mandag, oktober 1



Glimt fra helga


I dag vil jeg vise dere litt av det vi gjorde i helga. Lørdag var vi på hytta, ordna der for vinteren, man vet jo aldri når snøen kommer nå, nei...
Jeg fant gran og furukongler som jeg skal bruke i ulike dekorasjoner utover vinteren, og til jul. Litt småtterier ble det laget også. :)





Kongler er utrolig dekorative.
Her har jeg lagt gran og furukongler i skjønn forening på et vakkert kremfarget stettfat. Dette kjøpte jeg for noen år siden på Kremmerhuset.
Både lyslykt og duk kommer derfra også, det ser jeg nå. :)






Jeg har laget to tags igjen.. Bruker å sende med slike når jeg sender ut bestillingene, syns de er så søte, og veldig lette å lage også. Jeg skriver de små bildene ut på kartong. Disse er skrevet ut på lys grå kartong, og det blir da et et varmere uttrykk i bildet, enn om jeg skrev det ut på hvit kartong.






Vi hadde nydelig vær i skogen. Se bare så blå himmelen er! De høstfargede trærne står i fin kontrast til den klare blåfargen.
En deilig dag i skogen!





Det syns Tuva også, ganske så svart rundt snuten... hehehe... ;) Man kan jo ikke holde dem hvite bestandig, de må jo få lov til å lukte og snuse når de går på tur. I dag skal hun bade, er planen. :)





Vi gikk til et vann som ligger et lite stykke fra hytta, det heter P-vannet. Nydelige farger i naturen, selv gresset har fått en gyllen farge. Her nede ved vannet hadde de fleste bladene falt av trærne, stammene virket så sorte og kalde.





Ved hytta er det enda noe løv igjen i skogen. Men, mange av gullpengebladene har falt også her.
God høst i hytta. :)






Gullpengeblad

Gullpengeblad på veien,
en virvlende vind
driv dem alle omkring.
Det knitre og knase under min sko,
her danse nok fleire enn to.
Et teppe av gyllen brokade,
en festlig høstmarmelade.
En fargesprakende drakt
ligg avkledd på veien i natt.
Vinden puste i friske drag og sope det siste lauvet av..



35 kommentarer:

Andrea sa...

For en koselig helg du har hatt Hulda. Så mange høstbilder, alle de fine fargene som er om høsten er så utrolig nydeligt. Hun Tuva er jo så søt- Jeg er nok enig med deg at dem må jo få snuse og kose seg på tur dem også. Er godt med et deilig bad etterpå da! Ønsker deg en fortsatt super uke. Klem

Dorthe ♥ sa...

Alltid så fina bilder här hos dig. Nu är det jul hos mig Hulda...titta in ;o). Paket är skickat till dig.
Klem fra Dorthe

Bestefars Verksted. sa...

Å som dere har kosa dere ! Tuva var jo bare herlig svart rundt snuten sin !! Klart hun må få kose seg med snusing og lukting :)Nydelige naturbilder også,jeg tok maaaaaange i helga,jeg også,det var jo et herlig vær her nord !! Søte tags,kansje jeg også må lage slike og sende med mine bestillinger... :) Hjertet du kommenterte i mitt forrige innlegg,kjøpte jeg for en god stund siden,men du kan jo høre med de som jobber der,de kan sikkert hjelpe deg,lykke til :)

Anonym sa...

Det er en dejlig blog du har, så hyggelig og god stemning! -og så bliver jeg inspireret af dine fine tags.
Ha´ en dejlig aften

FO - 2 sa...

Flott å få se flere bilder fra hytta deres.
Ett fantastisk stykke norsk natur og ett fint turområde. :)
Herlige høstfarger! :)

Anonym sa...

Kongler er så dekorativt! Virkelig. Fine tags du har laget også! Lurt å bruke farget kartong, så blir det et litt mer nostalgisk preg over det.
Flotte bilder fra naturen rundt hytta deres. Og nydelig dikt.

Lynetmor sa...

Hei, så fine høst bilder, og så fine tags du har laget :-)

Anonym sa...

Kjempefine høstbilder du har tatt.

elin1976 sa...

Fantastiske høstbilder:O)

Hulda sa...

andrea: ja, har vært koselig i helga, det er sant. :) syns absolutt de må få leke seg ute, og bli litt skitten, ja.

dorthe: takk for det, er jo fint at du liker deg her. :) har vært innom hos deg nå og lagt igjen kommentar. Spennende at du har sendt pakke. :) jeg skal få sydd hjertet ditt i morgen tidlig.

mona: ja, vi var veldig heldig med været i helga, er fint her fortsatt, over 18 grader i dag. Litt av en forskjell fra tidligere i høst.

valdemarsro: takk! Jeg er glad for at du trives her hos meg!

ida: ja, jeg er veldig glad i å gå i marka her, det er så fint i skogen rundt hytta.

timotei: ja, jeg liker veldig godt å skrive ut på lys kartong, det gir det lille ekstra, liksom.:) diktet har jeg skrevet selv.

lynetmor: takk for det. :) Koselig at du likte det du fikk se. :)

anonym: takk skal du ha. :) (vil gjerne vite hvem du er..)

elin: hjertelig takk :)

Marie sa...

Nydelege bilete! Likte dei to siste best! Ser ut som om du og dine har storkosa dykk i helga.
Ha det bra :o)

Lovise sa...

Nydelige bilder du har tatt. Vi hadde jo vakkert høstvær i nord i helga, men jeg måtte jobbe, så det ble ikke tid til tur dessverre.
Klem.

Ellie sa...

Oisan, her var det en del nytt! Flott det fatet ditt, og du lager jo så fine tags! Kjøpmannsdisken ble skikkelig fin i vanilje. Utrolig hvilken stor forandring litt maling gjør. Og så var det kjekt å se at jeg ikke er alene om å gå ut i pysjen :-). Ha en fortsatt god uke!

hege sa...

Hei, hei!
Hytta deres er så koselig! Misunnelig jeg... :)
Og tagsene dine er skikkelig fine Hulda! Du er flink du!

Stå på!

Anonym sa...

Veldig vakre bilder.

Anonym sa...

Hej Hulda, tak for din kommentar på min blog :-) jeg har også linket til dig. Ha´ en god dag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka underbara höstbilder, så vckert, och Tuva som är svrt runt nosen, vilken lycka tt lukta på allt gott i skogen ! Vilket fint arrangemnag med kottar och såna fina tags! Jätetfina, dem kankse du kommer sälja i butiken med: ) Ha en fortsatt bra vecka, nu måste jag ila...

Mari.

Hulda sa...

marie: takk! ja, vi hadde det veldig fint i helga. Jeg liker også de bildene godt.

lovise: ja, var nydelig, og er fortsatt mildt og fint vær.

ellie: hehe.. ja, pysjen er på flere ganger når jeg er ute om morgenen med Tuva.

nabbmo: takk for det! koselig at du likte tagsene. :)

anonym: takk!

valdemarsro: takk skal du ha:) skal få lagt til link til deg snarest mulig.

mari: har sendt mail til deg nå. :) ja, kanskje det kunne være en idè å selge slike tags, hm, det har jeg ikke tenkt på før. Jeg har brukt de bare som små kort som jeg har skrevet på, og lagt ved pakkene.

WhiteVintageDreams sa...

Åh kottar är sååå fint. Jag har inte plockat några än...kanske dags nu *skratt*. Fina saker som vanligt.
Kram

inspired and handmade sa...

Så vad fint!! Underbara bilder har du alltid!! Tuva är så söt, min hund Märta ligger här bredvid mig i sängen...Ha en go dag!! Kram Veronica.

Anonym sa...

Nydelige tags du har laget!

Anonym sa...

Vad fina kottar på det fina fatet!
Härliga höst bilder också.
/S

Marie sa...

Åh, vilka härliga höstbilder. Tuva är ju såå söt.

Trevlig kväll. Kram Marie

Helene-Årets gleder sa...

Heia, Hulda:-)

HVOR HAR DU FÅTT TAK I DET HVITE LILLE HUSET???????
Var ikke meningen å "skrike" sånn...he,he..men jeg synes de er så nydelige og har så lyst på..
Skimter det i bakrunnen på bildene av skjenken, som forøvrig var nydelig.

Kongle-bildet var flott:-)må ut og samle kongler, ser jeg.
Nå har jeg bestillt masse tags fra Panduro.Dine er kjempe-fine.Du har sans for det lille ekstra, Hulda.Kjempe-flink til å lage pene tablåer.Titter innom igjen i løpet av uka og håper du kan fortelle meg hvor du fant huset:-)
Høstklem fra Helene

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen!
Det var da noen nydelige tags du hadde laget!
Hyggelig å se at høsten er i ferd med å innta bloggene også.
Jeg må si at jeg har vært i lite høstmodus til nå, men nå begynner den hyggelige kose følelsen å komme innover meg , hihi!

Tagsene var da bare nydelige :)
Jeg holder på med en ny serie bilder nå, noe nytt og spennende , men har jo egentlig ikke tid ..men må bare ,har hatt ideen så lenge!

Jaja ha en flott kveld min venn , klem!

Mia sa...

Nydelige bilder fra vakker høstnatur! Og i motsetning til mine høstbilder så har du en nydelig blå himmel i bakgrunnen! Sååå deilig (vel, vi har hatt en nydelig dag her idag, vi også...) Jeg får aldrig sett meg mett på bilder fra den herlige hytta deres... den er bare noe for seg selv... Herlig også med kongler, de er så vakre og dekorative.

Anne sa...

Kreative Hulda.

Vakkert som vanlig inne hos deg.
Både ord og bilder.

Anne sa...

Å Hulda, så du hadde kikket på kjøkken inne hos meg, men det er ikke mitt skjønner du. Hadde det ennå vært så vel...

(syntes bare jeg måtte si ifra)

FO - 2 sa...

God morgen til deg.
Sitter her med kaffikoppen ja, og blogger i fred og ro. :)
Jentene ¨år sove lenge, siden det er ferie. :)

Har selv prøvd å skifte bilder i sideelementene de siste dagene.
Får opp det samme som deg.
Umulig å bytte.
Håper iallefall at det ordner seg.

Vet ikke om det er en "klageinstans" her i Blogspot, som man kan formidle dette problemet til?

Anonym sa...

Vakre høstbilder, og Tuva er jo så skjønn at hun er helt til å spise opp:-)
Nydelige tags du har laget, og det med å bruke farget kartong for åfå en mer nostalgisk effekt var en veldig god ide!
Må bare få kommentert kjøpmannsdisken i innlegget under her også.. Den ble rålekker!
Ha en fin onsdag!

Anonym sa...

Så vackra bilder, jag tror att jag ska ge mig ut och plocka kottar på engång! Tack för din inspiration!

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Hulda,
Ja, sier som Andrea, for ei koselig helg du har hatt. Noe så deilig å være ute i frisk luft og nyte vakker natur rundt seg. Ser ut som Tuva liker å snuse inn frisk luft og. Fine tags forresten, nå ble jeg selv minnet på hvorfor jeg kjøpte den nye boka mi. Ja, kanskje det blir noe til helgen? Akkurat disse dagene går bort til å sy, flere gaver og bestillinger så her går jeg i surr noen ganger. Men moro og da :) Har du noen prosjekter på gang?
Ha en fin kveld, klem

Emmeline sa...

Lager du disse vakre diktene selv? Dette innlegget var virkelig vakkert, fikk sånn en god høststemning av å titte på bildene...og så...midt i det hele...en liten hund som er helt skitten rundt snuten.. hehehe,
må bare le, så koselig hun er!
En liten personlighet.
Kongler i fat er jo en superduper dekorasjon i seg selv, ideen er allerede stjelt håper det er ok!
Ha en fin kveld med tente lys!

Anonym sa...

Så jo ut som dere hadde en koselig helg, flott vær og farger...
Skal på hytta til uka vi, da er det høstferie her, har ikke brukt hytta så mye som vi hadde ønsket i sommer, men det blir nok bedre utover vinteren...
Tuva er jo bare slik en skjønn liten hund...

Ha en koselig kveld...

Broarne sa...

Åh vilka fina ettiketter. Du gör dem själv, vilken fin ide
Annmarie