tirsdag, januar 16

Vintage hjerte


I ettermiddag har jeg sydd dette vintage hjerte. Stoffet jeg har brukt er fra en gammel blondebluse, som er kjøpt på loppemarked. Inspirert av et hjerte jeg så på Kremmerhuset ble dette til. Jeg liker å bruke gamle tekstiler og sy noe nytt. Det er en roseblonde som er på siden av hjerte. Veldig fin. Hjerte skal få plass på en av krokene jeg skal ha under hylla i stua. Jeg har forresten fått malt lista som krokene skal skrues fast på. I morgen er den nok klar.

I have been sewing this vintage heart this afternoon. The fabric is from an old lace blouse, from a flea market. I love to sew new things from old fabric. I saw a similar heart at an interior store this weekend, and I was inspired to sew something myself. It is a rose lace sidelong the heart. Very nice.


Et nærbilde av hjertet. Knappen sprettet jeg av blusen, den passa jo perfekt. :) Silkebåndet kjøpte jeg for 1 kr meteren på Kid.

A close-up of the heart. The button is from the blouse, it looks great on it. :)


Slik ser det ut på baksiden.

Jeg tar gjerne i mot bestillinger på bilder jeg sydde og viste bilder av i desember, det samme gjelder puta jeg sydde i januar, den med blomsten i midten, og hvitt rundt kanten. Jeg tar også bestillinger på slike poser som jeg viste i går. Det er bare å ta kontakt, så kan vi bli enige om farger på stoff osv.

Here is the back.

I will be able to sew pictures as I showed in December, pillows like the one I showed you last week, and the little bag from yesterday. If you are interested in some of the things, just write a comment or mail to me. Then we could discuss colours etc.

22 kommentarer:

Ingrid sa...

Søtt hjerte du har laget, Hulda! Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Hjertet var bare så flott Hulda. Du er kjempe flink.
Posen i går var også nydelig.
Grattis med overstått bloggbursdag, håper det blir mange nye år med deg:))

Natta

Hulda sa...

ingrid: takk! :)

anniche: ja, jeg håper på flere år jeg også. ;))

Mia sa...

Gratulerer med ettårsdagen din! Jeg har ikke fått blogget så mye tidligere ikveld - det har gått så tregt med bloggene (eller bredbåndet ? , men det er vaskeligst å komme inn i andre blogspot).

Nydelig hjerte du har sydd. Og den posen din i det forrige innlegget var også bare nydelig.

Har du forresten vurdert å bytte til "new blogger"?

Hulda sa...

mia: takk! Jeg har forsøkt å bytte til "new blogger", men fikk opp at siden bloggen min er stor må jeg vente litt til de har gjort det klart for store blogger å endre. Det virker som de jobber kontinuerlig med det, så det blir nok snart. :) Har også merka at det går seint.

Anonym sa...

Hjetet var kjempefint, Hulda.
Du ga meg en god idè med gammle blondebluser. Jeg har så mange liggende som jeg ikke klarer å kvitte meg med.
Jeg gleder meg til å se hvordan hylla de blir.
Du får ha en fin onsdag.
Klem fra Elin:o)

Anonym sa...

Heartfever in Europe! Some of my blogging friends make hearts too in the moment!
Very nice.

Sigrun

Anonym sa...

Nydelig hjerte, kjempe lurt å bruke gamle tekstiler, lettere å "kvitte" seg med gamle klær også da....

Hulda sa...

elin: ja, blir så fint med gamle tekstiler. :) Kanskje du syr noe av dine blondebluser også. :)

sigrun: it is fun making hearts, and they are very decorative too. :)

karna: ja, det blir fint, og er artig å sy av det også.

Anonym sa...

Så fint! Gillar att det är enkelt men ändå söta detaljer.

Anonym sa...

Så snyggt och dikskret bara med en färg.

Anonym sa...

Kjempesøtt hjerte, koselig med blonden på. Greit å bruke gamle klær og stoffer til noe, så slipper en å ha dårlig samvittighet for å kaste det. HA en fin dag Hulda. Klem :)

Anonym sa...

Utrolig fint hjerte...elsker gamle blonder:) Ser du har noen fine hyller ja...;) Og jeg skulle gjerne snoket litt i den fine stoff-hyllen din...du er linket hos meg!

Tia sa...

Riktig romantisk hjerte! Veldig fin pose du har sydd også.
Ønsker deg en fin dag!

Anonym sa...

Så morsomt at du lager nye fine ting av noe du finner på loppemarked o.l. Artig å fantasere litt rundt hvem som kan ha hatt den blusen før, på den måten får jo tingene en ekstra verdi også :-)
Og gratulerer med ettårsdagen, det er morsomt å titte innom og se hva du driver med!

Anonym sa...

Så nydelig hjerte Hulda! Likte godt at det var i en farge og med variasjon i struktur og mønster ;0)

Anonym sa...

Så flink du er! Du lager så mange utrolig nydelige ting.

Anonym sa...

Nydelig hjerte! Jeg har også sydd endel hjerter i det siste, men ikke blogga dem ennå. Kommer nok med tid og stunder! Ha en god kveld!

Anonym sa...

....men for et nydelig hjerte da Hulda. Det var virkelig fint : )

Anonym sa...

Hei!
Så produktiv du er!
Posen med prikker og hjertet ble kjempesøtt!

Du er flink du ;)

Siri:)

Ps!Gratulerer med 1 bloggeår!!!

Anonym sa...

sött hjärta.
snart är det ju alla hjärtans dag, ska försöka hinna sy några hjärtan tills dess, och dela ut

Hulda sa...

Tusen takk til dere alle for kjempekoselige kommentarer. Jeg blir så glad! :o)