torsdag, desember 2











Hjerter til jul


I går ettermiddag flettet jeg noen røde og hvite hjertekurver som skal henge på soverommet når jeg tar på rødt og hvitstripet sengesett. Fotolyset i desember er det så som så med, dessverre..








Jeg har hengt hjertene opp på en bjelke i veggen. De ble fine her. Titter du inn på inspirasjonsrommet, ser du kanskje at jeg har fått ny gardinkappe i julens tegn.







Det er artig å flette julekurver, resultatet ble også bra. Enkel og fin julepynt.






På hyllen står det et par svibler, og jeg har sneket inn noen røde og hvite juletekstiler. :)






Her er det også en liten halmbukk.







Desember e en gave
i beksvart mørketid.
En gave fylt av varme,
og glede gjemt der i.


Desember e et hjerte
i både kvitt og rødt.
Et hjerte som vil banke,
når hjertet mitt e trøtt.


Desember e en flamme
fra mine tente lys.
En flamme som vil varme,
så ingen av oss frys.


Desember e ei stjerne,
som tentes i det blå.
Ei stjerne vi må følge
og aldri gå i frå.

Desember bær på håpet
i frå ei julenatt.
Ei julenatt da Jesus kom,
den store himmelskatt.




Ha en fin desemberdag!
-Kanskje du vil flette noen hjertekurver?









39 kommentarer:

(eddas) sa...

Minner meg om barndommen de der:)
Kjempefine var de...
kos deg
eddaKlemmer

Mette sa...

De ble kjempefine! Jeg har ogsa flettet kurver og funnet noen spesielle oppskrifter pa de med litt annen form:
http://mittengelskehjorne.blogspot.com/2010/11/christmas-craft-idea-christmas-hearts.html

Har fatt meg rodt og hvitt papir na - synes det er finest ;-)

ha en fin dag

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag säger som Edda, jag minns också såna från vår gran när jag var liten. Jättefina, och rött och vitt gillar jag. Varje morgon vänder jag kort här i min kalender, så mysigt.
Varm kram
AnnaMaria

Tove sa...

Disse flettede kurvene husker jeg fra barndommen. Jeg har selv tenkt å lage noen sånne. Enkel og vakker julepynt. Den ekleste er ofte det beste.
Nyt dagen
Klem TOve

andrella sa...

Dear Hulda,
i love this hearts! Your christmas decoration is so nice!!!!
hugs from andrella

♥ Pia... sa...

Ja du Hulda..varför inte:).. blev lite nostalgisk nu.. kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde men ska försöka tror jag.. fint blev det hos dej.. kram..Pia

Manne's hverdag sa...

Koselig med flettede hjerter!!!

Og for ett vakkert dikt!!! HELT NYYYDELIG!!! Nesten så jeg felte en tåre.

Ha en fin førjulstid!!!

Hilsen
Marianne

Malys krok sa...

Dette var da ikke noe å klage på! Syns bildene ble fine, jeg! Og så nydelig med de kurvene! Og diktet ditt var bare vakkert! Ble helt rørt!
Veldig fint på hylla! Det der kan du! Og mye mer... -mamma-

Mariann Louise sa...

Så enkelt og stemningsfullt, jul..

Nydelig dikt, og kappen på inspirasjonsrommet var og koselig, jeg synes det er så pent hos deg med alle de naturlige tingene du har og lager, ikke allverdens nymotens og fancy greier:)

Kos deg videre i julemnd.

Hilsener fra Mariann

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Nostalgi!!! :-) De kurvene bærer med seg gode minner fra min barndom med juleverksted sammen med farfar rundt spisebordet. Nå fikk jeg lyst til å lage noen slike igjen, tror jeg må ta meg en bytur! Vakre bilder hos deg og nydelig dikt!
Takk for et inspirerende innlegg :-)
Gode hilsener fra Tone

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempekoseleg med fletta julehjerter☺ Minner om barndommen☺

Klem M♥

FlorasFrue sa...

Du og du så mange sånne vi laget da vi var små! De er jo veldig skjønne, tror jeg husker hvordan de skal brettes og klippes enda også :)
Ha en fin torsdag!
Kjersti

sylvia sa...

hei.nydelige kurver du har laget,ja dem oser det jul av,
å dine bilder er så vakre.
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Sommerhusstil sa...

Hvor er de bare fine !!! Klem Betina

Beth sa...

Koselige julekurver...
Nå dukket plutselig minnene fra juleverkstedet vi hadde på barneskolen fram. For kurvfletting var jo SÅ vanskelig husker jeg?

Refleksjon på livsvegen sa...

♥♥♥-leg flotte!
Seier som Tove: Det enkleste er ofte det beste!!

Adventsklem :-)

Just a Little Vintage sa...

Tusen takk for fine ord- det varmer=)! Slike hjerter er kjempe koselige og så fint du pynter!!! Jeg lagde slike hjerte i fjor av notepapir og nostalgiske bilder! Har ikke funnet dem frem ennå, kanskje jeg må gjøre det;)!

Ha en fin og varm kveld!
Klemmer!

Tussilago sa...

Rødt og hvitt er kjempefint til jul...sammen med det grønne i barkvister. Du er flink...takk for at du deler stemningene.
Jeg kjøpte ei bok med inspirasjon og oppskirfter til julekurver av mange slag..har kjøpt glanspapir...tanken er at jeg skal klippe og brette, flette...men jeg har ikke våget meg igang enda...tror liksom at jeg ikke har tålmodigheten;)) men vi får se, kanskje blir det noen julekurver å se i bloggen min!

Karma sa...

Herlig med gammeldagse flettekurver, minnene strømmer på!

Klem Kaja:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Lekkre kurver Hulda!
Rødt og hvitt gjør seg fin til jul:)
Vakker gardinkappe på inspirasjonsrommet.
Ønsker deg fine adventsdager!

Rakel sa...

Koseleg pynta hos deg som vanlig! :)
Lika stilen din, Hulda! :)
Eg gleda meg til å pynte med grønt fra skogen i helga!
Ha ein fin kveld.
Klem, Rakel

Mitt hvite hus sa...

Koselige flette hjerter...

dette er gode minner fra barndommen..

Ønkser deg en fin fin kveld..

klemmer )=)

Mamsen sa...

Det er så utrolig koselig å komme inn på bloggen din. Se det koselige kjøkkenet og likte veldig godt de "gamle" flettede hjertene. Går litt tilbake til barndommen når jeg ser disse.
Monica

Min stil sa...

Koselig med slike flettahjerter.
Kos deg masse og nyt adventstiden.
Klæmmer fra Susanne

Anonym sa...

Ja, det er sannelig ikke lett å ta bilder i denne mørketiden, så det blir mye bilder tatt i helgene.
ÅÅÅÅÅåååå som vi laga sånne kurver da vi var små, de er kjempesøte og der ga du meg en ide, hadde nesten glemt de, spørs om jeg husker hvordan man flettet de.
Ha ei fin helg.
Klæm

Olstad sa...

Hei

Så fine de var.

Fågel Blå sa...

Åh så fint det blev med hjärtan!!!Passar bra med lite röda detaljer till jul!
Underbara bilder!
ha en fin Helg!
Kram Kathrine

Linda sa...

Skjønne julekurver,det var en god ide,takk.så flot du har pynta i huset:)
Nydelig dikt.
Ha en flott helg!

Solveig sa...

De der blir vel vi alle ganske så nostalgiske av;o)) Og det er jo det som er stas med jule, ikke sant?
Ønsker deg en strålende helg.
klem fra Solveig

Anonym sa...

Hei! Fine og inspirerande blogg!! Og for et fint dikt:-) Lure på om eg kan "låna" det nå i desember hvis eg skal senda ei desemberhelsing til nokon!??

Helsing ei godt voksen farmor frå Jæren
her-rak@online.no

Mia, New Room Interior sa...

Flotte kurver, og nydelig dikt!! Ha en super helg, Hulda!! Klem

Anonym sa...

Minner også meg om min barndomsjul
Har helt glemt å lære det bort til mine barn...
Lekre var de iallfall

Jannicke sa...

slike kurver gir barndomsminner :o) så skjønne de var. nå har jeg hengt opp kalenderkortene... litt dårlig lys da jeg fotograferte, men i virkeligheten er det et syn :o)
Adventsklem J.

Svenngården sa...

Hei du!
SÅ fint hjem du har! Har faktisk ikke tittet innom bloggen din før. Skikkelig, skikkelig koselig blogg og kjempefint pyntet til jul :) :)

Ha en superfin kveld!
Klem!
Amalie

Anonym sa...

Hei Hulda,
har kika innom bloggen din nokre gongar i det siste, og eg har blitt så glad over det eg ser! Du lagar alt så enkelt og koseleg. Korgene var berre heilt JUL!

Til sist må eg nemne det vakre diktet. Har du skrive det sjølv, tru? Ja, eg trur faktisk det. Du er flink på mange måtar , du!!

Helsing frå Randi Johanne

Hulda sa...

Hei Randi Johanne!

Tusen takk for hilsen fra deg. Det satte jeg stor pris på. Min filosofi er at det enkle og jordnære er det beste. Det er det jeg forsøker å formidle i bloggen min. :) Takk for at du så nettopp det.

Diktet skrev jeg til jul i fjor. :)

Hilsen fra Hulda

Garden Angel sa...

Hei Hulda!
Ser at du koser deg om dagen med førjulspuslerier;)
Hjertene ble fine!
Koselig kappe på kjøkkenet ditt også.
Klem

Garden Angel sa...

Hehe...jeg sa visst feil jeg;)
på inspirasjonsrommet mente jeg..hihi

Nydelig dikt også!
Har du laget det?

h.espe sa...

Heisann Hulda!
Ja, sånne papir julekurver har jeg laget mange av - minner meg veldig om min barndom! Enkel og fin pynt og flotte bilder!

Ønsker deg en flott adventshelg!

Klem fra Hildegunn