torsdag, november 26




Advent


I dag starter adventstiden. Det er nøyaktig fire uker til julaften. Nå må det være lov å pynte litt utenfor. I går kveld satte vi opp lyslenker og pyntet. Jeg ble ikke ferdig, men dere får i dag se bilder utenfor porten, så tar vi terrassen senere. :)







På hylla utenfor porten har jeg satt tre norgesglass med hvite kubbelys. Jeg har pyntet med grankvister rundt om dem. Denne ideen brukte jeg også i fjor. Da pyntet jeg slik på steintrappa der vi bodde.








Se, så fint det blir med grankvister på den hvite hylla, og til lysene. :)






Lysene ser vi fra kjøkkenvinduet. Det er riktig så koselig.






Dette kan alle se når de går eller kjører forbi Ingeborgstua. Jeg har allerede sett at mange kikker ned når de passerer. :)


Langs veggen, og på garasjerøstet har vi festet lyslenker. På det runde vinduet i døra har vi hengt en fin, grønn krans med lys. Det gir ei koselig stemning, som vi kan fryde oss over både inne og ute. Deilig å komme hjem til en slik velkomst. :)



Ønsker dere ei riktig fin adventstid!

Klem fra Hulda








53 kommentarer:

sylvia sa...

hei Hulda,
så herlig du har pyntet,enkelt og utrolig vakkert,norrgesglass kan brukes til så mye,blir jo så skjønt,jeg snapper stadig ideer fra deg,ok det ?
ønsker deg en herlig dag,
klem fra sylvia

Elin | Draumesidene sa...

Så fint Hulda! :) Eg har klar alle lyslenkjene mine også. Synes alltid at det er mest stas å pynte, viss det er litt snøv ute... Men DET er det ikkje. Er visst meldt kaldvèr og nedbør over helga? Men det blir litt meir travelt med den snøven, for eg har ikkje rygg til å måke han vekk :) Då er det vel berre å vere inne og vere kreativ då? ;)

Ha ein fiiin torsdag Hulda!

Klem frå Elin :)

Lobeliadamen sa...

Å nå kom jeg i julestemning!! det var nyyyyyydelig!!!!! :-)

Ha en strålende dag !

W:-)

Solveig sa...

God morgen, min venn! Så flott du har pyntet! Ingen tvil om at en er velkommen her hos deg, enten en kommer "live" eller via skjermen ( som jeg:o). Herlige lyslykter og den stripete båndet bringer i alle fall julefølelsen frem hos meg:o))
Ønsker deg en herlig adventstid, Hulda! Gleder meg til å følge deg videre i tiden som kommer.
Ha en nydelig dag.
Klem fra Solveig

C ♥ sa...

Nyydelig og stemningsfult! Gleder meg til å pynte litt selv og.

stor klem C ♥

Hilde Heimdal sa...

så koooselig det var :)

Ja nååå må det vel være lov å pynte tji hi :))))

Anonym sa...

Hei og god morgen:)
Så flott det er å komme innom deg, julestemmningen siger inn:). Jeg bruker også Norgesglassene til litt av hvert,men har ikke tenkt på å bruke de som du gjør.
Gleder meg også til å titte inn hos deg i adventtiden.
Ha en flott dag da.

Christinas låvebutikk sa...

Åh.. Så koselig!! Skal få opp lysene i dag eller i morgen jeg også!
Meldt snø her lørdag!! Perfekt!
Klem

Barbros lille atelier sa...

Så koselig og fint du har pyntet! Skal kanskje til Harstad i julen, så da får jeg kanskje et glimt av julehuset ditt?

Klem Barbro

Anita sa...

Kjempekoselig! Jeg skal starte pyntingen til uka! Vi skal til Oslo i helgen alle sammen, bo på hotell og kose oss og "feire" èn klar eksamen :0))))) Kos dere med pyntingen!

Noatunfrua sa...

Så koselig! *sukk* Misunner deg som har et hus å pynte opp utenfor! Er liksom ikke like stas å pynte i en grellrosa blokkoppgang med forferdelig lys... Hehe!

En vakker dag...

I mellomtiden får jeg kose meg med bildene fra Ingeborgstua :)
Ha en deilig torsdag!
Klem fra meg!

Grip dagen sa...

Koselig med lys ute. Det viser at du bryr deg om det lille ekstra i hverdagen.
Jeg liker å se lys fra vinduet. Springer ofte ut i hagen når mørket faller på, for å tenne lykter som jeg kan se innenfra. Herlig stemning!

Jeg liker også godt lyslenkene som man pynter med til jul. Det er snart på tide å finne dem frem igjen.
Klem Marit

LIVS LYST sa...

Skal si Husfrua er driftig! Her var det mange nye bilder siden sist. Skikkelig mye fint!! Inspirerende!!

Kos deg med din mann i helga ;O)

Liv

Bestefars Verksted. sa...

Nydelig stemning hos deg,som vanlig :) Og tenk om vi kunne fått litt snø.....da hadde kansje jeg også fått litt fart på meg,med ute-pyntinga :) Kjempefint med lys i Norgesglass,brukt det ifjor,jeg også,og tar vel reprise i år...har akkurat sett på masse bilder fra fjorårets jul,og det blir vel samme stilen......enkelt,og ikke bare rødt..... :) Liker jo best noen få røde detaljer..... Tenker du koser deg med pyntingen i Ingeborgstua,og det må jo være koselig å se at andre beundrer det du gjør,også fra veien.......det kan vel bli en smule trafikkfarlig rundt veggene dine.......hihii :)Kansje til og med kø..... :) Klem fra meg.

Lillan sa...

åhh så nydelig du har pyntet!!! herlig for øynene:))
har ikke kommet så langt enda jeg... starter i helga tenker jeg:)

ha en superfin juleaktig dag:O))

stor klem fra Lillan

Kreoline sa...

Hei Hulda, så nyyydelig pyntet du er så flink. Tenkte du kunne komme ned til meg og pynte like fint, jeg er ikke så flink til det. Skal nok få noe på plass til helgen, men først er det jobb og jobb. Ha en fin dag, klem.

MumsiMumsan sa...

Så kooooselig :)
Skjønner godt at de passerende må titte :O)
Har ikke begynt enda jeg, men i morgen....
Ha en flott med fortsatt pynting.
Mumseklem fra meg :)

Jannicke sa...

Dette var jo utrolig fint!!
Kjenner julestemningen siger litt på...
været ødelegger litt, for her i Bergen øser det ned og det blåser kraftig..
I dag har jeg pyntet et adventsvindu... har ikke brukt noe lilla i år, kun grønt, hvitt og rødt :o)
Skal vise enten senere i dag eller i morgen :o)
Ha en fin dag, Hulda :o)
Klem J.

Synnøve sa...

Å så koselig og stemningsfullt...! Nydelige bilder, man får virkelig følelsen av hvor koselig det ble der ute :) Kanskje jeg skal prøve noe lignende ute her også etter hvert, bare ikke glassene regner fulle, hihi... Ha en fin dag Hulda! Klem Synnøve :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Tenk 4små veker...
Det vart no kjempefint!
Godt at Noregsglasa tole varmen,
dei har vel vore så mang ein gong inni ein omn for å bli sterilisert reine..
Noko så praktisk som Norgeseglas!!;-)

h.espe sa...

Hei Hulda!
Så koselig du har pyntet utenfor - både med granbar, lys i norgesglass og lyslenker... :o) Gleder meg til helgen, da skal jeg i gang også :o)

Ha en strålende fin dag videre!

Klem fra Hildegunn

Maliva`s verden sa...

Tror nok ditt hus kan nomineres til Årets julehus jeg Hulda..Gleder meg til å besøke deg gjennom adventstiden.Klem fra Maliva

Torilpia sa...

Koselig .. nå kommer jula - vi ser snurten av den nå :o)

Ha en flott torsdag!!

BeBe`s blogg sa...

Du har jo et hus som er skapt til å julepynte, og så må det være ekstra hyggelig å pynte til den første jul i eget hus.:)

Merethe sa...

Koselig og stemningsfullt ble det Hulda. Forstår godt at flok må titte bort på huset deres. Kan tenke meg at mange blir både glade og i julestemning når dem ser lysene hos dere er tent. Ha en flott torsdags kveld. :)

Katarina sa...

Fantastisk flotte stemningsbilder fra ditt smukke hjem Hulda.Det er så koselig å besøke bloggen din og jeg gleder meg enda mer til jul når jeg ser alle dine bilder og kreative prosjekter :-)Klem

Tonje sa...

Kjempe koselig, og så fine bilder :o) Har faktisk ikkje tenkt på at advendtstida startar 4 veker før jul...Fint, for då startar eg!
Klem Tonje

Malys krok sa...

Ja der lærte du noe nytt som gjorde at du kunne pynte utendørs allerede. Flott ble det og nydelige, stemningsfulle bilder.
Ikke vanskelig å se hvem som har vært fotograf! PS: Håper du ikke får så mange bivirkninger og så vondt i armen at det går ut over pynting og blogging!:)-mamma-

Anonym sa...

Så koselig Hulda.. og e det ikkje deilig å kunne pynte sånn :)))

Skjenken er ferdig og stua er ommøblert..nå mangler bare pynten..

Ha en koselig kveld..

Marita sa...

Koselig med lys ute i mørketida, og den har vel kommet til dine trakter nå? MØrkt her også forsåvidt. Pyntet trappa selv idag, men rakk ikke å ta bilde før mørket falt på. God advent til deg også - koselig å følge bloggen din.

Mitt hvite hus sa...

så stemningsfullt der er utenfor hos deg Hulda..
NÅ er kalenderen jeg kjøpte hos deg kommet på plass.... Gleder meg til å snu på arkene hv er dag i desember...

Klem Kerstin

Arneberg sa...

Nydelig og stemningsfullt!!Her hos oss har kjøkkenet fått rene vinduer,julekapper og lykter i dag.Starten på årets adventspynting:-D God kveld hos deg!Hilsen Mona

Josefine sa...

Heisan..

Så fint du har pyntet utenfor...helst supekoselig og enkelt, det er som oftest best!
Klem fra meg

Kort og Søm sa...

Kjempe fint, Norges glass gjør seg til lyslykter!
takk for hyggelig kommentar hos meg,
klem Fredrikke :o)

Mia sa...

Heia Hulda! Her er det så vakker og luns stemning som bare Hulda kan få til! Nydelig har du pyntet ute, enkelt, rent og delikat. Og bildene din er bare helt skjønne. Jeg gleder meg til å følge med deg og pyntingen av Ingeborgstua i deres første jul der.

Ragnhild sa...

Hei
Jeg begynte å blogge for kun kort tid siden, og begynte å følge bloggen din ved en tilfeldighet for ca to uker siden. Jeg syns du har en utrolig inspirerende og vakker blogg. Det jeg ikke har lagt merke til før nå er jo at det er DU:) Vi er jo fra samme plass, og jeg husker deg jo godt fra barndommen:) Hehe ARTIG!!!:)
Utrolig fint du har pyntet til adventstid:)
klem

Ballerina sa...

Åhh, HERLIG!

mali-mo sa...

Så koselig og julepyntet det var hos deg, både i Ingeborgstua og her på bloggen ;)

Kjempegod ide med Norgesglass, men her hos meg er det så mye vind at jeg ville vært redd de ble knust. Har fått ødelagt en stor flott lyslykt nylig, sukk. Må kjøpe de store nok til å legge mye stein inni ;)

Ingen julepynting her hos meg ennå, men har planer om å få vasket noen vinduer idag ;)

God helg Hulda!

Barte-Marte sa...

Så fin side :) Nettopp oppdaget den, men kommer nok tilbake:) Ble inspirert til å ordne litt ekstra her og:) Men lurer på noe - hvilken mal er det du bruker, og hvordan fikk du de fontene i bloggoverskriften? Bruker blogspot jeg og...:)

Nygammalt sa...

Hej Hulda!
Sååå vackert du har dekorerat! Kan tänka mig att dina grannar, vänner och familj vill komma hem och njuta av allt vackert hos dig :)
Kram.

maría cecilia sa...

Hello Hulda, your decor is beautiful, as well as your pictures.
Have a great and happy weekend
María Cecilia
p.s. come say hi

liven sa...

koselig pyntet hos deg. så stemningsfullt utenfor ingeborgstua nå.
synest det var mye fint i vakre hjem.....selv om jeg idag har vært oppslukt i Stieg Larsson!
håper du er kommet deg...min datter fikk feber etter sprøyten hun!
ha en fin fredag hulda

Anonym sa...

Kjempekoselig og stemningsfullt:)

Ønsker deg ei fin adventshelg
Klem Nina

Randi sa...

Så fint du har pyntet! Jeg gleder meg til å begynne å pynte jeg også, må bare gjøre fra meg denne arbeidshelga:-)

Huset på toppen sa...

Så koselig og fint dre har pyntet ute, Hulda:)Lys i norges glassene så koselig!!Men her på vestlandet må lys alle lys ha tak,her regner det mye for tiden!! Jeg skal også pynte ute i helgen!!
ha en fin fredagskveld og en herlig 1. søndag i advent helg!!

mammahaaland sa...

Hulda!
I dag endelig har jeg fått tak i slike støvletter du blogget for leeeenge siden...Jeg er så fornøyd, så takk for tipset!
De har rett og slett ikke kommet før nå til denne østlandsbyen..men goe skal de bli i vinter;)
Nydelige bilder som alltid hos deg, koser meg ofte med bloggen din uten å alltid legge spor fra meg, så vet du det;)
Ha en fin helg!
Klemmer

Ingrid sa...

Hei Hulda!
Så koselig med pynt og lys utenfor! Kos deg i denne første adventshelga...

Linda aka Myrini sa...

Kjempekoselig! Skjønner godt at folk tar en ekstra kikk når de kjører forbi.
Inspirert av glassene med granbar til pynt, fikk jeg ånden over meg i kveld og laget lyslykter til utebruk jeg også.
De henger ute nå og skinner for seg selv. Ingen forbikjørende kan se dem, men det holder at jeg vet at de lyser opp utenfor inngangsdøren og ønsker eventuelle gjester velkommen :)
Ønsker deg ei god helg!

yesheimen sa...

Vakkert, vi trenger dette ekstra lyset nå i adventstiden.
Ønsker deg god helg.
Klem<3

Gry sa...

Så vakkert og stemningsfult det er hos deg Hulda!
Norgesglass er bare geniale.
Ha ei flott advetshelg.
Adventsklem Gry : )

Min Still By Maia sa...

Ååå, så vakkert. Sukk.. Du er så flink kjære Hulda! Ser at jeg hadde gått glipp av noen nydelige innlegg fra deg som jeg har kost meg med nå. Takk for deen med pepperkake på pakken. Det var jo så dekorativt og fint!

God helg fra Maia

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackert och stämningsfullt med ljusen i burkarna, du är en riktig pysseldrottning, och bor som en drottning i det vackraste huset också! Ha en skön adventshelg! Mari.

Tulip sa...

Å så koselig det lyser hos deg:) Kjempedekorativt utenfor huset ditt.. Skjønner godt folk stopper og kikker!

Ha en fin adventshelg!