tirsdag, februar 27

Tirsdagspuslerier


I dag har vi vært på skøytebanen med 1. til 4. klasse. Ungene storkosa seg, og vi var heldige med været, sol og blå himmel. Det ga jo nesten påskefølelse. Vi har stort sett vært heldige med været i det siste, det har holdt seg kjølig, og stabilt.
I dag da jeg kom hjem fikk jeg en bursdagsgave i postkassen, det var veldig koselig. :o) Den var fra svigermor i Tromvika.




Jeg syns papiret var så fint, så jeg måtte ta bilde av pakken. Nydelige roser. Hun vet hva jeg liker. :) Nå er jeg veldig spent på hva som er inni pakken, men det må jeg vente med til søndag for å finne ut. Det var en myk pakke, hmm, kanskje jeg får noe fint stoff? Jeg er veldig nysgjerrig. ;o)




Siden jeg forandra i kjøkkenvinduet i helga, fikk jeg lyst til å legge ut et par bilder av det. Jeg har hatt den planten der lenge, syns den er så dekorativ. Om sommeren bruker den å henge helt ned til de hjerteknaggene dere ser nedenfor vinduskarmen. Den lille jenta med lue syns jeg passer så fint sammen med blomsten. To små mugger står også til pynt her. Den til venstre har jeg kjøpt på en antikkbutikk her i område, den til høyre har jeg kjøpt fra Annas Rom. Syns de er skjønne. :)


Her er et nærbilde av muggene. Jeg har helt fullstendig dilla på søte mugger. :) Er det så rart? ;)


Jeg har også gjort ferdig en bestilling i dag, den skal sendes avgårde en av de nærmeste dagene. Syns det blå hjerte ble veldig fint, herlig blåfarge, og artig å male i en annen farge enn rosa også.




Et nærbilde av det blå hjerte. Jeg bruker en vannfast tusjpenn til prikkene, det er mye enklere enn å male de på. De blir mye jevnere og finere med penn.




Til sist noen roser på lyseblå bunn,
for å gjøre deg glad denne kveldsstund. :)

17 kommentarer:

Kattfot sa...

Vilken härlig dag det låter som du haft. Jag blev också lite nyfiken på vad som finns i paketet. Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Råfin veske du har laget!! Syns stoffet og den store rosen var bare nydelig. Flott laget Hulda!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilka underbara hjärtan! Jag längtar till att få hem dem! Det blå kommer passa i mitt blå kök, det rosa ska jag ha i Lillstugans sovrum..Vilket fint blått mösnter med rosa rosor, det sista du visar, jättefint! Jag älskar också kannor/muggar/tillbringare, kan aldrig få nog av dem..De var jättevackra de du hade!
Det var också fina servetter du fick i paketet.
Sänd mej email med de uppgifter jag behöver!
Va kul det ska bli...
Tack & hej så länge från Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Förresten vad var det sista? Det med rosor på blå botten, så veckert! Skulle kunan tänka mej det på väggen i ett sovrum.. // Mari.

Hulda sa...

kattfot: ja, har vært en fin dag. :)

katarina: takk, koselig at du likte den. :)

guldkant på livet: ja, jeg skal få sendt hjertene til deg på torsdag, jeg sender mail i morgen. Det siste bilde var bare en bakgrunn jeg fant på nettet. :)

Anonym sa...

Nå ble jeg imponert Hulda, viser en utrolig selvdisiplin her, det hadde IKKE jeg klart...

Nydelige mugger og hjerter!

Anonym sa...

Spennende med pakken, jeg er hadde ikke klart å vente med å åpne. Nydelige hjerter, og koselig i vinduskarmen. Hørtes ut som en kjekk dag ute i fint vær, lenge siden jeg har gått på skøyter. Væsken i forrige innlegg ble kjempeflott. Ha en fin dag i morgen Hulda.

Ellie sa...

Se der ja, der begynner gavene alt å strømme inn ;-). Skjønner godt at du har dilla på mugger, nydelige er de! Flotte hjerter du har malt, og rosene på blå bunn på bildet under var fantastisk fine! Ha en god natt!

A sa...

Blev också nyfiken på vad det kan vara i paketet! Härligt med en dag med vårkänslor! :) Fint blått hjärta!

Anonym sa...

Hei Hulda! De er dessverre utsolgt for de muggene, og foreløpig beskjed er at de ikke kommer inn igjen, dessverre! Det var synd...
Ønsker deg likevel en fin onsdag, og du har jo fått noen fine mugger;)

elin1976 sa...

Spennende meg gaver. Å du klarer å vente uten en liten titt.

Det er mange år siden jeg har gått på skøyter. Mine fine hvite kunst skøyter henger i garasjen og planen er ikk å bruke dem på bena men å henge dem opp ved inngangsdøra til pynt(he he) Høres ut som du og AH kommer til å få en koselig dag på peppe`s. Kakepynting? Ja jeg tviler ikke på at du kan det og,Hulda.

Prøver alltid å unngå det emnet når mine søstre er tilstede, etter en uforglemmelig dåpskake til tina... trenger jeg å si mer? Ønsker deg en fin dag:O)

Anonym sa...

Så hyggelig, takk for reklame!
Kjøkkenvinduet ditt var søtt og koselig!
Spennende med gaver da:O)
Du har bursdag på samme dag som min lille, kjære bror faktisk!
Hvilket minner meg om noen som må ha gave, ehhh;)
De blå hjertene var flotte- heldige de som får de!
Lurt med tusjen også!

Høres ut som dere koser dere med deilig vær ja...luringene!

Anonym sa...

Jag som tycker så mycket om prickar,
blev så förtjust i dina servetter.
Och hjärtan förstås :)
då mina fått en speciel plats här hemma.
/S

Anonym sa...

I adore these hearts, so lovely... so sweet the flowers... I like your blog so much! I'll be back soon!

Mia sa...

De muggene dine er bare helt mydelige - ikke rart du har dilla på mugger, Hulda (sier en som har dilla selv...) De hjertene du har laget var skjønne også, faktisk så likte jeg veldig godt den blå, jeg også (sier en som har hatt så lyst på en slik rosa en... ) Og det lyseblå stoffet - helt herlig. Får så lyst til å sy noe, når jeg ser det. Til slutt må jeg bare si at den vesken din med de søte små rosene var nydelig.

Timotei sa...

Vesken din ble nydelig, Hulda! Synes det ble fint med de små rosene på. Pynta opp så fint. Fine hjerter du lager også og sååå søte mugger!

MODERN COUNTRY sa...

Å, nå ble jeg nesten litt skuffa. Rulla nedover og forventet å se hva som lå inne i pakka. Men neida, må pent vente til Søndag ja..Hehe. Papiret var jo bare rålekkert..Det ville jeg tatt vare på og brukt til noe spesiellt..HA en koselig kveld :)