tirsdag, januar 31

Perler og snø



I dag har jeg vært ute i et par timer med første klasse, vi var på en tur oppe i marka, ungene hadde rompeakebrett med, det syns de var artig. Det er fortsatt snø her, men det er meldt regn, så det blir vel snart glattis igjen.

Men, slik er det her nå:


Etter jobb var jeg på Tornerose og kjøpte perler og tilbehør til å lage smykker. Har også fått tak i ståltråd som jeg skal lage hjerter av. Skal tre perler på en tynn tråd, man kan bruke den typen som benyttes til blomsterbinding. Denne tynne ståltråden kan, når perlene er tredd på, surres rundt den tykke ståltråden i hjerteform. Da blir det et perlehjerte. Skal lage som vinduspynt. Jeg bruker mye perler og knapper i quilt og puter. Er så mye flott å få tak i nå for tiden, så det er kjempeartig å holde på. Skal lage noen smykker også, var planen.

Snart er det Valentines, har planlagt å lage et hjerte av oasis, fylle med roser. Skal kutte rosene, sette dem i den våte oasisen som jeg legger i ei skål eller på et fint fat. Skal kjøpe en bukett med billige roser som de selger rundt omkring, de egner seg godt til det. Oppå rosene skal jeg legge et perlehjerte, tror det blir fint..

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Hos meg også har de tidligste innleggene forsvunnet.... kanskje det er en begrensning på kapasiteten her inne likevel? Bare så rart at det ikke har forsvunnet hos alle da...

Ingrid sa...

Forresten.. nå fant jeg ut hvordan man fikser det! Logg deg der hvor du oppdaterer bloggen din. Gå på "settings" og så på "formatting".. der kan du velge hvor mange poster eller dager som skal vises på hovedsida. Jeg valgte "100 posts".. bare sånn at jeg er sikker, da kom alt tilbake igjen på sida mi.. Hurra!

Ingrid sa...

Svar på spørsmål lengre nede her: Vi gifta oss i 2002... men det føles som det var i går! :/