søndag, august 23





Blomsterhylle i stua



Endelig kan vi fryde oss over å ha fått plass til mer blomster i stua. I det største vinduet, der stua er bygd på, var det bare en smal vinduskarm. Nå har Arnt Håvard fått opp en flott, bred blomsterhylle der. :)






Her står pelargoniene på geledd.. Jeg har tatt inn noen av de jeg hadde ute i sommer, pga veldig mye regnvær i dag. Har tre til som fortsatt står ute. Men, burde nok få de inn de også.






Gjennom speilet her kan dere se hvordan hylla ser ut. Her er det plass til store krukker. Har også pynta med noen lysestaker innimellom.





Det ble fint med fattigmannsølv sammen med de rosa pelargoniene.






Det er i den minste delen av stua blomsterhylla er. Her har vi bl.a en deilig lenestol, skap, kommode og disse to stolene.






På kommoden har jeg også pynta med lys og litt blomster.





Stemningsskapende..


Nå er jeg veldig fornøyd med denne delen av stua også, det gjorde seg godt med blomsterhylla. :) Alt ble mer ryddig her inne da. Ingen blomster på gulvet. :)





Vakre blomster er med på å skape sjarme i et rom. :)


Nå skal vi kose oss inne og høre på at det regner. Hytteturen som vi skulle ha i dag, ble det ikke noe av, pga alt regnet som siler ned.. Fikk heldigvis en tur dit i går. :)





42 kommentarer:

Gry sa...

Så flott dere har fått det, alt er så gjennomført og lekkert.
De rosa pelargoniene er kjempefine til alt det hvite.
Jeg har hatt tre deilig ferieuker,men i morgen er det tilbake til virkeligheten.
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

Lisas hjem og skatter sa...

kjempeflotte blomster - skulle gjerne hatt noen slike i min stue også :) ser ut til å bli helt nydelig inne hos dere!!!

ha en super søndagskveld!!!

klem/Lisa

liven sa...

Så fint i stuen!!
Har ikke tatt inn pelargoniene ennå....men de står under tak da!!
Her er det en dag med litt sol så regner det noen dager igjen o.s.v......
da er det bare til å skape stemning inne!!
Det kan jo absolutt du da....så inspirerende Hulda:o)

ha en fin kveld:o)

Magdalena sa...

så vakre bilder...
nydleige blomstrende pelargonia,- skjønnt å ha dem i vinduskarmen...

har også tatt mine hjem fra landstedet,-

kos dere inne det det herlige huset,- la regnet sile!
god uke!!

Balke gård sa...

Nydelig, fint med bred vidnuskarm!

Klem fra M

Linda sa...

Nydelige bilder du viser!..igjen!

Klem til deg fra meg.

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj oj vilket mysigt hus du har!! Och det var nästan lite Carl Larsson-känsla över dessa bilder!!! Mari.

Sologbolig sa...

Den hylla var smart. Og så fint og koselig. Tror eg må ta inn mine pelargonier også, for her har det bare regna i det siste. Blomstene har riktig nok stått under tak, men eg tror ikkje at de liker seg noe særlig, ser at en del blader er begynt å bli gule. har vert på landstedet i dag og rydda. Har så lyst til å begynne med maling og andre prosjekt. Men har nettopp fått dette stedet av min far og han vil helst at det skal være slik det er, så eg får ta litt og litt. Er litt utålmodig der eg !! Nyt resten av søndagen.

Josefine sa...

Heisan...skal si du har hatt masse fine innlegg!! Dere har fått det såå koselig i alle rom:)

Kjempefin hylle du har fått til blomstene...så praktisk. Nydelig med alle pelargoniene på rekke og rad!

Så sjarmerende med alle de små skriftene på veggen...det ble så fint på soverommet også:)

Ønsker deg en fin kveld og en flott uke, stor klem

Huset på toppen sa...

Så fint og koselig det det ble med ny hylle i stue vinduet deres med pelargoniaene i kurver og potter,Hulda:)Jeg må nok ta inn min snart og,men i dag har vi hatt en nydelig og fin søndag!!
ha en fin søndagskveld, du koser deg helt sikkert inne men tente lys!
Klem Linda

Ingrid sa...

Kjempefint! Det huset deres er jo bare en drøm... så sjarmerende! :)
Flott med rosa pelargonier i et hvitt interiør. Her står pelargoniene fint ute, men inne klarer jeg ikke å holde liv i dem. Skjønner ikke hvorfor?!

Anonym sa...

Fint det ble. Pelargonier er nydelig. Passet så godt inn hos deg.
Fint det var på soverommet også.
Klæm

Tino sa...

Takk for hyggelig hilsen. Du har rett i det med de små firbente, de blir nok ofte litt undervurdert. Men de setter like stor pris på lange turer som en stor hund.
Jeg har sittet og beundret bildene dine, det er så koselig og gjennomført i alle rom. Det ble kjempefint med blomsterhyllen,og så koselig med alle pelargoniene.
Ha en fin kveld :)

Lillan sa...

åh så nydelig! herlige duse deilige farger!!
Ja regnværet kan ta knekken på disse vakre pelargonier:/ jeg har overbygd terrasse ved inngangspartiet der mine står , så her har det gått ganske greit:)

ha en fin søndag:)

klem

Anita sa...

Så fint det ble!! Koselig med pelliser inne. Har jo det jeg også i år! Nyter synet av de nå. Har vært på ordentlig gammeldags marked i dag, såååå koselig! OG på gammeldags blåbærtur. En perfekt søndag! Ha en fin ny uke!

Missfryd sa...

Dere har fått det veldig fint. Koselig med vinduskarm full av blomster. Jeg har vært borte nesten hele sommeren og har ikke noen sommerblomster hverken ute eller inne....sukk...
:-)

Margrethes hus og hage sa...

Så nydelig du har det! Pelargonier er bare kjempefine, og gjør seg like godt ute som inne!

vakkert bilde gjennom speilet :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Guttemamma sa...

Superfint "rund baut"!! Skal få tatt inn litt pelargonier jeg og..er jo flotte på kjøkkenet og!!

Unknown sa...

Lekkert hjem! Og helt nydelige Pelargonier. :)

My home is my Castle sa...

Åhh for noen nydelige bilder ...
Nydelig det du har tatt i det flotte speilet :)
Dere har fått det sååå koselig og flott Hulda :)
Jeg må nok og ta inn mine pelliser, men de er ikke på langt nær så fine som dine ;)

Klem,Kari

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Snakk om flott stemning!
Blomsterhylla ble kjempefin,skulle tro den alltid har vært der:)
Og når vi snakker om blomster.. et hjem uten blomster er som et ansikt uten smil...
Og her er det både stemning og smil:)
Ha en fin kveld i Ingeborgstua!

Tone Yvonne sa...

Så fint dere har fått det!!!
Pelargoniene gir det hele den rette stemningen :o)

Alltid hyggelig å få se blomstene dine, for jeg og blomster er en dårlig match ;-D Så jeg gleder meg over dine evner i stede!!!!

Ønsker deg en riktig god uke :o)

klem

Jannicke sa...

Nydelig og stemningsfullt...

Klem J.

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Hulda:)

Først vil eg gi ros til det forrige innlegget ditt ! Nydelig tekst du har malt over bjelken på soverommet ...skikkelig stemningsfullt.

Og hylla med bugnande pelargonia var kjempefin. Kjekt å ha blomsterbrett når ein har så stort vindu. Dokke har det utrulig vakkert og gjennomført i alle rom.
Nydelig å vandre frå rom til rom.
Storkoser meg som vanlig.

Eg har jobba så mykje overtid etter at eg begynte igjen..så eg har vore laber ang.blogging. I dag var eg og HP på blåbær tur...så no skal eg lage litt rå-blåbær saft :):)mmmm det smaker så godt...og ekstra godt midtvinters :):)

Ha ei strålande veke :)stor klem

Crinoline sa...

Hei Hulda. Delikat og nydelig,som vanlig.Ønsker deg en fin uke.

Christinas låvebutikk sa...

Kjempefint hos deg!
Dette kan du!!
Ha en fin dag!!

Karna sa...

Så utrolig fint dere har fått det Hulda, er jo like fint i alle rom hos deg, og jammen var det raskt gjort også, de fleste bruker flere måneder på å få det så fint som dere har fått det...dere er kjempe flinke!

Nina i Paradiset sa...

Vakkert!
Pelargonium-utvalget her begynner å ta litt av nå, men jeg syns det er så morsomt å formere de fineste sortene. Og det ble også noen nye i år da, alle i drops-farger! ;) (rosa og hvite)
Hyllene som var innfeldt i veggen på Nathalies rom måtte dessverre vike for innfeldt sikringsskap på motsatt side av veggen, og derfor hengte vi opp speilet. Måtte dekke over hullet! ;)
En sånn kommode som du har står langt opp på ønskelisten min også! Nydelig!

Tyra sa...

Hei!
Så nydelig pelargoniene ble i vinduskarmen! Jeg skjønner godt at du savnet et ordentlig blomsterbrett der inne!
Og det diktet i det forrige innlegget var fint!
HA en deilig uke!
Hilsen Cathrine

Grip dagen sa...

Hva var vel livet uten blomster?
Og hva var vel et landlig interiør uten pelliser??

Det må en ha - og rosa skal de være!
Flotte bilder du viser fra stua di.

Ha ei kreativ og flott uke, Hulda.
Klem Marit

MODERN COUNTRY sa...

Det er alltid så koselig med en rad av pelargoniaer. De er noen av de vakreste sommerplanter jeg vet om. Og det trengs ikke mye ekstra i rommet for de klarer selv og gi mye stemning. Ja de burde nok stå inne nå, i helgen måtte jeg klippe av en hel drøss med inntørkede stilker og brune knopper.

Som Marit sier, ha en ny Kreativ uke!! For det er du jo alltid :)

Klem

~ Camilla ~ sa...

Så realt med ekstra plass for vakre blomster! Du har fine bilder og nydelig pyntet hus som vanlig. Kjempeinspirerende.

~Camilla~
Nordisk Landliv

Unknown sa...

Heisan!
Endelig litt bilder fra stuern din... :O)
Så utrolig koselig og landlig stil du har. Er helt enig i at det gjør seg med en litt bredere hylle..., slik at man får plass til noen utvalgte blomster..., dine pelargoniar er super romantiske... og passer flott inn... ;O)

ønsker deg en strålende uke!

Anonym sa...

Nyydelig, sukk:-)
Klem Hege.

Merethe sa...

Vakre pelliser. Passer veldig godt inn hos deg. :) Ønsker deg en herlig uke.

NestenPerfekt sa...

Aldeles nyyydelig!
Perlargoniene er missunnelsverdig flotte, likte de rustikke pottenene!

Nikoline sa...

Hei på deg,Hulda!
Ååå... som du kosar deg for tida! Og eg gler meg på dine vegne. Det er blitt kjempefint i det nye,koselege huset! Veldig kjekt at me får ta del..
Ha ein fin kveld vidare:0)

Malys krok sa...

Så jo alt dette i går, og må si at det er nydelig. Var så koselig å sitte i stua og bare nyte, se på alt dere har stelt til. Se på de tente lysene på blomsterbrettet og de små lysene på komoden. Så stemningsfullt! Blir liksom aldri ferdig med å se... oppdager stadig noe "nytt". Dere har fått det veldig, veldig koselig!
Fin tur vi hadde i ettermiddag/kveld. Klem fra mamma.

frøken olsens drømmer sa...

så var jeg også tilbake..vært lite ferie på meg denne sommeren bare masse jobb,men sånn er det noen ganger når en driver for seg selv.. ;))
Alltid en glede å komme inn å sepå innleggene dine,den aftenbønnen var bare heeeelt nydelig,den har jeg aldri hørt før.
skriver du på frihånd ?
ha en god ny dag
klem

Min Still By Maia sa...

Helt nydelig Hulda. Likte så godt at ikke alle pottene var like.

Huset ditt fortjerner virkelig å komme i et Interiørblad!

Klemmer fra Maia

Mitt hvite hus sa...

Så fin blomster hylle... koselig med blomster i vinduskarmen.. Mine pelargoniare har også fått komme inn..kjekt å nyte de inne nå..
ønsker deg en fin dag..
Klem Kerstin

Thelma Louise sa...

å som jeg gleder meg til disse skal blomstre igjen.:-))