lørdag, november 7




Å fange novemberlyset


November har sitt eget lys, så grått og blått i fargen.
Ei stemning sprer seg i et rom, og utenfor i hagen..








Skumringen er gråblå, så fyllt av lys og skjønnhet. Er rom forvandles lett i den blå timen.






Snøkrystaller på et grått soveromsgolv. I novemberlyset ser golvet ut som en speilblank skøytebane..






Vakre snøkrystaller henger til pynt i soveromsvinduet. Lyset spiller i de klare glassflatene.





Snøkrystall mot gamle tekstiler på soverommet. Vakkert..







Utenfor i hagen er også lyset der, så blått og fint i dag. Lyset danser i krystallene.





Å fange novemberlyset. De siste solstrålene glimter til i snøkrystall av is og glass..







Vakker, blå harmoni..








Utsikt fra terrassen en dag i november da lyset var blått.



P.S! Snøkrystallene er kjøpt på Kremmerhuset, ser at mange lurer på det.



God helg! :)






50 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Å så fine snøkrystallar..
Ha ei fin helg!

Ballerina sa...

Hei Hulda!
Så fantastiske bilder!!!
Tror jeg har sagt det før men for et fantastisk sted dere har fått dere. Har jo allerede fått gjort så masse, og så utrolig fint som du gjør det. Du er så flink til å oppdatere bloggen, så jeg må alltid innom for å se hva nytt som skjer. Føler nesten at man skjenner deg litt...
Keep up the good work :)

Verandasol sa...

Så utrolig vakre bilder!! Du klarer virkelig å fange det vakre gråblå lyset. Snøkrystallene var lekre :)

Hege sa...

Ha en super helg du å;Hulda.Nydelige merkelapper, artig med rund fasong;))

Solveig sa...

Åååå så vakkert Hulda!! Du klarer virkelig å fange både lys og detaljer, og sende dem rett inn i hjerte på dine lesere! Så glad jeg fant deg:o))
Ha en flott lørdagskveld.
Klem fra Solveig

Fjordheim sa...

Nydelige snøkrystaller.
Ja det er et fint lys nå. Men såg på det i dag at det begynte alt å skumre i tre tida. Det er tidlig, men da får en tenne masse lys rundt om i stua og på kjøkkenet.
Ønsker deg en god lørdagskveld :)

Malys krok sa...

Å så fint! Du ser det andre bare drømmer om... Koselig stemning i Ingeborgstua, og så flotte bilder. Så heldig vi er som har så vidunderlig vær i november. Lykke til i kveld, blir nok koselig med besøk.-mamma-

Crinoline sa...

Hei,Hulda.For noen praktfulle bilder.Jeg har aldri sett slike snøkrystaller,men de er vakre.Gamle tekstiler er også jeg veldig glad i.Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Anonym sa...

Så nydelige bilder, men det var duggete vinduer

My little footprints sa...

Ja blåtimen er uendelig vakker! Snøkrystallene gjorde blåtimen enda vakrere :)
JEg kjøpte noen snøkrystaller for ett par år siden, de har fått fast plass i viduet i adventstida! Men det gjør jo ikke noe å ta de frem tidligere! Det tror jeg jammen jeg skal gjøre! Og nå som vi har snø her hvor jeg bor på Østlandet, vil det jo bare bli enda koseligere ;)
Må også få nevne så utrolig fin utsikt du har fra terassen din! Åh for en plass!
Ønsker deg en fortsatt fin helg!
Klem Beth

Linda sa...

Hei Hulda!Nydelige bilder,skjønne krystaller og flott gardinkappe.
Du har fanget en trolsk stemning.
God helg!Linda :))

ingvild sa...

Flotte bilder :D
Må spørre, hvor har du kjøpt snøkrystallene?

beate sa...

så nydelige bilder!
herlig stemning

ønsker deg en fin kveld
klem Beate

sylvia sa...

så nydelig et lys du har fanget,elsker den blå timen,å vårt nordiske lys,herlig,du er så god å formidle ting i tekst og bilde,det gir oss som leser stor glede,så takk igjen.
ønsker deg og dine en nydelig helg.'
klem fra sylvia

Elin | Draumesidene sa...

Blå timar, fjord og fjell. Gøymt i hjertet for alltid. For nokre skattar vi tek med oss! Takk for alt du deler!

Elin <3

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakre øyeblikk du har fanget...
Og de skjønneste snøkrystaller, er det glass?
Lyset er spesielt på denne tida, og du har virkelig vist oss hvor vakkert det kan være, takk Hulda, og riktig god helg:)

Anki sa...

Så vakkwe snøkrystaller du har. Hvor har du kjøpt disse?

Ønsk deg ein riktig god helg :)

Mvh
Anki

Asbjørg sa...

Så flotte bilder av nydelige snøkrystaller.I dag har jeg prøvd å kopiere lysglassene dine,men de ble nok ikke like fine og ikke like fint presentert som hos deg!
Ha en god helg!

Linda aka Myrini sa...

Nyyyyydelig stemningsrapport :)
God helg!

Linda Birgitte Bjerke Hong sa...

Flotte bilder! Så fint vær dere har i nord! Her i øst har det vært tåke i over en måned, hehe.

God helg!

Tone Yvonne sa...

Så fantastisk farvespill i krystallene!!

Det er noe helt eget med lyset i november. Det er ikke blitt fullstendig mørkt ennå, men skumringen bruker lang tid og skaper de mest fantastiske steminger!!

Du har gjort en strålende jobb i å fange dette go ikke minst, dele det med oss ;O) Tusen takk for vakre stemningsfulle bilder!!

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!!

klem

Mitt hvite hus sa...

virkelig vakre bilder... herlige snøkrystaller...og du har tatt noen herlige bilder...
ønsker deg en fin helg videre...Klem Kerstin

Lovise sa...

Du er fantastisk flink med fotoapparatet. Novemberlys er flott,- jeg hadde en fantastisk solnedgang her i ettermiddag. Himmel og hav var knallorange...

Guttemamma sa...

VAKRE!! Ser ut som de er av is,som istapper...
ellers elsker jeg gulvet ditt:-)

Ingrid sa...

Hei Hulda!
Vakre ord og bilder hos deg! Er krystallene fra Kremmerhuset... jeg så noe lignende der iallefall, i en trepakk.
Ha ei fin helg videre!

Margrethes hus og hage sa...

Det var stemningsfulle ord og bilder :)

Hilsen Margrethe

MissMette sa...

Vakkert, Hulda... :o)
alldeles nydelige og stemningsfulle
bilder her inne hos deg - en fryd
å komme inn hit :)
Takk for hilsen hos meg også...
Ønsker deg en riktig fin helg.
Klem fra Mette

Jannicke sa...

Dette var virkelig vakkert, Hulda.. fikk skikkelig kald november følelse ;o)

Klem til deg. J.

Hjemmekjær sa...

Flotte bilder som alltid;)

h.espe sa...

Hei Hulda!
Så skjønne bilder av snøkrystallene! Ser jo ut som ekte snøkrystaller - nydelig!!! Jeg elsker dette novemberlyset. Spesielt er jeg glad i morgenlyset, og det nyter jeg i fulle drag i helgene. Helt egen stemning!!!

Ha en fortsatt herlig helg - litt ensomt kanskje, med din kjære som er bortreist....

Klem fra Hildegunn

Josefine sa...

Hei på deg Hulda..

Dette var bare lekkert!!!
Så nydelige bilder, du er virkelig flink fotograf:)

Ønsker deg en fortsatt fin helg, stor klem

Lene sa...

nydelige bilder! Din blogg er så vakker at jeg mister helt pusten hver gang jeg er her inne...

nydelig..!

Marie sa...

Nydeleg!!!

mammahaaland sa...

KJempefine bilder Hulda, skikkelig flink du,)

Nikoline sa...

Fantastiske bilder! Og nyyydelege krystallar!!
Her i heimen tek me vare på den blå timen i nov/des ved å gjera INGENTING anna enn la roen senka seg etter dagen (hadde eit innlegg om det ifjor)Det er ein god tradisjon me har hatt i mange år.
Så fine merkelappar du har laga i innlegget under her også!
Riktig god søndag:0)

Lykkelita sa...

Ja, vi kan ikke klage på været nå... Herlig:)
Vakre snøkrystaller og ellers fine bilder hos deg.
I morgen går turen til Harstad igjen, dessverre er ikke lommeboka spesielt full, men det kan jo hende det blir litt shopping allikevel.
Ha en herlig søndag!

Anne sa...

Eg såg på dei krystallane eg og på kremmerhuset, og dei var jo så vakre i vindauget ditt.
Ha ein flott søndag!

Haust sa...

Nydeleg innlegg! Novemberlyset er verkeleg vakkert! :)

God søndag!

HusmorDronninga sa...

Knallfine snø krystallar ja!

MonjaHelene sa...

Hei,Hulda
Takk for koselig hilsen.
Fantastiske bilder du viser her forøvrig.Jeg tok meg i å tenke at disse snøkrystallene var ekte.De så veldig kalde og isaktige ut.Knallfine !
Merkelappene,de runde var veldig søte også.Gleder meg slik til den 01.og mine foreldre skal åpne gaven de fikk fra oss som jeg bestilte hos deg.:)
De har fått den ,med beskjed om å vente å åpne den:-D
Gleder meg til å se den når vi skal på besøk til dem.
Fin søndag til deg også !
Klem fra meg

liven sa...

Vakre bilder Hulda!!

Ha en fin søndagskveld:o)

Mia, New Room Interior sa...

Det var akkurat det jeg og lurte på, og hadde tenkt å spør om.. De var nydelige!! Og det var alle de flotte bildene også!! Ønsker deg en fin søndag! Klem-Mia

Gry sa...

Vakre isete snøkrystaller, og vakre blå bilder hos deg.
Likte så godt julelappene du laget på forrige innlegg. Det med Gledelig jul på bakgrunnsarket, var det aller fineste.
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

♥ Fyra årstider sa...

Så enkla och vackra. Vilken utsikt du har.
Kram Lotta

Unknown sa...

Så flotte snøkrystaller og ikke minst bilder. Dere har et helt spesielt lys i nord som vi sjelden eller aldri ser her på østlandet.

Takk for den hyggelige meldingen du la igjen hos meg!

ha en fin uke!

Tino sa...

Så nydelig snøkrystaller og bilder. Ser ut til at du har fanget den blå magiske timen. Her er det regnvær og grått, så nesten mørkt hele dagen.
Det blir nok en tur innom kremmerhuset i morgen ;)
Ha en fin kveld videre!
Klem Tino :)

Ellemeller sa...

Fantastiske bilete!! No vart eg glad i heile meg:)

Anita

torleif ann karin sa...

Herlig vakkert. Jeg er stadig like imponert over hvor flink du er til å finne gode temaer i dine ting som du omgir deg med.
Alltid vakkert skrevet, og vakre fotografier. Du er en ener du Hulda.
Ha en fortsatt trivelig kveld.
Klem Ann<3

LYKKEBO sa...

NYYYYYYDELIGE bilder Hulda!
Og for en fantastisk utsikt dere har...du fikk virkelig til november lyset...
Klem.

Guro sa...

Får rett og slett litt god gammeldags julestemning av bloggen din. Du tar kjempefine bilder!