fredag, september 17








Gyldne farger



Med høsten kommer de gyldne fargene. Bladene på trærne i hagen er farget fra grønt til gult og orange. På uteplassen vår nede ved havet ligger det mange blader. Jeg så dem i går kveld. Det ga meg inspirasjon til dette innlegget. 







Under bordet ligger det mange høstlige blader. En hel haug..





Vil du dekke et vakkert bord i høst kan det være lurt å samle blader og dekorere med. Her har jeg lagt blader av rogn, sammen med dem har jeg satt to lykter. Enkelt og fint.






Høsten har gjort sitt inntog. Bladene ligger strødd over hele terrassen. Kurvene, lyktene og de beige tekstilene er vakre til høst.






Detaljer fra kurvlykt. I bakgrunnen skimtes de gyldengule bladene på bordet.






Det er en vakker dag med blikkstille hav. En fin ramme rundt høstdagen.







En kurv med varme tepper er fint å ha tilgjengelig nå når det blir kjøligere.





Septembersola kaster solstråler inn i hagen.





Noen blader har falt, de ligger dekorativt her på terrassen vår.






Nyt høstens fargeprakt!








57 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Hulda, jag säger bara, vinner du inte tävlingen i Bolig Pluss om Norges vackraste hem, ja då borde du åtminstone vinna tävlingen med Norges vackraste uteplats, för så vaninnigt fint det är!! Både ditt hus och gård är sagolik! Och din styling, wow vilken läcker radio i inlägget inunder, så häftig stil och färger och inlägget med rustik charm, oj oj, det är min stil, gud va snyggt!!! Trevlig helg! Mari.

ide-puffen sa...

Heia.
Så nydelige bilder. Med nydelig lys. Jeg kjenner nesten lukten av høsten igjennom bildene.
FLOTT

Fin høstdag ønskes deg videre.

Klem
Randi

Josefine sa...

Hei på deg Hulda..

Vakre høstbilder du viser fra din flotte uteplass! Alle årstider har sin sjarm...heldigvis:)

Ønsker deg en flott helg! Klem

Emmas Verden sa...

..vakker høststemning Hulda..
misunner deg beliggenheten ved sjøen..så deilig å kunne sitte og se utover sjøen :)

igjen masse lykke til i konkurransen!!
ha ei fin helg..kos deg med denne deilige høsten ;)

klem Anne♥

Elin | Draumesidene sa...

Veldig fine bilder i dag Hulda! Nydeleg lys! Eg har ein liten pause i blogginga mi, har ein nakke som er så vond! Men eg er innom :)

God helg!
Klem E :)

Fågel Blå sa...

Godmorgon Hulda!
Vilka fantastiskt finá bilder!
Så vackert, och ljuset är betagande!
Önskar dej en fin helg!
Kram Kathrine

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlig høststemning, HUlda!
Vakkert i hagen din, med en nydelig beligenhet!!

Ha e riktig fin helg!
Klem fra Solveig!

Jannicke sa...

Høsten er vakker..
Klem J.

h.espe sa...

Herlige bilder Hulda, og nydelig stemning på terrassen :o) Å dekorere med høst-blader er kjempefint - både ute og inne.

Ha en fortsatt fin dag gode du!

Klem fra Hildegunn

Lobeliadamen sa...

KOSELIG!!!!!! :-)

Ha en herlig helg!
Klem W

Unknown sa...

Nydelige bilder og herlig høststeming! Ønsker deg en strålende septemberhelg! Klem fra Liv Hege

Hege sa...

Vakre bilder og vakkert lys du har fanget:-)
Riktig god helg,
klem Hege.

MumsiMumsan sa...

Herlige bilder!
Ha en flott helg.
Mumseklem fra Vibece :O)

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig Hulda!! ER fantastisk flott på uteplassen din til alle årstider.. Ser dere har skikkelig høst litt før oss.. :-) Ønsker deg en fin helg! Klem

ralfefarfars paradis sa...

Her er det bare å nyte vakre bilder;)Håepr du får mange fine høstdager- og kjempespennende med den konkurransen!! Krysser fingre og tær;) Ha ei riktig fin helg!!

Gammel stil sa...

Så utrolig nydelige bilder du viser, Hulda:) Helt herlig høststemning!!:) Også så vakker uteplass du har!! NYDELIG:) Ha en veldig fin helg:)

Skogslyckan sa...

Underbara höstbilder. Man bara längtar efter att få komma och sätta sig där på din uteplats, och det är ett bra betyg. Önskar dig en lugn och inspirerande hösthelg!
Kram Pia

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så flott du har "fanga" hausten i bildene dine! Nydeleg! Fekk lyst å slå meg ned der, og tulle meg inn i eit teppe:)
Ha ein flott dag!
Klem:)

Malys krok sa...

Vakkert er det, og enda vakrere gjør du det! Med tepper og puter som passer inn i høstfargene! Nyanskaffelser hele veien! Fine bilder! -mamma-

Frøken Jægers Hus sa...

Uteplassen din er gull verdt! Nydelige bilder og herlige farger! Og DEN utsikten!!!
Her i Bergen regner vi bort, så noe koselig uteplass er det ikke å oppdrive. Har tatt inn bordet mitt:)
Klem, H

Lisas hjem og skatter sa...

om sommern gruver man seg til høsten, temperaturen og mørket - men nå føles det helt greit :) nå gleder jeg meg til å tenne masse lys fremover, legge bort sommerklær og finne frem gode strikkede jakker, ta frem gode pledd, se løvet falle osv! :O) herlig tid!

vakre bilder du viser, som alltid!!! ★ ha ei kjempefin helg!

Unknown sa...

Nyyydelige bilder, Hulda!
Ser at høsten har kommet litt lengre hos deg enn hos meg. Her er det mest grønt ennå og henger på trærne... :O)

God helg!

klem

Sologbolig sa...

Så koselig å bruke høstblader til å dekorere med. Her er det fremdeles grønt enda, men i dag såg eg noen gule blader i toppen av bjørketrærne, så det varer nok ikkje lenge før høsten er her for alvor. Det pøsregner så eg holder meg inne. ha ei fin helg, Hulda. Klem.

Karma sa...

Høstens farger er fantastiske, og fra nå av så blir de bare finere og finere!

Klem Kaja:)

Jeanette sa...

nydelige høst blader, har de her også! ønsker deg en riktig god helg!

klem klem

Solveig sa...

Så deilig med høstfarger og mørkere kvelder der en kan tenne lys og nyte lunheten både inne og ute:o) Her hos deg hersker det ro og harmoni kombinert med fine farger - koselig som alltid! Som sagt flere ganger før; gleder meg alltid til å entre bloggen din. Masse inspirasjon og hygge å finne, Hulda:o)
Ønsker deg og din kjære en nydelig helg i vakre nord.
Klem fra Solveig

Thelma Louise sa...

Vakkert å dekorere bord med blader.:-)

ja veldig like hagemøbler vi har.:-) dere har så lekker uteplass/utsik..)) sukk.:-))

en riktig god helg til deg.:-) her er det ikke så mye høst enda...ikke så mye farge på trærne enda..bare bittelitt innimellom:-.)

Solveig sa...

Åååå, så masse fint du viser! Enkle og flotte grupperinger og stilleben - helt etter mitt hjerte! Er så enig med deg, loppis og gamle ting gjør hjemmet til noe helt spesielt:o)
Ha en flott helg.
Klem fra Solveig

Asbjørg sa...

Så nyydelig høststemning i dine bilder!Vakkert!!
God helg!

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselige høstbilder, Hulda!!

Ha en riktig fin helg!

KLem klem
ANETTE:)

Alberte sa...

Herregud, Hulda - dette er høstherlighet!!!
Du har blikket for det vakre. Elsker stilen din, elsker hilsene dine, elsker historiene dine!
Fredagsklem fra Jannicke

Lilla Blanka sa...

Hej du goa Hulda!

Ohh vilka underbara höstbilder du har tagit, såå fint på terassen!

Här har vi inte fått så mycket höst än, inga blad har blivit gula eller fallit av, men det kommer säkert snart.

Om jag sänder till Norge, ja det tror jag nog skall gå att ordna om det är så att du vill köpa något.

Kraaaam
Mia

Junk De Lux sa...

Hei flinka;=)

Du disker alltid opp med bøttevis av inspirasjon og i dag var intet unntak...NYDELIG!!
Jeg misunner deg veldig beliggenheten må jeg innrømmemen men jeg får nyte bildene dine i stedet!

Telefonen min er full av sand så min nydelige mann må rense den men siden han jobber i kveld må jeg nok vente til i morgen;=)

Håper du koser deg som bare du kan!

Klem, Hanne

hällkulla sa...

Hej

Ojj så ljuvliga höst bilder du bjuder på!! Så otroligt fina och altanen ser så lockande ut, där kan jag gott tänka mig att du sitter och njuter med en kopp kaffe i handen med du är insvept i mjuk skön filt!!
Ni har en sån fin utsikt måste jag bara igen säga!!
Jag gillade dina kudd överdrag, ljuvligt höstliga, har du själv sytt dem eller köpt?
Önskar dig en skön helg!
Kram
Pi

Livet i Fattighuset sa...

Hulda, du er et interiørmagasin i deg selv. Vakre bilder, vakkert hus og en fantastisk uteplass. Vi har kommet til veis ende i konkurransen - og er superfornøyde med leserprisen. Dermed heier vi ivrig på deg! Jeg håper Ingeborgstua blir Norges vakreste hjem!

Hilsen Marie i Fattighuset

Ella sa...

Så nydelige bilder og jeg heier på deg og ditt hjem til Norges vakreste hjem!
Jeg gleder meg så utrolig mye til høstferien. Da vender jeg og jentene hjem til Harstad på høstferie! Jeg ser fram til en uke oppe i nord med alle luktene, lyset, fargene, ja alt nord har å tilby :)
Klem klem

Tulip sa...

Ahhh...klar, skarp luft, og flotte farger...Høsten er jammen fin!

Nydelige Huldabilder
-as usual!!

klem til deg i nord!

Fridas gård sa...

God afton Hulda!!
Vad vackert det är på er uteplats!! Vi bestämde oss för att plocka in våra utemöbler i morgon, det är så ruskigt väder här nere hos oss nu.

Njut av söndagen!
kram Therese

Smultron på ett strå sa...

Hej, tack för din kommentar hos mej, tack vare den hittade jag din kaempefina blogg!! Vilka utroligt vakkre bilder du visar. Visst är hösten en koselig årstid! Ha en skön söndag.//klem maria

Jenta på Laug sa...

Så fint altså. Du tar så fine bilete,(som alltid)
skikkleg hauststemning:)

No.15 sa...

Helt fantastisk nydelige høstbilder fra et vakkert hjem! Elsker høsten, håper du også nyter den.

KLEM

Gry sa...

Kjempeflotte høst bilder Hulda!
Som å se i et hage magasin.
Ønsker deg en flott søndag!
Klem : )

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Nydelige høstbilder! :)
Høstfargene er så flotte og høstluften er hæææææærlig!

Kjempeflott innlegg.

Klem

Gry sa...

Vakkert! Høsten er fin <3 Fortsatt god helg til deg ;) Klem Gry

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka underbara bilder du tagit, skulle gärna sitta där med en pläd och en kopp kaffe. Och havet så nära, så fantastiskt vackert. Löven är så dekorativa, ger precis rätt höstkänsla.
Varm kram
AnnaMaria

Breivik Samfunnshus sa...

Hei Hulda !!
Takk for koselig hilsen ;)

Må bare få skryte av alle de nyyyydelige bildene du har lagt ut!!!
Skikkelig høststemning på sitt aller aller fineste !!
Du er så kreativ og innspirerende !!

Ønsker deg en vakker og fin søndag !!
Klem fra Maren.

liven sa...

Heisann Hulda og takk for koselig kommentar!!
Nå har jeg bladd meg ned for å finne ditt nattbord....og så koselig som det er!! Du er så stødig på hånden du med den fine skriften din....jeg må ty til ferdige "veggord" jeg :o)
Nydelige høstbilder fra uteplassen din! Har kjøpt litt høstplanter her også.....men det har regnet trollkjærringer den siste uken....så ikke mye å pynte og ta bilder av da!!

Ønsker deg en fin søndag :o)

M.E.V. foto sa...

Høsten er en herlig tid, og den uteplassen din ser ut til å være like vakker om høsten:)

Tino sa...

Så herlig høststemmning i bildene dine! Vi har akkurat det samme deilige høstværet her i dag.
Flotte løsninger på liten plass i gangen på forrige innlegg. Lurt å bruke døren til oppbevaring.

Ønsker deg en herlig Søndag videre,
Klem T

Janne i Fagerlia sa...

Dette er vel den vakreste årstiden, selv om den også bringer litt vemod med seg. Nydelige bilder du viser....

Franske drømmer sa...

Tusen takk for kjempekoselig hilsen :) Ja, kryssene i sengegavlen er nydelig, synes det er så herlig!! Det er et likt kryss på nattbordet også :-)

Du er så flink til å spre om deg gode ord og hilsner! Det setter jeg STOR pris på!
Tusen takk!

Klem, Trine

Kreoline sa...

Hei Hulda, her har jeg visst gått glipp av noen innlegg hos deg. Koselige bilder fra hegen din, og ikke minst gangen. Herlig radio, passet så godt inn hos deg. Nydelig kurv med teppe i, den likte jeg godt. Ha en fin uke, klem fra Mona.

Kathrine sa...

Takk for koselig kommentar! Det tar jeg virkelig som et komplimet :) Mat er godt og strengt tatt også nødvendig - hehe

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Nydelige høst bilder du har tatt,kjempe fin blogg!!!Tusen takk for de hyggelige ordene du la igjen inne hos meg,det setter jeg stor pris på:)Klem Linda:)

Unknown sa...

Vakkert......Jeg elsker høsten!

Siljes Hobbyrom sa...

Åhh, dån! Du er så flink til å lage god stemning i innleggene dine!

Nydelige bilder :)

Klem Silje

Karin sa...

Heisann,så flotte høstbilder du viser.Du er flink!! Ble skikkelig glad i høsten jeg nå når jeg så bildene dine.Klem fra Karin