mandag, oktober 12




Inspirasjon til lune adventsdager


Julebladene står i butikkhyllene. Interiørbladene kommer snart med juletips, derfor vil også "Husfruas Memoarer" dele noen små tips til de kommende dager med dere. :)


Jeg vil også takke for enorm respons på forrige innlegg! Hjertelig takk for alle gode ord, jeg tar alt til meg. :) :)
Gratulerer så mye til den heldige vinneren!
- Hespe -






I helga var jeg i boden og fant fram gamle julenummer av Lantliv. En sikker suksess. :) Herlige foto og gode beskrivelser av enkel pynting.
Julebladene ligger på den gamle pinnestolen. For anledninga står den ute på terrassen, men jeg har den inne på kjøkkenet egentlig. :)






Julebladene er dekorative i seg selv, og koselige å ta fram og kikke i, få ideer.
Hvorfor ikke legge fram bladene eller bøkene du synes best om? Hos meg blir de endel av interiøret. :)





Jeg fant også fram julegardinene i helga. Nå er de vasket og klare til bruk. Mangler selvfølgelig strykinga da, men det blir gjort senere.
En liten grankvist, og et rødt- og hvitstripete bånd gjør kurven julefin. :)
Jeg liker enkel, landlig pynt.






Kurven på døra har også fått litt gran til pynt, og et bånd.
Enklere kan det ikke bli, men gardinene, bladene, grankvistene og båndet gir god stemning. :)


Jeg håper du fikk litt inspirasjon til adventsdagene! :)
- Ja, jeg gleder meg!-


Ha en fin kveld!




46 kommentarer:

h.espe sa...

Næh, har JEG vunnet - så utrolig gøy og spennende da...!!! Nei, nå ble jeg skikkelig spent altså... :o) Snakk om å redde kvelden min!!!! Tusen, tusen takk Hulda!

Nok en gang slår du til med et herlig og inspirerende innlegg, med nydelige bilder. Er så smått begynt å tenke på adventstiden jeg også, noe som har resultert i mitt siste "pussel". Blogger det i neste innlegg :o) Som vanlig er hodet mit fullt av tanker og idéer for prosjekter, og det blir nok ikke bedre frem mot jul... :o) Tenker du har det på samme måte!

Ha en supergod kveld og herlig uke Hulda! Her hos meg blir det å vente i spenning.... ;o)

Stor klem fra Hildegunn

Jannicke sa...

Gratulerer til Hildegunn!

Inspirasjon hos deg er det bestandig, Hulda!!
Koselig med favorittblader/bøker liggende fremme :o)

Klem til deg.

Ps : Skal få sendt avgårde pakken i morgen...

Agnes Maria sa...

Åh, jag tycker det är så härligt att ta fram gamla tidningar, alltid hittar man något fint.
Så mysigt det ser ut där du har dina.
ha det gott !
Klem Åsa

sylvia sa...

å så koselig å kunne ta frem blader om jul igjen,jeg må henta mine også.takk for tips,utrolig oselig pinnestol og sånn du har pyntet.
ønsker deg en koselig kveld vidre.
klem fra sylvia

Solveig sa...

Så godt det er flere enn jeg som drar frem julebladene i oktober:o))) Helt enig med deg, det er nå innsatsviljen er størst!
Alltid inspiasjon og kos å finne her hos deg. Ta deg en tur innom bloggen min. Det ligger noe å venter på deg der:o))
Ha en flott "advents-kveld"!!!:o)))
Klem fra Solveig

Størhuset sa...

Har såvidt kikket på juleblad, får litt stemning da, moro å få tips av deg da. God kveld til deg!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hehe. Her har jeg en liten jobbepause og jobben er akkurat nå å finne de riktige bildene til annonsen jeg skal ha i diverse julenummer. Å finne fram bladene i fjor burde jeg jo ha tnekt på;)

Ha en fin kveld
klem:)

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer så masse til HildeGunn...

for et flott innlegg.... dette var proffe bilder...

håper du får en fin uke videre..
Klem Kerstin

KRUSEDULL sa...

Så stemningsfulle bilder! Kjempekoselig å se på!

ingvild sa...

Gratulerer til Hespe :)
Det er nok ikke lenge her heller før julebladene blir funnet frem :)

Anne sa...

No fekk eg julestemning, Hulda! Det var koselege bilete:)
Ha ei herleg veke:)

Tino sa...

Så nydelige bilder igjen hos deg. Jeg elsker adventstiden, og har allerede tjuvstartet med litt julepynt. Har også tatt vare på tidligere julehefter, og det er koselig å ta de frem igjen nå.
Ha en fin kveld videre, klem :)

Malys krok sa...

Dette ser utrolig koselig ut, men er ikke dette å ta begivenhetene litt på forskudd? :) Fine stemningsbilder var det uansett!
Også jeg må gratulere den heldige vinner! Noen har vinnerlykke, andre ikke. Takk for koselig kommentar. -mamma-

Nettelita sa...

Wiiii, jeg gleder meg så til advent og jul.. Jeg skal sette meg ned med fire av årets juleblader nå! Blir nok snart til at jeg henter frem de gamle også! :) Det er bare og sette i gang med planleggingen nå, for i desember vil jeg nyte dagene utem julestress og mas!
Ha en super kveld!
KLem

Unknown sa...

Hei Hulda!
Ser at du har postet mange innlegg og mange bilder siden sist jeg var innom... :O)

Jeg må bare si at jeg blir så vannvittig inspirert av det flotte hjemmet ditt, og det er alltid like spennnede og inspirerende å kikke innom deg. Er hos meg er liksom alt på vent for tiden. Nå er huset lagt ut for salg, med visning førstkommende lørdag. Jeg krysser fingrer og tær for at jeg får solgt huset for o gkjøpt meg noe også. Gleder meg til å innrede det nye "hjemmt"..., da skal jeg kikke mye på dine bilder, prøve å innrede i samme stil som deg. For da blir det garantert koselig....

NB: Jeg bor ikke så langt unna Gardermoen, så neste gang du er sørover må du gjerne kikke in nom meg.... :O)

Ha en fortsatt fin kveld!

klem

moa sa...

kjempekoselige bilder hos deg!
..du er nok et hestehode foran meg med tanke på advent og jul, hihi...
Jeg må spørre deg om en sak, for du har jo byttet navn på bloggen din...meldte du bare fra til nib..?beholdt url adressen..?

moa

MissMette sa...

Hei igjen, så fine bilder!!
:o) jeg også har begynt å se litt i gamle julemagasiner - ikke at jeg har begynt med "noe" ennå, men kjekt å planlegge litt og kose seg litt med tanken - liker det :)
Ha en fin kveld
Klem, Mette

frøken olsens drømmer sa...

Gratulere til Hildegunn,en skjønn blogg det også ;))
Ja får vi ikke julestemning nå,så vet ikke jeg ;))
god kveld til deg,Hulda ;))

Nettelita sa...

Jeg kjøpte Julegleder på Meny i dag. Det er vel mer en julebok, med ideer og oppskrifter til ting en kan lage til jul.. Mange gode tips og fine bilder.
Og veldig kjekt for meg som ikke er så flink til å lage ting er at alt forklares godt med tekst, tegninger og bilder. Også følger det med mønster i fulle størrelser! :)
Kjenner julestemningen og skapertrangen kommer snikende her!

borghild sa...

Jeg klarer ikke dy meg, jeg heller, og både KKs og Allers' juleblad er allerede kjøpt inn. Men jeg nekter å kjøpe julebrus og julemarsipan ennå!!
Du gjør alltid alt så delikat! Jeg rakk aldri legge igjen kommentar på det forrige innlegget ditt, men å lese bloggen din er rett og slett som å lese et interiørblad - utrolig delikat og flott! Og gjennomført til fingerspissene! Man kan se at du både liker og er flink til det du gjør/lager! Ha en fin kveld! Klem B:)

Snuskebassa sa...

Hei, så koselig blogg du har, og for et vidunderlig vakkert hjem :-)
Jeg forstår godt at du trives med en kopp varm sjokolade der. Gleder meg til å følge bloggen din.
Hilsen Liv

Anitas hus sa...

Hihi, her i blogglandia starter julen tidlig, det er iallefall helt sikkert:O)
Koselige og inspirerende julebilder fra deg Hulda og jeg må innrømme at jeg har begynt å kikke litt i julebladene jeg også;)
Klem Anita:O)

Refleksjon på livsvegen sa...

No må eg berre følge deg..
Du er så inspirerande .. ;-)
Likar stilen din..

Asbjørg sa...

Når jeg ser slike innlegg som ditt,begynner også jeg å glede meg til advent!Koselig!

Margrethes hus og hage sa...

Det er koselig med juleforberedelser, og julemarsipan, hihi.

Det går fort framover nå. Snart er det jul i hver eneste blogg :)

Hilsen Margrethe

K@ri sa...

TUSEN TAKK for mange hyggelige kommentarer :o)
Sånt varmer!
Beklager at jeg har vært litt fraværende på svarfronten i det siste, men sånn er det innimellom - les: livet - og sånn må det bare være.
SÅ mange fine bilder du viser oss. Jeg har kost meg både gjennom stua og kjøkkenet ditt :o)
Lekkert bare!
Nå er det dags for kveldens siste lufttur med en nybadet Lady. Det gjenstår å se hva hun finner på før hun tar kvelden når hun er så ren og fin....
Ha ei flott uke.
Vakre tanker fra K@ri*

Elin | Draumesidene sa...

Heia Hulda! Takk for hyppige besøk! :) Eg har pynta glas-skapa på kjøkkenet i kveld, med utklipp frå dei gamle blada eg fann hos mamsen min. Brukte jule og vinterutgåver, så det vart ein del julebilder og tekst. Så skapa er julepynta allereie! :) Men i nøytrale farger. Her er gode varsel for denne veka, så eg merker at eg livner til :)Ha ei flott veke!

Klem Elin.

MariMaja sa...

Så flott det er blitt hos deg!
Mine gamle juleblader ble donert til Fretex før jeg flyttet.
Men tenkte å skaffe meg iallfall ett nytt juleblad;)
Ha en fin uke;)

Magdalena sa...

***veldig, veldig julekoselig...

klem, magny

Guttemamma sa...

Heldige Hildegunn og heldige oss som finner inspirasjon hos deg!! Hos oss liger alltid julebøker og balder fremme hele desember også. Nydleige bilder hos deg i dag!!

Josefine sa...

Gratulerer til Hespe:)

Så koselig du har laget det her..

Du er klar med gode juletips allerede du...jammen er du kreativ og flink, takk for tipsene:)) Klem

My home is my Castle sa...

ja her finner jeg alltid masse inspirasjon Hulda :))
Du er bare såå full av ideer :))
Gratulerer til Hespe, heldiggrisen hehe..

Klem,Kari

Lille Lavendel... sa...

Først og fremst tusen takk for linking, veldig koslig!:) Også så kjekt at jeg kan være til inspirasjon!

Enkel pynting er jeg helt med på, og juleblad av Landlif visste jeg ikke at det eksisterte...nå må jeg ut å titte i butikkene!

Fine bilder og koslig tekst...som det pleier å være inne hos deg:)

Frida sa...

Så mysigt, får verkligen inspiration av de bilderna. Jag längtar också till advent.
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Min Still By Maia sa...

Gratulerer så mye til Hespe! Det var moro at hun vant :)

Et vakkert innlegg. Kjenner at jeg begynner å glede meg til jul og i år SKAL jeg ikke stresse men bruke god tid på alle de tingene jeg liker så godt å gjøre. Takk for et inspirerende innlegg som alltid!

NATTAKLEM

Jeanette sa...

Koselig inspirasjon som vanelig.
Gratulerer som nr. 98 i kåringen av norges største blogger:-) (www.side2.no)
Klem J.

Hjerterom sa...

Hei :)
Flotte og koselige bilder du leverer,som alltid :)
Ja,julen er nok rundt hjørnet snart,tia går så fort..
Hadde en opprydding i mine blader,gå bort to store poser,kan ikke ta vare på alle :)
Men de er skikkelige dekorative da.
Men du er jo også mitt interiørblad !!

Ha en flott tirsdag Hulda.

Klem Siw

Anonym sa...

det e ikkje jul enda.

Hulda sa...

til anonym: nei, det er det ikke. Men, man må ha lov til å planlegge litt, og få tips og ideer. :)

Linda sa...

Inspirerende! Gleder meg til å se julehuset ditt, jeg!

MissMette sa...

Hei igjen Hulda :)
Var inne på www.side2.no/ og der så jeg du lå på 98`ende plass over De 100 største i september 2009!!
GRATULERER så masse, vel fortjent
Så artig :o)

Ha en fortsatt fin dag, klem fra Mette

Anonym sa...

Så skikkelig koselig ut men jeg orker bare ikke tenke på jul enda.. blir stressa:o))

Du få med deg innlegget hos meg i dag.. det haster litt...

ha det godt så lenge.. vi høres:o))

Klem

Anonym sa...

Hei igjen..
Du skal bare prøve med noen frø.. hele vitsen er at de skal ha den kulden som kommer nå, har jeg fått vite.. resten kan du så inne :o))

Tulipa sa...

Hej!
Nu blir man ännu mer julsugen!

Du gör det alltid så vackert omkring dig! Och visst är det snyggt att ha sina favorittidningar liggande framme!! Och lätt att bläddra lite snabbt när man har någon minut över!

Kram!

Lise sa...

Så koselige bilder, Hulda! Blir rent imponert her over at julegardinene er funnet fram alt. Her ligger de pakket bort til desember.

Emmas Verden sa...

så koselige bilder Hulda :)
gleder meg til jul..ei fin tid vi har i vente ;)
klem til deg :)
Anne***