mandag, juli 18










Stige og hylle




Før helga laget vi noe nytt ved uteplassen nede i hagen. En stige av gamle bord ble snekret, og ei hvitmalt hylle kom på plass ved vindusleveggen.










P
å hylla er det fint å sette blomster. Lavendelen blomstrer også vakkert i lilla.









Hylla under vinduet passet godt til uteplassen. Det gjorde seg med blomster her. Litt av stigen vi har laget er også med på dette bildet.









Slik ble stigen. Den er laget av noen gamle bord vi hadde liggende. Jeg synes den passer godt her på uteplassen.









Et lite skilt, og et gammelt putetrekk får henge på stigen. Ved siden av står en emaljert mugge.








Stigen passer fint sammen med kassen og krukkene, det gir også en fin blanding mellom det hvite og det mer rustikke.








Solglitter på havet, og fine, rosa pelargonium i vinduene.









Stigen er både billig, enkel og fin hagedekor. :)








51 kommentarer:

liven sa...

Kjempefint!!
Koselig med stigen her og passer godt på uteplassen din!
Har noen gamle stiger jeg også som blir brukt til dekor!

Ha en fin uke Hulda....og etter værmeldingen var det til nord vi skulle reiset :o)
Heldige dere!!

Hanne Margrete sa...

Helt nydelig! Stigen i værbitt tre var en fin detalj og kontrast mot det hvite! Herlig med pellargonier i vinduet:) Det skulle vært en komkuranse om norges fineste hage,og jeg skulle stemt på deg:)

Ha en fin ny uke i sommerparadiset ditt!
KLem fra Hanne:)

Ainosofia sa...

Beautiful as always <3

It's me sa...

Love......xxx...

Anonym sa...

Beautiful pictures Hulda, I just love the photographs that show the water int he background, you live in such a lovely location.

Lunalei ;-) sa...

Stigen ble en nydelig detalj hos deg - og gled pefekt inn i det fantastiske uterommet ditt!

Var nok meg og alle andre bloggende hageelskere du hørte da du koste deg i hagen (innlegget under). Jeg tusla nemlig rundt sammen med deg og nøt bildene - du har en helt fantastisk deilig og romantisk hage. Helt etter mitt hjerte!!!

Ønsker deg en fin uke, Hulda!
Sommerklem fra Hagealven

h.espe sa...

Åhhh, verdens flotteste uteplass du har der ved havet Hulda - et sted for rekreasjon og glede :)Ble flott med hyllene, og stigen var jo bare kjempeherlig! Nydelige bilder!

Nyt sommerdagene!

Klem fra Hildegunn

Stef@ sa...

oh beatiful place..AMAZING!!!!!!
HUGS
Stefy

Sommerhuset i bakken sa...

Sommerlig, sommerlig, sommerlig! Helt nydelig! For en herlig uteplass! Den er bare så vakker! Flott stige du har laget! Det tror jeg jammen jeg må prøve å lage til sommerhuset ;-)

Ha en fantastisk dag, søte Hulda!

Tonemor sa...

Du har så utrolig flott en plass der ved havet. Kos deg.
Klem Tone

Bodil sa...

Så koselig uteplass!
Stigen ble så fin, tror jeg må igang m å lage min egen...
Finner så mye inspirerende god deg!
Klem Bodil

Merethe sa...

Det gjorde seg virkelig med hylle under vinduene. Dette er en uteplass etter mitt hjerte :) LEKKERT!! :D
Ha det fint videre. Klemmer Merethe

Janne sa...

For et nydelig sted du har!! Det må være som å rusle rundt i en drøm dette:)
Stigen var knalltøff og jeg blir så inspirert av alle innleggene dine:)
En ting som mannen har lovet meg, og det er at jeg skal få et hvitt stakitt gjerde:))
(samme som du har bak den nydelige grønne benken)
Ønsker deg en fin dag!
Klem fra Janne

Synnøve sa...

For en nydelig plass dere har der Hulda! På det første bildet trodde jeg nesten det var et foto fra Nyblom Kollens katalog, hihi... ;) Fortsatt god sommer til deg! Klem fra Synnøve

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

So fint det vart med stigen,handduken,muggen...
Og DEN utsikta da♥
Alle skjønne plantene også!!!Å, korr du må kose deg her:)
Klem Mette.

Anitas hus sa...

Vakkert, vakkert, vakkert!!! Snakk om sommeridyll! Du gjør det så flott rundt deg Hulda at jeg blir glad hver gang jeg besøker deg:) Dere har jo stukket av med det beste sommerværet også, så kan det bli noe bedre;)

En fryd å besøke deg! Ønsker deg fortsatt deilige sommerdager:)

Sommerklemmer fra Anita:O)

Johanna Stålros sa...

Vilken fantastiskt sommrig uteplats!!! Njut Kram Johanna

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Herlig uteplass du har!
God sommer :)

Kreoline sa...

Koselig, skjønt med vinduene ut mot havet. Koselig uteplass, du har nok mange gode stunder der.

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert Hulda! Og så lekre bilder! Takk for at du er innom meg, eg er ikkje så flink å kommentere for tida. Men eg kiker på bilda dine, ofte via Facebook. Ser ut som om du og mannen stadig får nye herlege stadar ferdig på eigendomen. Håper du har vakre sommardagar, i huset og på hytta.

Elin

Monica sa...

Åååh så fiiint :)) Det øverste bildet var bare helt skjønt.
Hvitt er nå vakkert ja, men jeg liker de rustikke detaljene i tillegg, akkurat slik du gjør det. Stigen og kassen med lavendel var helt herlig til det andre søte, sommerlige, da tenker jeg på benken vinduene og de søte rosa pelargonene. Det kommer til å bli så nydelig når buen vokser seg til også :))
En riktig drømmehage :))))

Ha en nydelig sommeruke :))

Magdalena sa...

veldig skjønnt her,
god sommer videre!

lavendel mio sa...

Nyyyter hagen din jeg:))
Stigen ble kjempelekker, og så den kassen med lavendel er sååå vakkert, hyllen likeså:)
Sommarklem fra Hanne

sylvia sa...

hei.
ååå sukk...så vakkert,
ha en fin dag,
klem fra sylvia

Anonym sa...

Det er bare så gjennomført og vakkert i hagen deres, drømmehage.
Ha en fortsatt fin dag.
klæm fra me.

Anita fra hjerterommet sa...

ÅÅ så vakkert!! Mulig jeg lager meg en sånn stige jeg også, de er så dekorative:)) Den kassen var også lekker, kan tenke meg en slik til å ha urter i:))

Nyt sommeren videre:))

Underberget sa...

Nydelig uteplass dere har laget her! Kjempefint med de gamle vinduene som levegg og samtidig utsikt mot sjøen:-) Helidige dere!! Likte veldig godt lavendelen plantet i en trekasse, dekorativt! God uke til deg.

Marit sa...

Hyllen ble kjempefin,elsker de blomsterpottene som står på den:) også veldig fint med stigen som er en kontrast mot alt det hvite.Lekkert!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder Hulda! Så fin den stigen av gamle planker ble-god idé! :-) Håper du nyter sommerdagene i den deilige hagen din! KLEM

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Den hagen din blir berre finare og finare om det er muleg;) Nydeleg stige, og så fint med hyller i vindaugene:) Eg nyter inspirasjonen du deler. Kan ikkje vente til vi skal begynne på vår hage. Men ting tar tid...;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Elin O. Vinjusveen sa...

Hei. Så flott det ble på uteplassen. Her går det ann å kose seg utover i sene sommerkvelder. Du har en kjempefin blogg. God sommer Klem fra Elin:-)

Malys krok sa...

Flotte, flotte bilder fra en nydelig uteplass i en vakker hage!
Stigen ser virkelig fin ut
Håper på mange fine dager slik at dere får bruke dette mye!
Og så koselig det ble med brett og blomster i de fine små vinduene!
-mamma-

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Virkelig vakkert på uteplassen ved havet!
Og flott ble det med rosa pelargonier i vinduene:)
Tøff stige, vi har gammel stige oppe ved smia.
Fine å henge saker og ting på:)

Tove `blogg verden sa...

Har ikke ord...så flott det er!! Leveggen med de gamle vinduene var rett og slett nydelig!!!
Klem Tove

Mamsens hus sa...

Hei :)
Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. :)
Herlig uteplass dere har, med mange vakre detaljer.
Stigen var kjempe flott!
Ønsker deg flotte sommerdager videre. :)

Saras stove sa...

Så flott uteplassen ble med den hjemmesnikra stigen! Veldig fin brytning med det hvite gjerde bak!
Klem Sara

Anonym sa...

Fantastisk flott hage du har :)

Og en utrolig flott blogg ...

Smultron på ett strå sa...

Underbar uteplats ni har! //kram maria

Franske drømmer sa...

Helt nydelig!!
Alt er helt perfekt!! ღ
flinke!!

Vintagepia sa...

Hæi,Hulda!!

Kjæmpefin stige dokker har laga av gammel matrial...gjænbruk på sett bæste :o) Har fådd gubben tell å snekkre meg æi hyjlla av verbettn tre (en gammel ne`dott`n skigard langs væien fekk nytt bruksområde...) dæ e bære fantasien som sætte græinse førr ka miann kainn fijnne på mæ gammel verbett`n matrial :o) Nydeli`e pelargoniumma på flott hyjlla mot levijnduan blæi bære lækkert...du e flink,Hulda !! Ha en fortsatt fin sommardag...klæm...Vintagepia :o)

beate sa...

fiiiiiiiiiint!!!

tusen takk for skjønne hilsner hos meg! blir så glad altså!!

klem beate

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara sommarbilder! Och du pysslar och gör så fint, det blir alltid så luftigt och mysigt och fint.
Agneta kram

A-H sa...

Det er så nydelig hos dere, du kan virkelig kunsten å lage sommerstemning:)

Klem

Veien til frihet sa...

Så utrolig kos :) Nydelig!

Klem klem

Guttemamma sa...

Veldig fin,Hulda!! Og kanskje den trekker inn til vinteren??
Klem♥

Tulip sa...

Lurt å lage den selv, både billig og sjarmerende!
Ble veldig fint!

Siljes Hobbyrom sa...

Så fantastisk lekkert hos deg!!!!
Kan få komme i hagen min også :D hehe...

Er herlig når det blir hvitt ja! Men hadde jeg bare hatt panel på veggene hadde jeg vært meget fornøyd.. Går helst i meget slitt tapet hos meg,,, vil så mye heller hatt skikkelig treverk i alle rom.. Men får ta det på sikt :) Begynner med stua! ;)

Må ha en fortsatt herlig uke!!
klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Aldeles helt nydelig i hver en krok hos deg, snuppa! Rå flott ved havet! Håper du koser deg! Klemmer til deg!

Bente sa...

Nydelige bilder som alltid. Stigen ble kjempefin og passer perfekt inn. Gleder meg til jeg kan begynne å ordne på terassen. Venter fremdeles på å få hus og terassevegger malt, sukk.

Ha en fin kveld.

Klem Bente

Myrullpiken sa...

så fint det ble:) Likte så godt den søte stien du har i hagen din<3
Har du en fin sommer sålangt? :)

Gode klemmer fra Myrullpiken<3

K@ri sa...

Som jeg digger den hagen din!!! Ikke bare er den trivelig, men nå vet jeg også at den er overkommelig, og akkurat nå er jeg dessverre ikke der. Husmalingen tar for mye av tiden min, og den krever også tiden med oppholdsvær, så det blir lite tid til staudene mine. Tipper det blir litt av ett skippertak når jeg endelig må. Dessuten har jeg jo enda en hage i Mulighetenes Rike, så i år er jeg på etterskudd så det holder. Stakkars deg som får sytet mitt, men godt å få det ut da :-)
Jeg liker veldig godt brettet som faren din har laget. Av alle ting, så er det faktisk en plast kakebrikke fra Ikea som ligger oppå det, men syns den passet godt.
Vi har brettet stående på bordet mellom godstolene våre, så det blir virkelig brukt :-)
Sender mange gode klemmer deg deg og alle dine herfra. Vakre tanker for K@ri