onsdag, oktober 15





På jobb i Hulda's Homemade


Dagens innlegg gir et lite innblikk i jobben jeg gjør i den lille nettbutikken min. Dette dere får se, er en av mange oppgaver som skal gjøres. :)
I disse dager jobber jeg med 5 adventskalendere, jeg er kommet til luke nr 10. Jeg skal prøve å vise dere litt av prosessen med adventskortene.







På bordet ligger noe av det jeg trenger for å lage kort nr 10. Jeg lager adventskortene på løpende bånd. Når jeg starta med det første kortet laget jeg fem av det, og slik har jeg fortsatt med alle. Det var litt styr før jeg kom inn i det, men nå går det bra. :)







Øverst ligger en bunke med ferdig utskåret kartong. Her er noteark, nummerlapper, sangtekster, bilder og mønsterark.





Viskelær og stempelpute er et "must" i dette arbeidet. :)
For å holde orden har jeg alle ark og bilder m.m samlet på en krakk. For hvert kort henter jeg ut akkurat det jeg trenger fra krakken, slik at jeg har minst mulig på bordet, det letter arbeidet.
Gir god oversikt!





Her er de ulike delene klippet ut. Har også svertet kantene på delene som skal ha det.





Her mangler kun motiv og sverting langs kortets ytterkant. Foreløpig ser det egentlig ganske tomt ut..





Men, når bildene kommer på plass, og kantene er svertet får kortet et fint og helhetlig inntrykk.
Jeg syns det lyseblå mønsterpapiret passet så godt til fargene i bildet.
Under står teksten til første vers av "Et barn er født i Betlehem".






Fem nye adventskort er klare. Nå er det bare å legge de på riktig plass.
10 kommer som kjent etter 9. ;)





Før jeg gir meg for i dag skal disse merkelappene pakkes og gjøres klare til sending i morgen. Har også litt mer som skal pakkes inn.





Et papir og et bånd gjør seg som pynt for å binde pakkene med merkelapper sammen.



Nå må jeg jobbe litt mer.
Vi snakkes :)






42 kommentarer:

h.espe sa...

Tusen, tusen takk for koselig kommentar på innlegget mitt Hulda!! I like så, jeg er alltid spent på hva du har i neste innlegg - alltid like koselig å komme inn til deg!! Adventskortene dine er bare så skjønne. Litt av en jobb, det forstår jeg jo.. :o)

Ha en flott kveld videre!

Klemmer fra Hildegunn

Lykkelita sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen. Det var noen aldeles nyyydelige kort du lager, mye jobb kan jeg tenke meg, men når sluttresultatet blir så vakkert er det jo absolutt verdt det. Her kommer jeg gjerne innom igjen:) Ha en fin kveld, hilsen fra Elisabeth i nord:)

Heidi sa...

Er innom hos deg med jevne mellomrom, må titte på alt det fine du lager! Jeg imponeres stadig over kreativiteten og arbeidslysten din! Kos deg i høstværet!

Guttemamma sa...

Kveldsarbeid på høyt nivå. FLott at du viser jobben som ligger bak, det er virkelig håndverk! Flinka!

Gamlå sa...

hei hei. Så mye vakkert du lager av kort og merkelapper, jeg er helt imponert:).
hilsen Gamlå

Solveig sa...

Så fint! Du er så flink:)
Og enn å ha en slik fin arbeids plass! Mye fine detaljer der;)
Du har det så fint hjemme hos deg!
Gleder meg til å se når du pynter til jul igjen!:)

Ha en fin kveld

My home is my Castle sa...

Åhh så mye fint..
Så flink du er :))
Du må ha en engels tålmodighet når du driver på med sånt ;)
Skulle ønske jeg kunne ha litt ro på meg til å sitte med sånt hehe...

Klem,Kari

Anita sa...

Litt av en jobb! Fint å se hvordan du jobber!! Skal på kort laging en dag jeg også, gleder meg! Kos deg!

Kristines verden sa...

Nydelig, så flink du er!

Min Verden sa...

Så nydelig :) Helt fint med kort over jul. Trenger det ikke før noen dager før den 18. februar :) Liker det du gjør Hulda og så flott at du fant igjen bloggen min! Hanne

liven sa...

Litt av et arbeid men disse tingene dine er bare så fiiine:o)

Ha en fin kveld:o)

Grip dagen sa...

O-la-la! -For et ryddig arbeidsbord! Jeg kan ikke huske sist gang jeg så arbeidsplata mi...! Hos meg hersker et kreativt kaos nå om dagen.

Det kan ikke bare være den avlastningskrakken som gjør susen hos deg. Du må da være en ganske strukturert type!?!

Kortene -og alt det andre du tar i - blir til gull. Du er råflink!

Tildaene roper på meg. Jeg lager 4 om gangen. Det ligger armer og bein overalt. Best å se hvordan det går med dem...

Mange hilsner Marit

Josefine sa...

Hei:)) Så koselig dette så ut. Et herlig arbeidsrom du har der... frister til kreativitet... Men det har nok du i deg hvor du enn sitter tipper jeg:))Nydelige kort, du er kjempeflink! Klem Josefine

hummmlan sa...

Hej Hulda!
Vad glad jag blev för det du skrev på min blogg! Tack! :-)
Jag håller också på med att göra julkort och tags till min shop på Etsy!
Dina ser verkligen jättefina ut!
Ha det!

Heidi-anitha sa...

Hei Hulda! Tusen takk for at du alltid titter inntil meg... det er så koselig!

For en jobb du har med det du pusler med... det må ta evigheter..Det er alltid så til fingerspissene perfekt.. må være moro å være sååå flink....

Lykke til med kalenderene..De blir bare helt uimotståelige. Du smitter kreativiteten din over på andre og vettu...Kjempekoselig.

Snart er julen her og alle kommer til luke 24..... da kan du ta en velfortjent ferie, og unne deg selv en liten julepressang for innsatsen og sette deg godt tilrette med venner og famile og bare nyte..

Klem Heidi-anitha

Lynetmor sa...

Hei, så morsomt å følge prosessen når du lager kort! Og så fine kort som du lager :-)

Christinas låvebutikk sa...

Du er bare såå flink Hulda!
Ja det er kopp med te fat og fat!
Ha en fin kveld!

borghild sa...

Så gøy å se hvordan du jobber!:-) Du er nok litt mer ryddig enn meg, ser jeg;-), her flyter det litt mer, kan du si... Men jeg jobber jo MYE mer effektivt når det er ryddig, så jeg burde kanskje skjerpe meg litt:-) Kortene ble iallfall nydelige! Klem B:-)

FO - 2 sa...

Du er dyktig!
Og resultatet blir flott!
Kos deg videre. :)

Huset på toppen sa...

Hei Hulda
Litt av et arbeid du legger ned i denne flotte adventskalenderen,og så utrolig flott den blir:-) Gleder meg til å se den ferdig,for det får vi vel??
Klem:-)

Mitt hvite hus sa...

Hei Hulda=) ÅÅÅÅ som jeg gleder meg...så moro at du viser all jobben som ligger bak denne jobben:O=) Skjønner du har det travelt for tiden =) Men de flotte tingene du lager gleder jo så mange mennesker=).
Klem =)

Nettelita sa...

Du er så flink Hulda! :) Gleder meg masse til å få merkelappene til årets julegaver! :)
Når det gjelder vasen min i fattigmannsølv har du helt rett.. Ble helt imponert jeg, den er akkurat som du beskrev, altså fra House Doctor!
Jeg er ikke så ofte i Stavern nei. Men jeg har planer om å reise til Sandefjord til uka, eller uka etter. Da kan jeg kjøre innom Stavern på vei hjem.. Så kan ikke jeg sende deg en mail når jeg vet noe mer? :)
Ha en fin helg.. Jeg reiser til fjells i dag, ogblir til søndag! Det blir deilig.. :)
Klem

Magdalena sa...

sukk... det er bare så vakkert å se...
Ikke mange som deg som kan ha tingene stående framme på et eget rom...
Selv om du har mye å gjøre, tror eg du koser deg veldig...
ha en fin dag,- eg maler på det siste rommet, eldsta datter/ gjesterom.
så kommer ho heim på onsdag på langhelg, må være helt ferdig med ny seng og alt...
har ikke sett henne siden august...
klemmer til deg~

Anitas hus sa...

Så strukturert og flink du er, slik ser det ikke ut på min pult når jeg jobber, he he...
Det du gjør blir uansett utrolig fint. Alltid spennende å se hva du holder på med;)
Ha en fin dag!
Klem:O)

Solveig sa...

Hei igjen:)
Vi bor veldig nærme da, bare en 8 min kjøretur! Men jeg er mye dårlig,å de har da mye å holde på med og. Så det blir ikke så ofte at vi treffes.
Ja jeg leste om da du pusset opp arbeidsrommet! Så flott ja:)

Ha en kjempe fin dag;)

Tulip sa...

Lekkert. Jeg er imponert over alt du får til, jeg!!:)

Sologbolig sa...

Så flotte kort og merkelapper du har laga. Dyktig. Ha ein fin og kreativ kveld!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Det er litt av et arbeid du putler med! Det er bra du er ute i god tid med slike fine merkelapper!
Skikkelig arbeidsom og strukturert du!
:O)

Anonym sa...

Nydelege kort og merkelappar!

Hilsen fra landet sa...

SÅ moro å få se hvordan du jobber! Nydelige resultater da... Ha en fin kveld! ... nærmer seg helg! ;-)

Min Still By Maia sa...

Så vakkert! Du er kjempe kreativ og flink. God natt :-)

Elzie sa...

Vad snyggt det blir. Vilken storlek har du på kalendern?
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Så vakre adventskort du lager :)

Ha en super helg!

~Natalie~

Lilla Blanka sa...

Hej Hulda!

Vad mysigt det ser ut med pysselmaterialet på bordet..!

Jag får sån lust att pyssla när jag ser det =)

Jättevackra kort som alltid när det gäller dig!

Ha en fin helg!
Kram
Mia

Torunn sa...

Jeg skal ha venninnehobbyverksted om et par uker og nå inspirerte du meg skikkelig meg ideer til hva vi kan lage!

Dette var helt nydelig Hulda!

God helg

Klem Torunn

Sussi sa...

Jag är mäkta imponerad av ditt jobb som du lägger ner på varje detalj. Jätte fina "luckor".
Första gången jag besöker din blogg så nu ska jag se mig om lite mera :)

Silkeline sa...

Så herlige kalenderkort du lager Hulda! Som alt annet du lager så er de nydelige, og jammen er det mye jobb på hvert enkelt kort!

Takk for hilsen....og JA, jeg skulle ønske det var hos meg...hehe. Jeg hadde slett ikke hatt noe imot å hatt det sånn her hjemme:)

Ha en superstrålende helg!!
Klem:)

Nygammalt sa...

Så vackra saker du har tillverkat.
Kul att få se lite hur du gör.

Kram.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Hulda! Oj , ja det er litt av en prosess med disse kortene og adventskalenderne dine! Ser så lett og kvikt ut, men jammen er det mye arbeid.
Takk for skryt av Englevinge-kalenderen min. Det er vel på tide å flytte bildet av juleenglene og klubben "vi som begynner tidlig" øverst på siden igjen hi hi.
Ha en vidunderlig helg.
Klem

silje-sin sa...

Hei Hulda:) Så koselig det ser ut i verkstedet ditt:) Jeg vil ønske deg en fin helg, og si at jeg har gitt deg en award:) klem fra silje.

Ingrid sa...

Så koselig arbeidsplass du har Hulda!! :) Hyggelig av deg å vise oss hvordan du gjør det.. Ha ei fin helg!

Anonym sa...

Du er så flink Hulda. Jeg kan ikke si noe anna enn at du er et oppkomme av ideer, fine ting og du får det så pent til også!

God lørdagskveld til deg og dine, fra meg :)