onsdag, mai 2














En gammel dukkevogn






I gresset, der krokusen blomstrer, står en gammel dukkevogn. Blå i fargen, med fin kalesje. Lekt med av ivrige barnehender. Nå står den blant vårblomstrende krokus.















Den blå fargen på vogna er fin til de lilla og hvite krokusene. 














Et gammelt dukkevognhjul sammen med krokus.








Lengre inn i hagen står det et lekehus. I brunt og hvitt. Fargene ligner på de danske sommerhusene.










Åpnes døra helt kommer et grått tregulv til syne. Her er gamle møbler, kasser og krakker. En gammel ovn står også her.










I vinduet står gamle kopper. De pynter så fint opp.










Noen har satt kjelen på ovnen. Jeg tror det kokes kaffe. Over ovnen henger en sjarmerende grønnmalt hylle, med vårlige kopper på.








Malinga flasser av her og der, to grønnfarger kommer til syne på hylla, litt rødt også. Koppene har gule krokus som motiv. Vårlige kopper.















Jeg snur meg og ser, dukkevogna står så fint der blant krokusene i den gamle hagen.








Håper du fant inspirasjon og glede i dette innlegget. :)












48 kommentarer:

Mariane sa...

Det er jo vældigt fine billeder du har af blomsterne og dukkevogn?? eller barnevognen. Kunne du ikke have lyst til at være med i Ordløs Onsdag?? på www.starone.dk/b5 - på den måde kan du få flere "kunder" på din side og måske nogle vil bliver og købe nogen af dine ting?

Hilsen

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

SÅ koselig innlegg..
Ha en knall fin onsdag
klem

h.espe sa...

Så fin gammel dukekvogn, og bildene like skjønne som alltid her hos deg Hulda!

Har ikke fått kommentert innlegget ditt under heller - så flott! Kjempefin veske du har sydd deg, og så flott presentert sammen med de andre tingene dine :)

Fin onsdag videre til deg!

Klem fra Hildegunn

Tove sa...

Helt nydelig dukkevogn. Jeg er på utkikk etter en gammel dukkevogn som kan delvis brukes. Ikke lett å få tak i desverre.
Koselige Bilder.
Klem Tove

Villaveien nr 1 sa...

ÅÅ så koselig innlegg. Drømte meg helt bort jeg..

Så vakkre bilder, vogn og alle tingene inni den koselige hytte,

HERLIG:)

Klem Margareth

Unknown sa...

Nice old pram!
Hugs
Mari

loftkroken sa...

Det var en nydelig gammel
dukkevogn :)
Har den vært din ?
Flott dukkestue :)

Klem Bente

Malys krok sa...

Dette ser så fint ut Veldig koselig i lekehuset! Kjempefine bilder av vogna sammen med krokus! Du får det til!
-mamma-

Snäckskalsdalen. sa...

Dockvagn, så söt den är! Kom att tänka på att jag någonstans har en dockservis, det hade små flickor alltid förr, i porslin!
Agnetakram

Marina sa...

Che malinconia ... è bellissima!!!
Un saluto
Marina

Frieblonder sa...

For en utrolig nydelig dukkevogn! Heldige er de som får leke med den:)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelige og inspirerende bilder, elsker dukkevognen :)
Herlig den gamle ovnen var også:)

Ha en fin ettermiddag!
Klem

Vintagepia sa...

Hærli` og nostalgisk,Hulda !!
Trur eg låg i æi lignanes vogn da eg va` lita...bære i større førrmat...og ho mor hadde en lignanes omn hæime da eg vaks opp :o)
Klæmma i dagen fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia

Sivs verden sa...

Skjønn dukkevogn:) Klem

TonstadTunet sa...

så nydelige bilder,
kunne tenkt meg å ha vært liten pike her ja! :)

Anonym sa...

Hei!
Så herlig gammel dukke-vogn:) koselige bilder.
Fortsatt god kveld.

Klem Merete

Marianne Dragon Waagan sa...

Nydelige bilder:)
Dukkevognen er herlig nostalgisk... dukkehuset likeså. Mange flotte gamle ting:)

Klem Marianne

Fru Hansens Kreativiteter sa...

flotte bilder Hulda !
Så skjønn dukkevogn og lekestue :)
Ha en fin kveld !

Asbjørg sa...

Nydelige bilder!Koselig gammel dukkevogn!

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så koselig dukkevogna var, tar en tibake i tid.
For en sjarmerende dukkestue, der må det være en drøm å leke. Herlige nostalgiske ting som passer perfekt inn ,du får så fin stemning i bildene dine.

Ønsker deg en fin kveld, klem Anita

stallnilsen sa...

Sonn dukkevogn husker æ godt fra barndommen , fine bilder, ha en fortsatt fin kveld, håper sola kommer snart til oss i nord nu :OP

Hilsen Lisbeth ;)

diana sa...

Den dukkevogn er so fin den kunne jeg godt tænkt mig at ha, virkelig fine billeder.

Godt onsdags aften

Kram Diana

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Koslig med bilder som tar oss tilbake i tid:)))Skjønt Hulda:)

Tante Titti sa...

Kjenner jeg blir helt varm om hjertet... Nostalgisk og så nydelig. Flotte omgivelser, nydelige bilder!!
Ønsker deg en fortsatt fin fin maidag!!
Titti-klæmm!!

Anonym sa...

Vilka minnen, jag hade en sådan dockvagn när jag var lite... fast den var gul.

Kram Birgitta

Magdalena sa...

heisann! for en fantastisk vakker dukkevogn..!! nydelig farge også..
goklem , magny

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så mange skjønne innlegg hos deg siden sist jeg var innom:)
Vårlig og flott!
Likte veldig godt det koselige lekehuset, og så flott dukkevogn:))

Mor Inger`s hus sa...

Masse inpsirasjon og glede :)

Klem

Anonym sa...

What a lovely post and a beautiful summer house, so simple yet so homely.

Barbros lille atelier sa...

Så koselig innlegg! Kjempefine bilder!
Den lille dukkevognen var helt nydelig!

beate sa...

Ååh, for en skjønn vogn!
Herlig innlegg

Klem

Tilonino sa...

Så koselige bilder Hulda :)
Jeg likte godt alt i sammen jeg :)
Ha en fin dag imorgen :)
Klem fra tine

Li/Småtingene sa...

SÅ SKJØNT! Og litt trist, synes jeg... ;-) Det var som en forlatt lekestue der barna er blitt voksne og reist sin vei... Vakkert og melankolsk - det er fint det også ;-)

Takk for den lille historien!

:-)

MittLilleHjerte sa...

Så koselig innlegg, masse inspirasjon for meg iallfall:) Herlige krokus kopper også:)
Klem Janne

Kristin sa...

Så nydelig vogn!! Og hvem kunne ikke tenke seg å leke i et sånt hus?!? Nydelig stemning:) Fin kveld til deg!!

Little Cottage sa...

Takk for nostalgisk stemning med dukkevogn og koselig lekehus :)))

Unknown sa...

Nydelig innlegg! :-)

Turid sa...

Du skaper helt unike bilder. Dukkevogna og den gamle lekestua fylt med gamle og vakre skatter hensetter meg til gamle tider ;) Takk, Hulda, og takk for kommentarer du gir meg, det varmer og gleder.
Varm klem fra Tua.

Thelma Louise sa...

Så herlig bilder...Vogna var jo bare helt knall.:))

Ha en kos dag..)

Yvonne sa...

så koselig da!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefint lekhus, det var så fint möblerat därinne. Och den lilla vagnen är så söt bland vårblommorna.
Kramar
AnnaMaria

Lene fra Lillehammer sa...

Takk for flotte og inspirerende bilder Hulda.
Og tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. Når det gjelder lysthuset vårt tok jeg en del bilder av det i fjor, så dersom du klikker på etikett "lysthuset" finner du ganske mange bilder der.
Ønsker deg en strålende dag!

Sommerhuset i bakken sa...

Nyyydelig! Dette vekket virkelig minner fra barndommen. Takk for at du tok oss med på en reise tilbake i tid. Nostalgisk, sjarmerende og utrolig vakkert!

Nyt kvelden, søte du!

Anne på landet sa...

Fantastisk!
Og JA, jeg fant inspirasjon og glede i dette innlegget ditt, slik jeg gjør med alle dine innlegg Hulda!

TAKK for titten og klem fra Anne på landet!

fialka012 sa...

♡❤♡

Roser og Patina sa...

Dette var bare så nydelig. Virkelig en nostalgisk stemning du har klart å fange opp i bildene dine her:) Såå vakkert!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Herlig med lekestue, å alle flotte ting du har i det!!

Stemningsfullt c",)

Klem Anna

Underberget sa...

Ååååååååhhh!! FOR en fantastisk gammel vogn!! Og så mange fine saker i lekestua:-) Dette ble jeg glad av å se på, takk for et nydelig og nostalgisk innlegg!