mandag, mars 16





Idyll i Oldrahuset


Deilig avslappethet, tente lys, nye ideer... Det er godt med slike kvelder i blant. Her er noen bilder jeg tok i helga.

Den rene idyll, som det står på notearket.







Jeg har tidligere vist at jeg har pyntet med gamle noteark. Dette ligger på et lite bord i stua, sammen med endel andre ting. Tittelen syns jeg var passende her. :)





Jeg har lenge hatt noen staker i fattigmannssølv stående her, sammen med en svibel til jul, og en perleblomst i vår. Nå ser det slik ut.


En liten gruppe med et lys i en vakker vase, en liten karaffel og en byste. I bakgrunnen henger en eucalyptuskrans.







Vaser av denne typen kan man dekorere på ulike måter, man trenger ikke alltid å ha blomster i dem.

Denne gangen har jeg
pyntet vasen med en hyssing, jeg har satt et hvitt lys i den, og lagt en gren eucalytus til pynt nederst. De grønne bladene, glasset med skrift og det hvite lyset gir en god stemning i rommet.





Herlig å nyte disse tingene..





Et annet sted i stua henger denne vakre vasen, med et telys i. Mønsteret i vasen gir et fint skyggespill på veggen bak. Har også hengt en vakker løkformet kule her.







Hvis noen skulle lure, så kommer både denne vasen, og den med skrift på, fra House Doctor. Jeg har kjøpt begge fra Emmas Verden.



Ha ei fin uke!






45 kommentarer:

Fjordheim sa...

Herlig stemning istua di.
Så flotte lysholdere, flott med den kransen på veggen. Ja det var rene idyllen, som det står på notearket.
Ønsker deg ei flott uke :)

Missfryd sa...

Nydelige bilder, igjen! Du kan det med å skape stemningsbilder:-)
Likte alt, men speiselt bysten. Hvor har du den fra?
Ha en fin-fin uke!
Klem I

liven sa...

Hei Hulda:o)
Ja hos deg er det så idyllisk og nydelige stemning:o)
Den lyseholderen fra House Doctor har jeg også!! Kjøpte nettopp en ny slik for den forrige ble knust!!
Synest den er så fin at jeg måtte bare ha en ny......
og House Doctor.....ja der er det mye fint!!!!

Ha en flott dag:o)

Nikoline sa...

Ja du kan så visst skapa stemning og IDYLL rundt deg... med store bokstavar! Herleg innlegg som også fekk meg i det idylliske lune.. i kveld må det ordnast litt rundt meg ser eg...

moa sa...

..nydelige stemningsbilder hos deg hulda!
ha en flott uke!

klem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så nydelige bilder, Hulda :) Du har det så kjempekoslig!! :)

Ønsker deg ei herlig veke! Godklem

Anonym sa...

Igjen viser du nydelige og stemningsfulle bilder!
Flott som alltid!

Og tusen takk for koselig kommentar Hulda.. akkurat når eg følte meg litt lei og ville ta bloggpause, den varma skikkelig!
Sender deg i tankane ein stor bukett Austinroser! Pudderrosa sådan ;-)
Klem

Emmas Verden sa...

Nydelige bilder..idyllisk stemning..
House Doctor har utrolig mye fint ja,jeg har akkurat sendt inn en ny bestilling til dem :)
I dag har jeg fri og bare nyter det,vel jobber litt med bestillinger,men det er jo bare kjekt ;)
Ha en fin dag Hulda!!
Klem Anne ;)

lavendel mio sa...

Så herlige stemningsbilder det er hos deg:)Den bysten er såå fin:)
Ønsker deg en flott uke med masse sol, klem:)

Frk. T sa...

Så koselige bilder du tar.. Forandring fryder bestandig, og du får det alltid så fint! Alltid gøy å titte på bloggen din. Lekker lykt!: )

h.espe sa...

Så herlige og stemningsfulle bilder!! Vasen med lys i var råååfin, den kunn jeg virkelig ha tenkt meg - kanskje må jeg en tur innom Emmas... ;o)

Ha en flott dag Hulda!

Klem fra meg

Jannicke sa...

Vakkert,
og så er det så fint lys på bildene dine...
Ha en fin start på uken!

Magdalena sa...

så skjønne bilder...
ja slikt setter oss i stemning...!
nå har blomsterbutikken nær meg fått inn eucalypyus,- gjett om eg er happy...!

vi gleder oss i slike omgivelser,- ha en skjønn uke,-
eg drar forresten til oslo noen dager nå,- klem~~

Malin sa...

Så nydelig!
Tørker støv idag, og måtte inn få litt inspirasjon!
Det fikk jeg hos deg:)
Vakkert!

Ha en deilig uke!

Klem Malin

Maria ( Idekroken ) sa...

Så dekorativt det er med de notearkene. Du er veldig kreativ og flink! :)
Klem Maria fra Idekroken

Missfryd sa...

Det må jeg si var en hyggelig pris for en slik fin byste:-) Den blir nok lekker ute også.

Randi sa...

Så underbara stämningsfulla bilder du visar. Du är urduktig på att arrangera så det blir vackert!

Lima sa...

Så vakkert! Jeg er så glad i bloggen din, blir så inspirert.
Ha en herlig dag videre:-)

Unknown sa...

Hei!
Du kan virkelig kunsten å skape fine og dekorative detaljer... ;O)
Syns glasset med hyssing rundt, med lys og eucalyptus blad ini var veldig, veldig dekorativt!

Ha en forsatt fin dag!

synnøve

Hjerterom sa...

Så herlige stemningsfulle bilder fra deg !
Det er bare såå koselig med deg :)
De notearkene gjør seg altså !

Ha en fortsatt fin dag.

Siw

Sivs hus sa...

Hei, Så nydelig stilleben du har laget. klem Siv

Viola sa...

Visst kan man få till det så fint med enkla arrangemang, du har så mysigt och fint i din sutga, hoppas din måndag är bra, här har vi VÅR idag, så härligt, klem

Malys krok sa...

Ja Hulda, her oser det idyll! Så mye stemning og så flotte bilder. Du har sannelig lært det der med å ta bildene i rett vinkel. Smart å henge opp de vasene på det lille skapet. Du liker å bytte om på ting og forandre, blir på en måte "nytt" når ting kommer på en annen plass. Kjempeflott!
KLem fra mamma.

Unknown sa...

Så nydelig vakkert lite stilleben du har laget til her Hulda... :) Liker å få ideer til andre måter man kan bruke ting på, og kjekt å bytte om og flytte litt om på ting synes jeg også! Forandring fryder, og det er ikke alltid det skal så mye til. Det ligger i detaljene, og det er du veldig flink til :) Ønsker deg en herlig uke Hulda! Klem Synnøve

Josefine sa...

Heisan...nydelige stemningsbilder som alltid. Flotte lysholdere..prikken over i'en er de fine notearkene. Du er flink å pynte du:)) Ønsker deg en flott mandagskveld., stooor klem

Huset på toppen sa...

Hei Hulda:)
Så koselig du har pyntet på det lille bordet ditt i stuen:)Nydelig med gamle note ark!!
Ha en fin mandagskveld!!
klem Linda- ♥ -

Anonym sa...

Du er nå så flink å ta stemningsbilder og det ser ut som rene idyllen.
Ha en fin kveld.
Klæm

Torunn sa...

Ja, dette var idyllisk Hulda :-)

Kos deg i kvelden.

Klem Torunn

Mi :) sa...

Herlige bilder med masse stemning :) Det eren fin tid nå hvor det er lyst så lenge, men samtidig mørkt nok til å tenne masse levende lys om kvelden :)

Ja, de hvite løkblomstene liker jeg også kjempegodt - tror jeg må ha flere av dem ;) Synes de har vart en stund også - har alltid problemer med at sånne løkblomster blomstrer og gror så raskt, men disse har holdt seg fint :)

Håper du får en koselig uke du også - nå går det mot VÅR ;)

Klem:)

Guro sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Du viser så mange flotte ideer og bilder til inspirasjon :)

Marias skriblerier sa...

Det er så god stemning her inne!! Får alltid lyst til å tenne lys og synke ned i godstolen med en kopp te når jeg er på besøk hos deg! :)

Crinoline sa...

Du kan virkelig lage det stemningsfullt,Hulda.Alltid nydelige bilder hos deg. Ønsker deg en fin kveld.

Heidi-anitha sa...

Nydelig...

Housedoctor har mange vakre varer i spekteret sitt, og det er ikke lite. En av mine favoritt leverandører i butikken.

Ønsker deg en god uke, og kos deg i idyllen.

Klem Heidi-anitha

Linda sa...

Hei Hulda! Nydelige ting du har pynta med.Morro å bytte litt.
Ha en fin mandagskveld.Linda :))

Ingrid sa...

Koselige stemningsbilder hos deg, Hulda! :)

Kattfot sa...

Hej Hulda!
Tack för din fina hälsning. Vackra stämningsfulla bilder du bjuder på (som alltid). Och så fint du målat klädhängarna!

Ha en riktigt fin vecka.
Kram Catrin

Annie - Annalunda sa...

Alldeles underbara bilder som ger sådan stämning! Verkligen njutbart!

Kram Annie

Marie sa...

Vakkert som alltid Hulda :)

Klem :)

Merete sa...

Nydelege og stemingsfulle bilder av flott pynt!!!
fin mandagskveld til deg, Hulda!

Kreoline sa...

Hei Hulda, så koselig du har pyntet. Jeg får dessverre ikke tid til å besøke skolehuset, må bestille av deg, sender deg en mail en av de første dagene. Klem.

Guttemamma sa...

Nydelig pyntet hos deg, hulda!! Kjempefint med zinkhjertene oppi house doctor glasset!!

Gry sa...

Idylliskt og vakkert!
Klem Gry : )

Karna sa...

Så koselig stemning det var her Hulda....

Det er så kjekt å se når valpene er sammen, de storkoser seg og løper rundt og leker hele tiden...veldig kjekt å se...

Anne sa...

Så fint du har det i stuen din. Nydelige ting og sammensetning! Du er kreativ og kjempe flink! Ha en fin dag videre:)

Mia sa...

Så vakre bilder du viser igjen, Hulda. Rene skjære idyllen hos deg i Oldrahuset.