søndag, november 16











De første juleblomstene


På Plantasjen er de første sviblene på plass. De første amaryllisene også. Nå er de også på plass i Ingeborgstua.









På kjøkkenet ble det koselig med svibler og amaryllis. En lykt fikk også plass på kjøkkenbenken. Bildet er tatt gjennom det innebygde vinduet vi har på kjøkkenet.











På stolen ligger ei ferdighekla, men ikke montert, julepute jeg har hekla. Jeg er nesten ferdig med heklinga av den andre. Det blir fint. :)











Førjulsstemning. Om to uker er det advent. Da blir det mye pynting. :)










I det innebygde kjøkkenvinduet står det også en svibel og litt annet.









Stemningsskapende på kjøkkenbenken.


Husk at du kan besøke meg på instagram.com/ingeborgstua Der legger jeg daglig ut bilder. :)









16 kommentarer:

Unknown sa...

Fint med disse løkblomstene nå før jul.
Har sikret meg noen svibler jeg også. Amaryllis hadde jeg så mange av fra i fjor, så jeg skal gi de en sjanse å se om de kommer med blomster igjen i år. Foreløpig ser jeg bare blader... Kommer det ingen knopper skal jeg garantert kjøpe meg noen på Plantasjen jeg også.
Koselig stemning hos deg som alltid.
Klem fra Marit

angie sa...

danke für die schönen bilder und liebe grüße von angie aus deutschland

Rosehagen sa...

Hei;)
Ja tiden flyr. Og bare to uker til advent og massevis av koselig pynting igjen;) Her er også de første blomsterløkene på plass. Svibler er jeg litt forsiktig med , men de små spirene er så nydelige.
God søndag;)

Klem fra Ann-Mari

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Koselige bilder og så fint med det innebygde vinduet ! God søndag !

Fjordheim sa...

Tenk at det bare er to uker til advent.
Ja da kan en vel snart begynne å pynte med littsvibel og amarylles.
Har ikke kjøpt det enda. Men det er nok ikke
lenge før det kommer inn her også tenker jeg.
Er jo så koselig på kjøkkenet ditt emd det vinduet.
Ønsker deg ei velsignet god uke :)

Unknown sa...

Herlig ♡
Desverre tåler jeg ikke duften av svibler, så de må kastes når de spirer... :( Men de er jo så fine som løk:)

Ha en fin fin søndag ♡

Bestemors gamle laken sa...

Vi har ei flott tid foran oss, og koslig med svibler og amarylus i hus. Mannen her i huset tåler ikke duften av svibler, så her har vi falske, fine de også:)

Ha en fin ettermiddag.

Gerd Kr.

Taubanevegen sa...

Koselig stemningsfullt på kjøkkenet deres. :) Svibler har ikke kommet i hus her enda, men kanskje til helga? Både svibler og amaryllis er "må ha"- løk i førjulstiden. :) Fortsatt god søndag.

loftkroken sa...

Elsker denne tiden vi er inne i <3
Nå fikk jeg enda med gofølelse av bildene dine :)
Liker det vinduet ditt <3

Klem

4 i Kiellandsgata sa...

Juleblomstene er så fine, og jeg synes godt man kan tyvstarte litt=) Det er så koselig inne hos dere=) Fin søndagskveld=) Vibeke

Refleksjon på livsvegen sa...

Tenk.. berre to veker til Advent!!
Vakker stemning :-)

Fin ny veke!

Merete - Lys lilla sa...

For noen herlige førjulsbilder. Spesielt likte jeg de flotte bilder tatt gjennom vinduet. Ønsker deg en fin uke. :-)

Merete - Lys lilla sa...

For noen herlige førjulsbilder. Spesielt likte jeg de flotte bilder tatt gjennom vinduet. Ønsker deg en fin uke. :-)

mirjamsdrøm sa...

Å for noen fantastisk koselige bilder!!
Skikkelig god førjulsstemnning :)
Du er så flink, og det er så inspirerende å følge deg både her og på Insta.
Ha en flott kveld videre!
Klem Mirjam

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Koselige bilder som alltid!
Masse stemning i bildene!

Ønsker deg ei koselig helg!

HWIT BLOGG sa...

Mysiga bilder som vanligt...
Önskar dig en skön fredag!
Kram Titti