onsdag, februar 17







Et bord


D
et jeg skrev om i forrige innlegg, som måtte males, er ferdig nå, og plassert på soverommet.







Det er et gammelt bord jeg kjøpte på loppemarked for flere år siden. Bordet har fått en makeover. En plate med hylle. Bordet ble frisk og nytt. :) Det er pappa som har snekret denne gangen, og jeg som har kommet med ideen. Fra soverommet ses gangen, og videre inn på inspirasjonsrommet.







Under bordet står en blomsterbalje med nummer på. 







På bordet ligger et gammelt speil jeg fikk fra tante en gang, sammen med en liten duk og en glassflaske. Hyllen er nett og fin, her står litt fattigmannssølv og en vekkerklokke.







Bordet står ved siden av senga, og på andre siden ses klesskapet.







Ved siden av speilet har jeg lagt et lite nummerskilt. Nummer fire, som jo er mitt tall, siden bursdagen min er på den fjerde. ;) 









Fra siden ser bordet slik ut. Ideen til bordet fikk jeg i et gammelt Lantliv. :)








Den gamle lysholderen er egentlig til juletreet, men passer fint på hyllen. Denne, og flere med den, har jeg fått fra søsteren min.

Boken som jeg loddet ut kommer til salg på Hulda's Homemade, jeg legger den ut i dag. Ellen, uten blogg, skrev at du gjerne vil kjøpe boken. Det er fint om du kommer innom Homemade og legger igjen en kommentar, med mailadressen din, slik at jeg kan ta kontakt med deg. 






61 kommentarer:

Jannicke sa...

Alltid herlig inspirasjon hos deg. Du er heldig som har to mannfolk som snekrer for deg, Hulda ;o) ;o)

Tusen takk for veldige fine hilsener siste tiden.

varm klem fra J.

Janne Lillian ♥ sa...

Å..den var nydelig ♥ Du har så mange skatter!

Ha en nydelig kveld

Klem fra Janne Lillian

Anne sa...

Så nydeleg bord og for ein god ide!
Blir så inspirert her inne hos deg, søte Hulda:)
Må vurdere å kjøpe boka di eg og trur eg;)
Ha ein koseleg onsdagskveld!
Klem Anne

h.espe sa...

Hei kjære Hulda!
Åh, dette bordet ble jo kjempelekkert, og minner om de gammeldagse toalettbordene! Forstår godt du er fornøgd med dette!! Lekre bilder av lekre detaljer!!!

Ha en fin kveld og en fortsatt herlig uke!

KLem fra Hildegunn

Tovepia sa...

Så flott dette rommet har blitt!
Nydelig bord, med herlige gjenstander som pryder!

Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Refleksjon på livsvegen sa...

Har eit liknande gamalt toalettbord som vi har fått...
Usikker på om vi skal male det på nytt eller berre la det vere litt slitt...
Så lur du er, og når pappa trår til får du det som du tenkjer. Flott vart det!!

Kreoline sa...

Skjønt bord Hulda, du er virkelig heldig som har to snekkere, det vil jeg og ha, hihi. Det er så koselig hos deg. Ha en fin kveld, klem.

Merethe sa...

Et lekkert lite bord dette her. Flinke pappan din.
Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min. :)

Silje sa...

Så utrolig fint det ble! Og fantastiske detaljer du har pyntet det med! :)

Ha en super onsdagskveld videre! :)

Monica sa...

så nydelig vakkert. Fin makeover av bordet, gjennomført og herlig stil du har Hulda. Slik en bok som du har laget er jo en super ide og noe jeg kanskje skal gjøre selv også etterhvert. Kjekt å ha. god klem fra Monica

Fru Rosas Hjem sa...

Hei:)

Fin blogg du har:)
Hit inn skal jeg ta turen flere ganger:) Men først skal jeg finne frem kaffekoppen og lese litt mer:))

hilsen AnnElin/ FRu Rosas HJem

~Kristina~ sa...

For ett lekkert bord du har fått deg!:)
Du så mange inspirerende og nydelige blder, sagt det før å sier det igjen, virkelig ett drømmehjem!:)

Ha en fin onsdagskveld:)

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Mycket vackert! Så bra att göra litet "mera" av ett vanligt bord.

Ha det gott!

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag upphör aldrig att förvånas över er tur att få köpa detta vackra gammaldagsa hus med sjötomt och underbar utsikt, trakt över gaten, vilken tur ni och Tova hade!!! Mari.

Helene sa...

Du kan virkelig dette med pynting du altså!!
Ha en fin kveld!

sylvia sa...

hei
så vakkert,så kjekt det ble med hylle på,å herlig pyntet,
alt du tar i Hulda blir vakkert,
ønsker deg en herlig kveld,
klem fra sylvia

Gry sa...

Lekkert bord! Likte det kjempegodt.
Ha det så fint!
Klem : )

Ingrid sa...

Koselig bord med mye fin pynt på! :)

Beth sa...

Bordet er nydelig! Og mange koselige ting har du å pynte med...
Heeerlig! :-))

Klem Beth...

Fro (Idyll på landet...) sa...

Skal si du får ting unna! Bordet ble kjempefint - -nydelige bilder og herlig inspirasjon!

Klem

Datt sa...

Så herlig det ble med den hylla på! kjempesøt :)

Lille Frøken Jensen sa...

Nok en flott idè fra deg...du er bare så flink til å få det til. Du pynter så fint med mange fine ting. Jeg henter masse inspirasjon hos deg:)

Jeg har veldig lyst til å følge deg men har ikke helt funnet ut hvordan jeg gjør det hos deg.Tror ikke du har det helt samme som andre eller er det bare jeg som ikke har sett det. Nå går jeg inn til deg via via.

Ønsker deg en flott kveld Kos ♥

Lille Frøken Jensen sa...

Hei igjen. Måtte bare inn å si at jeg fikk lagt deg inn til 'koselige blogger jeg følger' Så nå kan jeg se når et nytt koselig innlegg kommer fra deg og trenger ikke gå via via.

Tusen takk for tipset angåenes posen♥

andrella sa...

Dear Hulda,
the table looks so good! Your decorate is always great...my english always bad, not enough words for your wonderful blog!
Good night, andrella

My home is my Castle sa...

nydelig bord hulda...

Klem,kari

Malys krok sa...

Nydelige bilder du har tatt.IGJEN...
Ja bordet ble veldig fint med den hylla, og du har pyntet enkelt og stilig! Artig med det 4-tallet! Ikke lenge igjen til dagen din nå! Gleder meg! -mamma-

Barbros lille atelier sa...

Så nydelig bord! Med mye fin pynt. Så koselig du har det alle steder:-)

Klem

Mariann Louise sa...

Så gammelkoselig bord? Riktig enda en godbit:) Jeg har en mann som kan snekre om han vil, men så er det noe med viljen, da?

Tror jeg kommer raskere til målet med å lære meg litt snekkeri selv:)) Å mase, er det tasigste som finnes, så det er vel bare å brette armene opp og sette ignang..

Lurer på om det ikke finnes egne snekker kurs for damer??

Kos deg med godsakene:)

Klem Mariann

Myhome sa...

Hei Hulda!
Vakkert bord og nydelige bilder!!!
Så flott blogg du har, og et virkelig stemningsfylt og vakkert hjem!!!
Tusen takk for koselig hilsen, kommer gjerne igjen og henter inspirasjon:))
Klem Anita

Lise sa...

Å så flott bordet ble! Kjekt med en handy-mann eller to ;o)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Veldig vakkert syntes jeg ! ♥ Mange nydelige ting og bilder her inne hos deg. ♥

Nattaklem Anette

Anette (Hvit Romantikk) sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Pysselpalatset sa...

Morrn Hulda, vad vackert... Snyggt med nummer på spannen. Sen den lilla 4:an vid spegeln... var har du hittat den.. Jag vill så gärna ha till byron jag renoverar.. Kram Jenaette

Made in Persbo...Carina sa...

Hej rara Hulda!

Tack för dina söta ord!
WOW vilket fantastiskt sovrum ni har! Golvet är sååå vackert med all sin patina och den härliga förvaringsbänken är helt ljuvlig! Oerhört inspirerande.

Kraaam, Carina

huset på øya sa...

HeiHei,
Har ikke hatt tilgang til internett på snart 2 døgn, så nå fikk jeg litt abstinenser faktisk...

Har derfor kost meg med innlegget under først: skapet på soverommet ble kjempefint!! Flotte dører m smalt panel. Helt min stil. Passet så godt inn i rommet og ellers m stilen i huset :o)

For en genial idè å lage en hylle på det gamle bordet. Ble et flott toalettbord i gammelstil! Sinkbøtta var herlig.

Så kjekt med to snekre som kan hjelpe til å m å sette idèen dine i live...

Fortsatt fin fin uke. klemmer

KRUSEDULL sa...

Kjeeeeempefint bord!! Og nydelige bilder som alltid:)

Elin | Draumesidene sa...

Hei Hulda! Så kjekt å kome innom deg! God idè, og så flink pappa! Du er så heldig! Og så har eg vore innom mammaen din i dag, og sett så fine gåver ho har fått frå deg og søstra di. Dokke er velsigna med å vere ein slik flott familie!

Ha ein vakker torsdag!
God klem frå Elin :)

Christine C sa...

Enkelt, lekkert og personlig!
Det er terapi å komme inn på bloggen din og se de stemningfulle bildene :)

Ha en fin torsdag.

Randi sa...

Ett nydelig bord Hulda!
Og så mye fint du viser...sjarmerende og med masse sjel i hver en liten gjenstand. Det skaper trivsel.

Ha en flott dag
klem

Rosemary and thyme sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg! Alltid koselig med nye som titter innom.
Koselig side du har, med masse inspirerende bilder!
Bordet var helt nydelig!
Håper det er i orden at jeg lenker til deg. Da er det lettere å finne deg igjen.
Ha en fin dag
Klem Tove

Unknown sa...

Bordet ble veldig fint med den hyllen, den fikk det lille ekstra som gjorde det unikt. Veldig fint med lysholdeneren du hadde satt fast på kanten(takk for ideen... :O)

Ønsker deg en fin dag!

K@ri sa...

Så hyggelig at du tittet inn i linskapet sammen med med :-)
Der kunne vi nok ha vært lenge vi to, for jeg har MYE mer enn hva bildet viser. En liten hamster på lin denne damen her :-/, og da blir det litt av hvert etter som årene går.
Så lekkert det ble på soverommet med de innebygde skapene! Ikke enkelt å utnytte plassen maksimalt med skråtak, men dette fikset dere elegant!

Ha en fin dag videre.
Vakre tanker fra K@ri*

Torilpia sa...

Bordet ble kjempefint det :o) Passer veldig godt sammen med resten av interiøret på soverommet ditt :o)

Inspirasjonsrommet var jo en flott betegnelse - men går ut fra at det da ikke var snakk om soverommet :o)

Ha en flott torsdag - klem!

Missfryd sa...

SÅ fint!! Likte også veldig godt det gråmalte gulvet ditt:-)
Klem Ingrid

Hjemmekjær sa...

Nydelig bord!Ekstra fint med den platen under til oppbevaring!

MissMette sa...

Hei kjære Hulda
Tusen takk for alltid så koselig hilsener inne hos meg ♥ setter stor pris på dem….
Herlige bilder du viser av hjemmet ditt, og bordet ble fantastisk. Forstår godt du
er fornøyd med dette. Herlig hele rommet… Ønsker deg en fortsatt super fin kveld.
Klem fra Mette

InstatreffNorge sa...

Takk for fine ord ♥
Kos at du likte eggene jeg har lagd:) Fikk inn noen påskeliljer her om dagen, og da kom påskestemningen snikende;)

Flott bord du har fikset:):)

Anonym sa...

SUKK , så nydelig du har gjort det - skjønner godt at du er med i inspirasjons-guiden:-D
Riktig god helg, klem Hege.

Love Peace Pionies sa...

takk for koselig besøk hos meg:)
utrolig fint bord! Ser veldig koselig ut hos deg!!
klem Kristina

Skjæret vårt sa...

Fine bilder av bordet:) Og ikke minst de detaljene:) Kjempe flott=)
Klem

M sa...

Det var lurt, det ble jo kjempefint!
Klem,M

Tino sa...

Så fint det ble, og nydelige detaljer du har dekoret med. Jeg skal på "skattjakt" i morgen, er på utkikk etter en gammel kommode.

Ønsker deg en fin helg!
Klem T

Fru Luna sa...

Skal si dere er flittige i Ingerborgstua! Mister nesten pusten når jeg ser alt dere får til. Flink pappa har du også i tillegg til flink mann, heldiggris ;)
Ha en fin helg!
Klem

Anita fra hjerterommet sa...

Så lekkert soverom!

Du, tusen takk for hyggelige ord på bloggen min om tunikaen, det er virkelig kjekt med slike gode ord:)

liven sa...

Ordentlig koselig ble dette bordet ditt Hulda!! Koselige detaljer her hos deg også...som alltid!!
Har et bord stående som venter på maling også....tror det kan bli veldig fint :o)
Og buret ja......det skal få komme ut når det blir varmere i været !!

ha en fin helg :o)

Solveig sa...

Du har klart det igjen! Et nyyydelig bord med de flotteste detaljer! Blir bare sååå inspirert av deg! Og så er du så flink til å fange herligheten i linsa også!
Skapene under her ble også lekkere. Så flott at de ikke utfyller plassen helt opp til skråtaket. Da får du jo den hylleplassen som vi interiørentusiaster liker så godt! Du/dere er bare dyktige!
Ønsker deg en nydelig helg, gode venn!
Klem fra Solveig

Linda sa...

Hei Hulda!
Flott lite bord du har fått deg,nå mangler du bare en liten vårbloms i vasen.
Jeg lenkter etter våren,jeg.
Ja den løperen er morro å sy,laget en før jul også,så denne skal sendes til Monica.
God helg! :))

Huset på toppen sa...

For et flott lite bord og du har så mye inspirasjon hos deg,Hulda:)Jeg er like inspirert hver gang jeg titter innom deg:) Du er så flink og kreativ, ser ting du ønsker deg og får det laget og tatt i bruk til Ingeborg huset ditt...4 er lykke tallet mitt og..hihi..
Ønsker deg en fin helg,kos deg og nyt dagene.
Klem Linda

FO - 2 sa...

Utrolig fint, Hulda! :)
Du er SÅ flink.

Du er med i trekningen hos meg.

Fin fredag og god helg! :)
Klem.

Synnøve sa...

Hei Hulda! Æsj, jeg er så dårlig å legge igjen kommentarer for tiden, men jeg får med meg alle innleggene dine allikevel så klart, vil jo ikke gå glipp av noe inspirasjon her ;) Bordet ble jo rett og slett kjempeflott! Tenk så heldig du er som har en pappa som kan snekre litt også da...! Og nydelige detaljer som alltid, likte veldig godt bøtta på hyllen :) Ha en fin helg Hulda! Klem Synnøve :)

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Hulda!

Vilka härliga bilder du återigen du visar!
Ni har ett otroligt fint gammalt hus!

Må så gott och ha en härlig helg!
Kram!