søndag, juni 5









Lavendel i grønn kasse



Jeg fant en grønn kasse som ingen ville ha. I den ble lavendelen fin. Den står i portrommet og gleder.



















Fargen på kassen fikk meg til å tenke på Provence, enda jeg aldri har vært der. 







Siden jeg har flere grønnfarger i hagen, bestemte jeg meg for at kassen ikke skulle males. Emaljefatet har grønn kant.










Skapet på veggen er også grønt. Til tross for at grønnfargen på kassen er mørkere synes jeg de passer sammen, og danner en helhet.







Farger som passer i et portrom i Nord-Norge. :)







52 kommentarer:

Neverluren hus og hjem sa...

Et lite stykke Provence i Nord-Norge er vel ikke å forakte ;-) Me like!!!

Ha en fin søndag! Her skal jeg faktisk ut å nyte litt sol :-)
Klem fra Rita

SyLykke.com sa...

Hei. Dette ble så vakkert, du har en helt egen evne til å lage vakkert rundt deg. Leste om deg i et gammelt Bolig pluss her om dagen. Synes dere har skapt et helt unikt hjem. Titter innom deg igjen. Inger Johanne

Mary-Anne sa...

Lekkert :) Fargen er flott som den er syntes jeg :)

Christine sa...

For eit herlegt portrom! Syns den grønne kassen passa perfekt, sjølv om fargen var litt mørkare. Bra at du "tok deg av den" :)

Ønske deg ein flott og sommarsleg søndag!

Klem frå Christine

Martilie sa...

HERLIG!!
Du er helt rå på å finne de små skattene som bare sklir in og danner en flott helhet..

Ha en flott søndag!

Vi har det godt og varmt, men dels overskyet.. Fint hagevær :)

Klem fra Tove

Snäckskalsdalen. sa...

Så enkelt och så jättevackert!
Agneta kram

Unknown sa...

Åhh, du har så flotte uterom!
Syns den grønne kassen er kjempeflott... :O)

Ønsker deg en strålende dag!

klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Så godt du tok vare på den!
God søndag :-)

Gry sa...

Så stilig kasse! Grønnfargen var fin og passer flott mot det hvite og rustikke. Utrolig koselig hage og portrom dere har! Og jeg bare elsker lavendel ;) En superduper søndag videre til deg! Klem Gry

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydeleg innlegg under her! Ser jo skikkeleg sommarleg ut der oppe i nord, hvertfall hos deg:)
Og grønfargen på kassen glei jo rett inn hos deg! Kjempefint med fleire grønnyanser. Har sagt det før, men seie det igjen; eg liker SÅ godt hagen din. Masse inspirasjon for meg som planlegg hage for fullt:) Og forresten så må du kikke innom meg, har ein overaskelse til deg;) Send gjerne adressa di til husetvedfjorden@hotmail.com ;)
Kos deg idag!
Klem:)

Lappesola sa...

Det ser ut som det er en gammel vinmonopolkasse du har vært så heldig å få tak i. Jeg har mange slike som jeg stablet oppå hverandre og lager hyller av i sjøhuset.

Hilsen Sol

It's me sa...

Wowwwwwwwwww...i like that green box!!...nice your outside seat......lovely sunday....xxx.....

an-magritt sa...

Liker meg veldig godt hos deg, Hulda Husfrue. :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en jättefin trälåda, och så fin grön färg. Du har en väldigt fin pall också. Härliga sommarbilder från dig.
Varm kram
AnnaMaria

h.espe sa...

Heisann på deg Hulda!
Så flott kasse du har funnet! Helt enig med deg, i å beholde fargen - maler du den, vil du miste den flotte patinaen :o)

Nyt søndagen!

Klem fra Hildegunn

Susi sa...

Ohhhh I love all your picutures..
Lavendula is my lovely flowers in the garden.. Very nice..
have a beautiful sunday..
Hugs Susi

Petrinetrollmor sa...

Kjempe lekkert !!!!

klem

Bondekjerringa sa...

Kan godt skjønne at du ikke ville male den. passet jo perfekt inn!
Ha en fin dag videre :)

Rosine sa...

♥♥♥ Rosine

ralfefarfars paradis sa...

Den var jo bare nydelig- veldig fint med grønt til lillafargen i blomstene- og for noen fine innlegg under her- falt veldig for de hanskene- og bordet var så sjarmerende og vakkert--så fint du skrev om løvetanna;)

liljer og konvaller sa...

Vakkert! Visst har disse gamle slitte kassene sin helt egen sjarm!
Og kombinert med lavendel blir det jo helt nydelig!
Fortsattgod kveld!
Ina :)

Ramme Alvor sa...

Vakker mykje det som ingen andre vil ha, det gjeld for oss å finne venskapen i det.

Nydeleg lavendel i grøn kasse :)

Klem!

Underberget sa...

Fin kasse:-)

Maris Gyngestol sa...

Kjempe fine bilder, som alltid! ;)
Ganske sjarmerende med forskjellige toner i samme farge..! Kassen var jo helskjønn!

Ha en fin kveld!
-Mari

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Helskjønt, Hulda! En virkelig herlig kasse du fant der, passet ypperlig i ditt herlige utemiljø!
Har akkurat fått hjem en gammelsjenk! Håper på finvær i morgen, tenkte å ha den som blomsterbord ute på svalgangen!!

Ha en ny fin uke!
Klemmer til deg!

Malys krok sa...

Ser ut til at portrommrt har fått en ny attraksjon :) og nye farger! Denne passet jo fint til det andre der. Fine bilder med mange sommerlige detaljer som gjør at en blir glad av å se på!
Takk, forresten, for det fine diktet du skrev til meg i går! Har ikke lest det før! Ser du har det på bloggen din også! -mamma-

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

So kjekt at du tok vare på den grøne kassa, Hulda:) Kunne ikkje kome i betre hender... vart kjempefint ute saman med dei andre skattane dine;)
Skjønt det emalje fatet ditt♥
Kos deg i veka som kjem:)
Klem frå Mette.

Anne på landet sa...

Åååå, det er en fryd for øye og sjelen å besøke bloggen din.Du inspirerer så det holder!

Det bildet med det gamle bordet, stolen og heggbuketten var bare helt Fantastisk.
(Ser det for meg på en forside til et sommermagasin...)

Kjekt å se!
Takk,takk og klem fra meg:o)

Norregård sa...

Nydelig;))) En riktig känsla av Provence även om inte jag heller varit där!!!
Älskar den gröna backen med lavendeln i:)))

Klem MALIN

♥ Stines hverdag sa...

Flott kasse!
Bør absolutt ikke males :)

Ha en fin uke Hulda!

Ingrid Andrea sa...

Åh så delikate duse farger du har kombinert her, fryd for øyet!

Takk for hilsen på bloggen min Hulda, ja den Rhododendronen er jeg glad i, både pga dens vakre blomster... og fordi jeg har fått den en gang fra mine foreldres hage:)

Ønsker deg en fin uke, klem fra Ingrid Andrea

Mom`s garden sa...

Så flott det ble å sette en lavendel i terakotta oppi den grønne kassen, fine farger sammen.
Likte godt vaskefatet og teppet:-)

takk for hilsen hos meg, kjekt at en som er så stor og "kjent" besøker oss små- det er stor inspirasjon Hulda. Klem Lindis

Li/Småtingene sa...

Lavendel ER vakkert - og dufter så herlig!
Nydelig ble det i den grønne kassa!

:-)

Johanna Stålros sa...

Underbara sommarbilder! Den gröna lådan är jättefin. Kram Johanna

Kristin sa...

Sier bare sukk...og ønsker deg en fin uke! Klem Kristin

Solveig sa...

Så koselige bilder, kjære Hulda ( som om det var noe nytt;o))) Liker godt grønnfarger sammen. Har nettopp fått ut en balje som ligner veldig på din ( offwhite med grønn kant. Koselig:o)))

Blir alltid inspirert av deg, min venn. Du er så flink til å skape kos ut av det enkle og det liker jeg;o)
Ha en flott uke.
Kveldsklem fra Solveig

ide-puffen sa...

Vakkert portrom. Endelig kom det litt sol her i midt norge, og i morgen skal jeg få ut litt blomster.Bla Lavendelene mine som har stått i drivhuset. En kasse å sette dem i var en god ide. Låner den.
God natt herfra
Randi

Frøken Anker sa...

Så dejlige og smukke billeder. Og inspirerende. Gamle kasser kan ¨vi ikke undvære i vore haver eller hjem.
Din hyggekrog ser dejlig ud.

Klem

Henriettes hus sa...

Hei ♥

SÅ fine bilder, det var en NYDELIG grønnfarge.
Du har det så utrolig fint og idyllisk, er så kjekt å komme inn å besøke bloggen din ♥

Takk for koselig kommentar inne hos meg.

Klem Henritte

Silkeline sa...

Nyyydelig kasse og nydelig lavendel! De gamle grønnfargene i alle mulige nyanser passer sammen uansett, synes jeg. Den slitte looken gjør seg så godt. Kan nesten lukte lavendelen helt hit jeg...:-)) Det er sommer det! Jeg har vært i Provance..og det slitte, fargesterke kombinert med grov stein og grovt, mørkt tre er typisk. Ja og så massssevis av lavendel da...:-))

Nyt dagen Hulda.
Klem

Caroline sa...

Helt nydelige bilder!!!
Fargen var fin,så jeg hadde og beholdt den slik den er:)
Liker de grønne detaljene,har foressten et helt likedan emaljefat med grønn kant,synes de er kjempefine...Holdt på å få tak i en bøtte i samme serie på et loppemarked,men ei dame fikk kjøpt det like før meg,buhu....Men Litt spenning må man ha når en går på loppemarked;)
Ha en fin ny uke!
Klem Caroline

Janne sa...

Så nydelig det var med den lavendelen oppi!
Alltid flotte og inspirerende bilder hos deg:)
Likte veldig godt det skapet på veggen, så tror jeg vil prøve å snekre et til hagestua:)
Ha en fin mandag!
Klem fra Janne

Anette Willemine sa...

Så vakkert! Nydelig med lilla og grønt sammen. :) Du har det så koselig ute hos deg også, Hulda!

Ønsker deg en fin start på en ny uke!
Klem,
AW

Ullis sa...

så vackra och inspirerande bilder!
HA en fin kväll!
Ullis

hällkulla sa...

Så vackra bilder som du bjuder på idag, Hulda!! Lavendel är så fin sommarblomma som bara doftar såå gott! Gillar så ert portrum, mysigt och fullt av vackra detaljer! Du har ett gott öga!

Nu skall jag ta min pinfärska Saneselig sommerbok och drömma mig bort!! :) Stackars min make måste jag bara säga... :)

Ha det bäst!
Kram
Pi

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Herlig kasse til Lavendelen!
Den passet flott inn der hos deg:)
Likte så godt diktet junikveld av Hans Børli.

Mette sa...

Nydelige bilder.Delikate farger på slitte ting:-)

Bente sa...

Hei :)
Du så koselig :)
Er det ikke rart hvordan andres skrot kan bli til våre gleder?
Kan også bli forelsket i gamle nesten ødelagte treting, og kjæresten min kan ikke forstå hva jeg skal med dette rotet,bare søppel sier han, hehe, men vi vet bedre:) Ikke sant? :)

Ha ei skjønn uke :) Klem :)

Fågel Blå sa...

Hej!
Du har underbart fina saker!!!!
Pallen och lådan så fina!!!!
Önskar dej en fin vecka!
Klem Kathrine

mimmi-leone sa...

Så vakkert det ble!
Håper på mange fine, varme dager fremover.

Ha en fortsatt fin ettermiddag.

Unknown sa...

Hei igjen!
Har svart deg via mail, vet ikke helt om du har fått den på mail eller facebook... :O)

Ha en fin kveld!

klem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Som kommentar nr. 52!!! må jeg bare berømme deg nok en gang for nydelige og stemningsfulle bilder! Du er så flink til å gjøre det koselig rundt deg! En fryd å følge deg!
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem fra meg:-)