tirsdag, april 25

Vårblomster i hagen




Blåveisen ute i bakkene står, nikker og smiler, nå er det vår!

Flott blåveis ute i hagen.


Primulaen er også begynt å blomstre - et vakkert syn i solveggen. Vi har nydelig vær i dag, og etter regnet som var i helga er det begynt å grønnes.

Disse blomstene fant jeg også i hagen, men jeg er ikke sikker på hva de heter.

Dikt til en vårdag

Et hus som smile

langs en vei,

ei jente spring

med lette trinn, og dagen e

som luftig

sukkerspinn.

Så lett og mild e soleglansen,

våren har tatt på sæ stasen.

Unga hoppa paradis

mens de spis på

jordbæris.

Snyen ligg i småe flekka,

som om den va

sammenhekla.

Kom vår og slå dæ ned i hagen,

la blomsterknoppa spire

- heile dagen!

6 kommentarer:

Lena sa...

It looks like Spring has definitely arrived in Norway Hulda! The flowers are lovely!

Hulda sa...

Thanks! Yes it was warm outside to day. I love springtime!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nämen kolla! En utslagen primula! Söta! Visst ärd et härligt med de första vårblommorna!

homespun living sa...

What a beautiful new banner you have! Very lovely.

Hulda sa...

Linda: ja, vårblomster er nydelig, det er flott når de titter opp i hagen.

Deb: Thank you! I really like my banner too. :)

Anonym sa...

Tack för att du tittade in på min blogg, jag har inte blivit så duktig på detta ännu,men jag jobbar på det.
Din hund är jättefin, hur gammal är hon? Min Tova är 2 år i Juli och jag funderar på att skaffa valpar så småning om , det finns många fina puli pojkar i Norge, vi bor ca 10 mil från Norska gränsen och kommer då till Östby, vidare till Elverum som är närmaste stad , jag har varit i Löiten ljusfabrik flera gånger och i februari var vi till Röros och såg på Forkörarna - marknad. Jag har en dotter som är sjuksköterska och ska jobba i Norge f r o m Juli.
annars ser jag att vi har samma intresse, hundar, pyssel . skogen
o s v. Titta gärna in till mig igen