onsdag, august 27








Dekorere med humle




Den tidlige sommeren er borte fra lysthuset. Nå er det sensommer der, man kan merke at høsten er like om hjørnet. Vi har masse humle i hagen, den er flere meter lang der den vokser oppover husveggen. Noe av humlen er blitt dekor i lysthuset.










I det ene vinduet har jeg hengt opp humle. Det ble en fin innramming.










Inspirert av en reportasje i siste nummer av Drömhem & Trädgård har jeg lagt noen mursteiner i en vinduskarm. Det ga en rustikk følelse. De sarte glassene blir en fin kontrast.










De rustikke mursteinene får et flott uttrykk sammen med det grønne.










På veggen har jeg hengt ei sittepute som Tuva kan ligge på når hun er i lysthuset. Den ble samtidig fin dekor. :)










Den ene av de brune kurvstolene har fått plass i lysthuset. Et deilig teppe ligger klart til bruk.










På bordet har jeg pynta med en av garnsteinene jeg fikk av onkelen til Arnt Håvard i sommer. Den ble ekstra fin med en humlekvist på. Den brune krukken passer fint til.









Lekre kombinasjoner. Humlen er dessverre lite holdbar, og skal bli byttet ut med eføy.Nå gleder jeg meg til å sette meg i lysthuset, tenne lys og kose meg en kveld.







20 kommentarer:

Anne sa...

Så fint med den rustikke følelsen ..humlen og de sarte glassene .
Det kjennes at høsten er rett rundt hjørnet .
Ønsker deg fine dager i lysthuset med masse levende lys og godt inntullet i den fine teppet .

Justine sa...

You've decorated the gazebo beautifully:) The floor looks great with the armchairs and blue nightstand:)
Have a lovely and sunny week:)

Merete - Lys lilla sa...

Nydelige lysthuset :-)

Janne sa...

Såå koselig i lysthuset og det var kjempefint med murstein sammen med glass i vinduskarmen.
Vil tro både du og Tuva storkoser
dere i det skjønne lysthuset!:)
Ha en fin dag!
Klemmer fra Janne

Fjordheim sa...

Lurt å bruke murstein i dekor. Stilig.
Det kan jeg jammen prøve i de vinduskarmene mine
som er av forskjellig høyde.
Er jo så vanskelig å sette ting der.
Herlig det lysthuset ditt.
Flott med humle som dekor også.
HAr lyst til å ha en humleplante for den er så fin å dekorere med.
Ønsker deg fortsatt herlige sensommerdager :)

Unknown sa...

Så lekkert og dekorativt hos deg som vanlig. Murstein og glass sammen var en herlig kombinasjon. Humle er en fin vekst. Kunne tenkt meg en pergola med humle voksende rundt. Drømme, drømme.
Klem fra Marit

Unknown sa...

Vi har tre humle og de er neimen ikke så frodige som din- så ikke nok til å dekorere slik som deg :) satser på at de kommer seg neste år- for de er virkelig dekorative.


Ønsker deg en herlig høst

Klemmer Monica

Lilla dør sa...

Kjempefint og lekkert som alltid.

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så fint du har gjort det. Herlig med kontraster, tøfft med mursteinene og glasset sammen. Veldig inspirerende innlegg som alltid :-)
Ha en fin kveld :-) Anita

Silkeline sa...

Ble kjempefint i vinduskarmen din Hulda! Nå kan høstsola skinne i de fine glassene:-))

Klem fra meg

Silkeline sa...

Ble kjempefint i vinduskarmen din Hulda! Nå kan høstsola skinne i de fine glassene:-))

Klem fra meg

Malys krok sa...

Det er så fint å se alt det du steller til og pynter med. De steinene var flott i vinduet, og vakkert med glassene til. Du er så flink med de ulike kombinasjonene.
Likte den puta på veggen!..og kurven under, sto så fint til det lyseblå lille bordet.
Fin den potteholderen også!
Lykke til med fine stunder i lysthuset utover høsten, kanskje kommer jeg på besøk! -Margit-

Carolyn sa...

It is all so pretty!
I hope you had a good summer.

Carolyn

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flott innlegg!
Så utrolig fint med det rustikke og skjøre sammen.

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fint! Ikkje alltid det skal så mykje til før heile inntrykket vert annleis.

God helg! :-)

Sommerhuset i bakken sa...

Det er alltid så koselig å "besøke" lysthuset ditt ;-)Det er så fantastisk mye flott å hvile øynene på ;-) Fint med litt rustikke innslag. Og du...det blå nattbordet er bare så utrolig sjarmerende og fint! Sukk!

Ønsker deg en super fredag og en riktig god helg, Hulda!

Signes sammensurium sa...

Så fint du har pynta! I fjor hadde jeg masse fine kongler på humlen, da laga jeg krans og hang opp, men i år var det nesten ikke noen ting på den, rart......
Alltid så hyggelig å kikke innom deg.
Ha en fin helg!
Klem fra Signe.

Jannibele sa...

Så landlig og gjennomført med personlig preg. Du har virkelig kreative hender og et godt blikk. Så artig med humlen som strekker seg inn der.

Lunalei ;-) sa...

Så utrolig fint! Alt står så godt sammen - og humlen satte en ekstra spiss på det.
Takk for titten, ha en riktig god helg!

HWIT BLOGG sa...

Så fint...så enkelt och vackert! Visst är det de små sakerna som gör det, en kvist...ett blad, jag gillar verkligen det!
Ja nu önskar jag dig en fortsatt skön höstvecka, ta hand om dig!
Kram Titti