mandag, februar 11




Kort og kake


I går var det morsdag, jeg laget kort og pynta ei marsipankake. Vi spiste middag hos foreldrene mine i går, og var der til utpå kvelden. Kaken ble en stor overraskelse, ingen hadde regnet med det. :)





Kortet jeg laget ser slik ut, ganske så sommerlig. :)
Jeg laget et til mormor og et til mamma.
Sirkelen er limt fast med limputer. Bakgrunnen er scannet inn, og siden redigert.
Sirkelen er også scannet inn, slik at jeg kunne skrive på teksten.





Jeg har skrevet diktet Sommer, og tegnet blomstermotivet.





Kortet kan du få kjøpt hos meg. :) Jeg tar 30 kr stykket for disse kortene. Teksten på sirkelen er valgfri. Hvis du selv ønsker en spesiell tekst får du den skrevet på. F.eks Gratulerer med dagen!, 40 år, Ha en fin dag! og lignende. Et av mine dikt kan du også få som tekst.





Slik så kaken ut. Jeg har farget marsipan og trykket ut små blomster med en form.
Kaken ser vårlig og fin ut. Inni har jeg krem med bringebærsyltetøy.





Jeg har et tips hvis du skal lage et hjerte i marsipan, eller i hvilket som helst materiale. Legg en skål på den utkjevlede marsipanen. Bruke en kniv, følg buen i skålen, og skjær ut en halvsirkel, flytt skålen og gjør det samme på motsatt side. Da har du begge buene i hjertet. Spissen skar jeg opp på frihånd.





Kaken var veldig god, vi har noen rester igjen som vi skal spise når vi ser Hotel Cæsar. :)


Tusen takk for alle de koselige kommentarene om badet vårt!

Klem fra Hulda




38 kommentarer:

Jorunn sa...

Nydelige sommerlige kort Hulda. Du er så kreativ og flink!! Den marsipankaka så jammen fristende ut! Nam!
Må si at du har gjort en fantastisk jobb på badet deres, skikkelig sans for detaljer har du.
Ønsker deg ei finfin uke!
Klem

Linda sa...

Hei Hulda!For en deilig kake...
Nydelige kort som får meg til å tenke på vår og sommer.
Ha en flott og kreativ uke.Linda :)

hummmlan sa...

Tårtan ser väldigt mumsig ut och korten är så fina!

Kattfot sa...

Så fin tårta, den ser riktigt proffsig ut. Mysigt att ha lite rester kvar till tv-kvällen också. Ha det så gott :)

Timotei sa...

Sommerlige kort og sommerlig kake! Så flink du er!

Marie sa...

Vilka fina kort du gjort och tårtan såg verkligen god ut!

Kram Marie

Mita`s hjørne sa...

Først må jeg jo si at badet deres er blitt utrolig flott...
Kortene du har laget er jo bare så sommerlige og flotte...
Men KAKEN din var jo bare utrolig flott... du er superflink...

Ha en koselig uke...

Nette sa...

Så snill du er da, disker opp med kake og greier...den såg god ut, fin ble den også!

Landlig sa...

Så utrolig flink og kreativ du er! Både til kortlaging og baking!! Ikke rart de ble fornøyde :-)

Og badet ditt også - kjempekoselig, med mange flotte detaljer. Ha en fin uke!

Tone Yvonne sa...

Kan du sende litt kake hit?? Den så kjempegod ut!! Ellers så må jeg si at kortene dine er super fine
:o) Likte så godt fargekombinasjonen.

Ha en riktig god natt :o)

borghild sa...

Så smart med det hjertet!
Både kaka og kortene framkalte sommerfølelser hos meg!!
Klem B:-)

My little footprints sa...

Mmmm den kaken så nydelig ut! Så fine kort du har laget! Gleder meg til at kortene jeg bestilte dukker opp hos meg! Tenkte å bare gi deg beskjed om at det har visst vært noe gæli med mailen min i det siste, det er flere som har sendt meg mail, hvor mailen ikke har dukket opp hos meg før de har sendt den flere ganger. Vet ikke om du har sendt meg noen mail enda, men jeg tror det er lurt at du kanskje legger igjen en kommentar hos meg om det, så jeg får dobbeltskjekket! Om problemet fortsetter, så får jeg jo bare opprette en ny mail...
Klemmer fra Beth

kullervilla sa...

Men oj firar ni morsdag nu. Vilken härlig tårta du gjort.Brukar titta in hos dig och din blogg ger oss så mycket
Din blogg är en av våra favisar så titta in till vår blogg http://kullervilla.tradgardsblogg.se vi har något till dig.
Kramiz //kullervilla

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hyggelige sommerkort og flott kake! Du er allsidig du ;)

Klem og god uke

chevostar sa...

Nydelig flotte kort du lager hulda! Og for en flott kake! Tanker den ble litt av en overraskelse ja på morsdagen!!
Ha en flott tirsdag!

Tonje sa...

for noen flotte kort du har lagd!! Må være ekstra koslig å få kort som er hjemmesnekra! Ha en fin uke!

Marie sa...

Eg er såvidt begynt på våren eg og du er alt kome til sommaren, hehe. Me har ein tendens til å ta livet på forskot. Kjekt er det å ha noko fint å sjå fram imot.

Nydelege kort og nydeleg kake! Flott tips til å lage hjarte.

Ønskjer deg ei fin veke!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj, vilka vackra kort o vilken smarrg tårta!!! Muuums!!!

Tack för de rara orden!!

Tävling hos mig...Välkommen!!!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Hulda!
Nydelig kake du har bakt! Virkelig fin, jeg vet det er ikke gjort på et knips heller. Badet deres ble også skikkelig fint. Morsomt å fornøye seg litt og du har jo virkelig fått det til ved hjelp av enkle grep som tekstiler, kurver og slikt. Og takk for tipset om boka "Sommerhusliv hele året". Den er nå bestilt og jeg gleder meg til å få den. Veldig bra pris!
Ønkser deg en fin dag! Trine

FO - 2 sa...

Flotte kort og søøøøøøt kake. :)
Søtt utseende og helt sikkert veldig god og søt smak.
Du er en multikunstner du Hulda.
Fin fin tirsdag til DEG! :)

Randi sa...

Så fine og søte kort!!

Klem Randi

Andrea sa...

Hei hei. Takk for en koselig hilsen. Hvordan er en hund når den varsler om vil ha insulin da? Eneste jeg kan tenke meg det er at hun drikker så ekstremt mye. Dem som har diabetes trenger jo utrolig mye vann så derfor tror jeg hun har det og veldig slapp og trøtt. Det er jo slik dem oppdager diabetes på mennekser vertfall, hmm. Syns det er så vanskelig når jeg ikke er noe dyrlege. For en nydelig kake du har laget, så ekstrem søt med det hjerte da i rødt og oransje blomster. Du er så flink syns jeg. Mange klemmer :)

Bo med Lena sa...

Hei.

Takk for koselig hilsen. Så at hunden din het Tuva ja..:)) Vi liker iallefall navnet like godt:)

Vi har en hund som heter Dina, og det heter ei i klassen til datteren min også, så sånn kan det gå.

Mmm...fikk lyst på kaken din! Så kjempegod ut! Og flotte kort. Flink er du!!

Lena :)

Lynetmor sa...

Hei, så nydelige kort og kake som du har laget :-)
Ønsker deg en fin dag. Klem

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fantastiskt läcker tårta!!! Så fin och var säkert lika god!! Och fina kort du har gjort till din mamma och mormor!! Mari.

Merete sa...

Så flott kake og kort du har laga til mammo og mormor di! tippar det fallt i smak hos dei :o) Badet blei koseleg etter at dåke har pussa det opp..mange små og flotte detaljar!

elin1976 sa...

Hallo vennen....jeg beklager at jeg ikke rakk innom deg på badet men jeg sliter med å rekke alt( trodde ikke jeg skulle høre meg selv si det ha ha) Men aldri mer et vondt ord om kvinner som jobber 100% stilling i tilegg til å lage middag, lekser og diverse andre ting som skal gjøres...tror jeg har det alt for godt jeg. Etter dag nr. 2 på jobben (dag nr. 2 - 3 igjen) så er jeg trett, sur, lei, har masse jeg skal gjøre og jeg rekker ikke bloggen min og alle mine venner i blogg landia. hm.....plutselig husker jeg hvorfor jeg sluttet som Gragfisk designer....
Tuller litt med deg for det er ikke så gale men jeg kjenner at jeg jobber ganske mye når jeg er på jobben og det kjenner jeg ikke før jeg kommer hjem.
Det funker liksom ikke å legge seg kl. 01 og opp kl. 06 for å så jobbe til kl. 16 uten en eneste bitteliten hvil en gang.
men men holde ut uka....
Badet ble knallfint. Kan man klare å gjøre slik med badet uten å gjøre seg veldig fattig? Det er jo akkurat som det er tatt ut av vakrehjem jo....jeg vil også gjøre noe med badet men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.
jeg eh....vi skal legge sjakkruter på WC nede nå denne våren og da vil jeg gjøre noe med vaskerommet. Kunne tenkt meg sjakkruter både på bad og vaskerom også. Har helt dilla på dette. Tenk så stilit og hatt sjakkrutete kjøkkengulv...i de mest vidunderlige fliser....sukk.....takk for inspirasjon. Klem:O)

Lovise sa...

Superfine kort og deilig kake. Det ble nok en fin morsdag.

fru Dings sa...

så flott badet vart! og fine kort du lagar! ein koselig blogg, dette her! :) frå fru Dings

Eva Agnes sa...

Det var en riktigt läcker och vacker tårta. Jag älskar marsipan och hade gärna satt tänderna i den.
Kortet är också ljuvligt.
Kramar Eva Agns

Sublim design och Blossom kitchen sa...

M,m,m.. så god din tårta ser ut!
Det är ju skoj att få var kreativ med lite marsipan.
Trevlig alla hjärtans dag!
/S

Mia sa...

Nydelige kort og kake, Hulda! Du er virkelig driftig, og deet som i tillegg imponerer meg veldig er variasjonen i det du gjør. Jeg kan tenke meg at kaken smakte like godt som den ser ut som.

Anita sa...

Så knallgodt ut med marsipan kake!! Men nå er det være flink til fredag som gjelder!
Ha en flott kveld!

Karin sa...

Vilken fantastisk kaka! Mycket läcker. :) Ha en fin vecka...

Kram Karin

LOPPISLIV sa...

En sån fin tårta...passar bra nu till alla hjärtans dag...korten var också fina..Tack för alla snälla ord på min blogg...Ha det gott...Kram Paula

Verkstedet sa...

helt nydelig kake, så proff!!!! og søte de kortene dine!!!! ha fin uke videre!

Lilla Blanka sa...

Men Hulda vad du är duktig, kortena är jättefina och kakan ser underbar ut..!
Stor kram
Mia

Nygammalt sa...

Vilken fin tårta och du är så duktig på att göra kort! =)