tirsdag, januar 26






Spenning i svart og hvitt



Tenk så mange farger det finnes, tenk så spennende kombinasjoner man kan lage! Kombinasjoner som kan gi et interiør en helt spesiell "look". Alt avhenger av farger. Farger påvirker humøret vårt.

I dag har jeg latt meg inspirere av svart og hvitt.








Et kritthvitt hjerte på en svart tavle.







Hvite, tykke kritt i ei hvit skål.







Et hjerte på en tavle, kan bety mer enn tusen ord.. Tenk så mange hjerter vi tegna på tavla da vi gikk på barne-og ungdomsskolen. ;) Gjerne med en bokstav inni..







Slitte tavlekanter, hvit hyssing, kan gi et inspirerende bilde. Hvis du bare ser deg om i huset, kan du finne mange spennende kombinasjoner. Det enkle er ofte det mest effektfulle.









Svart og hvitt gir fine linjer i interiøret. :)



Det knaker i det gamle huset, vinden pisker rundt det, og havet har fått hvite skumdotter. Stormen Ask pisker opp havet. Det er best å holde seg innendørs i dag. :)






47 kommentarer:

moa sa...

Sikkert lurt og holde seg innendørs nå da ASK herjer ute ja!
Nydelige bilder med skjønne kontraster..

moa

Mira sa...

Nydelige bilder!

Kos deg inne, klem,,,

Nikoline sa...

Det har du heilt rett i... fargane påvirkar oss mykje meir enn me er klar over! Flotte kontrastar hjå deg idag...
Høyrde i radioen at folk på trøndelagskysten burde halda seg innendørs idag,og etterkvart får de vel Ask på besøk lenger nord også. Kos deg med noko kreativt inne i Ingeborgstua,du:0)

Thelma Louise sa...

Enkelt og lekkert.:-) Tenk alt man kan trylle med.:-) ha en fin dag.:-) Gry

Haust sa...

Mmm...fint!

Kos deg inne i stormen! :)

andrella sa...

Dear Hulda,
black and white - lovely contrast!
i love hearts.
Hugs from andrella

Malys krok sa...

Du kommer stadig på noe... Stilige bilder du har tatt av sort\hvitt. Hjerte på tavlen, ja, og på bøker- Jeg husker bokstavene dine også...:)
Fin skål forresten.
-mamma-

LIVS LYST sa...

Tenk at litt kritt og en tavle kan skape så stemning i bildene!
Du er flink! ;O)

Hilsen Liv

Mitt hvite hus sa...

Uff...holde deg inne..hørte den skulle komme.. Nydelige bilder av kontrastene svart og hvit..

klem Kerstin

Torilpia sa...

Nydelige bilder igjen!!

Ble litt mimring ifht tavler og hjerter her nå .. hihi ..

Har faktisk ikke fått med meg at det er en navngitt storm i anmarsj .. må sjekke litt på vær-sidene tror jeg. Får håpe det ikke blir så altfor ille. En inne-dag er sikkert greit nå ja :o)

Ha en fin tirsdag - klemmer!

maría cecilia sa...

Good morning Hulda, a very nice creation in black and white!!!! I love how you do wonderful photos out of simple things!!!
So... you live by the sea, how nice... does it get iced in winter?? I ask this because you live very up north the globe.
Muchos cariños,
Maria Cecilia

(eddas) sa...

Åhhhhh nå fikk du meg til og tenke på alle hjertene jeg tegnet på ungdomskolen.....og inni sto det E+A he he min store ungdomsforelskelse) Ja det var tider det.......
Ja..Hulda som rema tusen sier...det enkle er ofte det beste:)
Ha en god dag...og hold dere inne når stormen kommer...
klemmerpå...

Emmas Verden sa...

..deilig med litt blåst..bare en holder seg inne ;)
vi er vant til litt av hvert her på nordvestlandet også..bare ikke folk og hus blir skadet så er det greit med en storm eller to ;)

litt morsomt at den heter Ask..det heter jo ene tvilling gutten min..og ja..han kan være en riktig virvelvind av og til ;)

ha en fin dag innendørs Hulda..
kos deg med knipsing og kreativ pyssel :)

klem til deg!!!
Anne♥♥♥

Tino sa...

Sort og hvitt utgjør flotte kontraster. Nydelige bilder som vanlig :)
Kos deg inne i uværet.
Klem T

Randi sa...

Dere får holde dere innendørs....gruer meg til den kommer hit...og vi får jo bare restene av den.:-)
Fine bilder med masse stemning i.

Kos dere med tente lys i stua deres.

klem

Lille Lavendel... sa...

Er det ikke vakkert med mørke Januar og hvitt ruskevær? Ironisk nok en varmende og trygg kombinasjon, så lenge en får være innendørs vel å merke:)

Svart og hvitt og slitt er i min verden og for tiden...

Lille Lavendel... sa...

Er det ikke vakkert med mørke Januar og hvitt ruskevær? Ironisk nok en varmende og trygg kombinasjon, så lenge en får være innendørs vel å merke:)

Svart og hvitt og slitt er i min verden og for tiden...

Huset på toppen sa...

Huffm ja jeg så på værmeldingen i går at Ask var på vei!!Her på vestlandet har vi snø på 7 uke, det er rekord her vi bor!!Søt tavle,å som vi tegnet hjerter på skolen:)
Kos deg innomhus, Hulda:)
Klem Linda

Mariann Louise sa...

Vær er spennende, så lenge det ikke blir altfor mye av det, da:)

Nydelige kontraster, og du har helt rett, det enkle er ofte det peneste!

Det ligger en award til deg inne hos meg:)

Kos deg i vinterdagene, vær eller ikke vær:)

Missfryd sa...

Godt du har kreative ting å gjøre innendørs da i disse dager:-)
Liker veldig godt kontrasten mellom svart og hvitt.
Klem Ingrid

Unknown sa...

ow what have you been a good stuff again
I think your card is very sweet
You always inspires me greatly
even if I read anything I love your blog
~~
Thank you for your sweet message on my blog
~~

much love ♥♥-lief

mi-rachel sa...

så fint med hvit kritt på svart tavle.enkelt og vakkert.

sylvia sa...

hei.
å så herlige bilder,tenk at noe så enkelt kan bli såå vakkert.
du er så god til å finne disse vakre små detaljer som mange bare raser forbi,
håper du klarer deg greit i stormen,ja hold deg innendørs,kanskje i får noen bilder a deg fra stormen.
er j et vakkert syn om man er trygg å alt går bra,et rasende vilt hav er nydelig.
ønsker deg en flott kveld,
klem fra sylvia

september cottage sa...

Beautiful pictures - AGAIN! A heart on a blackboard - so simple yet so effective! I said it before, I love the stillness of your photography....very, very nice!

Kind regards from Nicola

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Så fine bilder! Måtte knise litt, når du nevnte hjerter på skuletavla med bokstav inni... :) For det var no slik vi styrte på... Håper vinden ikkje er for ille? Vi har regn i dag, for første gong sidan november? Har kun hatt nokre få dagar med snøv i heile perioden ellers. Ein fantastisk vinter på Sunnmøre til no.

Ha ein god tysdagskveld inne i varmen!
God klem frå Elin :)

KRUSEDULL sa...

Vakre bilder:)

Unknown sa...

Nydelig! Ha en god kveld.

ANETTESHUS.COM sa...

Svart og hvitt er vakkert!!! Disse bildene var kjempe-inspirerende, Hulda! Vakre! Jeg trenger litt svart/hvit-inspirasjon nå som jeg er igang med å "ominnrede" stuen vår litt;) Takk!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

Stooor klem
Anette:)

A-H sa...

Vakkert!

Kose seg inne er nok best ja;)

Klem

Josefine sa...

Veldig koselige bilder!

Sort og hvitt er lekkert, flott med kontraster:)) ha en fin kveld, stor klem

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så flotte og inspirerende bilder! Jeg synes det er fint med litt kontraster i interiøret. Enten svart som du viser her, eller andre farger.

Ha en fin kveld!
Klem

Hjemmekjær sa...

Hei hei, Hulda!
Så koselig at du titter inn hos meg:)
Det er fint med en tavle, til å skrive noen gode ord,jeg skriver gjerne om morningen til mine kjære her i huset:)

Maya sa...

Tusen takk for hyggelige ord i bloggen min. Sort og hvitt gjør seg virkelig sammen som små kontraster i interiøret. Herlige bilder og nydelige ord du skriver. Ha en fortsatt fin uke.

Min Still By Maia sa...

Ja, da høres det deilig ut å holde seg innendørs. Er så enig med deg. Det enkle er ofte det beste. Nydelige bilder!

NattaKLEM fra Maia

Lindis sa...

Du er så flink! Jeg drømmer meg helt bort når jeg leser bloggen din.

Har du besøkt bloggen til fru Dahl? Hvis ikke, så prøv den. Hun har en flott butikk på Fauske.

Mia, New Room Interior sa...

Du er så flink til å sette sammen ting, og ta bilder! Ha en fin uke! Klem

Mari sa...

Flotte bilder, det er så sant det enkle er ofte det beste:)
Takk for hyggelig helsing på bloggen min!
Ha ein fin dag, håper stormen blåser seg ferdig fort:)

Jannicke sa...

Har Ask roet seg ned litt? Håper dere har klart dere bra i nord, til tross for stormen siste døgnet.
Her i Bergen våknet vu ioo til etterlengtet regnvær! Nå kan all den gamle skitne snøen fra i fjor forsvinne ;o)

Nydelige svart-hvite detaljer du byr på..

Ha en fin dag, Hulda.

Klem J.

Mitt Hvite Skattkammer sa...

Hei, er bare innom for og titte på den flotte bloggen din,
og samtidig sende deg ønsker om en fine dag :o)

h.espe sa...

Håper du ikke har blåst bort der oppe i nord...!

Som alltid fine bilder her hos deg - tavle og kritt - nyttig og flott pynt!!!

Ønsker deg en herlig dag!

Klem fra Hildegunn

H elle K sa...

Hei Hulda.
Nydelige bilder. ja, hold deg inne i stormen, det er deilig å tenke på at vi går mot lysere tider.
klem Kristin

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flotte bilder, det enkle gir virkningsfulle bilder:)
Kjekt å pussle med innesyssler når uværet herjer, hos meg går det i Tildafarger for øyeblikket.
Har endelig begynnt å dekorere kalederen min..bedre seint enn aldri:)
Ha en flott dag!

Nooria sa...

Hei Hulda. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! Jeg setter enormt pris på det.

Jeg må bare si, at jeg er innom alle innleggene dine. Det er ikke alltid jeg kommenterer, men du skal vite at jeg er her :-).

Ha en fortsatt fin uke!

Ingrid sa...

Hei Hulda! :)
Koselig med hjerte på tavle.. enkel dekor.
Vet du om man kan få kjøpt Greengate på nett? Har ikke funnet noen nettbutikker som har noe særlig utvalg..

Marias skriblerier sa...

Tenk at noe så enkelt kan være så fint! :) Varm og god onsdagsklem til deg!

Solveig sa...

Hadde ikke hatt problem med å holde meg innendørs hos deg, så fint som du har det:o)
Herlig med hvite linjer mot det sorte;o)) Tavler er min favoritt.
Ha en flott morgendag,min venn:o)
Klem fra Solveig

Kjeruben sa...

Kos deg inne medan Ask herjar.
Eg skal nyte dina alltid like flotte bilder!
:o)