fredag, februar 3









Februar





Jeg tør ikke stole på februar. Jeg stoler ikke på den, selv om sola har fått bedre tak, selv om den varmer litt. Jeg stoler ikke på februar, det er for mye vinter i den. Men, til tross for det lar den perleblomster spre bud om vår.










På terrassen, på det hvite bordet spretter det i blå knopper.









Denne dagen prøver jeg terrassevarmeren og drømmer om varmere dager.. Ullpleddet er godt å ha en dag i februar.









Jeg liker de blå perleblomstenes ønske om vår. Jeg deler det samme ønsket. Så fine de er i sinkkrukken.









Varm kakao fra koppene, perleblomster og ullpledd.










Perleblomstene gir februardagen håp om vår!






***





I dagens utgave av EiendomsMegler1-avisen er det reportasje fra
Ingeborgstua!











42 kommentarer:

Garden Angel sa...

Så deilig at du deler drømmen om varmere dager...♥

Det skal bli godt å nærme seg våren!
Idag skinner solen her hos oss! Det er vel ikke lenge før den kommer til dere også nå:)
Fine bilder med perleblomst og varm sjokolade!
Stemningsfullt♥

God helg, Hulda!
Klem

Garden Angel sa...

Så deilig da, Hulda!
Trodde ikke solen hadde kommet til dere enda jeg..
Da kan vi nyte sola både i nord og i sør idag da:)

Junk De Lux sa...

Herlig Hulda!!! I dag åpner vi siden og jeg gleder meg til å se dine vakre innlegg der inne <3

Stooor klem!

Roser og Patina sa...

Så herlig Hulda:) Kjenner kreativiteten kommer snikende hver gang jeg besøker bloggen din:) Skal bort til mor og far å låne avisa:) De bor i nabohuset:) Gleder meg til å se repotasjen:) Ønsker deg en kjempefin helg. Klem Ellen.

Lynetmor sa...

Hei, sant det at februar kan være lunefull, men jammen er den fin også :-) Ha en fin helg :-) Klem

Hege sa...

Foreløpig liker jeg ikke februar, det er bare kaldt, isete og mye vind! Men det ser lunt og deilig ut hos deg da. Herlig med varm kakao og et varmende ullpledd... Og nydelige perleblomster vitner om at våren kommer nok, i år også;)

Nyt helga!

Klem fra Hege

Tove `blogg verden sa...

Hærlige bilder :) Her er det sååå mye vind at jeg kun går ut når jeg må ha mer ved ;) Befinner meg nemlig på hytta- husmorferie-! Resten av gjengen kommer i ettermiddag, så nå nyter jeg noen stille timer for meg selv ;)
Ha en flott helg
klem Tove

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mmmm varm choklad är så gott, och så skönt och värma händerna på koppen. En härlig varm filt har du också.
Trevlig helg och kram
AnnaMaria

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, drømme kan man alttids! Og perleblomster er bare skjønt nå som vi har begynt å tenke på vår! Men hos meg er nok februar vintermånenden fremfor alt, og jeg tenker at hver årstid har sin sjarm!

God helg!

Klem Cathrine :-)

sylvia sa...

hei,
nydelige bilder,
nei vi kan ikke stole på februar, men snart kommer det vår, uansett,
er vår her jeg er da, stær i hagen nå,
god helg.
klem fra sylvia

Carolyn sa...

February is a lovely month to enjoy a cup of cocoa and a wool blanket.Spring is later coming to our Island so I will have to be patient yet.
Have a good weekend.
Carolyn

Rosemary and thyme sa...

Fine bilder du deler med oss!
Lengter etter våren jeg også nå.
Her er det snø og kaldt idag.
Da blir det å finne noe å pusle med innendørs!

Fin fredag til deg
Klem Tove

Gårdsjenta sa...

Det blir fint med vår :)
Fine bilder, hørtes deilig ut med terrasevarmer, pledd og kakao :)

(kanskje ikke ute her akkurat nå da, var -20 her i dag klokka 9)

liven sa...

Fine vinterbilder Hulda!

Ønsker deg en god helg :o)

loftkroken sa...

Alltid koselig å komme hit :))
Flotte bilder ♥

Klem Bente

Kristin sa...

Deilig med drømmer selv i kalde februar:) Godt vi har tepper og kakao, og nydelige blomster som bringer håp om vår! God helg!

Unknown sa...

Fina bilder! Åh vad jag blev sugen på varm choklad!!

Kram Linda

Malys krok sa...

Koselig innlegg med håp i! Det er jo lov å drømme..., men "enda er det langt til vår, langt til rogn i blomstring står"... -mamma-

Marit sa...

Så vår det er hos deg, Hulda. Her er det -25.... brrr... god helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Pärlhyacinter är så fina. Dom är nästan vackrare nu än när dom kommer ute i trädgården. Nu har vi fått kyla här, kallt och vintrigt men nästan ingen snö, då är det inte kul för växterna.
Agneta kram

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydelege vinterbilder, med ein hint av vår! herleg når sola er tilbake og dagane blir lysare! Blir spennande å sjå kva reportasje som blir ut av det spennande besøket ditt:)
Ha ei fin helg!
Klem:)

Fossestua sa...

Herlige perleblomster du viser. Har desverre ikke fått de inn her på Plantasjen her enda :( Vil også ha!

Deilig å se glimt av sola igjen, men desverre ikke mye annet som minnner om vår her på Mo enda. Over 20 minus, og kaldere skulle det vist bli. Veeeeeldig glad for at vi enda har en god del ved igjen :)

Ønsker deg ei riktig god helg Hulda :)
Klem fra Lise

Loise sa...

Ser deilig ut, fekk veldig lyst på heimelaga ekte kakao med krem på no:) Så herleg å ha ein uteplass å sitte vinterstid, det sakna eg verkeleg når snøven legg seg og eg vil ha vår.

No.15 sa...

Åh, nok et nydelig stemningsfullt innlegg. Det var både vinter og vår i bildene.
Herlige vårfølelse!

Endelig fikk jeg tid til en liten bloggrunde. Håper du har det bra.

Go hælg!

klem, Lise

Smultron på ett strå sa...

Pärlhyacinter är fullständigt underbara! Fin filt du visar på bilderna också! //kram maria

Josefine sa...

Flotte bilder Hulda!

Vi må nok tenke at det er vinter enda ja... Hos oss har det kommet snø de siste dagene, vakkert egentlig:)

Ha en fin helg!

hällkulla sa...

Hej Hulda!!

Ja, du har rätt att det är väldigt mycket vinter i februari ävenom solen ibland visar sig och värmer oss huttrande människor här uppe i Norden.. :)
Fina och stämningsfulla bilder (igen)
Ha det gott!'
Kram
Pi

hällkulla sa...

Hej Hulda!!

Ja, du har rätt att det är väldigt mycket vinter i februari ävenom solen ibland visar sig och värmer oss huttrande människor här uppe i Norden.. :)
Fina och stämningsfulla bilder (igen)
Ha det gott!'
Kram
Pi

Sommerhuset i bakken sa...

Jeg ser at vi begge nyter kakao på morgenkvisten, men på litt forskjellige steder ;-) Her er det 20 kalde ute, så min kakao blir nytt i lange drag foran peisen ;-)

Herlige bilder du viser! De blomstene er bare fantastiske!

Ha en riktig fin lørdag, kjære Hulda!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Elsket det ullpleddet ditt!! Perleblomst er våren selv på en måte, dumt bare at vi her nord må vente så lenge på den "ortlige" våren!!

ha en toppers helg, klem Anna

Landcharm sa...

Her er det over tjue minus i dag, så perleblomstene hadde nok fryst. Koselig stemning med kakao og pledd, som alltid hyggelig presentert! God helg videre.

beate sa...

Flotte bilder! Herlig stemning

Klem

Villa Oss sa...

Nydlige bilder!
Perleblomster er så vakre :)

Anonym sa...

Så gott det ser ut med en kopp värmande choklad. Mina pärlhyacinter står fortfarande i växthuset, det är för kallt ute för dem.

Kram Birgitta

Jeanette sa...

alltid så stemningsfulle og herlige bilder her inne hos deg:-)

Vintage Interior Blogs sa...

NYDELIG! :-) Flotte bilder, og Gratulerer med reportasje! Klem

Bodil sa...

Fine bilder-. Hørtes koselig å sitte under terassevarmeren med ullpledd og kakao. I dag har vi hatt kakao inne, snøen laver ned og det er bikkjekaldt!

Ha en fin kveld!
Klem Bodil

AC IN A BOX sa...

Nydelige bilder. Du setter sammen så det ser så koselig og idyllisk ut.
Jeg gleder meg også til våren med perleblomster, bare mine er hvite.

Ha en fin lørdagskveld!
- AC

Anonym sa...

Så herlig! Nå fikk jeg lyst på kakao! Ønsker deg en fin søndag!

Beate♥

Hulda sa...

Jobber med nytt innlegg nå. :) Gled dere! :))

h.espe sa...

Var så sikker på at jeg hadde lagt igjen kommentar her på innlegget... Skjønne bilder som gir løfte om vår!! Så herlig det må være med terrassevarmer - utesesongen forlenges på denne måten!

klem

blackenpot sa...

Hei, takk fordi du stakk innom og kommenterte, det setter jeg stor pris på. Skal bruke litt tid å se igjennom din fine blogg!

Fortsatt god søndag.