tirsdag, mars 31





Vår på steintrappa


Jeg har latt meg lure av det fine været, måtte prøve et lite "blomsterstunt" ute på trappa. :)
Blomstene er tatt inn nå, så det er ingen fare for dem. ;)





Slik har jeg pynta på trappa, med krukker, blomster og den fine bysten.
Våren kribler i nesen, havet er blikkstille og sola varmer i ansiktet!
VÅR!!





Den fine vannekanna i sink kommer fra Bloomingville. Jeg fikk den til bursdagen min. Syns den er nydelig!





Den lyserøde graniumen har jeg hatt tre år nå. Fargen er yndig og sommerlig. :)






Kom vår, kom lyse dager!

Jeg gleder meg til å dekorere enda mer i hagen etterhvert. :)
Dette er bare en forsmak.






Perleblomstene fikk også lufte seg på trappa. :)
Jeg så at blomsterbutikkene solgte stemor i dag. Jeg skal kjøpe noen få og pynte med inne i påsken.






Jeg har et lite skilt i krukken, der står det Granium. :)

I mitt vindu står en granium og lover sommer!
Jeg gleder meg til denne tiden kommer. :)


Ha en strålende dag!
Hilsen fra en våryr Husfrue. :)






43 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ,det blir ikke blomster i hagen 1. april i år. Vi pleier å ta et bilde gjennom badevinduet på sørsida hver 1.april, men i år blir det ikke noe artig. Jeg lengter mot vår. Du får vel vår et par dager før oss, du som bor sør om svingen): Tante.

moa sa...

hei kjære våryre husfrue:0)
..det var vakkert!!
fortsatt fin kveld -
klem

Unknown sa...

Så vårvakkert...

Klem Susanne

liven sa...

så koselig hulda:o)
dette er som klippet ut av et hageblad....og akkurat sånn liker jeg det!!
Har kjøpt en del nye leirkrukker....og vil ha flere!
zinkkannen din er så fin også!!
Stemorsplanter tåler jo å ha det kaldt også de!!
så ingen fare å plante dem ute nå sies det!!
Men nå vet jeg ikke hvor kalde nettene er hos deg da.....

Ha en fin kveld....og takk for titten:o)

Landcharm sa...

Veldig fint arangement.

Josefine sa...

Hei på deg..så koselig du har pyntet på trappen din... herlig blanding av fine hageting:) Kannen var skikkelig tøff, et smykke i hagen! Ha en fin fin kveld, klem

My home is my Castle sa...

Helt nyydelig Hulda :)))

Klem,Kari

Maliva`s verden sa...

Oh så koselig du har gjort det på trappen din..Ja her klør jeg i henda med å komme igang ute jeg også..Men først må snøen smelte...og det har den gjort i dag også...Yipee:O)

Guttemamma sa...

Tar gjerne en kaffe med deg på den flotte trappen,,,klem

Charlotte sa...

Så nydelig og hyggelig forsmag på foråret du giver os her på bloggen i dag. Mange fine billeder. Nu får jeg også lyst til at pynte vores trappe med krukker og blomster :-)

Jannicke sa...

En flott forsmak på vår!!!

Klem til deg.

Agnes Maria sa...

Men så trevligt med blommor på trappan !!
Jag bara njuter av dina fina vår bilder.
Må så gott.
Klem Åsa

Solveig sa...

Heisann:)
Så utrolig flott vårstemning på trappa di da!!
Åh,så herlig:)
Likte den trappen så godt også.
Nydelig vannkana i sink.
Du har det jo alltid så lekkert og fint rundt deg:)

Ha en fin kveld;)

Malin sa...

For en vårlig og flott pyntet trapp!!

Kjempe lekkert!

Vårhilsen Malin

Crinoline sa...

Så nydelig du har pyntet på trappa. Hos oss på Østlandet smelter snøen,men det er fortsatt en fryktelig sur vind.

Frk. T sa...

Så flink du er til å dekorere!! trappen var yndig og lekker med vakre blomster, sink og gamle trekasser..

Klem Frk T

h.espe sa...

Ja, nå er det vår hos deg Hulda - så nydelige bilder!! Trammen din er skikkelig innbydende med nydelige blomster og stæsj....

Ha en flott vårkveld der oppe i nord!

Klemmer fra Hildegunn

Nikoline sa...

Snakk om å komma til eit innbydande inngangsparti! Så vårleg og flott... åååå som eg gler meg til hagebildene dine!
Ha ein fin tirsdagskveld!

FO - 2 sa...

Veldig fin vårstemning på trappa di Hulda. :)
Kannen av sink er veldig fin, ja. Mange koselige innslag der hos deg.
Flott og vårlig innlegg under her også. Hva heter det bladet du har der? Fikk så lyst til å bla i det.... ;)
Her blomstrer Krokus, Perleblomster og Iris osv. nå.
Jeg har også plantet ut noen nydelige Fioler.
Til helgen har jeg planer om å prikle og prikle og..... ;)
Kos deg med vårstemningen der hos deg. Du er veldig flink til å lage det fint rundt deg. Der er du en ener! :)))

Olstad sa...

Det så koselig og vårlig ut. Her er det fortsatt så sinnsykt mye snø at jeg blir nærmest deppa av og se på det. Men tror det smelter ganske mye om dagen, men vi har jo mye å ta av....

Men nå er snart "trammen" bar for snø/is så kanskje jeg skal våge meg ut med en perleblomst jeg også.

Marie sa...

Härliga bilder, så fint du har pyntat på trappan!

Kram Marie

Missfryd sa...

Da er vi i hvertfall to om å være våryre, det er en herlig følelse:-) Koselig det ble på trappa di med blomster og pynt, om ikke lenge kan det stå ute hele tiden, jippi!!!
Klem I

Karin sa...

Hej Hulda,

så fint du har gjort iordning det på trappan. Härligt att se att våren har kommit även till dig.

Kram Karin

Synnøve sa...

ÅåÅÅÅÅ,så nydelig du har det på trappa.
En og sitte der og drikke kaffe:))For en lykke sier jeg:)
Ha en fin kveld:)

Lavendelhaus sa...

Hi
very nice blog with beautiful things.
Greatings from germany
Bianca

Malys krok sa...

Flotte bilder, og vårlig innlegg! Du er lur du.. Låner trappa blomster for å ta bilder og så forsvinner de igjen.. Var det det du gjorde ute da jeg ikke fikk kontakt i formiddag? Hilsen mamma.

Marte sa...

"I ett landskap nytt og uten minner, står et epletre i blomst og skinner.
Epletreet dufter nyskapt sommer. Her har tiden aldri vært
-den kommer."
(Inger Hagerup)

Sender deg mitt favoritt-vers i dag, synes det minnet litt om dine ord om vårønsker! Du er ikke alene om å ønske deg lysere tider nå, skal bli så deilig!
Takk for et deilig og vårlig innlegg med hyggelig inspirasjon, som alltid! :)
Klem fra Marte

Nooria sa...

Åh, som jeg lengter etter vår og sommer... og ikke mindre lengter jeg av å se bildene dine her!

Emmas Verden sa...

Så koselig du har det på trappa Hulda :) Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen fioler..de tåler litt kulde..
Ha en fin osndag!!
Klem Anne :)

Lovise sa...

Heia Hulda.
Kooooselig på trappa di! Gjett om jeg får lyst til å sette meg ned der litt??
Gleder meg til tiden vi har foran oss nå. Håper det blir mange lange og gode dager:)

Klemmer.

Torunn sa...

hERLIG MED BLOMSTERSTUNT!
Jeg prøvde meg litt tidlig i år...og glemte å ta inn til natten....det ble dødsstøtet for de første påskeliljene....

;-)

Klme Torunn

MonjaHelene sa...

Hei,Hulda.Så koselige stemningsbilder med løfte om vår.:)Artig at blomstene får seg en "luftetur" :)Det satte de nok pris på.Shame on me,det er bare et par blomster som har overlevd hos meg igjennom vinteren .Og det er en novemberkaktus (som blomstret for noen dager siden....) og en husfred:)De står i vinduskarmen på kjøkkenet ,da husker jeg å vanne de.
Skal bli mer omsorgsfull for det som spirer og gror i dette året tenker jeg.
Målet er et stort krydder-urtebed i hagen . Det har stort sett bare blitt med tanken hvert år ,men kanskje det ordner seg denne våren;) :)Ha en fin dag! Klem

Guttemamma sa...

Ønsker deg og din kjære en strålende påske!! Og igjen, tusen takk for de vakre kortene du ga meg!!
Klemmer fra sør

Nygammalt sa...

Nu tror jag våren är på väg. Ser så ut att vara hos dig med. Vackert.

Lovise sa...

Nydelig:)
Håper du slipper å få snø oppi pynten din på trappa. Geranium er nydelig, men jeg er imponert over at du har dem i mange år. Hos meg er blomster engangs....

Magdalena sa...

heia hulda1 ja vi lar oss inspirere av våren og solstråler i ny og ne... er bare herligt,- er 10 grader ute og jakka mi ble altfor varm...

nydelige , trivelige bilder,- liker dette!!!

ha en skjønn ettermiddag,- klem fra magny

Anita sa...

Var innom her igår å kikket på det fine arrangementet ditt! Løvly!!! Gleder meg til jeg også kan ordne litt mere ute, var forresten i drivhuset igår og vannet litt+++! Der står det maaange graniumer, de fleste er Dronning Ingrid! Har også sådd litt som nå spirer og som da har kommet ut der, bla to typer stokkroser:0) Åh som jeg gleder meg! Ha en flott ettermiddag!

Sologbolig sa...

Dette var kjempefint. Syns det er så koselig når det er fint pynta på trappa og ved inngangsdøra. Gleder meg til å se hagen din i full blomst. Ha ein fin onsdagskveld.

Unknown sa...

Med solen utenfor og de flotte vårbildene din kom jeg virkelig i vårstemnig nå... :O)

Jeg digger zink jeg også..., du hadde masse fint zink... :O)

Ha en fortsatt fin dag!

klem fra Synnøve

krinkelkroken sa...

Så nydelig og vårlig i hagen!
Mine pelargonier fra i fjor overlevde ikke vinteren desverre, skikkelig kjipt....men har fått fatt i nye, så bedre lykke neste gang...tror jeg lagret dem for kaldt.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Hulda! Koser du deg i vårmånedene?! Ingen tvil, jeg ser det lang vei at det gjør du! Nydelig utenfor hos deg, skikkelig skjønt pyntet med flotte ting og blomster.
Ikke kommet så langt jeg, huff, masse forarbeid før det blir gøy å pynte,... høytrykksspyling, maling og you name it. Men men, noe skal jeg ha å gjøre på, hi hi.
Klem

frøken olsens drømmer sa...

DU har en KJEMPEFIN blogg !!
rett og slett jeg er ganske ny men deg måå jeg ha på listen min :))


:

Anonym sa...

Blomsten heter gEranium, eller pelargonium om du vil