søndag, oktober 26













Senhøst 



Det er senhøst, klokka er stilt tilbake, snart er det vinter, advent og jul. Tida går fort. Jeg så på facebook et sted at det bare var noen og 30 dager til første adventshelga. Er vi virkelig snart der igjen? Men, først, senhøst. Så advent, så jul. Vi må ta det i riktig rekkefølge. Senhøsten i lysthuset skal dere få se denne gangen.












Fargeskalaen går i grått, beige og brunt her inne. I vinduet har jeg tent lys.










Det blir koselig med lys i ulike glass. Her er et stort med bokstaver og tall på. Utenfor står de bladløse trær og suser i vinden.











Men, inne i lysthuset er det ikke vind. Her er det lunt og varmt. Pelargoniene trives her enda. Det er som om de gir et snev av sommer.











En gammel striesekk henger over en av stolene. Den står så fint i fargene til løvet på plenen.










Hylla som hang på veggen ved en av uteplassene våre i sommer, har jeg funnet plass til i lysthuset nå. Koselig er den ved sida av den grønne dobbeldøra.










På hylla har jeg pynta med en krans, et lys, løv fra hagen, en dobbel bilderamme med bilder og små glassflasker. Det ble et fint blikkfang.










Her er det fint å sitte med hekletøyet.










På bordet er også et lys tent. 











Fra hylla skinner det også koselig i lyset som står i sinkkrukken.



Det er blitt noen dager siden forrige blogginnlegg. Men, du kan se bilder fra meg også på instagram/ingeborgstua. Der legger jeg daglig ut bilder og litt tekst. Håper du finner meg der også.










16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint inlägg från lusthuset, hösten när den är som vackrast. Och dina pelargoner gav lite sommarkänsla, så fina fortfarande.
Kramar/AM

Fjordheim sa...

Så herlige bilder fra lysthuset ditt. Skikkelig høst der, selv med blomstrende pelargoniaer.
Her er de satt i kjelleren. Men de blomstrer jo fortsatt der da.
Nydelig den krukka di med lys i.
Ønsker deg ei velsignet god ny høstuke :)

angie sa...

es ist sehr gemütlich bei ihnen!!! ich liebe die fliesen und die grüne tür!!! liebe grüße von angie und deinen schönen sonntag

Anonym sa...

Herlige flotte høstbilder hos deg i dag :) og jeg er sååå enig med deg, først senhøst, så advent og så kan vi begynne på julen. jeg synes det er litt tidlig å se julebilder fra i fjor poppe opp på min instagram. De må jo bli lei jula før den er i gang er nå min tanke disse #hyperaktive# (?) damene ;) hihi

Vi får kose oss med den tiden vi er nå mener jeg og ikke hele tiden lengte etter noe som ikke er her ennå (for eks husker jeg flere bloggere for et par år siden begynte å gnåle om sommer i januar!! hahahaha) Ridiculus ;)

Malys krok sa...

Veldig koselige og fine bilder fra lysthuset. Ingen tvil om at det går an å trives der. Så fint med de tente lysene.Skikkelig høst der inne nå.
Så bra at hylla Arnt Håvard laget også kan brukes der, på den måten får du se den hele året. God bedring til deg!
-mammaklem-

Lilla dør sa...

Fine og stemningsfulle bilder frå lysthuset. Goe veke til deg. klem

Tante Mali sa...

So very lovely, looks so warm and welcoming! You do have a fantastic hand for making things beautiful!
All my best
Elisabeth

Anne på landet sa...

Hei Hulda!
Nå har jeg kosa meg med flere innlegg hos deg!
Ingeborgstua oser av sjarme og varme!

TAKK for all inspirasjon du gir!

Klem ra Anne på landet

Unknown sa...

Du har et nydelig lysthus- som alt du har :) Synes vi kunne hatt sommertid hele året. Vil heller ha en ekstra time lys på kvelden enn på morgenen. Men det er kanskje det samme for deg - for dere har jo mørketiden med blålyset og det der jeg bare har hørt om :) Svigerdatteren min er fra Nordland.

Vi vet ikke når vi flytter ennå- for vi er fremdeles på jakt, men vi bør ha flyttet innen 1 feb for da er overtagelsen her.

Ha en fin dag

Klemmer Monica

Rosehagen sa...

Hei og god mandag;)
Koser meg med bilder og tekst på bloggen din;) Alltid like koselig og delikat;)
Ja, det er viktig å ta tingene i riktig rekkefølge, som du skriver. Var på en liten handlerunde på fredagen og det var jul over alt. Helgen har vi tilbrakt på fjellet. Bladløse trær, sol, vind, regn og nysnøen som kommer lengre og lengre ned.
Jeg har plukket kongler og litt mose. Nyter virkelig disse høstdagene;)

Fin ny uke til deg;)

Høstklem fra Ann-Mari

Refleksjon på livsvegen sa...

Berre nydeleg Hulda!

Kos deg med hausten :-)

klem

h.espe sa...

Nydelige bilder som alltid hos deg Hulda. Forstår godt du koser deg i lysthuset - også nå senhøstes :)

Ha en fin duke!!

Unknown sa...

Herlig stemning:))
Tiden flyr virkelig... snart er det jul igjen ♡ jeg elsker julen, så for meg begynner planleggingen allerede nå:))

Ha en fin fin kveld ♡

HWIT BLOGG sa...

Tiden går fort men du har det så mysigt...tänk vad lite tända ljus kan göra!
Alltid lika roligt och inspirerande att kika in till dig.
Varm kram,
Titti

Frøken Loppe sa...

Hei på deg!
For et herlig sted dere har!
Koslig utestove, alt tilrettelagt for en koselig ettermiddagsstund med kaffi og hekletøy ;o)
Du er utrulig flink å lage det koselig!!
Ynskjer deg ei god, god helg!

interiorforhusoghytte sa...

Så hyggelig og stemningsfylt du har det, veldig flott blogg.
Ha en strålende helg :)