lørdag, april 12




Det våres



Våren er her, ei herlig tid!
I dag kunne jeg ikke vente lenger, men måtte sette ut noen saker i det ene plantebordet.
Det ble så fint. ;) Jeg har skikkelig vårfornemmelse nå om dagen.
Herlig!


Koselig om dere tar en titt inn på bloggen; De flittige.
I dag er det mitt hjem som blir presentert i Hjemme Hos-reportasjen som Storeflittig lager. :)





Disse to kassene er nye. Jeg var på hagesenteret og kikka en dag, da fikk jeg se at de hadde fått inn mange kasser i denne stilen. Jeg fikk de for 129 kr. Jeg fikk de så billig fordi de nettopp var kommet inn til butikken, de hadde ikke rukket å legge til porto.
Der hadde jeg flaks. ;)






I den ene kassen står en sinkboks som det skal være hyssing i. Men, så langt er jeg ikke kommet enda. :) Til sommeren blir det blomster i begge to, regner jeg med.





Måtte sette ut litt mer også. Her er ei tavle, ei krone og enda en sinkboks med hyssing. De er så flotte, gjør seg skikkelig godt blant hagesakene. Er ofte jeg bruker litt hyssing til å binde opp stokkroser.





Noen terrakottakrukker med fin patina hører også med i hagen.
For ikke å glemme den stilige hyssingholderen da. ;)






"Du vår med ljose dagar,
med lengting, liv og song,
du spår at Gud oss lagar,
ein betre vår ein gong."






Jeg har kosta bort all steinen som lå på trappa. Satte opp denne kassen som jeg fikk tak i i vinter. Her står et par krukker og ei vannekanne.
Til sommeren blir det nok blomster her. Eller kanskje kassen blir stående et annet sted, jeg har ikke bestemt meg enda.






Krukkene har stått ute med Erica i hele vinter. Nå har de fått en fin overflate. :)



I kveld er det finalen i Farmen, skal bli spennende å se hvem som går av med seieren til slutt! Jeg holder en knapp på Silje!


God helg!



36 kommentarer:

Marie sa...

Så koselege bilete frå hagen din Hulda.

God helg :)

Magdalena sa...

Hei på deg! Virkelig vakre stilleben på altanen din! har du vært på oasen hageland og jkjøpt kasser??? sett de i katalogen, lagt den fram og pressisert at eg er heldig som har bursdag nå på våren... Og tusenfryden har eg holdt på å kjøpe på kremmerhuset...
FLott det du har ;O)
Ang såpene, bildene er spesielt preparet for å ligge inni såpen, bildet forvitrer rundt kanten ettersom såpestykket minker. Kos deg med farmen, holder også en knapp på SILJE ...
Var på loppis, noen lignende kasser som du har ble tatt lige foran nesen på meg:( fant litt småsaker.
klem ;)

liven sa...

så fin repotasje hos store flittig!!
Fine bilder du viser. Har kjøpt meg en sånn kasse selv og synest den er så fin. Den skal få stå ute senere. Nå har jeg den på en kommode i hallen.
ha en fin lørdagskveld:O)

borghild sa...

Hei du!
Så koselig 'reportasje' hos lisene! Så gøy å se 'hele' huset, vi har jo fått bruddstykker ofte, men det blir jo allikevel annerledes å se det sånn. Kjempekoselig har dere det!
Ja, jeg likte så godt de kassene. Så de i reklamen fra hagesenteret som kom i posten, og skjønte straks at jeg måtte ha en eller fler...:-) Krukkene dine var også så fine etter å ha stått ute. Har hørt at det går an å smøre inn nye krukker med yoghurt og så pakke de inn i plast og la de stå sånn i et par uker, og så får de et 'gammelt' utseende. Har ikke prøvd det selv ennå, for mine krukker har også stått ute i vinter:-)
Nå sitter jeg her med et halvt øye på Farmen, og heier på Silje jeg også, men så har jeg også hørt at hun vinner...:-)
Ha en flott kveld! Klem B:-)

Anna Lisa sa...

Du gir meg en herlig vårfølelse med alle disse flotte bilda:) Veldig fine kasser du fikk så billig!! Heldige du:) Ønska deg en fin kveld. Klem

Anita sa...

Koselige arrangementer! Har flere sånne gamle eplekasser jeg som jeg bruker flittig hele sommeren, dvs noen av de er nå så godt brukt at de har råtnet i bunnen så de må fikses litt!! Syns det er såå koselig og ha urter i sånne kasser jeg! Kjekt også å ha på terassen!
Ha en strålende kveld! Klem!

Nette sa...

Hurra for Silje:)
Skjønne kasser du har kjøpt deg! Skal inn til de flittige og se nuh!!!

Anonym sa...

Hei Hulda!
Kjempekoselig reportasje på De flittige.Veldig flott alt det du har på bloggen din og,jeg er dessverre for trett til å skrive mer nå.får vente til sensre.

Marie sa...

Grattis till det fina Hemma hos reportaget och tack snälla du för att du nämnde min blogg. Vad glad jag blir!
Trälådorna som du har köpt var jättefina, sådana hade jag också gärna velat ha.

Ha en trevlig söndag!
Kram Marie

Cathrines blogg sa...

Det er sååååå deilig med vår, kan nesten ikke holde ut å vente lenger med å begynne å plante utenfor. Vi har hatt stor opprydning i bod og garsje i dag, så får vi se om det blir litt luking av bed i morgen! Ble virkelig inspirert nå :o)
Ha en fin fin søndag

Christinas låvebutikk sa...

Heia! Nå har jeg sett på reportasjen.. Kjempegøy da! Fine disse kassene dine! I morgen blir GG varene sendt fra danmark. Så jeg ringer deg da de er kommet. Mann og datter på vei til oslo for å hente lille Lucas.. Gruer meg litt også... Men det blir masse glede tenker jeg!! Ha en flott søndag!
Klem fra meg!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, där hade du tur/flaks, vilka vackra lådor, otroligt fina och de passade så bra i din garden! Fina detaljer, nu har jag en snörhållare med, fast ingen burk utan en sån pinne som du har där med! Nu längtar man till att få börja dona ute på allvar! Ha en skön söndag! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...jag såg repoatget/inlägget hon hade gjort om dig och ditt hem, kul och så himla fint! Mari.

Lilla Blanka sa...

Hej Hulda!
Åh vilka underbara bilder..! De där trälådorna är såå fina!!!
Nu skall jag läsa repotaget, det skall bli så spännande, Grattis också!!!
Kram
Mia

Garden Angel sa...

Grattis med omtalen:)
Så mange flotte utebilder du viser her:) Skikkelig inspirerende!
Jeg har også to av de kassene! De er så fiiine:)
Ha en fortsatt fin søndag! Goood klem:)

Linda sa...

Hei Hulda!Flotte ting du har satt
frem i hagen.Min mann rydda så flott i garasjen i går.Jeg lurte på å ta frem mitt "Nye" gamle hagebord.Det ble hanla på loppis i fjord men kom aldri ut.Det regnet så mye.Flotte trebokser du fant på hagesenteret.De blir nok fine med fargeglade blomster i.Ha en fin søndag.Hilsen Linda :))

Frida sa...

Hej Hulda!
Vilka vackra bilder du visar. De vita lådorna och den lilla zinkburken för snöre är väldigt fina.
Önskar dig en trevlig söndag!
Kramar Frida

Kjersti sa...

Halloen!

Så artig at noen har laga reportasje om deg; og Tuva.. hihi.. Ser at du gleder deg til vår og sommer. Men trodde ikke du likte kunstige blomster... :o)

Heidi og Cathrine sa...

Hei Hulda! Så fine bilder du viser oss - og de kassene var bare kjempefine. Kunne tenke meg noen sånne selv til sommerblomstene mine. Hyggelig å se på de vårlige bildene dine, for ser jeg ut av vinduet i dette øyeblikk så detter det stooore hagel ned fra oven, så snø det litt for deretter å forsette med regn, regn og atter regn... Trivelig søndag...;o) (fint for blogging da..!)
Koselig reportasje hos De Flittige!
Moro!! Fortsatt fin søndag!

Anonym sa...

Koselig blogg med mange fine bilder. Kom hit fra hjemmesiden din hvor jeg leste mange fine dikt.

My Lovely Things sa...

hej!!!

roligt att du gillade mina fynd...nu är skänken grundmålad...

bordet ska jag ta en annan dag...

så otroligt fina trädgårdsbilder..
Vilka fantastiskt fina lådor...förstår att du är så glad i dem..skulle allt vilja ha såna med...

Burken som du ska ha snöre i är bara så fin...
ha det så gott..
kram anna

Synnøve sa...

Å så fint! Flotte kasser du har fått tak i, der var du heldig :) Her har vi hatt dugnad i dag, så det klødde i fingrene etter å sette ut blomster og ting og tang for pynte opp litt ute...! Men, det snødde her senest i går! Det la seg heldigvis ikke, men tror nok jeg må styre meg en stund til, sukk... Ha en fin søndagskveld! Synnøve

Min Verden sa...

Ja, det ble Silje. Jeg hadde operakveld. Så flotte ting du har satt i stand. Morsomt å se på bloggen din. Hanne

Gry sa...

Så fint du har det.
Kjempe søte kasser, de blir nok flotte med blomser i.
Kos deg med våren.
Klem Gry : )

krinkelkroken sa...

Så herlig du har dandert ute!!!
Er så deilig tid vi har foran oss nå;)

Kjempeflotte kasser:)
Ha en topp uke!

Turid Mari sa...

Takk før koseli kommentar inne hos mæ :) Kassan e kjæmpesøt ja!! E på husleiting sjøl og ser jo heile tida før mæ kordan æ vil ha det :)
Satte av nån av dissa kassan te mæ sjøl me det samme vi fikk de.. førelska mæ heeeilt i de :)
Har nån elementa av "din" stil hjemme hos mæ nu, men e langt fra så gjennomført som dæ.. Blande litt æ :) Masse flott har du iallefall =)

Klem fra Turid.

Anonym sa...

Så fin hjemme-hos reportasje. Du er virkelig flink til å få hjemmet ditt til å se koselig å bra ut. Fine bilder du viser fra terassen din også. Klems Miriam :)

Randi sa...

Så vårlig og koselig du har det. Blir så inspirert hver gang jeg er her inne.

Så utrolig moro med den hjemme reportasjen.....flotte bilder fra ett koselig og flott hjem som dere har. Måtte lagre bildet av den hyllerammen som din far hadde laget...den var bare sååå fin!!

Ha en fin og vårlig mandag.

Klem

Frida sa...

Jag gillar också den asken. Hoppas du får en trevlig början påveckan!
Kram Frida

Bo med Lena sa...

Så koselig du har gjort det ute. Jeg gleder meg også veldig til det begyner og våres!!

Har kikket på reportasjen hos De Flittige. Kjempeflott!! Veldig koselig hjem dere har! Har jo sett små gløtt av det før også her inne, men veldig gøy og se mer:)

Lovise sa...

Heisann. Nå har du jammen tatt vår i Harstad ser jeg. Og det er jo ei herlig tid nå hvor vi bare venter på å sette oss ute i solveggen.
Men det er nok litt tidlig enda med planter. jeg er ikke så flink til å bære inn og ut, så jeg må nok vente litt, he he.
HA EN FLOTT DAG.

h.espe sa...

Åh, så flott innlegg du har laget! Virkelig så deiig og vårlig. Trodde ikke våren var kommet så langt "der nordpå"... Åh, for en inspirasjon!! Løper hjem for å ordne på balkongen i ettermiddag (sukk - har ikke egen hage) :-)

Gratulerer også med "hjemme hos -reportasjen". Så gøy!! Artig når man får sånn positiv fokus. Det er deg vel unt!!

Ønsker deg en flott uke videre!!

Klem :O)

FO - 2 sa...

Koselig!
Flotte nye kasser og detaljer ellers der i hagen hos deg.
God uke og god vår! :)

Tone Yvonne sa...

Hei, hei.
Flotte kasser du har kjøpt!!
Moro å lese innlegget om deg og se bilder fra hjemmet ditt!! Vi er jo nyskjerrige, vel, de fleste av oss - på hvordan andre har det....

Ha en strålende dag!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan Hulda! Herlige bilder. kasser med den patinaen er en yndling hos meg, har ikke begynt å sette noe ut enda, men håper på et aldri så lite væromslag denne uken.da skla ericalyngen i søppelkassen!
klem

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så artig med den reportasjen da - grattis til deg...
Koselige bilder du viser, er jo full vår hos deg... og de små tusenfrydene er jo bare så søte...

Ha en koselig kveld og uke...