottakrukker, og satte hvite lys i dem. Syns det ble fint! Har sett det på en eller annen nettbutikk, måtte bare prøve det ut selv. :) Hylla på kjøkkenet har fått helt annen dekor nå enn i sommer. Kommer med flere bilder derfra senere. :)





Lavendelposer på løpende bånd.





Selv falt jeg for den lilla blonden på den i midten. Tror jeg skal sy noen flere slike. Jeg har ikke fylt disse med lavendel enda, har for lite, så jeg må bestille fra apoteket.






En bæreposeholder har jeg også sydd.




Fant ei skikkelig dekorativ skrift på Word. Forbokstavene ble så flotte! Ornamenter og små blomster på de.




Denne lille hjertequilten har jeg også fått tid til. :)

Senere denne uka kommer jeg til å legge inn noen julehjerter i butikkbloggen, begynner å ta opp bestilling på de nå. Greit å være ute i god tid før jul. Er jo alltid mye man skal få tid til å gjøre.

Ha en fin kveld!



33 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte väl att jag kände igen endel av dina kreationer:)
Jag har ju fått en sådan fin påse av dig.Den har jag endel av mina armband i.
Fin idé att sy en påse att ha, fler påsar i.
/S

Marie sa...

Men så mycket fina saker! Du är verkligen jätteduktig.

Kram Marie

Eva Agnes sa...

Förlåt Hulda att jag inte hört av mig på länge. Jag menade att svara på din kommentar om klockan hos mig. Du nämnde att du hade gjort en själv med decoupage. Det låter toppen. Kan du visa en bild på den? Vore väldigt roligt att se den.
Sedan har du sytt så fina saker som du visar i dag. Helt underbara allihop.
Vad heter skriften på baerepåsen? Hur gör du för att få skriften på tyget?
Många frågor till dig... :-)
Kramar Eva Agnes

Nette sa...

Produktiv du ja!
Nydelige ting du lager også!

Marie sa...

Å så mykje fint! Dei to første bileta var stemningsfulle. Er så fint med levande lys.

Klem frå Marie

MODERN COUNTRY sa...

Hei Hulda!
Koselige bilder av flotte ting du har fått laget. Må si du er en raser på symaskinen!
De bæreposeholderne dine inspirerer til å lage en selv :)
Flott ide med lys i terrakottapoter, nydelig!!
Du får ha en fin helg Hulda og kos deg med sying på morgener og kvelder. klem fra meg (",)

elin1976 sa...

Å dette blir så gly. Du er jo den inspirasjons kilden for meg og jeg husker med glede på ifjor høst. Du laget såååååå masse fint at jeg nesten fikk vann i munnen( går det ann?)Lavendelposene dine er bare så nydelige og giss om jeg skal bestille julehjerte! Synes det er så gøy å ha sånne ting som andre har laget og det er jo ekstra stas når det er noen av bloggerne. Gleder meg til å følle med på va du lager utover. Ha en fin kveld:O)

FO - 2 sa...

Skjønne Lavendelposer.
En ekstra "touch" med korset på.
Mmmmm. Kan nesten kjenne den gode lukten. :)
Bæreposeholderen var flott også.
Med fin skrift ja.
Det var skikkelig fint med lys i terrakottapottene. Stilig.
Takk for tipset.
Nattinatt. :)

Hulda sa...

sublime design: så koselig at du kunne bruke den posen du fikk av meg den gangen. :) Det var artig å høre.

marie: tusen takk skal du ha. :)

eva agnes: hei på deg! Koselig at du stakk innom meg igjen, har savna deg, vet du. Ja, her var det flere spørsmål, ser jeg. :) Den klokken hadde jeg bilde av da jeg laget den. Du kan se under arkivet - 14.september 2006. Der er klokken. :) Skriften heter VivianXtremeByWiescher Design. Jeg speilvender skrifta, deretter skriver jeg det og bildene ut på et transfer papir, som jeg stryker på stoffet.

annettenett: takk skal du ha! :) koselig at du likte det.

marie: takk, ja er herlig med levende lys på denne tida av året. :)

aina: ja, ikke sant, det ble veldig fint med lys i terrakottakrukkene. :)

elin: tusen takk for det, Elin! Artig at du er interessert i et slikt hjerte også da. :)

ida: takk for det. :) ja, ble fint med det lille korset, det syns jeg også. :) Det er deilig med lavendelduft. :)

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilka fina kreationer. Vad duktig du är :).
Trevlig helg.
Kram

Eva Agnes sa...

Tack snälla rara Hulda!
Det var toppen att du svarade så fort.
Ska nu gå och titta på din klocka.
Återkommer.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Hej igen Hulda!
Nu har jag varit och tittat på klockan och en massa annat som du gjort förra året. Så vackra saker. Gulligt.
Jag tycker om allt som du gör. Du är verkligen kreativ.
Stora kramar Eva Agnes

ChatrinesLiving sa...

Så kreativ du er! Flotte små poser, skjønner godt at du har sy-bestillinger! Hyllen med lys ser veldig koselig ut:) Nå i høst-mørket er det jo ekstra koselig med lys:)
Ha en flott fredag!
Klem fra meg:)

Anonym sa...

Nydelig pose du har sydd...
Falt jo helt for lysene i terakottapotten jeg da... tusen takk for DEN ideen...

Ha en koselig helg...

karu sa...

du er så kjempe flink. blir rent misunlig på hva du får til. ha en deilig helg

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så masse flott du har sydd !
Kjempeflink :)
Terracottapottene var også fine , jeg har slike i nettbutikken ;)

God helg min venn , kelm

Anonym sa...

Flotte ting du har laget denne uken! Du er kjempe flink! Ha en flott helg!

Embla sa...

Så mye flott du har laget! Spesielt lavendelposene dine synes jeg er nydelige. Desverre får jeg vondt i hode av lavendel, men en slik kunne jeg godt tenkt meg.

Ingrid sa...

Hei Hulda!
Lenge siden sist - jeg har ikke vært så aktiv i blogg-verdenen på ei stund.
Fine ting du har sydd! Den skrifta var jo bare kjempefin. Har du kjøpt deg symaskin med "brodering", eller har du hatt det hele tida?
Godt å se at det fortsatt er noen av de gode, gamle bloggerne som er aktive. Det er så mange som har slutta i det siste synes jeg.. mange av mine favoritter, og da blir det ikke så artig lenger. Men du er jo her da :)
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Hei Hulda, du har en koselig blogg. Jeg lurer på en sak, tenkte starte å stryke på slike tekster selv på ting, men er det word du skriver de ut i? Å hvor i word er det du går for å speilvende teksten? De største bokstavene jeg får til er str 72....jeg ser andre som har blåst opp en tekst på veggen med hjelp av dette men da er jo bokstavene mye større. Vet du? Hadde blitt utrolig glad om du svarte:)
Ha en koselig helg

Anonym sa...

Takk for det:) Har adobe på jobb så da får jeg pusle litt med å lage litt innimellom da jeg har tid og sende hjem til meg selv på mail:) Det er så mye man kan gjøre med de trykk sakerne.
Bloggen min er ikke så interiøroppdattert som den skulle vært. Men kommer sterkere tilbake.
Nå er det natt her i nord, trøtt etter en laaaaang dag. Sov vel

johanna sa...

Vad mycket fina saker du gjort...jättefint
kraam

WhiteVintageDreams sa...

Hej igen :). I Sverige har Hulda namnsdag idag ;). Så Då tänkte jag på dig...Grattis!
Trevlig helg.
Kram

Helene-Årets gleder sa...

så fine ting du lager!Kjempe-fint altså.Du er jammen flink.
Gleder meg til å få mere inspirasjon her inne gjennom høst-mnd.


Klem Helene

Dorthe ♥ sa...

Godmorgon Hulda!
Ååhh vilka ljuvliga saker du gör! Jag vill oxå ha. Snyft...varför bor du så långt bort? Älskar dina lavendelpåsar, dom är bara såååå fina!
Kram
Dorthe

Hulda sa...

Takk alle sammen for koselige hilsener! Jeg blir så glad for det. :)

ingrid: jeg har ikke en symaskin som kan brodere. Teksten du så på posen er skrevet ut på et transfer ark, og strøket på stoffet.

Dorthe ♥ sa...

Bara jag igen! Jaaaaaa jättegärna...vad glad jag blev! Du kan väl lämna din mailadress, eller maila mig så kan vi diskutera affärer...skrattar. . Min adress står på min blogg. Tusen tack Hulda!!!

Lena sa...

It is always full of flowers and pretty things to see here Hulda. Thank you for creating such a lovely site.

Timotei sa...

Så mye fint du har laget! Lavendelposene er veldig fine da og kjempegod ide med lysene i terrakottakrukker!
Ha ei fortsatt god helg!

Mia sa...

Så produktiv du har vært i det siste da, Hulda, og så mye fint du har laget. Det her med høsten og innetiden gjør underverker med kreativiteten. Jeg har også sydd en del i det siste, og masse nye idér dukker opp i hodet mitt stadig vekk. Håper du får en fin, kreativ helg (her regner og blåser det, så innevær er det ihvertfall)

monique sa...

What a wonderful things you have made again!
Those flower pots are great!!!Did you paint them?
Have a lovely weekend.
Monique.

Anne sa...

Vakkert som slltid Hulda. Blir helt stum av beundring jeg som ikke er like flink med symaskinen :-(

Driftig dame er du virkelig. hvordan i all verden får du tid til alt?

Ha fortsatt en fin og strålende helg. Bak symaskina eller ikke :-)

Klem kommer her ---->

Anonym sa...

Kljempefine ting du lager. Du er virkelig dyktig.