lørdag, mars 22



Veske av voksduk



Jeg har lenge hatt planer om å sy vesker av voksduk. I morgentimene i dag har jeg sydd denne veska som dere får se nå. Jeg ble så inspirert av Kath Kidston-reklamen i Vakre Hjem, måtte bare gjøre noe lignende selv. :)





Her henger den på en stol. Voksduken kommer fra Au Maison.
Denne veska skal bli super å bruke på jobb. Jeg laget den ekstra stor med tanke på at jeg skal ha crocs og diverse med meg på jobb.





Det var bitende kald vind ute i dag, så selvom sola skinner ble det liksom ingen varme av den. Måtte ta resten av bildene inne.
Som dere ser har jeg festet et bånd på håndtaket og et midt på veska, foran. Nå skal vi se litt nærmere på det. :)




På båndet står det "favorite things". Syns det var skikkelig dekorativt!
Papir i Hjertet selger dette, og andre bånd med tekst, for 8 kr meteren. Syns de er flotte, kan brukes både i scrap og syes på ting som pynt. Blir nok å kjøpe noen flere typer etterhvert.





På håntaket har jeg også sydd disse ordene.
På den ene siden, favorite.





På den andre siden things.

Denne veska blir tatt i bruk på jobb tirsdag. :) Voksduken er både fin og slitesterk.





Til slutt et par bilder av påskeliljene mine. De er begynt å blomstre nå. Tror jeg kommer til å ha de lenge. Kjøpte faktisk 8 stk! Bare 15 kr stykket. Syns de er så fine. :)






Jeg ser deg, o Guds lam, å stå på Sions bergetopp,
Men, akk, den vei du måtte gå, så tung og trang der opp.
Å, byrde som på deg var lagt, all verdens skam, forakt!
Så sank du i vår jammer ned, så dypt som ingen vet.

Uskyldig lam som så for meg, Deg ville ofre hen.
Din kjærlighet har bundet Deg å få meg løst igjen.
Du led og slet vårt fengselsbånd, med naglet fot og hånd.
Du gikk med seier av din grav, Din død oss livet gav.

Takk, Fader, at du var så god, mot Adams falne ætt.
Du frelste oss ved lammets blod, og gav oss barnerett.
Deg priser nå hvert åndedrag, hvert sukk og hjerteslag.
Guds Lam for all den kjærlighet, ha takk i evighet!





45 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Hei Hulda! Så fin veske da! Har den voksduken i butikken jeg også! Nydelig.. Her er det mange minus og snø:( Men mars er en mnd med snø på disse trakter! Håper du har hatt en fin påske så langt og ønsker deg en fin påske videre:0)

Tove sa...

Så flott veske du har sydd. Så flink du er:)

Her er det også isende kaldt, det blåser fra nord...hadde bare vinden kommet sørfra hadde det vært 15 pluss..

Kos deg vidre i påsken:)

liven sa...

Heisann!! Du for en flott veske. De båndene var jo så dekorative!!!
Lurt med voksduk da.....det passer jo godt her i Bergens området!!
Ha en fin helg:O)

Miamor sa...

Så koslig at du har vært innom bloggen min !! Koppene har jeg 8 av og fått av mamma som forskudd på arv må man vel nesten kalle det : ) Så flott påskesalme du har lagt inn på sida di!Vi trenger å bli minnet på påskebudskapet om Jesus. Det betyr mye for meg! Gleder meg til å lese mer av bloggen din ! Ha ei velsigna påske!

Bo med Lena sa...

Hei. Så koselig å høre fra deg igjen.. Vesken din var bare så fin. Så kjempekoselig stoff. Og de båndene du hadde sydd på var fine. Det skal jeg også sjekke ut. Takk for tipset!

Kjempeflotte bilder du viser idag!

Klem Lena :)

Linda sa...

Hei Hulda!Flott veske.Her nede i sør har vi snø igjen.En skjønn dag i nydelig påskevær.Ha en flott påskeaften.Hilsen Linda

Ann Helen sa...

Så nydelig veske! Nå ble jeg kjempeinspirert til å sy litt igjen, kjenner jeg. Er bare så synd at jeg ikke har egen synaskin, må låne mamma sin hver gang..

Flott tekst og takk til Jesus også, livets sentrum!

:) ann helen

Fru Fjeldhammer sa...

Så flott veske du har sydd, skulle ønske jeg kunne sy selv jeg nå.. men jeg har ikke sitti ved en symaskin siden håndarbeiden på ungdomsskolen!!

Ønsker deg og dine er riktig god påskeaften!!

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Det var en super idè, å lage veske av voksduk! Både fint og slitesterkt, jeg skulle virkelig ønske at jeg også kunne sy (i hvert fall helt til jeg husker hvordan det har gått de gangene jeg har prøvd...) Nå er det jo så mye fint å få i voksstoff også, ikke bare ruter slik det var før.

Morsomt at du også liker 7th Heaven! Det er nok mange som ikke får det med seg fordi det går på dagtid. Jeg oppdaget det tilfeldig for et par år siden og har til og med kjøpt de første 4 sesongene (som er de man kan få tak i så langt) på Dvd. 5. sesongen går nå, så den tar jeg opp :-)

Fortsatt god påske! Klem Britt :-)

Anonym sa...

Den er da så skøn, den veske! Meget sødt med de små labels på :-)
Du er fantastisk til den slags!

Rigtig god påske, Hulda

Tussilago sa...

God påske til deg også, Hulda!
Nydelig veske..ekstra søtt med de merkelappene..likte dem. Påske-brettet ditt ble flott..og jeg måtte nesten knipe meg i armen...er det virkelig stemor? Sant den er levende..og du har kjøpt den på gartneri eller noe?
Vi har sådd flere frø i dag...så jeg er liksom på det nivået når det gjelder sommerblomster;)
Vi har et nyyyydelig vær om dagen...så her går vi rundt med brune kinn og søte fregner hele gjengen. Storkoser oss med fridager...late dager...ski og appelsiner. Deilig å feire påske hjemme..selv om halve familien er på hytten slik vi alltid bruker å være. I år ville vi feire påske i vårt nye hjem..og koser oss myyyye. I kveld er det lammelår-middag..det lukter godt og serveres snart. Måtte bare innom først og titte etter nytt fra deg;) Likte diktet du skrev...mye i historien som gir tårer i øynene nå om dagen..selv om påskemorgen har gull i munnen.Etterhvert som jeg har blitt mer voksen har denne historien betydd mer for meg...fått et annet innhold.

Anonym sa...

Å så flink du er, har sett det stoffet fra Au Maison, det er så lekkert :) Og flotte påskeegg du har laget under her, veldig moro å lage sånne egg, og så se de forskjellige rundt om på bloggene. Lekkert! Ha en fortsatt fin påske! Synnøve :)

Magdalena sa...

Vil bare ønske deg GOD PÅske! Rørende å lese den nydelige sangen.... Takk for den, Hulda!
Ja sant vi har grunn til å FEIRE påsken! ?? Og kjempesøt veske!! Du er dyktige kreativ....
Klem fra Magny :)

borghild sa...

Veska var både kjempefin og praktisk! Blir nok fin å ha med på jobb, og så tåler den jo litt vær og vind!! Jeg har også sydd en veske i voksduk, men jeg synes det var noe herk! Kjøpte fot til symaskina slik at det skulle gli bedre når jeg sydde, men synes ikke det var noe suksess, så det blir nok med den ene veska...:-) Ikke hadde den like fint mønster som din heller..:-)
Kos deg resten av helga! Klem B:-)

Garden Angel sa...

Hei Hulda!
Nei, jeg bor ikke på en gård. Men faren min bor på en liten gård, med sauer, høner, kaniner og en hund. Det er der jeg har tatt de siste bildene:)

For en søt veske du har sydd deg:)
Nydelige vers du har med her også!
Ønsker deg en fortsatt fin påske!
Good klem til deg(",)

Silkeline sa...

Hei Hulda!

Ang. kasse med jardins fra Veslestua....den største av kassene er 36cm lang og 14cm bred. Den er fin med f.eks tre planter i....som en verandakasse liksom:)Eller til andre ting selvsagt. Du er jo så kreativ når det gjelder bruk av sånne kasser....du lager alltid så fine dekorasjoner:)

Fint nett du har laget deg, så praktisk å sy av voksduk!
Ha en fortsatt fin påske, kjære Hulda:)

Merete sa...

Nydeleg veske du har sydd av voksduk!! Det er så søtt mønster og p den duken så en gjorde seg som veske :o) kos deg og nyt resten av påska, Hulda!

Silkeline sa...

Hei igjen *smil*

Den støreste koster kr. 79,-
Vi har noen igjen:)

Klem:)

tinemor sa...

Så fin veske du har sydd!!
Fint mønster på duken. Den blir kjekk å ha, - i all slags vær.
Her var det 20 minus i natt og nå kl 01.00 er det 18 minus, -så ikke akkurat noe vår-varme....
Hilsen Tine

Karna sa...

Flott veske Hulda, og det er jo slike praktiske vesker vi har mest brukt for ikke sant...


Ha en fortsatt god påske, her kom vinteren tilbake igjen....sukk....

Anonym sa...

Vesken var kjempefin,liker godt vesker som kan romme litt.:) Ha en flott søndag. Anita

Sol sa...

Kjempe-kjempe stilig veske Hulda...God påske Klem.

Anonym sa...

Super flott veske,der fikk jeg enda en ide(hodet er fult av ideer for tida)
Fortsatt god påske fra Willma.

Anonym sa...

Utrolig stilig :) Fin veske!
Har ei venninne som også er helt rå på å sy og hun kjøpte seg Marimekko voksduk stoff og sydde seg en dritkul regnkåpe og til den har hun en knallrød sydvest (eller gul)
Så stilig, men hun sa det var helt forferdelig å sy i voksdukstoffet ...

Silkeline sa...

Boksen er herved holdt av til deg:)
Ha en fin dag!

hannemor sa...

Hei igjen Hulda. er imponert over kreativiteten din..du får jo laget de skjønneste ting ut av ALT!! Kjempelurt med voksveske. Og du...jeg må bare få tak i en sånn kasse du har øverst i bloggen din! Den er griselekker! ((:
Ha en fortsatt fin påskesøndag!!

Anonym sa...

Ja, det er lurt med nett i voksduk, har sett disse hos lappesola.blogspot.com , hun har vel solgt dem i noen år nå.

God påske videre

Mia sa...

Stilig veske! Det var virkelig noe Cath Kidstonsk over den. Hon har jo så mange fine vesker, og jeg også så reklamen i Vakre Hjem, og tenkte at en slik en hadde jo vært kjekt å ha... Men du er driftig og gjort noe med det, ikke bare tenkt!

Berit T sa...

Skikkelig flott den veska!

Og så mye koselig påskepynt, du lager det så flott til, virklig lekkert vist fram. Du er bare SÅ dyktig Hulda.
Ha en fin kveld.

Anita sa...

Du er bare sååå utrolig flink!! Nydelige bilder av en kjempeflott veske! KOs deg siste dagen i påsken også! Klem Anita

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jätte fin ju!!!!!
Fräsch o snygg!!!

Hoppas det vart en fin påsk helg!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Nette sa...

Herlig voksveske:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hulda, du är ju helt makalöst bra på att sy, en sån skitsnygg väska du har gjort! Så praktiskt att ha till jobbet men även så fin att man strosar runt med den på stan! Snygga fotonb med, fortsatt skön påsk! Mari.

Anonym sa...

Hei Hulda! Nydeleg veske! Eg har ikkje fått siste nr av Vakre Hjem fordi eg har gløymt sende adresseendring dertil...Jaja. Kjempespennande med byggeplanar, kryssar fingrane for at alt går bra! Klem frå Linda

Lilla Blanka sa...

Hej Hulda!
Du är fantastiskt kreativ, väskan är såå häärlig! Jättefint mönster och pricken över i:et var det lilla bandet med texten "favorite things"
Det är alltid så härligt att titta in till dig och njuta av allt fint du gör!
Stor kram du goa bloggvän
Mia

Min Verden sa...

Kjempefine vesker. Godt tenkt! Hanne

Sologbolig sa...

Så flott veske. Og lurt .... iallfall her som det regner så mye. Nyt siste påskedagen!

My Lovely Things sa...

hej!!

åh vilken vacker psalm om Jesus offer...

Härligt att du är troende med!! Tron är verkligen det som ger styrka i livets alla stormar!!!

Vilken underbar väska!! Den är så fin...
Ha det så gott..
kram anna

JULIEK sa...

Jøss, så utrolig flott den vesken blev da : )

mali-mo sa...

Kjempefin veske du har sydd deg, det var en god ide gitt! Skal lagre den sammen med alle de andre gode ideene jeg har fått her hos deg.

Nydelig med de påskeblomstene dine.

Her er det sol og finevær så jeg skal straks utendørs igjen og få maks utbytte av denne nydelige dagen.

HA en fin uke!

Marte sa...

Så flott veske!!
jeg har fått skikkelig dilla på Cath Kidston!! Minner veldig om greengate...

Ha en fin dag!!

h.espe sa...

Åh, så mye flott du har lagt ut på bloggen siden sist jeg var på besøk. Likte veldig godt den vesken du hadde laget - kjemfin og supersmart å bruke voksduk.

Ja, så er påsken snart over for i år også. Kom hjem til Oslo i dag tidlig etter å ha vært hjemme hos mamma og pappa i Nordfjord. Har vært et helt forferdelig påskevær, men har hatt vett til å kose meg likevel :O)

Ha en fortsatt flott 2. påskedag!!

Klem Hildegunn

PS - kan ikke se at du har sendt meg adressen din enda. En pakke venter jo etterhvert på deg... (må bare komme igang igjen etter påsken) Du kan sende den til: hes_0307@yahoo.no

Tulipaner og krystaller sa...

Hei og takk for kommentaren du har lagt igjen hos meg. Setter utrolig stor pris på det. Nydelig veske du har sydd deg. Har faktisk tenkt å dra innom Christinas interiør å kjøpe den voksduken. Å lage veske av den er faktisk en veldig god ide.
Ellers er det jo så koselig med disse småe hundene våre. Maya vår bare elsker å bykse rundt i all sneen vi har fått de siste dagene. Kommer gjerne innom på "besøk" igjen. Har nå allerede vært der flere ganger. Ha en fortsatt fin dag. Hilsen Marit.

homespun living sa...

A very beautiful bag!

♥bagatellar♥ sa...

Sån har jeg hatt planer om å sy lenge, så moro å se at du har laget en ordentlig lekker liten sak da:-D Må nok til å finne noen fine voksduker, har litt dårlig utvalg i sånne søte mønster her i bygda.. Kan gjerne trenge vanntette vesker sån som det regner og snør, her fikk vi plutselig masse snø i løpet av noen dager. Merkelig nok har her vært sol og opphold noen dager nå, er nok en teknisk feil.. bare vent, snart bøtter det ned igjen.