lørdag, september 8



Høstrydding i hagen

I formiddag har jeg rydda i hagen. Tatt bort gamle, visne rester av blomster, vaska og gjort det fint i hyller, bed og bord. Jeg har også kjøpt to erica som det er fint å pynte med ute på denne tida av året.




Ericaene planta jeg i to krukker, de satte jeg i kassen her på bordet ved garasjen. Jeg pynta kassen med dette hjertet. Syns det passa fint der, gikk i samme nyansene.




Slik ser det ut på bordet og i hyllene nå, den 8.september. Nelliken er hardfør og har tålt de kjølige dagene og nettene vi har hatt i det siste. I dag har vi flott vær, skal ta en tur til hytta i ettermiddag.




På øverste hylle står jordbærkassen min, som jeg viste dere i sommer, en vannekanne og en liten hvit krukke.




I hylle nr to står bl.a en fin sinkkrukke og en vannekanne, denne kannen kommer fra et loppemarked. Jeg fjerna rusten på den og malte den hvit.




Noen krukker står til pynt ved sida av kassen.
Her har jeg også satt noen av blomsterpinnene mine.




På terrassen har jeg også fått ordna i dag. Mange blomster er borte nå, bordet er nesten bare en oppbevaringsplass for krukker nå. Men, blomkarsen på hylla under bordet har greid seg fint. Den har det lunt der den står.




Pelargoniene kom inn i går kveld, da regna det sånn, og var så kjølig. Jeg har de inne i vinduskarmen om kveldene, og når været er dårlig. Disse kommer til å blomstre lenge enda, når de får nok lys og varme. :)




Her har jeg samlet krukkene sammen, og ellers ting som jeg har pynta med i hagen i sommer. Senere i høst skal jeg ha de inne i kjelleren.




En stol kunne komme ut i dag, i solskinnet. :) Putetrekket sydde jeg i fjor en gang.




Slik ser det ut på hylla på terrassen nå. Sinkkrukker på rad og rekke. Margerittene er pjuskete, men da jeg fikk tatt bort de avblomstrede blomstene, lot jeg de få stå litt lengre.

Ønsker dere alle sammen ei koselig helg!
Septemberklem fra Hulda :o)




40 kommentarer:

Tone Yvonne sa...

Så hyggelig det ser ut i hagen din og på terrassen!! Vel anvendt tid!!
Ser at du er godt forberedt på Høsten...... :o)

Ha en kjempefin helg

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad du har hunnit med mycket. Det är fint att ta in hösten i sitt hem :). Jag är dålig på det...bara räknar dagarna till jul ;). Man ska njuta här & nu.
Jag vet faktiskt inte om hennes hem var med i Lantlif...har missat det.
Men jag har bestämt att visa alla bilder jag har i dagarna som kommer. Kanske känner du igen något då?
Kram

Interiørhuset sa...

dette var virkelig vakkert hulda! Her har du virkelig en flott plass å nyte de vakre høst dagene på.

Jeg lurer på om du kan hjelpe meg! Min søster bor ved harstad,og skal nå pusse opp og dekorere sin første leilighet,så jeg lurer på om du har noen flotte butikk tips til meg som jeg kan sende videre til henne. Om de selger møbler,småting eller er bruktbutikk så er alt avinteresse.

Klem Tonje

Ha en flott lørdagskveld!

Timotei sa...

Så fint det er i septemberhagen din! Kjenner at jeg blir inspirert til å ordne litt her hos meg også når jeg ser hvor fint du får det til. Terrakotta og Erica passer så fint sammen, synes jeg.
Ha en fortsatt fin septemberhelg!

Anonym sa...

Du er så flink å få det koselig i hagen, du rydder så fint og bruker alle tingene til flotte stilleben..
Det gir en virkelig koselig stemning!! Inspirerende!
Ønsker deg en koselig helg Hulda. Håper været blir bra så du kan kose deg litt ute i disse vakre miljøene!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken härlig höstkänsal du har fått i din trädgård me ljunegn och så många fina detaljer, såsom den trälådan! Vilka vackra kreationer du har gjort i inlägget under-fantastiskt!! Ha en fortsatt skön helg!! Mari.

GundaM sa...

Så flott du har det enda da! Det blomstrer jo hos deg, selv uten ericaen!
takk fot titten.

Anonym sa...

Så koselig du har det i hagen og på terassen din! Du er kjempeflink til å sette ting sammen i vakre stilleben, blir så stemningsfullt og fint :-)

Håper du får en fin og solfylt søndag, med tid til å kose deg ute. :-)

Anonym sa...

Hei Hulda:)
Lenge siden jeg har vært innom deg dessverre, er travelt her for tiden ,med alt som skal males, ryddes og pakkes.Alt bør være strøkent til visning, har heldigvis fått låne hytten på eiendommen vi har kjøpt , til å lagre ting og tang.
Hagen din er skikkelig koselig, masse flotte krukker og ikke minst kasser. Har kjøpt noen ericaer også for å pynte opp.
Ser noen av sommerblomstene dine blomstrer enda, herlig.
Håper du får en deilig søndag:)

Anonym sa...

Så höstfint du har fått det här på bloggen med ny fin bakgrund och ny header! Härligt! Din "höststädning" i hagen ser också härligt ut även om jag får sommarkänslor när jag ser dina soliga bilder. Fint med ljung bland de kvarvarande sommarblommorna dock! Ha en fin söndag och septemberkram även till dig. :)

ChatrinesLiving sa...

Her har du fått en veldig koselig høst-stemning på terassen din! På "ikke" regnværsdager er det bare å sette seg ned å nyte:)
Ha en flott søndag:)
Klem

Dorthe ♥ sa...

Underbara bilder som vanligt. Får massor av inspiration här hos dig. Tack för allt du delar med dig!
Jag mailar dig senare idag.
Kram
Dorthe

Eva Agnes sa...

Tack för septemberkramen, Hulda. Så fint du har gjort i trädgården din.
Kramar Eva Agnes
Ps Har varit inne och tittat på allt fint du gjort till jul.
DS

Hulda sa...

butterfly: takk skal du ha. :) var skikkelig artig å ordne ute i går.

white vintage dreams: ja, jula kommer tidsnok den. :) Jeg har sett endel av de bildene i Lantliv, ja.

tonje: takk skal du ha. :) jeg sender deg en mail med butikktips.

timotei: koselig at du likte bildene. :)er alltid godt å få rydda opp litt, både inne og ute.

emmeline: tusen takk! Koselig at du syns det.

mari: tusen takk til deg! :) jeg er spesielt glad i den trekassen. Den er så dekorativ.

gundam: ja, endel blomstrer enda, de holder seg nok til frosten er her.

malinken: takk! Ja, er jo veldig artig å sette sammen ting som passer sammen. :)

beathe: lykke til med nytt hus! Blir vel spennende, kan jeg tro. :)

karin a: takk! du er den første som har sett at jeg har laget noe nytt på bloggen, så det var ekstra koselig at du sa det. :) Ja, ble fornøyd med det jeg har fått gjort i hagen.

chatrine: takk, takk. :) ja, men i dag er det dessverre regn i lufta..

dorthe: så fint du får inspirasjon! :) takk for det.

eva agnes: takk! Koselig at du har sett på julehjertene mine. :)

Merete sa...

Flotte bilder!! Du har det så utruleg koseleg på verandaen din sjølv om hausten har sett inn...ser ikkje så fint ut hos meg nett nå.. Ha ein flott søndag, Hulda!

Marie sa...

Så koseleg! du har verkeleg auge for detaljer! Vakkert er det! Og inspirerande, ser eg har mykje å lære... Blæs det ikkje der du bur?
Septemberklem til deg også :o)

Tussilago sa...

God høst-helg til deg også;))
Fantastisk vær denne helga...og det føles godt å kunne gjøre hagen klar for vinteren uten å fryse neglebitt på hendene. Slik blir det jo noen høster. Verandaen din ser kjempetrivelig ut når du har ordnet slik med erica. Jeg har plantet forskjellige erica-lignende typer i ei stor leirepotte på trappa. jeg har plantet løk..også noen som skal overvintre i potter i kjelleren, flyttet noen stauder og plantet et nytt rosentre som skal vokse opp langs kjøkkenveggen.
Det er deilig med slike høst dager...og jeg håper vi får flere i uka som kommer;) slike dager gir energi!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så utrolig frodig og fint det fortsatt er i hagen din Hulda !!
Helt imopnert jeg altså :))

Håper du har hatt en flott hEleg :) KLEM

Anonym sa...

Vad du hunnit gjort mkt! Så vackert alltihopa är!

Anne sa...

Koselig ble det. OG så ser jeg at du fortsatt har stukket av med finværet du!!!

Berit T sa...

Åååå her var det skikkelig koselig, for noen flotte sammensettinger, sink og lilla, lekkert!!

Anna Lisa sa...

Det var rijtig fint hos deg i hagen og på terrassen. Ha en fin kveld.Klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Fin bakgrunnen din ble da

Anonym sa...

Vad fin din höst trädgård är, som väntat!
Många fina skyltar du har också.
/S

Marie sa...

Du har verkligen gjort höstfint i trädgården. Vad fint det blev med hjärtat, trälådan och ljungen.

Ha en bra vecka. Kram Marie

Lottemor sa...

Hei!
Så fint og høstlig det var hos deg da... flott.
Ønsker deg en fin kommende uke.

Anonym sa...

Hei igjen!

Veldig koselig å kikke innom :) Her hos meg bare regner det - blomkarsen er "over" for lengst... Herlig å se at det fremdeles blomstrer hos deg!
Lurte litt på hvor man får kjøpt den boksen med teksten "Strawberries" - elsker alt som har med jordbær å gjøre! Ha ei fin uke!!

Mia sa...

Sååå fint du har det fortsatt i hagen og på terassen din. Selv om en del av sommerblomstene er borte nå, så er det my vakkert å se der alikevel. Det er jo koselig å prøve å forlenge sommeren lengst mulig. Hos meg står alle sommerblomstene ute enda, bortsett fra de få pelargonier jeg har tatt inn i atelieret, og så har jeg kastet erteblomstene. Vinden hadde herjet med dem såpass mye, at de var ikke så pene i sine krukker mer. Men jeg håper å kunne ha resten ute en god stund til.

elin1976 sa...

Hagen din er jo like fin sommer som høst. Helt utrolig hvor koselig du har det.
Virker som du er den fødte gartner og interiødesigner. Alt i ett liksom. Her var det nydelig. Klem:O)

Elzie sa...

Vad fint du gjort det. Önskar att få till det så jag också. Var har du fått tag i det fina hjärtat?
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Hejsan.
Kul att du tittade in i min blogg. Vilken fin planteringshörna du har. Jag önskar att jag kunde hinna med att göra lite höstplanteringar jag med.
Du frågade om Tidningen Lantliv. Jag tyckte det här numret var jättebra. Fina bilder. Ha en trevlig vecka //linnea-maria

Nina sa...

Flere som rydder bort blomsterkasser m.m. Det gjorde pappa i går også. Syns det er trist jeg, men så er det godt å kunne tenke at det bare er 5 måneder til vi igjen kan så i drivhuset:)

Dorthe ♥ sa...

Paket på väg till dig :o)
Höstkram
Dorthe

Anne sa...

Så fine plantebord du har! Nå har jeg tittet innom bloggen din. Jeg må si jeg gleder meg til å se mer. Her var det mye fint! Krabat

Hulda sa...

Hjertelig takk for til alle dere som har vært innom! Jeg rekker dessverre ikke å svare alle denne gangen. Takk til dere nye som har besøkt meg, jeg skal komme innom til dere også så snart jeg får tid.

Anonym sa...

Vad vackert det ser ut där hos dig. Härligt med höstliga blomster och ting !

Kram Kram
Carina

Anonym sa...

Vad mysigt du har det på din altan och vad sugen jag blev på att köpa ljung och byta ut från penséerna jag har i krukor på trappan!

Lynetmor sa...

Hei, det er nå fortsatt fint i hagen og på verandaen din selv om en del av blomstene er borte :-)

Andrea sa...

Så fint du har det i hagen din Hulda, så mange koslige bilder. Blir så inspirert av dem! Det er viktig å være forbredt på høsten nå, bruker som oftest å komme for raskt på en syns jeg. En nydelig september hage! Håper du har hatt en fin helg. Klem til deg

Hulda sa...

TAKK til dere alle sammen. :) Ingrid, du lurte på hvor jeg hadde kjøpt den kassen med Jorbær på. Jo, den er fra Løiten Lys, kjøpte den der i sommer.