mandag, september 13










Rustikk sjarm



Jeg var så heldig å få to flotte krakker før helga. Jeg tok de med til hytta og knipset bilder av dem. Artig å ta bilder i et annet miljø enn jeg er vant til. Krakkene passer supert i Ingeborgstua, men i dette miljøet ble det hele rustikt og sjarmerende. 






Ved siden av hytteveggen ble krakkene et spennende innslag. Stigen gjorde seg godt ved siden av.






Krakkene skal få være slik de er, jeg falt for fargen de er malt i.





Et teppe vi bruker på hytta passet godt til i dette miljøet. Eplene i fatet gir bildet liv.






Etter fotoseansen kunne vi spise eplene. De var nydelige!





På dette bildet er bakgrunnen de gamle lemmene vi setter foran hyttevinduene når vi ordner for vinteren. Det slitte treverket ga et spennende uttrykk til krakkene som jo også er i grått.






Lykt, stige, krakker og epler. Fine sammen, og kontrastskapende. Det var artig å sette sammen disse tingene til et bilde.






Mammas lester i grått tok seg også godt ut her.





Håndkleet i rødt og hvitt henger på en av krakkene. Eplene frister meg med sin røde farge mot den gråslitte lemmen.






Overflatene på krakkene er slitte de også, men passer godt inn i mitt miljø.


***


Snart avgjøres leserkonkurransen om Norges Vakreste hjem. Du kan stemme fram til midnatt 14.september. Snart røpes også juryens 5 kandidater. Den første blir presentert på God morgen Norge 21. september. Jeg er spent på om Ingeborgstua blir 1 av 5 kandidater! :) :)







46 kommentarer:

(eddas) sa...

Flotte krakker..og nydelige bilder..
ha en fin dag
eddaklemmer

AnnaJohanna sa...

Flotte krakker og nydelige bilder!!!

Ønsker deg en riktig fin start på uka!

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder hos deg.Ha en fin mandag
Klem

kjersti sa...

Herlige bilder:)
Sånne krakker går aldri av moten, og jeg ble så glad når det sto en på loftet i huset vårt da vi flyttet inn:)

Guuud, så spennende med konkurransen! Har sett på GMN, og har stemt:)
Masse lykke til:)

Klem fra Kjersti

Anonym sa...

Hei du.

Først en kommentar til forrige innlegg. Kjempefint å pynte med ved på verandaen. Selv har jeg stablet halve verandaen full av ved , uten å kunne si at det har noe med forskjønnelse å gjøre. Her er det jo mest snakk om å gjøre det praktisk til vinteren. Men nå vurderer jeg å pynte den med litt rognebær - kanskje det hjelper litt på det estetiske :-)

Kjempefine bilder i innlegget her også.

Ha ei fin uke :-)

Malys krok sa...

Så flott det ble! Nydelig med steinene i hytteveggen til bakgrunn!
Bildene dine gir en flott hyllest til høsten. Stilig det bildet med et eple i forgrunnen og de andre lenger unna. Her kom også de gamle lemmene fint fram!
Veldig fint men den værslitte stigen, sammen med det andre ble det kjempefint! Det er ganske utrolig at du kommer på alt dette, men du har det vel i deg fra fødselen av! Rart hvordan du får de gamle lestene til mamma til å se fine ut og passe inn i bildet!
Du var heldig med de krakkene!

Og som du koset deg mens du holdt på med dette! Herlig innlegg!
-mamma-

Skogslyckan sa...

Underbara höstlika bilder... Jag skall gå in och rösta/stemme igen.
Kram Pia

Junk De Lux sa...

Så vakre krakker!...og stemningen på bildene er fantastisk!
Jeg falt for skålen som eplene ligger i også.

NYDELIG!

Det er ingen tvil om at du går videre i konkurransen Hulda!

Klem..

Unknown sa...

Sååå många fina bilder, visst är det kul att arangera bilder.
Ha det gott Hulda!
Kram Anna

Eva sa...

Da fikk jeg smette inn en stemme.
Synes du fortjener det.
Blir alltid glad over nye innlegg fra deg.

Klem fra Eva

Torill sa...

Berre hyggelig å gi mi stemme til den flotte heimen din. Det var ikkje enkelt berre med å sjå på kandidatbileta, men etter å ha studert kvar enkelt sin blogg falt eg klart på din.

Du har ein vakker heim. Eg likar den gamle, landlige stilen med litt bonderomantikk i seg. Dessutan har du eit fantastisk uteområde som eg berre misunner :-)

Om du ikkje vinner har du likevel mykje å vere stolt av. Å vere finalist er ein seier i seg sjølv. Tvi tvi!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Stum av beundring for dine bilder. Har du ikke blitt kontaktet av Jeanne d'arc Living til å bli deres nye fotograf? Kom og ta bilder hos meg da:-) Gratulerer med flotte krakker! Klem fra Hjørdis

liven sa...

Kjempefine rustikke bilder!!
Holder med deg i å beholde dem som de er!!

ha en fin ny uke Hulda....og lykke til da :o)

Karma sa...

Supre bilder! Fine kontraster, fint lys og masse dybde i bildene. Fasinerende!

Klem Kaja:)

Hege sa...

Så UTROLIG NYDELIGE BILDER!!!!!!
Nå kom jeg i sånn skikkelig god høststemning, og det trengte jeg virkelig! Er litt sommer på bloggen min enda skjønner du... :)
Alt passet så fint sammen, du er en mester i å ta flotte bilder! Hvem trenger vel interiørblader:)

Ønsker deg en nydelig dag:)

Familien i Fjellborg sa...

Så utrolig flotte bilder - lykke til med konkurransen

klem anita s

Magdalena sa...

heisann.. så nydelige bilder av epler, krakker og deilig høststemning!~~
du er utrolig heldig som har fått disse krakkene..
har selv planer om litt epler i bloggen, fikk så mye av en veninne..
ha en fin uke!
klem,magny

Gammel stil sa...

Kjære Hulda:) Det er klart at Ingeborgstua blir 1 av 5 kandidater:) Det vet vi jo fra før!!:) Du har jo hatt besøk! Og det vi jo om tre andre som også har hatt, så dere fire er sikret:)

Nydelige bilder:) Høsten trenger ikke være en dum ting den;)

Klem:)

Tino sa...

Vakkert!

Jeg har en slik gammel krakk etter min farmor, den er både skakk og lealøs men er så glad i den :)

Ønsker deg en fin uke,
Klem T

Anonym sa...

nydelige bilder :)) krakkene var flott ! men æ blei no mer opptatt av de lestan;)) æ frys på beinan:))

lykke tell Hulda.. blir spennende!!

Randi sa...

Flotte krakker! Husker bestemor hadde nokre sånne, men dei var blå...
Vakre bilete du har tatt, gøy å leika seg med kameraet sånn... :-)
Og så spanande med konkurransen... er sikker på at du går vidare...
Klems

Susanne sa...

For noen fantastisk deilige bilder!!!!
klemmer

Lobeliadamen sa...

Heisann, Så vakkert og rustikt på samme tid :-)
Ha en herlig kveld .
Klem W

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg er alltid på utkikk etter slike krakker, men har ikkje hatt hellet med meg endå..Dine var heilt nydelege! Flott farge og akkurat passe slitt.
Og slik som du har styla var det jo som rett ut av det finaste interiørblad. Du er berre SÅ flink!:)
Takk for alltid så koslege ord hos meg!:))
Ha ein fin kveld!
Klem:)
PS; lykke til i konkurransen. Eg heier på deg:)

Linda sa...

Lekre krakker,flott mot den roffe naturen ved hytta deres.
Nydelig med deilige epler.
Nå har jeg stemt på Ingeborgstua:)
Ha en fin uke!Klem:))

Solveig sa...

Veldig koselig bilder hos deg i dag også:o)) Krakkene gjorde seg godt i dette miljøet. Det er jo nesten bare budeia som mangler her:o) Minner meg om vår gamle støl/seter på fjellet - helt herlig!
Ønsker deg en strålende uke, min venn.
Klem fra Solveig

Franske drømmer sa...

Fortryllende vakre bilder!!
Skjønt miljø, og bilder jeg ikke kan se meg mett på :-)

Klem

Mia, New Room Interior sa...

Sååå nydelig, Hulda!! Et perfekt høstinnlegg! :-) Synes den hytta er så utrolig sjarmerende!! Krakkene var utrolig fine! Ha en god uke, min venn! Klem

beate sa...

åh, de er nydelige!!
flotte bilder!

klem beate

Frøken Jægers Hus sa...

Så skjønne bilder og eplene så fantastiske ut! Er det ekte prins? :) Krakkene er et funn med herlig patina, enig, IKKE male!
Klem, H

h.espe sa...

Så flotte bilder Hulda - et skikkelig flott sted dere har der! Krakkene er bare herlige, og spesielt sjarmerende blir de når de er gamle og sllitte som dine!

Ha en herlig uke videre!

Klem fra Hildegunn

Balke gård sa...

Hei og hå, så nydelige bilder, ja høsten er en fin tid! Håper på å se Ingeborgstua i sluttfinalen!!! Klem

lisje astrid's husblogg sa...

Dette er du berre knall GOD på!
UTRULEG lkere bilder♥

Takk for deg og din blogg!

Og tusen takk for slike gode ord,som betyr så mykje for meg♥

Eg er HEILT sikker på at
Ingeborg stua kjem på TV;)

God ny veke:)

Klem frå Astrid♥

K@ri sa...

Flotte bilder! Igjen!
Lykke til med avstemmingen! Du er i alle fall min favoritt;-)

Vakre tanker fra K@ri*

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God kveld, vennen :)
Dette var bare helt utrolige fine bilder.. de gav meg ro!! VAKKERT!! Herlige detaljer som er sammensatt så FLOTT! Dette er du SÅÅÅ GOS på :)

Jeg er imponert!

Klart Ingerborgstua kommer på tv 2.. INGEN tvil i det hele tatt!!

Ha en fortsatt fin senkveld :)

Klem fra Solveig

Josefine sa...

Heisan..

Så koselig bilde du har tatt av røde epler og fine krakker. Du finner motivene du Hulda!

Ønsker deg lykke til med trekningen:)) Klem fra meg

Unknown sa...

Wonderful Photos. I like them.
By by from Germany
Mone

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar dina pallar, så charmigt slitna, helt underbara. Och två har du också. Jättefin stege, har gjort en liknande vid stugan av smala björkstammar.
Underbart härliga bilder du tagit.
Varm kram
AnnaMaria

Olstad sa...

Åpenbart den store krakkedagen i går. Så flott inlegg og så fine krakker du fått. Jeg tror jeg fortsetter i dag med en ny krakk vi får se...

Ha en superfin dag Hulda.

Livet i Fattighuset sa...

Hei, Hulda!

Virkelig vakre høstbilder du har tatt :-) Nei, TV2 har ikke vært her. Det er kanskje litt vel fargerikt hjemme hos meg? Lykke til i superfinalen!!

Marie

Anonym sa...

Nydelige bilder og flotte krakker.
Likte veldig godt stigen din også.
Takk for koselig hilsen hos meg.
Lykke til i konkurransen.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Koselige høstbilder!
Likte de flotte krakkene, og stigen:))

Siljes Hobbyrom sa...

Er det mulig å ta så fine bilder!! Du er bare flink!!

Masse lykke til i konkurransen!;)

Klem

lavendel mio sa...

Nydelig høst innlegg, og de krakkene var helt skjønne:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Marit sa...

Herlige bilder :)

Babette sa...

J'aime beaucoup cette mise en scène autour de la pomme . Tes images sont splendides . Amitiés du Sud de le France . Babette