onsdag, september 2





De gammeldagse puter..


.. har igjen fått innpass i stuene. Hos meg i Ingeborgstua er de hjertelig velkommen. :)


Jeg har sydd et par runde puter de to siste kveldene. Jeg syns de ble søte, og gleder meg til å bruke dem når jeg lager høst i stua senere. :)


Inspirasjon til putene fikk jeg fra Tino. :) Hun har gjengitt en fin beskrivelse av hvordan man enkelt kan sy de gammeldagse putene.







Det ble to puter i første omgang. Har en rund innerpute til liggende, mulig jeg lager en til etterhvert. Må først se det an, om jeg har plass i sofaene når høsttekstilene skal på plass. :)






Det ble en pute i beige lin, og en i hvit lin. De glir rett inn i den franske landstilen. :)






Den hvite har fått en hvit H til pynt i midten. Dette er ikke en brodert bokstav, men et strykemerke. Ja, jeg har gjort det lettvindt denne gangen!






Puta i beige har ingen annen pynt enn blondekanten rundt rundingen. Men, jeg syns den ble enkel og fin likevel.





Jeg ble godt fornøyd med putene, de ble finere enn jeg hadde trodd da jeg begynte på dem. Glasset er anvendelig til det meste. Både som blomstervase og lysestake. :)






Lin og rustikt materiale er stilig sammen. :)






Inntil videre ligger putene i bladkassen min. Men, når Tuva er ferdig med løpetida kommer de opp i sofaen. Lite lurt å ha lyse tekstiler i den for øyeblikket, kremt...


Tusen takk til alle dere som gir meg så fine tilbakemeldinger her på bloggen! Det setter jeg SÅ stor pris på. Dessverre har jeg ikke alltid tid til å besøke alle med det samme, men jeg jobber med saken. :)




P.S: Runde innerputer fås kjøpt hos Stoff&Stil, der finner du også bokstaver som kan strykes på.



42 kommentarer:

Jannicke sa...

Hei Hulda!
WOW, de putene var bare utrolig lekre!! Slike kunne absolutt passet hos meg og.. spesielt hvis jeg får kjøpt en slik lys sofa jeg drømmer om... kjekt å ha noen ønsker... :o)
Bildene dine var også utrolig fine!
Inpirerende til 1000!!
Må også få takke for den fine kommentaren til meg i dag! Den varmet hjertet mitt ;o)

Klem til deg. J.

Tino sa...

Så flotte putene dine ble, nå fikk jeg lyst til å lage en i beige også! Dette var veldig hyggelig!
Er det lov å spørre hvor du har kjøpt strykemerket med bokstaven?
Er litt misunnelig på de med broderingsprogram på symaskinen;) (Og brodere for hånd kan jeg ikke)

Ha en fin kveld videre :)

Crinoline sa...

Hei,Hulda.Helt enig,putene er nydelige.Jeg sydde to i vinter med monogram i midten. Brukte oppskrift fra Tildas landsted,det var enklere enn jeg hadde trodd.

victoria (huset i byen) sa...

WOW de ble kjempe flotte, ble inspirert selv til og lage noen..
ha en flott kveld
klem victoria

Tino sa...

Tusen takk for tips, skal kikke innom siden der :)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

De putene ble kjempeflotte!
Passet så fint med monogram i midten:)
Du får virkelig fram stemningen i bildene dine.
Ha en fin kveld!

Sologbolig sa...

Kjempeflotte puter. eg likte både formen og fargen. Ha ein fin kveld.

Fjordheim sa...

Nydelige puter, Ja dei var fine. Har lenge hatt lyst til å sy runde puter, men ikke funnet runde innerputer. Men her var det jo en veldig grei beskrivelse om hvordan en skulle ordne det.
Ha en riktig god kveld :)

Anne sa...

Åååå, så flink du er! Skulle verkeleg ynskje at eg kunne sy, for slike puter er så nydelege:) Me "menneskelege" syarar, får kjøpe putene frå Jeanne d'Arc i staden for. Hehe;) Du er så dyktig:)
Klem Anne:)

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelige de putene var :))
Så flink du er !!!
Skulle gjerne hatt ett par av dem jeg og :)

Klem,Kari

Besta sa...

For noen nydelige puter, de var rålekre. Skulle gjerne hatt et par selv...må kanskje gå ¨på sy kurs. Tror ikke mine sy ferdigheter er nok.
Ha en flott kveld.
Klem fra Marilyn

Malys krok sa...

Putene dine er kjempefine. Fine bilder, der du får vist både putene og det andre på en stilig måte. Må si jeg er imponert over alt du får til. Bra du fikk slik god informasjon av Tino. Håper du fremdeles hører godt! He he...
-Mamma-

Kreoline sa...

Stilige og nydelige puter, dette må prøves en gang jeg har tid. Passet godt oppi kassen og på bordet, men det er vel i sofaen du vil ha de tenker jeg. Klem fra meg.

Bestefars Verksted. sa...

Hei Hulda :) Så mange fine innlegg du har lagd,siden sist jeg kommenterte ! Lite data på meg for tiden,men desto mere liming og klipping. Nydelig stemning i hagen hos dere,og den benken dere lagde,er bare så sjarmerende.....virkelig et smykke i hagen :) Og disse putene du har sydd,de er jo bare herlige.....du vet jo hvilke farger jeg liker,og disse gikk rett hjem......! Helt nydelige !! Klem fra meg.

Lene fra Lillehammer sa...

Å kjære nån, dette var lekkert altså. Du er UTROLIG kreativ og flink til tusen. Jeg synes du skulle begynne å produere flere slike puter og selge de, tror du hadde gjort det bra der og jeg hadde vært den første til å kjøpe av deg.
Dessuuten blir jeg så utrolig inspirert av bloggen din Hulda, det er en fryd hver gang og jeg iler inn til deg så fort jeg ser du har skrevet nytt innlegg.
Ha en trivelig høstkveld!

Kattfot sa...

Kuddarna är verkligen tjusiga. Har undrat hur man göra sådana. Tack för tipset till Tinos beskrivning!

Ha en riktigt fin vecka!
Kram Catrin

Josefine sa...

Heisan...så fine putene ble!
Flotte både i beige og hvite. Ligner på mønsteret til Tilda, har sydd slike jeg også. De passer inn over alt egentlig. Dine var flotte med monogram:) Klem

Lillan sa...

så lekkert og så vintage! supert!
har sjekka oppskrifa og skal jammen meg teste ut oppskrifta selv en dag, når jeg får litt bedre tid:) så enkelt ut da...men når de er ferdigsydd ser det liksom ut som den er så vanskelig å lage...men så var den ikke det:) det liker vi:))

ha en fin kveld!!

klem Lillan

Unknown sa...

Hei!
Putene dine ble såååå nydelige...,
Flotte bilder...

Kos deg i høstmørket!

lavendel mio sa...

Nydelige puter du har laget!!
Har mange innerputer, spørs om jeg må prøve meg å noe sånt...hm hm...
Koselige bilder av den kassen:)
Ha en fin kveld,klem:)

MiaNostalgia sa...

Putene var nydelige - du er kjempeflink. Jeg er ikke flink / liker ikke å sy - ellers skulle jeg forsøkt meg på slike.
Ha en fin kveld.
Mvh. MiaNostalgia (villalykke.blogspot.com)

MonjaHelene sa...

Kjempesøte puter Hulda!Du er jammen flink å sy .Rice har også runde puter iår ,fikk nettopp inn et par idag.Utrolig søte men mer farge i.Det er visst inn med runde puter denne høsten;)Fine bilder også du viser.Klem fra meg

Gro sa...

Også jeg som trodde initialene var håndbrodert, da, Hulda! Men lekkert var det! Mine "bestemor-puter" er i både hvitt og linfarget med sort stofftrykk på det hvite (sjablonbokstaver fra Chic Antique) Må nok blogge litt om dem i høst, så får dere se min variant! Jeg er jo så heldig å bo rett ved stoff og stil, så jeg er der titt og ofte...Klem!

Guttemamma sa...

VIrkelig flotte Hulda,skal sy et par etter Tinos oppskrift jeg og!!

Verandasol sa...

Åhh så fine putene dine ble! Jeg får så lyst til å prøve meg selv når jeg ser så flotte resultater :) Spørs om de ville blitt like bra, hehe...

Christinas låvebutikk sa...

Heia!
Utrolig vakre puter!
Du er bare så flink med alt! Nydelige bilder her hos deg!

Villa von Krogh sa...

Nydelige puter!
Du er flink. :) Kan ikke sånt jeg...

God onsdagskveld fra meg.

Anonym sa...

Nyydelig Hulda- som vanlig!!
Takk for tipset om S og S- lurte nettopp på det når jeg kikket hos Tino:-)
Ha en fin kveld, det der måå jeg bare prøve ( en natt, he he!):-)
Klem Hege.

liven sa...

Kjempefine puter du har sydd Hulda!!!

MissMette sa...

Nydelige puter du har laget, ble inspirert selv til å lage noen jeg også…. :o)
Du er kjempeflink, og kreativ med både å sy og ta bilder.
Rett og slett nydelig, ha en riktig fin kveld.
Klem fra Mette

Mia sa...

Det var da to veldig fine puter du har sydd deg, Hulda. Og jeg har registrert at slike runde, gammeldagse puter er litt veldig populære nå. Koselig med den "monogrammen" i den hvite puten også. Og alt dette passer jo, som du sier, sååå godt inn i den franske landstilen. lekkert!

Anonym sa...

RÅLEKKERT!!!! har ikke sjangs å sy sånt selv så jeg har bestilt en hos Kerstin..

og den løperen.. det er en melsekk:o)) jeg bruker de som puter i kruvstolene ute men.. det har regnet i mange uker så nå er de tatt inn for i år..

Ha en deilig kveld, Hulda..

Margrethes hus og hage sa...

Så nydelige puter du har laget! Og de i lin var kjempefine! Jeg har også tittet inne hos Tino, og fikk lyst til å prøve meg på noen slike... Men har ikke fått mannet meg opp enda :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

ChatrinesLiving sa...

Nå er høsten her ja, nesten for fullt. Likevell er det godt og varmt her i Tromsø, i allefall enda:)
Koselig er det hos deg! Som alltid!

Er det ikke gøy med eget hus? Da kan man skikkelig utfolde og kose seg med både malingsbøtter og sying:)

Ha en superfin kveld!
Klem fra Chatrine:)

silje-sin sa...

Så lekre! Skulle ønske jeg kunne sy noe sånt;) Klem

Monica sa...

nydelige puter hulda:) Vakre farger på dem som glir rett inn i stilen:) Skjønne bilder også:) ønsker deg en nydleig dag:) klem monica

Maliva`s verden sa...

Herlighet...hva er det du ikke kan sier nå jeg..hi-hi.Kjempelekre puter...Go`dag til deg fra Maliva

Mitt hvite hus sa...

Nydelige puter..ser du har gjort det på en annen måte enn jeg gjorde..men virkelig fine ble de... Likte den beige også...
Ha en fin dag. O=)*

Lykkeliten sa...

Virkelig lekre puter. Skjønner at jeg må få ordnet meg plass til symaskinen igjen!

Merethe sa...

Linstoff er et flott stoff. Putene dine ble lekre. :)

Linda sa...

Utrolig flotte puter du har sydd!
Du er flink altså!
Runde puter har jeg ikke prøvd meg på før...
Der de ligger er de med på å utgjøre et vakkert stileben.

Ha en flott dag.

Marias skriblerier sa...

Nydelige puter, Hulda!