søndag, oktober 31










Eget spa..



.. nei, så langt er det ikke kommet, men jeg skal prøve å lokke fram spa-opplevelsen når det nye badet står ferdig en gang før jul. Deilige dufter, rensende kremer, durance shampo, myke håndklær. Lavendel.. Mmmmm.. Velvære.

Men, foreløpig er veggene på badet dekket av isolasjon, og det gamle betonggolvet er i ferd med å slå sprekker. Vask, kraner og bidé har kommet i hus.







En liten test av noe av det som kommer til å være på badet. Alt er provisorisk satt opp. Vi hadde jo lyst til å prøve!





På kanten av vasken har jeg tent et lys.






Lekre kraner med fransk skrift. Noen mener at disse skrukranene er upraktiske, men jeg har tidligere brukt slike og likt de godt. Så dette blir bra!







Jeg bare gleder meg til badet står ferdig. Det skal bli skjønt! :)




Vasken skal felles ned i et skap. Og skapet skal Arnt Håvard lage. Han har planene klare.





H
er er en av arbeidstegningene han har laget i et tegneprogram på pc-en. Skapet får et landlig preg, det er enkelt, og tilpasset resten av stilen vi har i huset. Et større skap, som skal gå opp til skråtaket på badet, er også under planlegging. Noen fine håndtak skal vi også få tak i. Vi tenkte en stund på å finne en gammel kommode eller skap å felle vasken ned i, men siden vi ikke har funnet noe passende blir dette løsningen. Jeg tror vi blir fornøyd med resultatet. :) Skapene blir selvfølgelig malt med maling som er beregnet for våtrom.





Fin søndag til deg!













52 kommentarer:

h.espe sa...

Dette lover veldig,veldig bra Hulda!!! Jeg elsker kranene på vasken - skikkelig tøffe var de, og skapet som din kjære skal snekre ser ut til å kjempefint! Blir nok spaopplevelser på det rommet etterhvert ja ;o) Herlige bilder som alltid!!!

Ønsker deg en fin søndag!

Klem fra Hildegunn

K@ri sa...

Dette blir bra!
Jeg gleder meg til å følge fortsettelsen :-)
Ha en fin søndag!
Vakre tanker fra K@ri*

Siren sa...

Kranen var skikkelig stilig, jeg er overhodet ikke i tvil om at det kommer til å bli superfint på badet hos dere! Blir morsomt å se skapet som mannen din lager også, han er jo så flink! :)

Christina Mari sa...

Gleder meg veldig til å se hvordan det blir! Dere er flinke,å du viser alltid så nydelige bilder.
Ha en god søndag!
Klem Christina

Sologbolig sa...

Spennende. Eg gler meg til fortsettelsen. Superfine kraner. klem.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Jeg gleder meg til det ferdige resultat! Kranene er kjempekoselige. Alle klager at de lite praktiske, men her i heimen er vi ikke vant til noe annet:-)
Ha en fin søndag! Klem

beate sa...

åh, dette ser skikkelig bra ut hulda!

så gøy at du og mannen din er like ivrige. dere er et flott team!!

nyt dagen

klem beate

Camillas Romantiske hjem sa...

dette ser jo bare nydelig ut!!Spennende å bygge opp et bad helt fra bunnen, da blir det jo akkurat som man vil ha det:) God søndag til deg også! Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Oj så flott!

Lykke til..

god søndag!

Skogslyckan sa...

Det ser så romantiskt fint ut redan, man kan riktigt känna din längtan efter badrummet i dina bilder. Ska bli mycket spännande att följa det här.
Ha en skön söndag!
Kram Pia

Tovepia sa...

Du får det flott på badet ditt!
Alltid godt når et slikt rom kommer i orden, for det betyr så mye i hverdagen;)
Ha en flott søndag og klem fra meg;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket underbart badrum ni kommer och få, kranarna är så fina. Vilken härlig känsla när allt är klart och du kan inviga ditt badrum. Händig man har du också som bygger så fint skåp.
Önskar dig en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

Lobeliadamen sa...

Lekkert armatur, men her i huset nytter det nok ikke med 2-greps batteri med unger. Men jeg skulle gjerne hatt et jeg også - med Froid og Chaud! Love!! :-)

Ha en herlig søndag!

Klem w

FlorasFrue sa...

Det kommer til å bli knallbra! Gøy når man begynner å få ting i hus og se at du liker det :)
Ha en kjempefin søndag!
Klem

Jannicke sa...

så lekkert! kjekt å få se en liten smakebit av badet selv om det ikke er ferdig.
Nydelig linpose du viste i forrige innlegg :o)
God søndag :o)
Ps : jeg er så enig med deg i dine meneinger om halloween. hadde det vært opp til meg, så hadde vi avlyst hele greien. :o)
Klem J.

Tino sa...

Badet kommer til å bli kjempelekkert. Slike kraner er så sjarmerende!

Ha en fin søndag!
Klem T

Livy sa...

Det kommer til å bli kjempefint! Så artig å sette opp for å skape følelsen av hvordan det kommer til å bli! Herlig!

Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra Livy

Anonym sa...

Blir lekkert dette Hulda,
i fjord på denne tia holdt
vi på. Masse jobb men såå
deilig når det står ferdig.
:))
Klem Mette.

Snuskebassa sa...

Dette kommer til å bli kjempeflott Hulda :-))
Jeg er ikke så begeistret for separate kraner, jeg brenner meg alltid!!
Men at de er flotte å se på: ABSOLUTT!!
Klem fra Liv

Fågel Blå sa...

Åh så spännande!!!!
Ser så fint ut på fotona!!!!!
Hoppas du får en nfin Söndag!
Kramis Kathrine

Hege sa...

Så flott det blir!!! Du og din mann er utrolig kreative og flinke! Jeg gleder meg til å se resultatet:)

Ha en flott søndag du også!

Karma sa...

Jeg fikk høre akkurat det samme da jeg skaffet meg en slik kran på kjøkkenet. Men, jeg angrer ikke et sekund! Det er ikke så upraktisk som alle skal ha det til. Uansett så må det estetsiske få lov til å gå foran det praktiske noen ganger...

Klem Kaja:)

andrella sa...

Oh Hulda,
what a feeling! Da tut man sich selber mal was Gutes, wunderschön!
hugs from andrella

Alfa sa...

Ser veldig bra ut så langt:). Tror badet kommer til å bli nydelig. Lur løsning å lage skapet vasken skal i selv. Jeg har selv gått på jakt etter et skap til vasken på toalettet, men er jo umulig å finne ett i akkurat den høyden og bredden.
Lykke til videre.

Klem Alfa

Andrea sa...

Ser jo kjempe fint ut allerede. Kommer nok til å bli helt nydelig når det er ferdigt. Og de skapet til vasken blir nok veldig fint og akuratt slik som du ønsker det. Lykke til med videre jobbing! Ha en kjempe fin søndag! Og en hilsen til Tuva da ;)

Malys krok sa...

Så fint det ser ut! At det blir kjempefint på det badet tviler jeg ikke på! Du er flink, og Arnt Håvard også, så da MÅ jo alt bli bra! Stilig med de kranene, kjempefine er de og det er jo dere valg hva dere vil ha!
Skjønte nesten at dere måtte få til "prøvebilder" og det var jo artig!
-mamma-

Gry sa...

Kjempefint Hulda! Kranene er bare skjønne. Det er så godt å gå og glede seg til noe!
Ha en fin søndag!
Klem : )

Pysselpalatset sa...

Så vackert, dina bilder skänker lugn och harmoni... kram j

Merethe sa...

Dette blir fint. Jeg kan huske at vi hadde noe liknende kraner hjemme der jeg voks opp. Det var ikke med fransk tekst da :D Forstår godt at du gleder deg til badet blir ferdig. =) Vakre bilder som alltid!

Norregård sa...

Nydelig!!!
Så spännande;o)

Klem Malin

Siljes Hobbyrom sa...

Så gøy å få være med i prosessen ;))
Kjempefint med slike innfelte vasker.

Koselige bilder!

KLEM

Unknown sa...

Hei... :O)
Badet blir fantastisk flott. Likte så godt de gammeldagse skrukranene... :O)

Angående hjertepunchen jeg har brukt på julekortene mine, kan du sjekke ut. www.bikuben.com, det kan tenkes de selger den i nettbutikken sin.

Ønsker deg en spooky kveld... :O)

Unknown sa...

Hei. Synes dere er veldig flink å finne løsninger som er rimelige også har du jo tydeligvis en mann i huset som er flink å snekre. Lykke til!

Hilsen Bente

Mattisheimen sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Spesielt skapet dere skal lage. Jeg skal pusse opp det pittelille badet vårt på Mattisheimen til neste år, og ser nok for meg å lage "innredningen" selv. Har tenkt på å finne en fin, gammel kommode og felle ned vask i den. Men slike gamle møbler har en tendens til å være himla tunge ... Tror jeg skal spare gubben for å måtte bære den opp til gården :)

Renate

sylvia sa...

hei Hulda,
å dette blir bra, nydelige kraner, klart dere må prøve, gleder meg masse til fortsettelsen her.
klem fra sylvia

ralfefarfars paradis sa...

Masse herlig inspirasjon å hente her - jeg synes kranen ti lvasken var såå fin- ville svært gjerne hatt en slik selv- hadde jeg kunnet velge....så flott med det skapet- jeg er såå imponer over hvor kreative og flinke dere er;) Ha en fortsatt fin søndag!!

Just a Little Vintage sa...

Kjempe lekker kran på vasken=)!!! Gleeeeder meg til å se badet ferdig=)!

Klemmer!

Alberte sa...

Oppussing er en påkjenning - men når man ser at resultatet av planlegging og drømmer, så er det verdt alt strevet.
Dette kommer til å bli lekkert♥

Manne's hverdag sa...

Ser flott ut så langt, Hulda!!!

Gleder meg til å se resultatet!!!

Ha en fin uke!!!

Klem fra
Marianne

Huset i Lunden sa...

Nydelige bilder, ikke vanskelig å fornemme spa-følelsen her! Det er vanskeligere se for seg at badet faktisk ikke er ferdig. Skapet kommer til å bli kjempefint!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så herlige bilder, Hulda :)
Nydelig krane.. :)
VAkkert pynta med krans og levende lys :)

Ha en flott morgendag!
Klem

Hos Jorunn sa...

Så spennnende med en liten sniktitt, det kommer garantert til å bli lekkert når badet står ferdig! Jeg har skrukraner selv, det er en vanesak..funker bra hos oss. Så fine de linposene du har sydd ble!! Ha en flott uke, Hulda! Klem fra Jorunn

Karna sa...

Kommer nok til å bli kjempe lekkert på badet deres, ser ut som dere har funnet masse fint...og ikke minst var skapet som dere har tenget kjempe flott...gleder meg til å se!

Tonemor sa...

Gleder meg virkelig til å se hvordan det blir. Så langt så flott.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så flink han er! :) Blir nok kjempebra når det blir ferdig, Hulda :) Ønsker også vask ned i ein sjenk :) Så må høre korleis det går med dere :) Skal dere bruke noko spesial maling på toppen tro?

Godklem :)

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig!! Gleder meg til å se det helt ferdig, Hulda!! Dere er så flinke!! Klem

Beth sa...

Det kommer til å bli helt topp med nytt bad til jul? Tenk såå deilig...
Vet bare om et menneske som kan klare å lage et såå koselig innlegg og med såå lune fine bilder av en umontert vask... Dette kan vel ingen andre enn du få til...:-)
Klem til deg!

Anita sa...

Hei

Lekker kran... <3

Vil bare hinte litt om en candy i min blogg for øyeblikket også jeg. Hvis det kan være av interesse!!

Klem

hällkulla sa...

Hej på dig Hulda!!

Badrummet ser verkligen lovande ut!! Gillar kranen du valt! Sådan skall vi också sedan ha då vi gör om vårt badrum!! Såg att ljusstaken poserade så fint på en av bad bilderna!! Jätte skoj att du verkar ha användning av ditt tröstpris!! :)

Tusen tack för dina snälla ord hos mig!! Som du kanske förstått så gillar jag att sy och just nu så är det mycket i vitt/grått på gång som också kommer att vara framme vid julen!!
Ha det så bra!
Kram
Pi

Emmeline sa...

Ha ha ha...Nå har jeg faktisk skrevet om deg i to innlegg på rappen;) Både om baderomsskapet ( er misunnelig på sånn flink ektemann -min er veldig god på å ligge i sengen og se på sporten) og om dine fantantiske diktferdigheter!!!!

MEn du har vel allerede flere novemberdikt på lager kjenner jeg deg rett Hulda? Ingen over ingen ved siden;)

Trefemtien sa...

Åh, så fint det kommer til å bli!!! Vi holder også på å lage et nytt bad, så dette var veldig inspirerende..:)

Magdalena sa...

så fine bilder fra badet... likte godt kranene på vasken...
dere er flittige og flinke! får vi se stue fra deg hos NIB i november??
klem,magny