tirsdag, april 18

Alvehageduken min er ferdig.

Her er motivet som er midt på duken.

I dag har jeg sydd lukkekanten på hageduken min, dvs duken jeg skal ha på hagebordet. Alvehageduken, kaller jeg den, fordi jeg har bilde av en alv i ei blomstereng midt på duken. Det er et glansbilde jeg har overført via printer og strykejern. Det er utrolig smart, man kan få hvilke motiver man vil på ting man syr. :-)

Slik ser den da ut.. Litt vanskelig å se, så her kommer detaljbilder.
Her er et nærbilde av alven, har sydd en blondekant rundt bilde. Syns det pynta fint opp.

Her er en detalj fra lukkekant, blomsterkant og et bånd jeg har sydd på, i samme rosafarge som det stripete stoffet.


Denne lille alven kommer nok som motiv på noe annet fint. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vakkert! :-) Nå skal også jeg sy på maskin. I dag fant jeg meg en del stoff, og jeg har allerede sydd en løper med applikering. Artig at du har tatt nærbilder, for da kan jeg som er grønn se hvordan du har gjort det. Du, jeg lurte på hvordan du gjør det i hjørnene når du syr kant rundt en duk eller lignende??

Anonym sa...

Veldig skjønn duk Hulda!