lørdag, april 18






Kreativ loppefangst


Som jeg skrev i forrige innlegg, har jeg vært på loppemarked i dag.
Litt fant jeg. :)
Men, ble skuffet da en nydelig, hvit kurvstol ble solgt foran øynene på meg. Men, sånn er det på loppemarkeder.

Mine funn var da riktig søte de også. :)







En vakker, hvit mugge.
Ble den ikke fin med en blomst i?





Dette ble stemningsskapende!






Norgesglass var det flere av. Jeg kjøpte to i ulike størrelser. Skal ha noen ute i hagen, tenkte jeg.





Det ble også et par duker med broderier, en ligger under glassene her.





En beige og en hvit duk.
Disse kan jeg bruke til så mangt..
De er jo fine bare å ha liggende til pynt.





Det er duken i speilet du skal ta en nærmere titt på..
Denne har jeg allerede brukt til noe spesielt. :)






Simsalabim!
GARDINKAPPE!!







Den gamle duken passer perfekt til en sommerlig gardinkappe. Jeg hadde planer om å sy en kappe, men når jeg fant denne duken var jeg ikke i tvil om hva jeg kunne ha den til. Lengden på kappen kan varieres, ettersom det måtte passe.

Om vinteren har vi gardin her, men siden vi bruker terrassen utenfor mye, syns jeg det var praktisk bare å ha kappe her. Da slipper gardinen henge i veien når man går inn og ut.

5 kr for en gardinkappe er vel heller ikke å forakte. :)


God helg!





37 kommentarer:

Emmas Verden sa...

Heldige deg som har vært på loppis :)
Jeg jobber lørdagene,så jeg går nok glipp av mange loppiser..
Fine duker og søt mugge..får aldri nok mugger eller??
God idè å bruke duken til gardin ;)
Ha en fin lørdagskveld Hulda!!!
Klem Anne ;)

moa sa...

..du har gjort noen kjempefine kupp på loppis i dag!

klem

Mi :) sa...

Herlig :) Masse fine hvite og blanke kupp du har gjort i dag ;)) Og alt blir dobbelt så fint i vårlyset og vårsolen nå!

God lørdag til deg, kjære Hulda ;)

Nostalgia sa...

Søte ting du har funnet deg , og gardinkappen ble bare lekker !

Har selv vært på 4 (!) loppemarked idag.

Klem, Nostalgia

Orlaug sa...

So fine ting du har funne.......i dag må vere den store lopppemarkeddagen. Synest "annakvar" bloggedame har vore avgårde......heldige dei...men sjangsen kjem vel til fleire.
God helg!!

Maliva`s verden sa...

Se der ja,ble jo noen skatter du fikk med deg da...og ikke minst fine bilder...Gjenbruk er tingen,ikke sant?Go`kveld til deg fra Maliva

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flotte saker du fant! Synes den gardinkappa ble helt nydelig, så fint når lyset slipper gjennom mønstret..
Har vært på bruktmarked selv i dag, tenkte vise litt i neste innlegg(om nettet er samarbeisvillig..har hatt problemer med at det forsvinner stadig vekk) og så har hagen tatt en del tid, raking og rydding.Det er slikt jeg koser meg med..får så mange nye ideer når man pussler rundt med hagearbeid:)
Flott bluse du viste i forige innlegg,de har fått så mye lekkert på KappAhl:)
Ønsker deg ei fin helg!!

Jannicke sa...

Den hvite muggen var utrolig søt!!!

Klem til deg :o)

Heidi-anitha sa...

Så mange fine fund:0)

Jeg har også vært på loppis i dag -fant også mye jeg ble fornøyd med!

Håper du får mye glede av de fine loppene - og en nydelig helg i sola!¨'

Klem Heidi-aniha

frøken olsens drømmer sa...

å ja den duken til gardin kappe ble kjempe fin..åsser 5 kr da gitt :) ikke no å si på det!
Så mye fint du lager,må være gøy å kunne skape så mye fint med hendene dine :)
ha en deilig avslappet lørdagskveld..
klem fra meg ;)

silje-sin sa...

Så mye fint du har funnet! Moro:) "Gardinen" ble kjempefin, det var lurt! Ha en flott lørdagskveld:) klem fra silje.

lavendel mio sa...

Du har funnet så masse fint...helt min smak:))
Gardinen var bare så lekker, ikke dumt å bruke duker:)
Ønsker deg en nydelig lørdag,klem:)

Hjerterom sa...

Oi,det var mye fint du hadde kjøpt :)
Søt mugge,var fint med blomst i ja :)
Nydelig duk! Så lurt det var å bruke den til kappe ...
Lite med loppemarked her i rundt :(
Synd med den kurvstolen da...

Ønsker deg en god helg.

Klem Siw

Besta sa...

Mugga var nydelig og gardin kappa ble jo flott. Heldig du var i dag:)
Klem Marilyn

Josefine sa...

Hei Hulda! For noen flotte ting du har funnet på loppis. Gardinen ble jo nydelig:) Stemningsfulle bilder hos deg...som alltid. Ønsker deg en fortsatt god helg, klem

Unknown sa...

Virkelig utrolig smart å bruke en duk som gardinkappe altså!

Linda sa...

Hei Hulda!Koselige loppefun hos deg.Ja,gardinkappa ble fin den,du kan jo ha den til duk også....
God helg!Linda :))

Guttemamma sa...

Bra fangst må jeg si!! Og gardinkappen fungerer jo som bare det!!!

Jannicke sa...

God kveld i stua ;o)

Nei, ingen pakke fra Hulda i dag...
Da regner jeg med den kommer på mandag :o)

Datteren min leser bloggen min, så jeg er usikker på om jeg skal vise frem kortet på bloggen nå, eller holde det hemmelig frem til konfirmasjonen...
Vi får se :o).

Klem til deg.

Anonym sa...

Fin duk-gardinkappe! Er den håndbrodert var du jammen heldig.Synd med den kurvstolen! Vi har tilbrakt dagen på Dønna og Herøy- interessant. Tante.

Malys krok sa...

Fine bilder ble det sannelig denne gangen og. Dettte ble kjøpt i formiddag og for mange timer siden er det kommet på plass i stua. Ble veldig fint med duken til gardinkappe. Klem fra mamma.

Crinoline sa...

Flotte funn,Hulda. Likte veldig godt muggen og duken. Den ble flott som gardinkappe.Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Mitt hvite hus sa...

Så fin mugge du har funnet deg da..og duken som du har brukt til gardin var skjønn...
god helg videre O=)
klem O=)

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint som du har kjøpt :-) Og så smart det var å bruke den ene duken som gardin!Ha en fortsatt fin helg :-)

LIVS LYST sa...

Så gøy med loppis. Jeg har vært hos Skrotnisse i dag og også funnet noe fint!

Kappen over døren ble kjempe søt! Så uhøytidelige og koselig!!

Sov godt... nå er det natta-..

Hilsen Ljo

Mia, New Room Interior sa...

Det var lurt med den kappen! Fine ting du fant på loppemarked! Ha en fin søndag! :-) Klem-Mia

Magdalena sa...

heia... du har vært heldig,- herkige og RIMELIGE lopper...
(for lopper betyr billig, sant...?)

ha en kosleig søndag,- håper du finne en kurvstol en annen gang!

klem til deg
magny***

MumsiMumsan sa...

Hei på deg!
Nydelig "kappe du fant - er jo bare fantasien som setter stopper for hva man kan bruke ting til! :)
Veldig søt mugge du fikk med deg også - og Norges glass får man liksom aldri nok av syns jeg. Ha en fantastisk flott søndag!
Mumse klem fra meg :

Japsee sa...

Hei hei!

Spennende å se hva slags fangst du har fått tak i. Og det var jo mye flott. Gardikappen ble kjempe fin, virkelig luftig og lett akkurat det man trenger nå:)

Ha en flott søndag.

Huset på toppen sa...

Å så masse fint du har funnet!Søt mugge:)
Det er spennende med loppemarked,men jeg hører at de har skrudd opp prisene:)
Ha en fin søndag!
Klem Linda

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Hulda :)
No er eg tilbake igjen i bloggverda :):) Tusen takk for koselig helsing :)
Du har jammen lagt inn mykje fint :)
Koselige april-innlegg :):)
Kjempefine bluse du har kjøpt deg. Artig at du viser den fram i lag med dine vakre omgivelser.

Fin kappe på kjøkkenet har du sydd deg òg..flott i lag med vårlige blomstrar :)

Og loppefunna i går var fine. Imponerande med kr 5 for den fine duken..passa fint som kappe på terassedøra di :)

Ha ein flott søndag og god veke Hulda :)klem

Hege sa...

Så flotte små ting du har funnet,selv har jeg mange søte småe mugger fra min bestemor:)
Ha en fin søndagskveld

Sologbolig sa...

Flotte funn på loppemarked og duken som ble til ei gardinkappe var kjempeflott. Ønsker deg ei fin ny uke.

Linda sa...

Så flotte loppekupp du har gjort!
Og den duken ble en lekker gardinkappe!

Klemz

Tone Yvonne sa...

Hei du!

har registrert at loppesesongen er igang :o) Foreløpig har jeg holdt meg i ro, men vi får se.....

Du har jo virkelig vært på skattejakt og funnet masse fint :o)
sånt er jo bare så koselig å bruke helgen til!!

ha en koselig kveld!!

klem

Fru Luna sa...

Her var det mye fint! Jeg satser på at det kommer noen loppemarked i nærheten av meg også snart...

mormonsen sa...

Her har du funnet gull blant gråstein! Kjempesøte ting. Er det ikke herlig med loppemarkeder?