søndag, mars 8






På min aprilgrønne benk..



.. vandrer sommeren inn.
Iallefall våren!


Tenk så herlig det blir å sitte ute og nyte et glass iskaldt vann, eller saft, mens sola varmer i ansiktet. :)







Her har jeg dekket opp med vann i flaske og et lekkert GG glass får du å drikke av.
Bildet i lysegrønt fikk jeg til bursdagen av søsteren min.







Rosekransen får meg til å tenke på junilyse sommerdager. :) Den fikk jeg av mamma til bursdagen. Den har fått sin plass i huset.


De søte kortene var noe av det jeg fikk i Hemmelig Venn gave. Resten av det jeg fikk, viser jeg etterhvert. ;) Tusen takk!






GreenGate glassene fikk jeg fra en god venninne. De er kjøpt i København. Jeg syns de har lekker fasong og farge, den lille fasettslipte borden øverst liker jeg veldig godt.







Ser fram til å ta brettet ut på terrassen - snart. :)







Er ikke fasongen på glasset helt nydelig?!






Rosekransen har jeg hengt på en knagg i gangen sammen med bildene.







Jeg vet en deilig have
hvor roser står i flor.
Den skapte Gud som gave
for alle barn på jord.

Hvert barn med tanker fromme,
med øm og kjærlig sjel,
får lov der inn å komme
og plukke roser selv.

Der kan de seg fornøye
i solens klare skinn.
Å fader i det høye,
lukk meg i haven inn.


L. Budde



Ha en fin søndagkveld!






52 kommentarer:

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Nydelig, Hulda :) Vakre ting som minner om vår og lysare dagar... :) Godklem :)

Anonym sa...

Aaaah - to glass vann hitover takk! Det så skikkelig koselig ut Hulda - tror det er mange som kunne tenkt seg en hvilestund på din vakre grønne benk. Med et var liksom snøen utenfor vinduet her jeg bor glemt for en stakket stund. Tusen, tusen takk ;o)

Mitt hvite hus sa...

Jeg kommer innom med en gang jeg, bare å få lov å sitte på den vakre benken med et glass vannO=)
Kjempeflotte bilder Hulda.. nyter de virkleig;O=)
Ha en fin ukestart O=)

Torunn sa...

Vakkert! Tenk om våre kunne komme NÅ, slik at man kunne sette seg ute...... Utrolig nydelig stemning på benken din.

Klem

MonjaHelene sa...

Så vakkert!:) Nydelig vers også!Jeg liker måten du så fint blander grønnt og rosa på,veldig lekkert og veldig behagelig for øyet.:)Ha en fin søndagskveld!:)

Linda sa...

Hei!Herlig vårstemning i gangen din.Nydelig pute,krakk,glass og rosenkrans.Ha en fin kreativ uke!
Hilsen Linda :))

Garden Angel sa...

Åååååå jeg ble grøøøønn av misunnelse over den flotte grønne benken din;) hehe
Den var rett og slett supersøt!

Så koselig bilder du viser Hulda:)

Og diktet var også nydelig!
Ha en fin uke min venn:)
Klem fra meg(",)

PS:Takk for vårinspirasjonen!

Marteslillerom sa...

Hos deg var det vår. Det var kjempe fint og koselig.
Blir så en gleder seg til våren.
Hos meg er det ikke mye vår ute, har ca 80 cm. med snø.
Ha en fin kveld.

Sologbolig sa...

Dette såg skikkelig koselig ut. Nydelig arrangert og ja takk et glass vtn av de nydelige glassene. Nå er det bare å glede seg til våren og håpe på mange slike "sitt ute på benken -dager". Ha ein fin søndagskveld.

Anonym sa...

Ja,de glassene var fine, og gode å drikke eplebrus av var de også ): Takk for hyggelig bursdagskveld! Hilsen tante.

lavendel mio sa...

Så masse fine bilder:)
Den benken der ute er råfin...våren er herlig:)
Ha en nydelig søndag,klem:)

mali-mo sa...

Så flott benk! Og den fargen likte jeg veldig godt, men det var sikkert ingen overraskelse da ;) Tror vi to liker mye av den samme fargepaletten ;)

Syns GG glassene var flotte, både fargen og den slipe borden. Akkurat noe for annekset, så håper disse blir å få tak i i Norge også etterhvert.

Håper du får en flott ny uke Hulda!

Josefine sa...

Hei på deg Hulda:)) Så nydelig og vårlig på benken din...det er så fin farge på den benken! Så søte grønne glass du har fått, har ikke sett dem i den fargen før...det var virkelig stilig. Og den nydelige rosekransen du har fått..så skjønn, den kan du dekorere med mange plasser:)

Ønsker deg en fin uke, kos deg masse på det fine arbeidsrommet ditt! Kommoden ble så fin der...så herlig med de små skuffene og alle blondene. Stor klem fra meg til deg

Fru Fjeldhammer sa...

Lekkert som vanlig! Du er så flink til å gjøre ting så hjemmekoslig og flott hos deg...

klem

Anonym sa...

Hei :)
Utrolig koselig. Den er så fin den benken din.
Ha en fin kveld.
Klæm

Eva Agnes sa...

Det är skönt med våraningar. Och din skira, ljusgröna bänk är vacker.
Ja du numer är jag väldigt uppmärksam på var jag har min hund.
Kramar Eva Agnes

Anita sa...

Nydelig! Åh som jeg lengter! Ble sittende her om dagen og se på mine blogge innlegg fra ifjor sommer og det var bare sååå herlige! GOdt å vite hva vi har i vente!! Ha en strålende start på uken!

Anonym sa...

Er innom deg rett som det er, for jeg må jo se alt det vakre du viser frem. Takk som deler! Ha ei fin uke! Klem fra Randi**

Marie sa...

Härliga bilder som får mig att längta ännu mer efter våren. Din bänk är verkligen vacker, så fin färg på den.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

silje-sin sa...

Så nydelige bilder! Ser vi begge har drømt oss bort til sommeren i dag:) Nå virker den så utrolig langt unna, med kulde og snø, men snart, snart er den her:) ha en flott kveld! klem fra silje.

Anonym sa...

Det ble så nydelig Hulda.. glassene var råfin.. og roser.. joda æ har rosedilla æ også:o))
Æ like den benken din.. skulle gjerne hatt den i gangen her.. sukk..

Takk for titten og en deilig søndagskveld til dere to..

PS! håper de finner skapet i morra.. kjedelig om AH ike får det med hjem..

Klæm fra mæ

Solveig sa...

Hei:)
For noen flotte bilder!
Gangen er jo bare blitt fantastisk fin:) Romantisk å synes jeg.
Den benken var jo kjempe fin, og som vanlig pynter du fint rundt deg:) Det blir godt å kunne sitte ute å nyte et kaldt glass saft i de vakre glassene!

Ønsker deg ei super uke:)

Hjerterom sa...

God kveld :)
På den flotte benken der ja kan jeg tenke at det et koselig å sitte på :)
Nydelig,med masse flott pynt!
Fine glass fra GG...
Har kunnet nytt saft ute vi i noen dager,håper det holder seg slik!!

Klems Siw

Katarina sa...

Hei Hulda:-) For noen fantastiske bilder du har lagt ut fra ditt skjønne hjem. Hver å en er utrolig flott og du har det så koselig.Leste nedenfor ang skuffekommoden - tenk å ikke finne den da?! Det er jo helt utrolig. Kan tenke meg du ble skuffet over det..Man har liksom tusen sommerfugler,men de detter hver å en i svime når man ikke får det man har forventet..kniiis. Men du fikk den da til slutt og det ble jo bra. kan tenke meg den er praktisk og ikke minst er det super flott. Ha en fantastisk fin uke Hulda -dere har vel kanskje vinterferie..I allefall - hygg dere:-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Her har det haglet inn med gaver ser jeg, og så maaange fine da! heldiggrisen! Lekkert glass, det gjorde seg og den hvite hyllen under her er superskjønn.Alt var fint rett og slett!!
Går og sniker på en stor kommode med mange slike små skuffer, men hvor skal jeg plassere den?... hi hi, det blir en råd med det om jeg bestemmer meg. Sjelden jeg faller sånn pladask for møbler, men den kommoden har jeg fått på hjernen he he.
Ha en fin ny uke da.
Klem

Frk Mille sa...

Åååå den var jammen fin, tror jeg har kommentert den benken din en gang før. Veldig lekker. Likte så godt den puten din på benken også. Har du sydd den selv?

Ønsker deg en fin uke.

Jannicke sa...

Jeg elsker grønt,
så de glassene var helt etter min smak!
Klem og god natt!!

Emmas Verden sa...

Nydelig farge på benken din Hulda :) Koselige vårlige bilder..her har vi hatt nydelig vårvær,men jeg har jobba hele dagen...
Ha ei fin uke!!
Klem Anne

tonemor sa...

Så nydelig. Lekkert med rosa og grønt. Romantisk. Og den kransen var bare helt skjønn. Så flink og kreativ du er. Mmm, nå gleder jeg meg til sommeren.
Ha en fin uke

Nina i Paradiset sa...

Tusen takk for at du fortalte meg hvor kjøkkenglassene mine kommer fra! ;)
Jeg har like, men i klart glass, og jeg trenger FLERE!!
(Min venninne Marita, forhandler GG, så den saken ordner seg nok!)

Har begynt å rydde i beddene mine her, snøen er snart borte på fremsiden av huset. Det har vært bart på baksiden i flere uker nå, men der har jeg ikke ordnet bedd enda. Det blir! ;)

Ønsker deg en flott uke!
Klem

My home is my Castle sa...

Helt nydelig Hulda....
Og her er ei til som venter på vår, sommer og sol :)

Klem,Kari

Lovise sa...

Heia. Glassene var nydelige, jeg skjønner godt at du gleder deg å ta dem med ut i sommersola. Og det nærmer seg jo etter hvert som ukene går nå. Jeg gleder meg også til vår og sommer.

Gry sa...

Så fine bilder du viser oss, vårlig og lekkert.
Ha ei flott uke Hulda!
Klem Gry : )

Anitas hus sa...

Her lukter jeg VÅR! Å som jeg lengter. Du har jo tatt de skjønneste bilder, så jeg fikk iallefall en liten vårsmak her hos deg.
Vi får håper det ikke er lenge før vi kan ta med oss serveringsbrettet med deilig saft og nyte det ute i solen*drømme*

Ha en fin uke Hulda!
Klem fra Anita:O)

Frida sa...

Hej!
Vilken mysig bänk och så fint du har dekorerat den. Man får verkligen sommarkänslor när man tittar på den.
Kram Frida

{oc cottage} sa...

Such a gorgeous wreath!!!


M ^..^

Karna sa...

Flotte gaver du har fått, koselig krok du har laget til...Flott grønnfarge på benken!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakkert!
Den rosekransen var virkelig nydelig...fikk sommerbilder i hode..
Ha en fin mandag Hulda!!

Merete sa...

så nydeleg!! lekker farge på benken og alle tinga du har sett fram på den er sååå fine :) herleg at våren kjem snikande!

Grip dagen sa...

Der har vi jo samme grønnfargen som innlegget mitt handler om...
Helt nydelig.
I Skulehuset er det en stor gang. Hele den er malt i slik grønnfarge. For et rom!
Og slik benk du viser, har jeg også på skolen. Jeg fant 2 slike på mørkeloftet. De er over 2 meter lange. På den ene står det "Martz 1868"!
Kan tro jeg koser meg på Skulehuset. Enda kjekkere blir det når vi åpner og får masse hyggelig besøk!
klem Marit

Magdalena sa...

et deilig innlegg....
glemte helt bort ruskeværet et øyeblikk!

- pakken eg fikk i dag var dårlig innpakket,- litt tynn avis var det hele...
klem, magny

Nikoline sa...

Nok eit nydeleg innlegg... utruleg flott farge på benken,veldig VÅR synes eg,og så var dei grønne glasa berre SÅåå fine!!
Veldig kjekt at du vil vera med på det vesle jubileet mitt! Lykke til med trekkinga hjå meg i morgon!
Ha ein fin kveld vidare :0)

Missfryd sa...

Så mange nydelige og vårlige bilder du viser. Likte alt!

liven sa...

så koselige bilder Hulda:o)
denne benken din er jo bare så fin!!
Masse fine ting du har fått også Hulda!!
Ønsker deg en fin og vårlig uke:o)

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig benk!! Godt å se frem mot våren nå!! Ha en fin uke! Klem-Mia

Ingrid sa...

Så fint og vårlig innlegg, Hulda! :) Kjempefine ting du har fått til bursdagen også.
Oppdaget nettopp at mora di har egen blogg også.. så artig at dere alle damene i familien har kommet på nett! :)
Ha ei fin uke!

Lilla Blanka sa...

Hej Hulda!

Åhh vilket underbart inlägg!
Ja, tänk att kunna sitta på bänken och njuta av solen..

Jättefin rosenkrans!

Kram
Mia

Malys krok sa...

Belager !! Bedre sent enn aldri. Så flott og sommerlig dette ser ut. Du vet å ta bildene på rett måte. Blir imponert jeg. En sånn benk skal jeg og få, tror jeg, har nu"prata frampå", får se hvordan det går i Tromsø. Håper det beste. Nå gleder jeg meg til neste innlegg fra deg. KLem fra mamma.

Huset på toppen sa...

Hei:) Så kjempefint det ble på den grønne benken din!Og all pynten rundt gjorde det helt komplett og fint i Hulda stil...nydelig.
Ha en fin uke!!
Klem Linda- ♥ -

h.espe sa...

Hei Hulda!
Tusen takk for koselig kveldsvisitt og koselige ord.. :o)

Ja, nå har jeg vært lenge borte føler jeg - har sååååå mye og ta igjen. Har skrollet gjennom innleggene du har lagt ut i denne perioden, og du vide allverden så masse flott.... Nå er det tid for å finne puta, men må turen innom deg igjen og se mer på de nyyydelige innleggene og bildene. Jeg bare er sååå utrolig glad i bloggen din Hulda - du er til stor inspirasjon :o)

Ha en fortsatt fin uke til vi sees!

Klem fra Hildegunn

Marias skriblerier sa...

Nok et nyyyydelig innlegg!! Benken er vakker!! Elsker fargen på den!

Anonym sa...

Hei, hei. Jeg simpelthen elsker bloggen din!
...og den benken var lekker! Hvilken grønnfarge har du brukt??? Nydelig :o)