onsdag, desember 19














Ikke lenge til jul :)




Nå nærmer jula seg med stormende skritt. Vi fikk ordnet en del her i går. Pynta med enkle grep. Juletreet er også kommet på plass i stua. Det får dere se i mitt siste innlegg før julaften.













På den lille nisjen over kommoden har jeg pynta med hvite lys i ulik størrelse, grankvister, kuler i fattigmannssølv og en engel.













På kommoden står et lite grantre i et glass sammen med to engler.











Ideen til alle lysene samlet på denne måten, fikk jeg i programmene Grønn Juleglede som har gått på NRK1 to søndager i advent.












Jeg er så glad i den enkle stemninga, den enkle pynten.










Det er ikke bare rødt og hvitt hos meg, men også hvitt og grønt. Jeg synes det passer fint å kombinere dette. :) 


Nå er det ikke mange dagene igjen på jobb før jul. Tar juleferie fredag klokken 14.30. ;)











41 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelig, Hulda :) Virkelig herlig stemning i disse bildene :)
Skulle gjerne sittet i den lune stua hos deg og kost meg :)

Masse hvitt og grønt hos meg også :)

Klem til deg :)

Geli sa...

Hej Hulda! Your decoration with the angels and the little tree is very beautiful! I also like it very simple and white and silver and a little red! I wish you a wonderful time and a merry christmas with your family Hulda! With love, Geli

Villa Alba sa...

Dear Hulda,

your pictures looks very beautiful.
I wish you a very warm Christmas Time.

Lovely Greetings, Mary

Dronninghuset sa...

NYDELIG.......
FINT HOS DEG, HULDA.
KLEM TOVE

Fjordheim sa...

Kjempefint, enkelt og stemningsfullt.
Du har en herlig stil.
Ønsker deg ei fortsatt riktig god førjulsuke.

am design sa...

Så koselig! Og veldig fint med lysene! En god ide`!

Deilig at det snart er juleferie!
Går ut i ferie lørdag kl. 18. Og da har jeg ferie en hel uke!!!!

Ha en fin førjulstid!

Klem fra Anne-Marit

Hanne Margrete sa...

Kjempekoselig! Det skal ikke så mye til før stemningen kommer. Nydelig med lys og granbar i nisjen der. Fikk hentet inn grønt i gåt jeg og, og det er så fint i sin enkelhet rundt om i huset:)

Mor og datter sa...

Så fine bilder :)

Fågel Blå sa...

Hej Hulda!
Otroligt vackra bilder från dej som alltid, blir så inspirerad vilket underbart reportage detta skulle bli, om hur man gör fint med det enkla, inget tjafs utan bara helt underbart,
I love it!
Önskar dej en fin KVäll
Kramar Kathrine

Linda sa...

Flott stemning i huset ditt.
Nydelig med grønt,brunt og hvitt.
Pluss litt rødt.Likte godt stemningen på hyllen ved speilen din.Flott løper på bordet i innlegget under.Her blir det juleferie kl15 torsdag:))
Ha en fin kveld!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fredag 14:30 tar jag julledigt också, och det ska bli så fantastiskt skönt! Ditt hem är så vackert julpyntat, mysigt.
Kramar
AnnaMaria

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig fint!

Adventsklem

hill`s interiørblogg sa...

Så fint pyntet hus deg Hulda... Er også gla i det enkle, blir så rent og naturlig. Blir nok litt rødt og hvitt her også. Har lyst på ei hvit jul, men klarer ikke å slippe på det røde.
Nydelig var det hjemme hos deg.
Kos deg videre denne førjulstiden. Stor klem fra Hill-Iren

MittLilleHjerte sa...

Nydelige bilder og herlig stemning i bildene dine:)
Fin kveld!
Klem Janne

Maria - Min oldemors hus sa...

Jeg har også sett Grønn Gleder, der var det flere ting verdt å merke seg. Fint dette! Det blir spennende å se treet deres. (",)

Monica fra Koseleg sa...

Jeg liker også det enkle best! Vil gjerne få Ønske deg ei God Jul og takke deg for all inspirasjon i året som har gått! Du har ein fantastisk blogg!
Juleklem frå Monica

Siddis back home sa...

Så koselig hos deg, ha en riktig God Jul!

Roser og Patina sa...

Nyydelig pyntet hos deg Hulda. En fryd å se som alltid♥ Vakkert med enkelhet.
Ønsker deg fiine førjulsdager! God juleklem fra Ellen

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Hulda!
Det var kjempepent, og enkelt! Den nisjen over kommoden er jo veldig fin til all mulig pynt!

Ha en fin førjulsdag!

Klem Cathrine :-)

Ps. Nå er det luker å åpne i julekalenderen min hver dag frem til julaften!

Lillan sa...

Det er virkelig koselig å tusle rundt innpå bloggen din:) masse herlig julestemning!! Jeg ønsker deg og dine en veldig fin jul. Vi reiser snart på hytta og tar en bedagelig og behagelig juleferie:) GOD JUL HULDA! klem Lillan:)

Caroline sa...

Så nydelig dette var da!
Enkelt og dekorativt:)
Jeg liker og veldig godt grønt og hvitt sammen,herlig stemmning hos deg:)
Ønsker deg fiiiine førjulsdager!
Klem Caroline

Frieblonder sa...

Disse bildene var flotte! Du er så flink til å lage god stemning. Helt enig med deg; grønt og hvitt er veldig pent sammen:) Ønsker deg en riktig god og fredelig julehøytid!

Landcharm sa...

Så lun og fin julestemning på bilden. Blir nesten varm bare av å se dem. Nyt førjulen!

Runehuset sa...

Veldig koselige bilder. Så lunt og trivelig. Gleder meg til å se juletreet!

MissMette sa...

Stemningsfullt og koselig
her hos deg :) Ønsker deg
en fin fredag og fridager
i vente... Klem fra Mette

Malys krok sa...

Ja du får det så fint i stua! Koselig og lun stemning klarer du alltid å skape! -mamma-

Bestefars Verksted. sa...

Hei på deg Hulda ! Så innmari stemningsfullt du har gjort det,i Ingeborgstua !! Likte så godt det gamle speilet,med lysene foran........et nydelig bilde !!! Har dere fått litt julesnø ? Her er et syltynnt lag,men blåser det litt,er vi nok eiere av grønn plen til jul.....Kom et lite melisdryss,sent igår,og jeg jublet...... :) Har holdt på ute,med varmekjeldress på,- og hansker,og lagd tre kranser,og seks dekorasjoner,til gravene. Koser meg med slikt arbeid....rene terapien.....hihiii.. :) Jeg savner bloggen allerede,men blir det en ny,blir det nok en ren hus/hage-blogg. Ettersom vi er på husvære-jakt,vet vi liksom ikke helt hva som venter etter jul,men spennende er det jo,uansett. Kansje nytt husvære = ny blogg !! Ønsker iallefall deg og dine,allt godt for julen og det nye året. Masse varme juleklemmer fra meg !

Signe sa...

Så utrolig vakkert du har det hjemme i disse førjulsdagene! Skikkelig stemning!

Ønsker samtidig deg og dine en riktig god jul :)

Klem,
Signe

Tante Titti sa...

Det gir en så veldig god og koselig stemning med masse lys samlet.
Jeg har tatt juleferie i dag, og ser fram til å pynte huset i dag.
Ønsker deg en fin siste adventshelg!
Titti-klem!

Sommerhusstil sa...

Vil lige ønske dig en rigtig glædelig jul :O) Og nyde dine flotte billeder. Klem Betina

G:a Affären sa...

Det enkla är alltid det vackraste och vitt med grönt är också så fint till julen. Du har det verkligen fint!

Jag passar på att önska dig en GOD JUL!

Men jag ska kika in och se din julgran sedan!

Kramar
Cia

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackert Hulda, i rummet med det rödvita, och så handuken " Gladelig jul"- mycket fint! En riktigt GOD JUL önskar jag dig fina bloggkollega!!!! Mari.

Anne på landet sa...

Vakkert, verdig og enkelt som alltid hos deg Hulda.

Takk for masse deilig inspirasjon gjennom året og så ønsker jeg deg en god jul.

Klem fra Anne på landet.

ralfefarfars paradis sa...

Så herlig stemning hos deg, var veldig fint med hvite lys og granbar- og det lille treet også. Håper du koser deg med juleferien, er nok maks julestemning hjemme hos deg tenker jeg;) Vi har fått juletreet i hus i dag- så da blir det pynting i morgenkveld. Juleklem til deg;)

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så nydelig og stemningsfullt, ikke for mye og ikke for lite:-) Jeg får gode assosiasjoner fra svunne tider hver gang jeg titter innom. Du er så flink å bruke gamle ting på en ny og frisk måte, jeg nyter å se det :-)
Ønsker deg en flott julefeiring i dine skjønne omgivelser, klem Anita

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig hos deg, Hulda. Ser ut som at nå kan du bare sette deg til rette i godstolen og nyte omgivelsene rundt deg. Så innbydende.

God jul, hvis jeg ikke titter innom igjen:-)!!

Juleklem fra Hjørdis

Monica sa...

Takk for koselig kommentar, Hulda. Kjempefint med alle de hvite lysene, har kjøpt inn en hel haug med hvite lys til jul jeg også.

God jul til deg og dine :))

Sologbolig sa...

Nydelig og stemningsfullt.
Eg ønsker deg ei riktig fin og trivelig jul. Klem fra Sigfrid

Runehuset sa...

Titter innom igjen for å ønske god jul, og godt nyttår!

Store juleklemmer fra Runehuset

Gry sa...

Så utrolig koselig hos deg Hulda, skikkelig julestemning!

Ønsker å takke deg for alle koselige hilser og gode tilbakemeldinger i året som har gått, de gleder og betyr mye!

Og med ønske om en riktig god jul til deg og dine, kos dere med juledagene og tid til hverandre. Alle gode tanker for året som kommer! Hilsen og klem fra Gry

Sommerhuset i bakken sa...

Nydelige, nydelige bilder, Hulda!

Jeg ønsker deg og dine en riktig, riktig god jul! Kos dere masse, vennen!

Stor klem fra meg