søndag, januar 9











Grå nyanser


Vinter forbinder jeg ofte med grå nyanser. Jeg liker grå, varme, strikka jakker. Jeg liker grå ullpledd og hvite puter. Hvite amaryllis i vinduene. Vinter i stua.







Kommer du inn til oss i Ingeborgstua denne dagen vil du se at jula er ute, og at de grå nyansene har fått fritt spillerom.








På bordet står en stettskål i sink som jeg fikk til jul. Merket er Miljøgården. De vakre, hvite lysestakene er også en julegave.






I sofaene er det kommet nye tekstiler. Et deilig ullpledd ligger over den ene sofaen. Nye puter har det også blitt. Dette var jeg så heldig å finne på salg hos KID. Gavekortet jeg fikk på KID til jul er brukt.








Vinterstemning i stua.






I gyngestolen ligger også et nytt teppe fra KID.







De lange sviblene har jeg skåret av og satt i en mugge med vann. Det ble en fin bukett, som dufter deilig.






Det er god stemning i stua, her skal jeg kose meg i dag. :)




Plantasjen selger amaryllis for 10 kr stykket i disse dager, det ble flere med meg hjem. :)


Ha en god søndag!









53 kommentarer:

Just a Little Vintage sa...

En koselig stemning i stuen=)! Jeg er også veldig glad i grånyanser! Lekker stettskål, den likte jeg veldig godt=)!

Ha en deilig søndag!
Klemmer!

Fågel Blå sa...

Åhh så härliga bilder från ditt fina hem!!!!
Ser så mysigt och rogivande ut!
Önskar dej en fin Söndag!
Kram Kathrine

Junk De Lux sa...

Så deilig og varm vinterstemning hos deg Hulda!
Jeg har også vært hos Kid...finner jo alltid noe der;)
Her har jeg besøk av en liten interiør-fotograf spire:)...hun skal lage reportasje på skolen og hun er utrolig flink allerede så det blir spennende!

Ha en deilig kveld i ditt vakre hjem, nå er det snart ribbe hos svigermor på meg....NAM!!!!

Stooor klem!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Veldig lun og god stemning hos deg, Hulda! :)
Liker også grått og hvitt omm vinteren.. men også linfarge! ;)

Kos deg i den koseliige stua di!
Her i huset koser vi oss med nystekte boller og langrenn!
Skal snart på kino med ungene!

Stor klem til deg!

Unknown sa...

Då ska jag till Plantagen någon dag! Kanske säljer dem de så billigt även i Sverige. Myisgt hemma hos dig. Ha en skön dag!

Kram Anna

ps tack goa du för alltid så snälla kommentarer

Tones lille interiørhjørne sa...

Såå gla for jeg havnet innom bloggen din! her likte jeg meg! supermasse bra inspirasjon!... eeelska bildet av dompappen.. jeg og vil ta bilde av en dompappa ;)

go søndag

Klem

Malys krok sa...

Det ble fint i Ingeborgstua! Veldig koselig! Fine bilder! Det nye teppet over sofaen ser flott ut! Putene og!
-mamma-

Behindabluedoor sa...

Hei...
skjønner godt at du skal kose deg i stua di i dag. Den var virkelig innbydende. Flotte bilder!

Nyt dagen.
KLemmer

Gry sin lille verden sa...

Lun og fin vinterstemning i huset ditt :o)

Amaryllis er bare fantastisk flotte :o)

Ha en fortsatt fin søndag.

My home is my Castle sa...

Nydelig som alltid hos deg Hulda :))
Lunt og koselig og skikkelig stemning i stua di :) det pleddet så godt og varmt ut på samme tid som det var lekkert !!

Klem,kari

Tone Yvonne sa...

Så koselig søndag hos dere ♥

Ser frem til å få ut julen her også, må bare vente til mannen er i litt bedre form ;O) klarer ikke å løfte ut kassene fra boden alene ;O)

Deilig med grått også, lungt og stille.

Ha en fortsatt koselig søndag i Ingeborgstua ♥

klem fra Yvonne

Sologbolig sa...

Vakker vinterstemning hos deg, og ja, grått er veldig fint. Ha ein hyggelig kveld. Klem

jannes hobbykrok sa...

Tusen takk for utrolig koselig kommentar inne hos meg! Gjør meg så glad!
Må jo bar esi at stuen din er kjempelekker! Elsker fargen på kjøpmannsdisken din,og gyngestolen er grådig lekker!Kos deg masse denne søndagskvelden!
Klem,Janne

Guttemamma sa...

Så grått og vakkert hos deg også,Hulda!! Virkelig lunt og fint:-)
klem♥

Janne sa...

Flotte bilder og behagelige varme farger. Flott blogg!!
Klem fra Janne

Randi sa...

Nydelige stemingsbilder fra ditt hjem.

Ha en fin kveld, Hulda

silje-sin sa...

Så fine bilder:) Lyst og delikat! Skålene er i et merke som heter Miss Etoilè. Tror jeg har sett de i noen nettbutikker, jeg har kjøpt de i en lokal interiørbutikk:) Nydelige farger. Ha en fin søndag! klem fra Silje.

Mia, New Room Interior sa...

Så koselig det er hos deg Hulda!! Jeg har og to amaryllis og endel svibler igjen, for jeg var innom i romjula og kjøpte noen på salg! :-) Idag har jeg ordnet litt på Madelén sitt rom, jeg fikk en gammel seng av en kollega, og den ville Madelén ha på rommet sitt, så vi har kosa oss og "dilla" idag! :-) Så kommer det et barnerom innlegg imorgen! Ha en koselig kveld, og tusen takk for at du stadig stikker innom med dine koselige hilsener!! Klem

Tilonino sa...

Så koselig det er hos deg Hulda.
Synes du har fått det så fint.
Fine omgivelser også.
Alltid kjekt å se innom bloggen din, og det gjør jeg hver gang du oppdaterer med nytt innlegg.
Ha en fin søndag :)

Emidoras verden sa...

Så koselig du har det!
Tente lys og lune tekstiler, gjør det til en hyggelig atmosfære:)
Ha en fortsatt fin januarsøndag!
Klem Nina.

Anonym sa...

Takk for tipset, sikret meg noen amaryllis! Hilsen tante.

hobbyvimsa sa...

Herlige bilder av en nydelig stue,kos deg i den lune og gode stemningen:)Ha en fin søndag!!Klem Linda:=)

Heimekjær sa...

du har det så koselig i stua di:) og grå nøyanser er ikkje feil:) nydelig har du det..

ha en fin kveld

♥ Linda

lisje astrid's husblogg sa...

Må vere ei fryd å sitte i gyngestolen å berre nyte det visuelle i Ingeborgstua♥

VAKKERT,kjære Hulda..

♥ Astrid

Sommerhuset i bakken sa...

Ikke annet å si enn: NYDELIG ;-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja där har du det riktigt mysigt, en soffa man gärna slår sig ner i. Jättefint med grått till det vita, blir så lugnt och fint när det inte är en massa färger.
varm kram
AnnaMaria

Elin | Draumesidene sa...

Nydeleg stemning i stova di! Eg er også så glad i gråtonar. Eg har ein pause frå blogginga i januar, for å prøve å bli bedre i nakke og skuldrar. Er så plaga no midt på vinteren. Men eg har god tid til å sjå på og lese andre sine bloggar :) Og DET er kjempekjekt! OG inspirerande!

Takk for at du deler Hulda!

Nyt den nye veka!
Klem E

Asbjørg sa...

En lun og varm stemning som du deler med oss!Hvit amaryllis,nyydelig!!
Ha en fin kveld!

Balke gård sa...

Hei og hå, kjære deg, så fint du har pyntet og grått er jo så flott en farge, både luksus, herskapelig og klassiskt på en gang synes jeg. Kejkt med billige blomster, da!! Ha en finfin uke, klem

Anne sa...

vakkert, Hulda!
Grått er flott ;-)
Jeg tror jammen jeg må ta meg en tur til Plantasjen.. 10 kr?! Det er jo vanvittig. Ønsker deg en god søndagskveld i Ingeborgstua:-)

Anne

JULIEK sa...

Flott Hulda, og mange gode ideer : )

Marie sa...

Härliga rogivande bilder, ser så mysigt ut!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Lunalei ;-) sa...

Så herlig og stemningsfullt det var i Ingeborgstua. Nå fikk jeg inspirasjon til å pynte litt her. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i vinteren - men det er alt for lenge til våren, så det er jo uaktuelt å lage det litt vårlig inne!!!
Og så fin snert du har fått over bloggen din - med tekst under bildene - lekkert!!!
Ønsker deg en fin uke!
Klem fra Lunalu

Unknown sa...

Som alltid koselig hos deg!
Klem
Ann Kristin

Dorthea sa...

For en fantastisk flott, koselig og inspirerende blogg du har! :) Blir så glad av å kikke innom her!

Ønsker deg en fin ny uke!

Klem fra Dorthea! :)

Lobeliadamen sa...

Så koselige bilder H.! :-) Den grønne kommoden din er bare helt nyyyydelig! Og gyngestolen....åååå drømme :-)

By the way, snøklokkene på kjøkkenet mitt er ikke ekte :-)

Ha en herlig kveld .

Klem W

A-H sa...

Jammen fikk du mye fint til jul Hulda:) Heldiggris!! De vet nok godt hva du liker!!

Går i mye grått og linfarger her også nå etter julepynten ble ryddet bort, koselig det, blir så lunt og godt!!

Ha en fin ukestart:)

Klem A-H

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydeleg lun stemning hos deg!:) Eg har gått amok med pastellane, og har vår inne..men ser no at eg kanskje ikkje skulle ha hoppa over vinteren;) Du har det så FINT:)
Klem:)

Lilla Blanka Vintage Collection sa...

Hej goa Hulda!

Tack för dina fina kommentarer! *kram*

Så härligt det ser ut med de grå nyanserna, väldigt mysigt!

Kram
Mia

Krommes lykke sa...

Så koselig du har fått det med gråtoner. Stettfatet var nydelig. Ha det godt og gjør dagen fin,Hulda.

h.espe sa...

Hei Hulda!
Så mange flotte bilder fra stuen din! Flotte puter du har fått deg, og stetteskålen - helt nydelig - skulle gjerne hatt den ;o) Grått og gråblått er også mine vinterfarger, og nå som julen forsvinner ut, så har tekstiler i grått og hvitt kommet på plass...

Håper helgen din har vært fin Hulda! Her hos meg har det vært rolig. Har vært litt småforkjølet, med rennende nese og litt tungt hode - så ting har ikke akkurat gått i full fart nei ..;o)

Ønsker deg en flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

MonjaHelene sa...

Koselige stemningsfulle bilder,Hulda.Fin den gyngestolen med pleddet i også.
Ha en fin ny uke!:)

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei :)

Takk :) Kan bare si at jeg ble kjempeglad for å finne disse igjen! Og gleder meg bare til å få pakket frem resten også:)
Jeg vet det er MANGE godbiter der som ligger og venter på å bli pakket ut :)

Disse GG kopp-hånddukene ville vel sklidd rett inn i kjøkkenet ditt?

Det er alltid så koselig stemning over bildene dine! Nydelig :)
Klem Anita

Anonym sa...

Hei.
Så deilig og lun stue. Søte de hvite lysestakene.
Ha en nydelig ny uke.
Klem fra meg:)

Martilie sa...

V A K K E R T !
Nydelig vinterstemning :)

Nyt den nye uka!

Klem fra Tove

Esmeralda sa...

It is so beautiful wintry room! I love it! So lovely colours, furnitures and textiles. ♥
Have a nice week!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vakker stemning hos deg:)
Og stetteskåla var bare helt nydelig,den passet utrolig godt til de andre grå nyansene.
Flotte bilder:)

FlorasFrue sa...

Nydelige bilder - du er til stor inspirasjon :)
Ha en fin dag!
Klem

Tino sa...

Så koselig du gjør det rundt deg. Grått er delikat og vakkert!

Ønsker deg en fin ny uke!
Klem T

sylvia sa...

helt nydelig i stua Hulda,
så vakkert du har det,
så billig hos plantasjen da,
ønsker deg en nydelig dag,
klem fra sylvia

Linda sa...

Sarte fine farger i din stue,flotte amaryllis.Ja,det er kos med tea i koppen også,her har jeg mange varianter i løsvekt.
Ha en fin mandagskveld!

Tulip sa...

Nydelige behagelige farger i Januarstua di! Koselig.
Amaryllis er flotte, vet du om man kan plante løkene ute til våren? Har iallefall satt min løk tørt, og tenkte å prøve å plante den ut. Men vet jo ikke om det går.

Hjertedamas blogg sa...

Jeg elsker grått:DDD Deilig farge. Klemz
PS. Dersom du har meg i din blogg-roll, så må du legge inn adressa på nytt. jeg kjøpte et domene, og da ble det krøll, for innleggene mine kommer ikke ut. Jeg må derfor prøve å få flest mulig av mine tidligere tittere, til å legge inn ny adresse. Klemz, klemz
http://www.hjertedamasblogg.com/