onsdag, mai 18








Hageprosjekt 2: Bakhagen




Fridager er gode å ha! Hos oss ble de brukt til neste hageprosjekt; Prosjekt bakhage. :) Dette er et gjenbruksprosjekt hvor gamle gulvbord er brukt for å danne en fin ramme rundt det hele. Jeg er selv veldig fornøyd med den rustikke følelsen de gamle gulvbordene gir uteplassen.










P
å baksida av huset har vi laget denne nye oasen. Vi har spikret opp gamle gulvbord på den ene sida av leveggen. De mørke, gamle bordene skaper en spennende effekt. En enkel kasse av gulvbord har vi også laget, her skal det plantes erteblomster, som skal slynge seg oppover det hvite espalieet.









Gulvet består av en platting. Jeg har satt inn noen koselige hagemøbler. Her er også gamle kasser og en utslagsvask.







Det fine, hvite "rutenettet" har vi også satt sammen. Her var det tidligere grønn netting, noe som ikke var så fint.







En av kurvstolene mine har fått plassen sin her i bakhagen. Gleder meg til å sitte her og se på blomstringen utover sommeren. I kassen ved siden av vokser lavendel.







I den gamle utslagsvasken har jeg plantet lavendel. Sinkbøtten står på kanten av blomsterkassen som jeg skal plante erteblomster i. 








Det ble totalt forandret her. Tidligere var det en hvit vegg og grønn plen. Utover sommeren vil dette bli en vakker oase med blomster i flor.







Jeg kommer tilbake med flere bilder herfra, etterhvert som det blir gjort forandringer, og etterhvert som erteblomster og stokkroser blomstrer her. :)

Vi er kjempefornøyde med denne plassen! Alt kan også ses fra det ene kjøkkenvinduet.  :)









60 kommentarer:

Crinoline sa...

Hei,Hulda.Jeg er imponert over alt dere får til.Bakhagen er nydelig og sommerlig. Her har det ikke vært fristende å være ute.Regn og litt surt.Har faktisk fyrt i ovnen i ettermiddag.Klem

liven sa...

For en koselig plass å være....og jammen har du fått deg en fin gammel utslagsvask også :o)
Her var det mange fine detaljer du!
Her er det så kaldt å surt at innelivet frister mer!

Ha en fin onsdagkveld hulda

Sommerhuset i bakken sa...

Forstår godt at dere er fornøyd med den skjønne uteplassen. Det er jo bare såååå koselig der! Jeg ønsker, ønsker, ønsker meg så veldig en sånn utslagsvask. Synes de er så utrolig sjarmerende og fine. Har vært på leting etter en lenge. Tror en sånn ville passe perfekt inn i uteplassen vår. Håper jeg får tak i en i løpet av sommeren ;-) Den du har var kjempeflott! Koselig med lavendel i.

Ha en fortryllende kveld, søte Hulda!

h.espe sa...

Så kjempefint hos deg Hulda!! Likte så godt utslagsvasken med blomsten i :o)

Klem fra Hildegunn

Tove sa...

Så koselige bilder...
En slik gammel vask står og venter på meg i t.berg. Min bror har kastet den ut. Tullebukken. Men bra for meg da.
Klem Tove

Alfa sa...

Så flinke dere er. Elsket iden deres med å sette opp gamle gulvbord som levegg. Nydelig. Erteblomster er jo så nydelige. Har selv plantet dem i en del krukker her hjemme. Nå ser jeg frem til at de begynner å spire:0)
Gleder meg til flere inspirerende bilder.
Klem

Sologbolig sa...

Kjempekoselig hos deg. ja, det er det jo alltid. Eg holder på å male ein slik gammal vask (fann den på hytta), men veit ikkje heilt kor eg skal ha den enda. Ha ein flott onsdagskveld

beate sa...

det er sååå koselig på uteplassen deres! du er en mester på styling!!

nyt kvelden

klem beate

(eddas) sa...

Blir kjempekoselig og sitte der....og alle andre steder hos deg og:):)
klemklem

Franske drømmer sa...

Jeg er imponert over hvor kreative og flinke dere er!
Her er det jo bare helt fantastisk!! Drømmeplassen for deilige vår-og sommerdager :)
Herlig!!

Unknown sa...

Mysigt du har det, vi gillar trälådor båda två!

Kram Anna

Malys krok sa...

Aldri glemmer jeg det synet da jeg rundet hjørnet på Ingeborgstua og så dette! Så totalt forskjellig det var blitt på en dag bare! Og så utrolig flott det ble! Dere er kjempeflinke!
Blir vakkert med erteblomst der!
-mamma-

sylvia sa...

hei.
så vakkert det ble,
nydelige bilder,
dere er sååå flinke.
ønsker dere en nydelig dag.
klem fra sylvia

Heddas gode grunner sa...

Så fin uteplass! Kjempekoselig! Så tar du jo så fine bilder også. Fornøyde burde dere så absolutt være!Her får du sikkert mange gode stunder i løpet av sommeren :)

Nyt kvelden!

Asbjørg sa...

Den samme gode stemningen her som på terrassen deres!Så flinke dere er!

Kristin sa...

Kjære deg! Du er et oppkomme av ideer- utrolig inspirerende å se på bildene dine! Ønsker deg gode, lyse mai-kvelder i bakhagen din! Klem

Li/Småtingene sa...

Så flott det ble!
Du kan virkelig å lage det koselig og pent rundt deg, med enkle midler - det er så flott å se! Likte veldig godt den gammeldagse utslagsvasken; hadde en slik selv da jeg var student... (men den egner seg nok bedre med en lavendel i, ja!).

Klem :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Helt NYDELIG!! For en herlig oase! :)
Dere er bare så flinke.. skulle ønske jeg hadde samme pågangsmot som deg!! :)
LEKKERT, og så masse herlige detaljer!

Klem

Jeanette sa...

Hei hei snuppa!
Såååå koselig hos deg! Kjempe fint er det! Elsker de gamle kassene, skal hente meg 3 stk i morgen og GLEDER meg!

klem klem

MissMette sa...

Hei Hulda :)
Fridager er perfekte dager for å holde på med slike koselige prosjekter ღ Kjempekoselig her, gleder meg til å følge med utover sommeren på alt som spirer og gror her hos deg ღ Fikk det siste utgaven av BoligDrøm i dag og flott innlegg fra deg her ღ alltid koselig å se bloggvenner i magasiner :)) Ønsker deg en fortsatt fin uke, stor klem fra Mette

Mia, New Room Interior sa...

Helt fantastisk hvor mye dere får gjort, Hulda! Jeg er så imponert, og det blir såå nydelig!! Her står alt stille om dagen føler jeg, men rushet kommer nok tilbake snart! ;-) Ha en fortsatt super uke!! :-) KLEM

Jatte sa...

Hei på deg,

Så koselig pyntet ute♥
Virkelig fint!!

Ha en fin kveld og Torsdag,
Klem Jatte♥

Landcharm sa...

Alltid koselige innlegg fra deg. Veldig fine bilder fra deg i Sanselig Sommer også.

Unknown sa...

Kjempeflott uteplass!
Flinke er dere;)
Tipper det blir enda koseligere når blomstene blir frodige og solen titter frem ♥ Blir nok fort favorittplassen da;))

Ha en fin kveld!

Klem Line

Solstrålå sa...

Så fint du har gjort det!
Sånn vask har jeg og,,,,prikk lik!
Gleder meg til å se flere bilder!
Nå har jeg lest innslaget om deg i BoligDrøm!!Så fint lappeteppe og puter!
Har vært der før og du?
Kjempe flink dame!!
Klem fra Sol

Martilie sa...

Fantastiske kontraster. Skaper et spennende interiør - og jeg ser så levende for meg søte erteblomster som slynger seg oppover :)

Vakkert vakkert!
Blir fylt av en gen ro og god følelse av bildene dine..

Klem fra Tove

Sweet Young Journey sa...

I'd love to kick up my heels and relax on that porch! Beautiful photos!
: )
Cheryl

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Nok ein fantastisk flott uteplass Hulda!!!! Kjempeflinke dåkke er:)
Den utslagsvasken var berre knallfine!!!Og Lavendel...ahhhh♥

Ønsker deg ein fin torsdag ☺
Klem frå Mette.

Bestefars Verksted. sa...

Hei Hulda ! Så koselig en krok dere har lagd !!! Ser for meg erteblomstene oppetter veggen der.......har plantet en del slike,jeg også,som skal skjerme oss fra hovedveien,som er tre meter fra uteplassen vår..... ;) Du har mange lune kroker å lage miljøer i,virker det som......og koselig stemning er det i alle ! Tenk så mye du kan kose deg her,vi er jo enda bare i mai.... :) Jeg er nesten ikke inne for tiden,så bloggen er litt overlatt til seg selv...men slik er det nå....vi må jo nyte mens vi kan :) Ønsker deg en fortsatt fin og kreativ uke !!!!!

Carolyn sa...

Hello Hulda,
Another pretty porch to enjoy! I finally got my veranda set up today as the weather warmed up and for once it didn't rain.

Carolyn

Tonemor sa...

Der var det virkelig flott.
Klem Tone

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig uteplats, hoppas det blir soligt och varmt så ni kan sitta där under helgen. En vask är jag ute efter också, är så fint och ha på väggen. Ser lite franskt ut.
Kramar
AnnaMaria

Nygammalt sa...

Åh, vilka härliga utomhusplatser ni har att njuta på! Underbart!

Tack för all fin inspiration!
Kram.

Linda Himlingen sa...

Så mange fine uteplasser dere får etterhvert Hulda!! Gleder meg til å se hagen deres i full blomst til sommeren! Helt sikkert kjempekoselig!! ;)
Klem

Anonym sa...

Så koselig Hulda!
Ja her skal du nok få mange koselige stunder i kurvstolen din :) Det skjærer i hjertet mitt nå når jeg vet at jeg en gang kastet en slik utslagsvask..Huff a meg!
klem fra Laila

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Dere står jammen på, og flott blir det også!
Mange fine detaljer, gleder meg til å se videre!

Fin dag til deg:))

Rosemary and thyme sa...

En helt fantastisk vakker bakhage! Så flott det blir når erteblomstene slynger seg oppover veggen. Gleder meg til å se flere bilder utover sommeren:)

Ha en fin dag, Hulda:)
Klem Tove

Anonym sa...

Utrolig flotte bilder!!
Og jeg likte spesielt godt utslagsvasken jeg da. Snakk om å tenke nytt:)
Håper du har en fin dag.
Klem fra meg!

Fågel Blå sa...

God eftermiddag!!!!
Åhh så vackert du har det i hagen din!!!
Ljuvlöiga bilder som alltid här hos dej!
Gillad den gamla vasken!!!!
Hoppas du får en fin Kväll!
Kram Kathrine

Vilmas Hus sa...

Vilka härliga bilder! En sådan uteplats skulle jag också vilja ha! Tack för inspirationen!

Kram Charlotte

Johanna Stålros sa...

Så mysigt du har det/ Johanna

Bluggi buggi blogg sa...

Så flott du har fått det. Du er en stor inspirasjon :)
Måtte bar skynde meg innom deg og gratulerer deg med artikkelen i Boligdrøm. Jeg holder på å lese til eksamen igjen, men måtte ha litt avkopling med nytt blad, og der dukket du opp :) Så gøy.
Lite blogging hos meg for tiden, men det tar jeg igjen.
Ha det fint så lenge :)
Trude :)

Alfa sa...

Tusen takk for gode ord inne hos meg:0). Det gjør meg kjempe glad. Gleder meg til å se flere bilder fra den flotte bakhagen. Oser av nydelig innspirasjon.
Ha en kjempe koselig helg.
Klem

Maris Gyngestol sa...

Så nydelig dere har det ute! Elsker utslagsvasken!! Og så masse fin inspirasjon! Gleder meg til hus og veranda en dag i fremtiden.. ;)

Ha en fin kveld!
-Mari

Frida sa...

Förstår att ni är nöjda, jättefint Hulda! Där skulle jag kunna sitta och njuta i flera timmar.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Solveig sa...

Virkelig koselig, Hulda! Dere er bare superflinke begge to! Ser hva som passer sammen og skaper stadig nye oaser som vi andre bare lar oss inspirere av;o) Og så liker jeg så godt at dere bruker enkle midler, som gjenbruk, til hagen deres. Det gjør ideene mer oppnåelig også for andre;o))) Kreativt, min venn.

Ønsker deg en flott helg. Kose dere masse på den herlige uteplassen. Takk for alle gode ord hos meg, vennen;o)

Klem fra Solveig

Alven sa...

Hei :-)

Så fint det ble i hagen deres :-) Likte godt kontrasten den nye veggen laget :-) Og stilig med gammel vask på veggen :-) Har en slik i bruk på kjøkkene her,men skal den en dag taes ned skal den jammen ikke kastes :-)

Ønsker deg en flott helg :-)


Klem

Kort og Søm sa...

Det var en koslig uteplass!
God helg,
klem Fredrikke

Grip dagen sa...

Slikt et koselig sted å være!
Likte godt gjenbruken av gulvbordene! Jeg elsker å se på gammelt treverk!
Min lille bakhage blir i morgen åstedet for en hagefest med 20 ungdommer!
Jeg har en jobb å gjøre idag. Må bære på plass så mange benker og stoler jeg kan. Jeg pynter med blondegardiner og et hav av puter og pledd. Det er gøy å stelle istand til fest. Og jammen setter ungdommene pris på litt annerledes pynt. De legger virkelig merke til mine kreative sprell i hagen. Det synes jeg er hyggelig.
Ha ei flott helg i kurvsolen!!!
Klem Marit

Myrullpiken sa...

Så nydelige bilder da:) Jeg likte veldig godt den vasken din:) En slik en har vi på kjøkkenet:)
Håper du får en super helg:)

klemmer Myrullpiken<3

melis sa...

!! HULDA:) !!

Jeg har noe å avsløre! Du?! Kurvstolen din og min "nye" hagebenk MÅ være i familie!! De likner mistenkelig mye på hverandre - og min benk kom uten stamtavle, så jeg vet ikke hvor eller hvem han er kommet fra!

Og det var forresten i BoligDrøm ditt fine fjes skulle dukke opp:)

Klem:)

Anne på landet sa...

Vakkert og gjennomført!
det er så inspirerende og være på besøk hos deg!

God helg og klem fra meg:o)

Hanne Margrete sa...

Det er bare helt utrolig hva dere klarer å utrette, både ute og inne! Skulle gjerne godt på hagevandring hos deg, tatt en kopp te på trappa og sett på de nydelige omgivelsene! Masse herlige detaljer! artig med utslagsvasken med blomster i! det har jeg en plan om og,men blir nok etter ferien som snart står for døren. det ligger nemlig en vask borte ved låven..
Ha en fin lørdag!

Klem fra Hanne:)

Anonym sa...

Kjempefin krok :D
ønsker deg en fin dag
/myr

Undre sa...

Tusen takk for fine ord på bloggen min igjen Hulda, varmer like godt hver gang :)Med deg er det alltid så koselig, ser du er helt klar for sommer og sol og håper den kommer snart til deg og dine :) Camilla

Tulip sa...

Dere har virkelig mange fine steder å nyte sommerdagene på,
'og bakhagen var nydelig!

klem

Silkeline sa...

Hei Hulda. Lenge siden sist nå...
har så smått fått igang blogging igjen, og måtte innom deg først for å hilse på å takke for så hyggelig kommentar du hadde lagt igjen hos meg. Den var sterkt medvirkende til at det begynte å kribble i bloggetastene igjen;-).....så takk:-)))

Nydelige bilder av bakhagen din....nyter den herlige stemningen:-) Skulle gjerne ha sittet der med en kald limonade...:-)))

Ha en fortsatt fin lørdagskveld:-)
Klem fra flower.

Timotei sa...

Så flinke dere er til å gjøre det trivelig rundt dere! Nydelig bakhage!

Min Still By Maia sa...

Kjære Hulda! Det er bare så koselig på uteplassen deres! Kjempeflink er du. Ønsker deg en fin søn!

MaiaKLEMMER

NIB sa...

Hei hei!

Vi har lånt bilder av deg til et innlegg som kommer på Norske interiørblogger i dag. Håper det er ok, vi har gledet oss til dette innlegget, og for å holde litt på hemmeligheten har vi ikke spurt om lov tidligere.