fredag, januar 13










Ennå langt til vår




Når jeg ser ut av det ene kjøkkenvinduet, ser jeg rett ut i bakhagen, og noe av det vi laget der i fjor vår. En lavendel ble stående igjen i utslagsvasken i høst, den vitner om tider som var, og om tider som skal komme.












Snøen har herredømme i bakhagen nå.










Men, slik har det vært en gang, og slik skal det en gang bli igjen..









Tørre lavendelstrå, de lukter godt enda, faktisk.








Når våren kommer skal hagemøblene ut, også hit til bakhagen. Jeg gleder meg, selv om jeg nyter vinterdagene nå. Det er godt å ha noe å glede seg til!









Stokkroser i bakhagen i sommer.


Jeg jobber og styrer i et rom i huset. Hva som skjer der skal jeg røpe på søndag. :) Jeg blir fornøyd, det er sikkert. :) Gleder meg til å vise deg!








24 kommentarer:

Tove sa...

Jeg har en vask som denne stående i T.berg. bare venter på at jeg får hentet den. Hos min bror. Den skal jeg også plante i.
Fin helg til dere
Klem Tove

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Kjempefint!!!! So skjønne dei vaskane:) Har ein på loftet som eg skal tørke støv av til våren♥

Gleder meg til søndag;)

GOD HELG.
Klem frå Mette.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Koselig å bruke vasken til blomster! Gleder meg sååå til sommer og sol. Vår utslagsvask, som jeg fant på låven, har jeg hengt opp under utekranen.
Så venter jeg i spenning hva du nå har funnet på.

Ha en fin kveld!

Bondekjerringa sa...

Gleder meg bare enda mer til våren etter å ha vært innom deg. Vinteren er fin på sin måte, men det er noe helt spesielt med våren syns jeg! Godt det ikke er så lenge til. En riktig god helg til deg :)

Sommerhuset i bakken sa...

Jeg har også noen lavendelblomster stående i potter ute ;-)

Nå er jeg spent på rommet du har fikset. Det skal bli spennende å se.

Ha en herlig helg, Hulda! Kos deg masse!

Klem

Malys krok sa...

Nei! De vaskene er slett ikke fine! De er aldeles grusomme! Men innlegget ditt med veksling mellom vinter og sommer, DET likte jeg! Veldig trivelig å se på de fine hvite møblene og de rosa stokkrosene! Det gir sommerlengsel! Det hagerommet er så flott! -mamma-

Saras stove sa...

Jeg lengter etter sommeren når jeg ser de vakre bildene dine! Ha en fin helg! Klem fra Sara

Monica sa...

Viktig å vinterkose seg litt også ja, selv om man lengter etter vår og sommer. Gleder meg til å se hva du holder på med på søndag jeg da :))

God helg :))

Tante Titti sa...

Åååå.. nå fikk jeg en enorm lengsel til vår og sommer - selv om jeg vet dette blir en utfordring av dimensjoner dette året, Vi skal nemmelig bygge opp en helt ny hage rundt vårt nye hjem. Men her fikk jeg masse inspirasjon til den jobben - like greit å begynne planleggingen allereder.
Med ønsker om en fantastik helg!!
KLÆMM!!

Hanne Margrete sa...

Gleden ved å bo i et land med fire årstider;-) skjønner godt at du gleder deg til å bruke den fine uteplassen. og jeg gleder meg til å se hva du styrer med inne!
God helg!
Klem fra Hanne:-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjekt mimre!

den kjolen din er så FIN!!

klem og god helg

Vintagepia sa...

Hei Hulda :o)

Bære en ting å sæi...LÆKKERT...Ælske de gamle utslagsvaskan og syns dæ e utuli` lækkert å plainte i dæm...rægne mæ dæ bli lavendel i dæm tell sommarn...i fjor va` dæ blomkarse...snaaaaart vår !!
Har æi mamma som hæiller ikkje like gamle ting som utslagsvaska æiller gamle a`skalla møbla æiller rustne ting...har sekkert nåkka mæ at når ho vaks opp så va`sånne ting ødelagt og bære å hive...mæn eg fekk no klenodei`e hos ho tell slutt...dæ hadde ho tadd va`re på i mange hærrens år...kanskje førddi dæ va` bror`n tell far`n hennes som hadde laga dæinn og dæinn sto på loftsgangen hos ho mor og han far da eg vaks opp...har jo malt og sjabba dæinn i ætterti` og ho syns ikkje dæinn blæi så aillerværst...hihi...
gle`r meg tell å se ka du har fuinne på på søndag...ha æi go` hælg...klæm Vintagepia

h.espe sa...

Herlige bilder Hulda, og en skikkelig pekepinn på hva godt vi har i vente :)

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Hildegunn

Brocante sa...

Vi får ha nedtelling! Kan godt klare meg uten vinter jeg.... God helg til deg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den vasken är så fin, och den torkade lavendeln minner om våren som kommer.
Ha en fin helg, ser fram emot inlägget ditt på söndag.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Mimre mimre...
De vaskene er så fine, perfekt til å plante oppi. Nydelig når de henger slik på veggen.

Nå lengter jeg etter vår når jeg ser disse flotte bildene...

Fin lørdag til deg!
:)

Klem fra Ida

Bdicte sa...

Ååå, som vi gleder oss til våren! Eller sommeren rettere sagt - våren er ikke noe å skryte av her i Tromsø, hehe!

Nydelig kjole i innlegget under!

Klem
Benedicte

FO - 2 sa...

Flotte kontraster.
Ja takk, begge deler.
Variasjonene...
Årstidene...

Også må du ha det fint, her og nå, Hulda. Kos deg med de huslige syslene dine og god lørdag!

Landcharm sa...

Ja, det er nok ennå litt ventetid før våren kommer. Jeg gleder meg over vinteren også, men håper på snø. Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Anonym sa...

Solen skiner så vackert på dina stockrosor.

Ha en underbar helg!

Kram Birgitta

loftkroken sa...

Så flotte innlegg du har, imponert hver gang :))
Har sååå lyst på en slik utslagsvask, nydelig om sommeren med blomster
oppi ♥ Minner meg om bestefar ♥
De stokkrosene dine må de stå djupt i jorda ? Står de i blomsterkasse på bildet ? Tror jeg må prøve meg på de i sommer :))

Bente

Anonym sa...

Hei på deg og godt nytt år.
Så morsomt å se vinter og sommerbilde.... Liker vinteren godt, jeg, men det er sannelig godt med sommeren.
Kjempefin den nye kjolen din under her, med en veldig fin farge.
Gleder meg til å se den nye rommet...
Ha en fin kveld.
Klæm

Trines Hus og Hage sa...

Hei Hulda.
Forfallet i naturen er også vakkert. Og godt å tenke på at om ei stund skal det våkne til live igjen og det skjønne vil gjenoppstå. Gleder meg til vår og sommer jeg også, men prøver, som du, å nyte den tida vi har nå. Synes faktisk det er litt deilig med vinter, det er !

Spent på søndags-visningen din...
Klem Trine

De små øyeblikk sa...

Hei :) En slik vask hadde jeg på mitt gamle kjøkken... Håper ikke mannen har ryddet (les:kastet) den. Hvis jeg finner den stjeler jeg ideen din.... Gleder meg til vår, hmmm! Ha en fin søndag. -Klem KJersti-